Geen aparte kinderkamer?

24-05-2016 15:52 257 berichten
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het niet hebben van een aparte kinderkamer?



Het zit zo: man en ik wonen op dit moment in een ruime eengezinswoning, maar kunnen nu een tweekamerappartement krijgen in de stad waar man werkt en waar ik volgend jaar mijn phd ga doen. Dochter (11 maanden) slaapt op dit moment nog bij ons op de slaapkamer dus op korte termijn lijkt een kleine woning ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt als ze ouder wordt. Ik dacht zelf al aan een hoogslaper of een slaapbank in de woonkamer zodat ze haar eigen plekje heeft, maar toch twijfel ik of we het moeten doen. Heeft iemand ervaring?
quote:spectral schreef op 24 mei 2016 @ 19:52:

[...]



En verhuizen naar een ander stadsdeel of nabij gelegen stad of dorp? Of blijf je liever zo wonen?Ik ga liever niet in een minder stadsdeel wonen wegens scholen enzo. En stad uit liever niet. Dus ik spaar en hoop binnen een jaar te kunnen verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 24 mei 2016 @ 22:26:

[...]





Ik ga liever niet in een minder stadsdeel wonen wegens scholen enzo. En stad uit liever niet. Dus ik spaar en hoop binnen een jaar te kunnen verhuizen.Je weet ook dat er tientallen met jou hetzelfde denken? Vriendin woont ook zo, hebben een behoorlijk ruim budget maar vissen al ruim een jaar elke keer achter het net omdat de beneden woningen schaars zijn er er veel meer vraag is en er dus belachelijk wordt overboden.
Ik weet niet. Denk niet dat ik het zou doen. De reistijd per dag is niet vreemd of veel. Mijn vriend zit ook elke dag 2,5 uur in de trein naar Amsterdam. Lezen, muziek luisteren. Ik zou mijn 4 kamer eengezinswoning met reisafstand niet ruilen voor een kippenhok in de Pijp oid.



Maar het kán natuurlijk wel gewoon.
Veel gemengde reacties dus! Fijn om te weten dat het eventueel wel gewoon mogelijk is. Verhuizen is ook niet echt noodzakelijk natuurlijk, we hebben immers een prima woning, maar het lijkt ons echt veel prettiger om dichter bij studie/werk/sociale kring te wonen. Het provinciestadje waar we nu wonen heeft niet zoveel mogelijkheden en zowel man als ik hebben er geen enkele binding mee.



Bedankt voor de reacties! We gaan deze week langs voor een bezichtiging en wellicht verhuizen we binnenkort
quote:Ollie92 schreef op 25 mei 2016 @ 08:55:

Veel gemengde reacties dus! Fijn om te weten dat het eventueel wel gewoon mogelijk is. Verhuizen is ook niet echt noodzakelijk natuurlijk, we hebben immers een prima woning, maar het lijkt ons echt veel prettiger om dichter bij studie/werk/sociale kring te wonen. Het provinciestadje waar we nu wonen heeft niet zoveel mogelijkheden en zowel man als ik hebben er geen enkele binding mee.



Bedankt voor de reacties! We gaan deze week langs voor een bezichtiging en wellicht verhuizen we binnenkort Ik ook niet hoor. Ik vind de omgeving wel heel mooi, maar het provinciestadje is een zielloze bedoening met veel leegstand, werkeloosheid en troep. We hebben heel lang overwogen om terug naar A'dam te gaan. Maar de krappe huizen, hoge huren en drukte schrokken toch weer af. En toen dacht ik; fuck it, je bent hier met de trein in 15 minuten in Den Bosch of Utreg en A'dam rijden we in een uurtje met de auto. En voor de kinderen is het hier heerlijk, ze hebben een pony, leuke manege, veel natuur en bos en het is kwa verkeer wat relekster. En ik kon het mijn oudste kind niet aandoen om binnen een jaar weer van school te wisselen, zij heeft hier een sociaal leven en vriendjes.
Ik zou het niet doen. Mijn zoontje van anderhalf slaapt bij ons op de kamer. Heeft een mini kamertje waar een commode en een bureau voor mijn man staan. Over een paar maanden willen we daar een bed neerzetten zodat ons zoontje toch de keuze heeft om alleen te gaan slapen als hij daar behoefte aan krijgt. Wij hebben een 3 kamer woning met klein balkon, zonder tuin in onze droomwijk. Ondanks dat het onze droomwijk is, mijn man zo op de trein/tran stapt naar zijn studie en werk en we ons hier heel goed voelen, beginnen we ons toch te storen aan het ruimte gebrek. Mijn zoontje krijgt steeds meer speelgoed, we willen in de toekomst voor nog een kindje, en mijn zoontje komt elke dag met zijn schoenen naar mij toe , want hij is het liefst de hele dag buiten. Een tuin had dus ideaal geweest.



Wij overwegen nu om toch naar een buitenwijk te gaan hierdoor, en zijn wanhopig op zoek naar een beneden woning met tuin en extra kamer in deze wijk.
Nou, ik heb net nog even contact gehad met de verhuurder van het appartement om de bezichtiging te regelen en er bleek sprake te zijn van een misverstand: in zijn optiek was een tweekamerappartement een appartement met twee slaapkamers. Haha! Heel het probleem in één klap opgelost dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tegen kind alleen laten slapen en doe aan co slapen. Daardoor heeft kind geen eigen kamer en slaapt lekker bij mij. Op facebook kun je er meer over lezen op de groep veilig samen slapen, als je interesse hebt.
De lekkerste melk komt van Mampina
Alle reacties Link kopieren
quote:Mampina schreef op 25 mei 2016 @ 13:08:

Ik ben erg tegen kind alleen laten slapen en doe aan co slapen. Daardoor heeft kind geen eigen kamer en slaapt lekker bij mij. Op facebook kun je er meer over lezen op de groep veilig samen slapen, als je interesse hebt.Ach dat is ook maar een mening... ik ben wel voor kinderen alleen laten slapen.
quote:Mampina schreef op 25 mei 2016 @ 13:08:

Ik ben erg tegen kind alleen laten slapen en doe aan co slapen. Daardoor heeft kind geen eigen kamer en slaapt lekker bij mij. Op facebook kun je er meer over lezen op de groep veilig samen slapen, als je interesse hebt.Ik ben ook lid van die groep. En daar lees je ook vaak dat kindjes op een gegeven moment toch in hun eigen kamer gaan liggen slapen. Wat mij betreft blijft mijn zoontje de komende jaren nog bij mij, maar vind het wel belangrijk dat hij als hij daar behoefte aan krijgt zich terug kan trekken op zijn kqmer
quote:Ollie92 schreef op 25 mei 2016 @ 13:05:

Nou, ik heb net nog even contact gehad met de verhuurder van het appartement om de bezichtiging te regelen en er bleek sprake te zijn van een misverstand: in zijn optiek was een tweekamerappartement een appartement met twee slaapkamers. Haha! Heel het probleem in één klap opgelost dus.Super!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 mei 2016 @ 16:08:

Onze dochter is 6 en slaapt wel eens op haar eigen kamer, maar meestal bij ons. Net als zoon (bijna 2). Ze speelt nog steeds niet op haar eigen kamer, zoon uiteraard ook niet. Aan een twee-kamerappartement zouden we eigenlijk ruim voldoende hebben.Ben ik de enige die hierbij denkt: wat doet dit met je seksleven??
quote:Mampina schreef op 25 mei 2016 @ 13:08:

Ik ben erg tegen kind alleen laten slapen en doe aan co slapen. Daardoor heeft kind geen eigen kamer en slaapt lekker bij mij. Op facebook kun je er meer over lezen op de groep veilig samen slapen, als je interesse hebt.Ben er met een baby/klein kind ook voorstander van (onze dochter slaapt ook nog steeds gezellig bij ons, vinden we alledrie fijn) maar op een gegeven moment heeft je kind toch wel behoefte aan een eigen plekje toch? Tot welke leeftijd zou je dit co-slapen willen aanraden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepie1974 schreef op 24 mei 2016 @ 16:04:

Collega van mij doet het al jaren. Tweepersoons hoogslaper en zoon (inmiddels 5) slaapt in een gewoon bed onder hun bed.



Kind en ouders leven nog en zijn leuke mensen! Ik zie het probleem niet....Ik zou het ook zo doen. Wij wonen in een heel klein appartement zonder deur tussen slaap- en woongedeelte en vind het echt wel lang genoeg geduurd om dus zoals eerder genoemd elke avond 'stil' te zijn. Om iig rekening te houden met een slapend kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 24 mei 2016 @ 17:09:

[...]





Is er uberhaupt plaats voor een wasmachine?

Of moet je wassen (en drogen) in een wassalon?Aan wat voor kippenhokjes denken jullie? Hier op die 44m2 staat gewoon een wasmachine met een droger erbovenop hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 25 mei 2016 @ 16:14:

[...]





Ik zou het ook zo doen. Wij wonen in een heel klein appartement zonder deur tussen slaap- en woongedeelte en vind het echt wel lang genoeg geduurd om dus zoals eerder genoemd elke avond 'stil' te zijn. Om iig rekening te houden met een slapend kind.Dus gaan jullie verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 16:24:

[...]



Dus gaan jullie verhuizen?Ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 25 mei 2016 @ 16:26:

[...]





Ja.Geef je groot gelijk! Ons vorige huis had 2 slaapkamers, dus de jongste heeft een jaar bij ons op de kamer geslapen. En dat jaar heeft niemand echt goed geslapen.... toen ze op haar eigen kamer lag ging ze spontaan de hele nacht door slapen (dat hadden we bij de oudste overigens idem dito).
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 08:28:

[...]



Je weet ook dat er tientallen met jou hetzelfde denken? Vriendin woont ook zo, hebben een behoorlijk ruim budget maar vissen al ruim een jaar elke keer achter het net omdat de beneden woningen schaars zijn er er veel meer vraag is en er dus belachelijk wordt overboden.Ja daar ben ik al geruime tijd achter. Ik spaar dus nog steeds en overbied ze allemaal. Ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 25 mei 2016 @ 16:37:

[...]





Ja daar ben ik al geruime tijd achter. Ik spaar dus nog steeds en overbied ze allemaal. Ooit.

Heel eerlijk, ik denk dat het kansloos is.... er is altijd een kleine groep met echt diepe zakken, die het ook niet kan schelen dat ze ver boven de marktwaarde betalen, omdat verlies er niet echt toe doet.

Met 6/7ton koop je geen +100m2 fatsoenlijke benedenwoning meer.
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 16:46:

[...]



Heel eerlijk, ik denk dat het kansloos is.... er is altijd een kleine groep met echt diepe zakken, die het ook niet kan schelen dat ze ver boven de marktwaarde betalen, omdat verlies er niet echt toe doet.

Met 6/7ton koop je geen +100m2 fatsoenlijke benedenwoning meer.Maar jij kent mijn budget niet. Ik ga na mnverlof met ca 750k de markt op, dat moet volgens de makelaar lukken. Gelukkig staat de rente laag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 25 mei 2016 @ 16:54:

[...]





Maar jij kent mijn budget niet. Ik ga na mn verlof met ca 750k de markt op, dat moet volgens de makelaar lukken. Gelukkig staat de rente laag.Ik hoop het voor je! Die vrienden van ons hebben ook dat budget (zelfs iets meer) en zijn dus al langer dan een jaar bezig...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 25 mei 2016 @ 16:54:

[...]





Maar jij kent mijn budget niet. Ik ga na mnverlof met ca 750k de markt op, dat moet volgens de makelaar lukken. Gelukkig staat de rente laag.



En wat koop je daar dan voor?

Een 100 m2 benedenwoning?



Ik kom niet uit Adam. En vanuit mijn optiek ben je echt gek als je dat doet voor dat geld
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 25 mei 2016 @ 17:47:

[...]





En wat koop je daar dan voor?

Een 100 m2 benedenwoning?



Ik kom niet uit Adam. En vanuit mijn optiek ben je echt gek als je dat doet voor dat geldMja 100/120, en vaak met souterrain, want Hs en 1 hoog is nog duurder. Plus een kleine vaak donkere stadstuin.
Ik ben ook in voor 90-100 m2 gelijkvloers, of anders een groter huis op een leuke locatie op ijburg ofzo. Of anders boven, vermits ik een buggy beneden kan laten en eigen opgang heb. Tuinen zijn niet mijn ding, ik houd meer van parken. Kom dus veelal uit bij huizen in de watergraafsmeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven