Fiets stoeltje voorop een bakfiets

02-05-2016 18:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het nergens maar is het mogelijk om een fiets stoeltje op een urban arrow bakfiets voor op het stuur te monteren?



Ik weet dat je een fiets stoeltje in de bakfiets kunt plaatsen maar kan je dus ook een stoeltje aan het stuur van de urban arrow bevestigen?
Zit de bak van de urban arrow aan het frame of aan het stuur?

Als het aan het frame zit, dan kun je geen stoeltje aan het stuur hangen. Dan komen de beentjes klem te zitten als je de hoek om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Een fiets voor op een bakfiets en dan ook nog een stoeltje er bij?

Hoe groot is die bakfiets van jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 02 mei 2016 @ 18:19:

Zit de bak van de urban arrow aan het frame of aan het stuur?

Als het aan het frame zit, dan kun je geen stoeltje aan het stuur hangen. Dan komen de beentjes klem te zitten als je de hoek om gaat.Geeen idee eigenlijk. Begrijp niet wat je bedoelt. Hij ziet er zo uit. https://www.flickr.com/photos/fietsjegr ... 5462968797
Ik bedoel dat het stoeltje aan je stuur mee draait met je stuur en de bak niet. Dat betekent dat de beentjes van het kind in het stoeltje klem komen te zitten als je een scherpe bocht maakt. Het kan dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het past. De voetensteun komt op de rand van de bak.

Je zou kunnen kijken of er een stoeltje achterop kan alsje niet genoeg ruimte in de bak hebt of meer kinderen wilt vervoeren.
Alle reacties Link kopieren
De ruimte is er wel alleen zit de jongste dan helemaal onderin de bakfiets zonder uitzicht. Hij zit dan met een fiets stoeltje haast op de grond. Optie om hem in een schelp te doen is er helaas niet, vandaar dat ik bedacht dat hij dan in ieder geval met droog weer misschien wel voor op de fiets kon maar dat kan dus helaas niet.

Voor achterop is hij nog veel te klein.



Bedankt voor het mee denken. Ik denk er nog eens over na.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt altijd naar een fietswinkel gaan en overleggen of het mogelijk is.

Vragen kost niets.
Je kunt er voor kiezen om de schelp met de gordels vast te maken die al in de bakfiets zitten ipv met de montageset die je erbij kunt kopen. Tot een maand of 13 zijn ze lang genoeg (ervaring ). Dan kun je de schelp er gewoon uit halen als je andere kinderen meeneemt.
En kun je je maxicosi niet op een babymee-beugel in de bak plaatsen? Dat lijkt me hoger dan een schelp.

Dat heb ik zelf ook gedaan en mijn twee jarige past nog steeds. (Alleen niet meer met haar dikste winterjas)

En anders kun je de maxicosi achterop plaatsen met die beugel. Al vind ik dat persoonlijk altijd erg griezelig.
Ik had zoon ook in de maxicosi in de bak. Dan was er nog precies plek voor twee 5-jarige kleuters op het bankje. Met een beetje proppen ging dat best - wel een cargobike, maar volgens mij zijn die bakken vergelijkbaar qua grootte.
South, past jouw mupje nog steeds in de maxicosi? Wat handig! Wil ze er ook nog in? Zoon weigerde toen 'ie een jaar was om erin te gaan, dus toen ben ik op een schelp overgestapt en inmiddels zit hij gewoon los op het bankje. Dat doet me eraan denken dat ik nog een kussen moet regelen, want het hobbelt soms wel hard. Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met je fiets naar de fietsenwinkel gaan en daar informeren/passen wat kan. Verder, achterop kan in theorie gewoon op hetzelfde moment als voorop, alleen zien ze dan nog weinig (achterstoeltjes gaan ook vanaf 9 kg) omdat ze dan de hele tijd tegen je rug aan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, schelp past hier echt niet, niet als ik de regenkap erover heen wil doen in ieder geval.

Mijn baby moet namelijk achterin op het bankje in de schelp want alleen daar zitten de riempjes en mijn peuter past daar niet naast, naast die schelp.

Voor op het bankje past mijn peuter ook niet wan hij zit dan met zijn hoofd klem in de regenkap.

In de maxi cosi past mijn baby nu al bijna niet meer.



Ik ben vandaag bij de fietswinkel geweest met mijn twee kinderen en heb de mogelijkheden nog eens besproken.

De enige oplossing volgens de fietverkoper was toch peuter achter op het bankje en baby op de grond in fiets stoel. Eventueel kan het fiets stoeltje nog iets omhoog gezet worden zodat hij een beetje makkelijker over de rand heen kan kijken.



Als mijn baby dan rond een jaar is (en goed kan zitten) zou hij volgens de fiets verkoper "los" (in de riemen) op het bankje kunnen zitten zonder schelp o.i.d.

Daar twijfel ik dan nog wel aan, of een "net geen baby" al zo op een bankje kan blijven zitten een tijd lang tijdens het fietsen en zo waarschijnlijk ook in slaap zal gaan vallen.
Je baby past echt heus nog wel in de maxicosi hoor. Mijn dochter is bijna 2, heeft maat 98 en hoewel haar hoofd een stuk boven de maxicosi uitsteekt en haar benen er natuurlijk ook helemaal uit steken, past ze er voor op de fiets nog prima in. In zo'n stoeltje aan het stuur hebben ze ook geen volledige nekondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
quote:droppyco schreef op 03 mei 2016 @ 22:44:

De enige oplossing volgens de fietverkoper was toch peuter achter op het bankje en baby op de grond in fiets stoel. Eventueel kan het fiets stoeltje nog iets omhoog gezet worden zodat hij een beetje makkelijker over de rand heen kan kijken.



Ik snap het probleem niet, die kleine kan niet zo veel zien maar maakt dat uit?

Fietsen vinden ze heerlijk en het is maar tijdelijk he













Als mijn baby dan rond een jaar is (en goed kan zitten) zou hij volgens de fiets verkoper "los" (in de riemen) op het bankje kunnen zitten zonder schelp o.i.d.

Daar twijfel ik dan nog wel aan, of een "net geen baby" al zo op een bankje kan blijven zitten een tijd lang tijdens het fietsen en zo waarschijnlijk ook in slaap zal gaan vallen.



Zou ik zo jong nog niet los in de riemen doen, niet goed voor de rug enz.

Of anders met een stoelverkleiner er in zodat de kleine stevig op de plek blijft zitten. Zo heb ik de tijd van maxicosi naar los op het plankje overbrugt
Als ie in een fietsstoeltje voorop mag (dwz zelf tot zit kan komen) dan mag ie ook achterop, daar is geen verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Kan er in het midden niet een plankje geschroeft worden met daarop het fietsstoeltje. Zodat ze op een rijtje zitten ipv tegenover elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 04 mei 2016 @ 15:49:

Kan er in het midden niet een plankje geschroeft worden met daarop het fietsstoeltje. Zodat ze op een rijtje zitten ipv tegenover elkaar.



Ja, dat wordt er nu gedaan. Fietsstoeltje wordt op adapter op de grond gemonteerd. Echter zit mijn kind dan vrijwel helemaal in de bakfiets met zeer weinig uitzicht vandaar dat ik andere mogelijkheden overwoog.



Naast elkaar op een bankje met baby in stoelverkleiner/schelpje is echt geen optie want dan zit de oudste echt heel erg krap. Beide kinderen zijn erg groot voor hun leeftijd.



De oplossing voor nu is om de adapter iets te verhogen zodat hij makkelijker over het randje kan kijken.
Is zo'n arrow dan zoveel kleiner dan een cargobike? Mijn dochter van 6 is ook groot voor haar leeftijd, maar kon prima naast zoon in de schelp op het bankje. Wat onpraktisch dat er niet twee kinderen naast elkaar kunnen in zo'n ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 06 mei 2016 @ 09:11:

Is zo'n arrow dan zoveel kleiner dan een cargobike? Mijn dochter van 6 is ook groot voor haar leeftijd, maar kon prima naast zoon in de schelp op het bankje. Wat onpraktisch dat er niet twee kinderen naast elkaar kunnen in zo'n ding.Hij is iets smaller. Niet veel. Maar ook hoger/dieper waardoor de kinderen niet makkelijk hun arm over de rand kunnen leggen dus die ruimte mis je ook in de Urban.
Maar wat is dan het voordeel van een bakfiets? Dan is kind voorop en kind achterop toch net zo praktisch?

Ik had dit laatste en dan een fietskar voor de boodschappen en de buggy en evt loopfiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 06 mei 2016 @ 15:28:

Maar wat is dan het voordeel van een bakfiets? Dan is kind voorop en kind achterop toch net zo praktisch?

Ik had dit laatste en dan een fietskar voor de boodschappen en de buggy en evt loopfiets.



Voordeel van een bakfiets is dat je meer kinderen mee kunt nemen mits de kinderen niet in een kinderzitje hoeven. en dat je de kinderen droog kunt vervoeren en ook omdat je meer ruimte hebt om spullen mee te nemen.



Over een fietskar hadden we ook nagedacht. Op Texel heb ik daarmee vorig jaar gefietst en dat was erg fijn maar wij wonen in de grote stad waardoor we het een beetje gevaarlijker vonden omdat auto's de fietskar misschien over het hoofd kunnen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven