Help mijn kind is lelijk!

29-01-2011 16:43 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder bent van een 'objectief' gezien, lelijk kind zie je dat dan ook als ouder?

Of vind je je kind altijd mooi? Durf je je kind als 'lelijk' te bestempelen?

Natuurlijk is lelijk ook een subjectief begrip, maar er zijn nu eenmaal mooie en mindere goden op de wereld.



Dit vroegen een vriendin en ik ons vanmiddag af, beiden kinderloos maar met een immer kritische blik!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowerspowers schreef op 11 oktober 2012 @ 12:12:

Ik zag vorige week Barbie's baby op tv voorbij komen, de aflevering waarin baby Angelina geboren werd, nou, hoe afstotelijk toegetakeld ik barbie zelf vind, hoe prachtig ik baby Angelina vond! Wat een mooi prachtig babietje!Dat verbaasde mij eigenlijk ook. Maar juich niet te vroeg, ze hebben nog 18 jaar om dat kind psychisch gruwelijk toe te takelen
Alle reacties Link kopieren
quote:killthekittens schreef op donderdag 11 oktober 2012 12:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Flowerspowers in "Help mijn kind is lelijk!"" class="messagelink">Flowerspowers schreef op 11 oktober 2012 @ 12:12</a>:</b>

Ik zag vorige week Barbie's baby op tv voorbij komen, de aflevering waarin baby Angelina geboren werd, nou, hoe afstotelijk toegetakeld ik barbie zelf vind, hoe prachtig ik baby Angelina vond! Wat een mooi prachtig babietje!</div></blockquote>Dat verbaasde mij eigenlijk ook. Maar juich niet te vroeg, ze hebben nog 18 jaar om dat kind psychisch gruwelijk toe te takelen Maar dit topic gaat over mooie/lelijke babies /kinderen. En hun Angelina is een knappe baby vooralsnog. Vind ik dan
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar tot ze 16 wordt en de eerste borstvergroting krijgt.
Ik denk dat mijn twee kinderen naar objectieve maatstaven best mooi zijn. Als moeder vind ik ze oogverblindend prachtig, maar dat is ongetwijfeld hormonaal beïnvloed.



Ik weet nog dat ik mijn pasgeboren kinderen onwaarschijnlijk mooi vond. Als ik nu de eerste foto's terugzie denk ik nog steeds dat ze voor pasgeboren baby's relatief mooi waren maar toch minder beeldig dan ik toen dacht.



Ik denk niet dat je objectief kunt oordelen over het uiterlijk van iemand van wie je houdt (ik vind bijv. ook bijna al mijn vriendinnen mooi/leuk om te zien) en bij je eigen kinderen is het vast nog een graadje erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook wel eens 'wat een schatje' of zoiets dergelijks over een baby die ik niet lelijk vind, dus dat zegt echt niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik dacht trouwens ook dat het de titel van een nieuw trashprogramma was. My first make-over, waarbij alles wat de ouders niet aanstaat wordt rechtgetrokken, weggelipood of -gelaserd en met ekstensjuns wordt aangevuld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is een knapperd voor veel mensen. Ik duid alle baby's met lef en schatje, of ik ze nou mooi of lelijk vind. Dat boeit toch ook helemaal niets ook toch? Elke baby is schattig, hoe langer je hem of haar kent hoe leuker, liever en mooier hij of zij wordt.

Ik vind het stom ook om de looks van een baby te bediscussiëren.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niks verbazen als je nog wel een keer zoiets krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn dochter ook wel eens niet mooi. Als ze wat te chubby was, omdat ze effe bleef hangen in groei maar wel vrolijk doorat. Dan zag ik een lief, mooi meisje voor me, maar wel een te dik meisje. En dat vond ik niet zo mooi. Vond haar altijd weer mooi worden als de groeispurt de bolle wangen deed slinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een van de moeders die wel durft te zeggen dat haar meisje niet het mooiste meisje was bij de geboorte. Ik vind dat ze nu leuk aan het opdrogen is (ze is 4,5). We zullen zien of dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Bert, ik ben voor selectie op piemels. Als vrouwen het nou nooit meer doen met mannen met een kleintje, evolueren we vanzelf tot een soort wat elkaar genot kan schenken. Wat dan ook weer zorgt voor een gezellige uitstraling; een bevredigde vrouw is een mooie vrouw. Zo werkt dat nou eenmaal. Eigenlijk is het de schuld van de mannen met een doorsnee, of een klein pikkie dat niet elke vrouw een uitstraling heeft van jewelste.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ckjj37689326r schreef op 29 januari 2011 @ 18:36:

[...]





Dat vind ik echt ongelooflijk.



Je kunt zeggen wat je mooi vindt aan iemand en wat je minder mooi vindt. Maar ik vind het zelfs een soort van kindermishandeling als je tegen je kind zegt : 'Je bent inderdaad lelijk'. Zelfs als je daarna zegt dat je toch van hem of haar houdt.



En met terugwerkende kracht tegen je kind zeggen dat hj vroeger een lelijk kind was vind ik onder dezelfde categorie vallen.En zo is het zeker. Mijn moeder heeft dat regelmatig tegen mij gezegd, onder het mom van: niet verbergen. En ook heeft zij gezegd dat ik altijd nog e.e.a. kon laten opereren als ik 18+ zou zijn. Nou, ik heb dus jarenlang gespaard voor een neusoperatie en een tummytuck, tot ik erachter kwam dat ik geheel en al normaal was, op een levensgroot complex na.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 oktober 2012 @ 13:05:

Bert, ik ben voor selectie op piemels. Als vrouwen het nou nooit meer doen met mannen met een kleintje, evolueren we vanzelf tot een soort wat elkaar genot kan schenken. Wat dan ook weer zorgt voor een gezellige uitstraling; een bevredigde vrouw is een mooie vrouw. Zo werkt dat nou eenmaal. Eigenlijk is het de schuld van de mannen met een doorsnee, of een klein pikkie dat niet elke vrouw een uitstraling heeft van jewelste.
Alle reacties Link kopieren
Hm ja ik zie zat lelijke kindjes of lelijk in ieder geval zijn t geen schoonheden.



Dan worden die babys op een forum geshowt maar als ik een kindje niet mooi vind geef ik gewoon echt geen reactie.



Ben blij met mijn knappe kindje
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 oktober 2012 @ 13:05:

Bert, ik ben voor selectie op piemels. Als vrouwen het nou nooit meer doen met mannen met een kleintje, evolueren we vanzelf tot een soort wat elkaar genot kan schenken. Wat dan ook weer zorgt voor een gezellige uitstraling; een bevredigde vrouw is een mooie vrouw. Zo werkt dat nou eenmaal. Eigenlijk is het de schuld van de mannen met een doorsnee, of een klein pikkie dat niet elke vrouw een uitstraling heeft van jewelste.



Ja natuurlijk kunnen is het verstandig dit aan het selectieproces toe te voegen en vermits ik geen vrouw ben is het handig van een ervaringsdeskundige te horen dat je uitstraling erop verbeterd als je bevredigt bent. In dat geval is het zeker goed die mannen eruit te halen met een te klein geslachtsdeel en eventueel te koppelen aan de vrouwen die er wel mee kunnen leven bevredigt te worden op andere manieren dan alleen door het mannelijke geslachtsdeel.

Het spijt mij dat ik het selectieproces niet verder heb uitgediept.

Ik weet natuurlijk wel dat u deze reactie als sarcastisch bedoelde, maar zonder het te weten heeft u een zinneg idee de wereld ingestuurd.

Uit uw reactie kunnen we natuurlijk ook afleiden dat uw man/vriend zijn piemel te klein is naar uw mening of dat u helemaal geen vriend meer hebt en u nu reeds 40 lentes jong en in de helft van uw leven gefrustreerd en verzuurt alleen woont. Uw zicht op de wereld zou dan ook puur zwart wit zijn en uw deelname aan deze blog zou zuiver komen uit de frustratie dat uw hele leven u nog nooit het gevoel hebt gehad dat er iemand uw mening ook maar even serieus nam. Op deze blog vind u dus de nodige herkenning die u uw hele leven al zoekt, maar aan het spuien van zo'n provocerende veronderstellingen doe ik natuurlijk niet mee.

Ik ben het dus grotendeels eens met jouw stelling als toevoeging bij de mijne. Alleen denk ik dat vele vrouwen reeds een tekort aan uitstraling hebben voor ze ooit gepenetreerd zijn door een man. Dit probleem moet verholpen worden. Er is natuurlijk reeds een mentaliteitsweiziging op til sinds het begin van de emancipatie van de vrouw in de jaren 1880 alleen is deze nog niet ver genoeg ingeburgert, uiteraard zal binnen een jaar of 50 de generatie vrouwen van dan niet meer wachten tot een man hun komt versieren, maar zullen zij inzien dat deze voor hun onderdanige manier van partnerselectie hun volledig overlevert aan de smaak van mannen. Binnen 50 jaar zullen de vrouwen dus evenzeer op een man afstappen om hem het hof te maken omdat de partnerkeuze dus volledig bij hun zal liggen en dit pragmatisch gezien hun een grotere keuze aan mannen geeft.

Ik probeerde dit geveven gewoon even nu al aan te kaarten, maar blijkbaar wil niemand inzien dat ik alleen maar logische zaken vertel. Ik snap dit natuurlijk volkomen, maar zal niet opgeven u proberen te overtuigen vermits dit in mijn aard ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen van een dochter, en ben toch wel blij dat het een mooie baby is.. als ze dat niet was had ik dat nooit toe durven geven en had ik net zoveel van dr gehouden, maar ze is vergeleken met veel baby's echt mooi.

Maar goed, ik denk dat de meeste ouders sowieso trots op hun kind zijn en hun eigen kind het mooiste vinden, ook als het wat minder knap is. en vaak trekt dat later echt wel bij
quote:jl1986 schreef op 26 oktober 2012 @ 09:50:

Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen van een dochter, en ben toch wel blij dat het een mooie baby is.. als ze dat niet was had ik dat nooit toe durven geven en had ik net zoveel van dr gehouden, maar ze is vergeleken met veel baby's echt mooi.

Maar goed, ik denk dat de meeste ouders sowieso trots op hun kind zijn en hun eigen kind het mooiste vinden, ook als het wat minder knap is. en vaak trekt dat later echt wel bijFoto, dan oordelen wij wel even

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven