Hitte en hoogzwanger: tips ter verkoeling?

28-06-2010 10:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu vond ik 23 graden altijd al wel een mooi temperatuurtje, maar nu ik ruim 30 weken zwanger ben en het richting tropische temperaturen gaat, ben ik wat minder blij met al die kwaaltjes die erbij komen.



Wie heeft er tips om om te gaan met het warme weer, het vocht vasthouden en het gevoel een oververhitte walrus te zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel lekker, dat bevroren fruit!!

Ik heb moeite om genoeg fruit te eten (de ijsjes roepen harder), dus dat ga ik zeker morgen eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Oké, met 30 weken ben je misschien nog niet helemaal hoogzwanger, maar soms voel ik me al wel zo. 't Gaat in ieder geval allemaal een stuk minder soepel dan rond de 20 weken, of dan in het begin. 't Aftellen tot aan het verlof is ook al wel begonnen En met het vooruitzicht van nog twee á drie maanden zomer...



En net als bij poehee worden mijn enkels wel steeds meer hoogzwanger



Dat bevroren fruit klinkt trouwens wel goed, kan ik morgen wel wat tropisch mee maken, we hebben ook nog genoeg vers fruit op de schaal liggen. Alhoewel ik ook niet zo veel problemen heb met ijsjes, vooral niet met de zelfgemaakte
Alle reacties Link kopieren
als je nou ananasharten invriest, vang je mss twee vliegen in 1 klap! en je koelt lekker af, en het wekt je bevalling op
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 41 weken zwanger, maar voel me gek genoeg minder 'hoogzwanger' dan toen ik 30 weken zwanger was, dit komt misschien omdat ik toen nog fulltime aan't werk was + een 11 maanden baby had rondlopen (inmiddels dus bijna 14 maanden) Het is dus hoe je het zelf voelt denk ik...



Heeft het niet te maken met die 3 trimesters? en de laatste is dan officieel 'hoogzwanger' ?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoogzwanger. Althans, 35 weken.



Heb een oplaasbaarzwembadje van de zeeman in de tuin staan. Stoeltje ernaast, voetjes erin. Alles staat lekker onder de boom in de schaduw.

Fatboy naarbuiten gegooid om heerlijk te liggen, dat doe ik na mijn voeten-afkoel-sessie-in-het-badje. Ook in de schaduw.



Tussendoor veel limonade, veel ijsjes, veel fruit, veel tijdschriften en veel niets doen. Heb ook een grote hoed gekocht met zo'n rand. Die hoed kan ik natmaken als mijn hoofd te warm wordt. Heerlijk.



Desondanks voel ik me nog steeds een aangespoelde walrus met olifanten poten. Maar dat heb ik maar geaccepteerd. Ik ben door mijn mini-spa-faciliteiten wel een contente aangespoelde walrus met olifanten poten.
Alle reacties Link kopieren
De definitie van hoogzwanger:

wanneer je meer dan 39 weken zwanger bent en je weeën hebt.

Check... Inderdaad dan ben ik

hoogzwanger. De weeën komen steeds vaker/

langer, dus voordeel :

ik zal deze warme week niet volledig zwanger meer zijn.
Succes dt50!
Alle reacties Link kopieren
Oeee, dt50. Heel veel succes idd en geniet straks van je kleintje!
dt50, hoop dat je inmiddels niet meer hoogzwanger bent!

en anders heel veel succes met de laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog altijd zwanger....

De hele avond en tot 4 uur vannacht weeën gehad, die er is eens weer mee stopte.

Wel slijmprop verloren, maar meer ook niet.

Had als " standby". oppas voor mijn dochtertje geregeld, gaat de bevalling dan niet door. Vannacht dus nauweljks geslapen, dus nu maar proberen om wat bij te slapen.



Vanmiddag (geplande) controle bij de gyn.

Ik baal er wel van. Was er van overtuigd dat het begonnen was.



Hopelijk zeg het snel door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar met dit weer en mijn dikke buik de koelkast en vriezer schoon staan maken. Was lekker koel en nuttig
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 29 juni 2010 @ 10:45:

Ik heb vorig jaar met dit weer en mijn dikke buik de koelkast en vriezer schoon staan maken. Was lekker koel en nuttig Goede tip! Zo kan ik toch nog een beetje toegeven aan die allesoverheersende nesteldrang..hihi. Alleen, de koelkast heb ik vorige week ook al schoongemaakt.. Maar ach, schoon-schoner-schoonst .
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 29 juni 2010 @ 10:45:

Ik heb vorig jaar met dit weer en mijn dikke buik de koelkast en vriezer schoon staan maken. Was lekker koel en nuttigOh, goed idee! Ga ik meteen ook even doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel willen zitten in de schaduw... Maar hier verbouwing en over een week verhuizen. Hopelijk daarna nog even rust (en een zonnescherm dat geleverd is) en dan bevallen!

Waar ik nu het meest aan heb is in het zwembad zitten, kind om me heen spelend. Alleen brandt de zon dan zo op mijn hoofd, dat is vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Oh oh...ik leef helemaal met jullie mee! Vorig jaar augustus ben ik bevallen van mijn zoontje. Uitgerekend in de warmste week van het jaar...Ik heb echt een paar avonden liggen huilen op bed, omdat ik het zooo warm had



Ik had ook een ventilator aangeschaft. HEERLIJK! En verder in de schaduw zitten en zo min mogelijk doen...Ik deed ook regelmatig mijn polsen onder het koude water. Gelukkig had ik geen dikke enkels of voeten...wel pijnlijke handen van de warmte, dus het koude water was echt een verademing.
Alle reacties Link kopieren
Leuk deze verhalen... weet ik wat me de komende 7 weken te wachten staat! Ben nu 33 weken, maar voel me (gelukkig) nog niet hoogzwanger. Heb geen enorme buik en gelukkig hou ik nog geen vocht vast. Nog 3 weekjes werken, maar met airco op kantoor is dat wel lekker juist! Heb nog niet het gevoel dat ik het nu veel zwaarder heb. Zou het normaal ook veel te heet vinden dit weer!

Probeer de zon wel te vermijden i.v.m. zwangerschapsmasker. (waar ik volgens mij errug gevoelig voor ben) Vanmorgen de badkamer schoongemaakt en met de stofzuiger door het hele huis gelopen.... Gelukkig was het nog niet zo heet. Nou succes allemaal vandaag! Ik blijf lekker binnen!



Oh, en vroeg me af of dt50 al bevallen is!???
Alle reacties Link kopieren
Misschien een mobiele airco huren? Ik vind de prijzen best meevallen. Als je nu al zoveel last van de warmte hebt en de zomer duurt nog lang en je buik wordt nog dikker, dan kan je misschien best een paar honderd euro er tegenaan gooien?

Anders misschien een tweedehandse van marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd ook zo'n verrijdbare airco. die staat op de slaapkamer omdat de woonkamer te groot is voor de capaciteit.

Maar op de slaapkamer krijgt hij het zeker wel een paar graden koeler, en ik lig dan ook lekker heul de dag in bed met een leuk boek en de laptop op m'n buik .

Nesteldrang geef ik alleen voor 8 uur 's ochtends of na 12 uur 's nachts aan toe.
Alle reacties Link kopieren
O, en op de site van het KNMI zie ik alleen morgen en dinsdag nog wat koeler staan en daarna weer zo'n rits hete dagen. Dus óf morgen/di (voor degenen die er bijna zijn) bevallen, óf misschien toch een goede ventilator/airco aanschaffen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven