Ik ben boos! Wat zouden jullie zijn?

03-01-2014 15:44 279 berichten
Stel ik me aan?

Onze zoon is twee dagen bij opa en oma. Toen ik net even de deur uit was heeft hij even gebeld. Nu verteld mijn man doodleuk dat oma dus even met onze zoon naar de kapper is geweest; ze kon niets met z'n haar beginnen!



Hij had juist zo'n stoer kapsel! Je moet er alleen wel elke dag een klein beetje gel in doen anders zit het inderdaad niet zo mooi. Ze had al eens laten weten dat ze niet zo van gel hield, maar dan ga je toch niet met andermans kind naar de kapper?



Nou ja, ik ben dus boos. Zometeen moet ik hem ophalen...voorlopig hoeft 'ie van mij niet meer te gaan logeren!



Zo en nu ben ik het in ieder geval een beetje kwijt..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 134

Laat gaan, leven en laten leven (28%)
Ik zou het ze goed duidelijk maken (72%)
quote:lilyrose2012 schreef op 03 januari 2014 @ 16:20:

Hoe is de band normaal met schoonmama lief?.



Al heel lang heel goed, met hier een daar een lichte irritatie, maar daar zijn we altijd snel overheen. Ik vind dit alleen net iets groter, dan een kleinigheidje en ik merk aan mezelf dat ik het écht heel vervelend vind.



Ze moet zich gewoon niet bemoeien met hoe ik mijn kinderen kleed en laat knippen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 januari 2014 @ 16:18:

IK geloof niet in de naïviteit van oma's en opa's, daarvoor lopen al veel te lang rond op deze aardkloot.Tja, maar hoe verklaar je dan dat oma gaat fietsen met (toen nog) dochter van 3 achterop en babydochter van 10 maanden voorop door de grootste achterbuurt c.q. hoerenbuurt van de stad en het klaarspeelt daar te verdwalen en de eerste de beste leiperd aanklampt om haar de weg te wijzen? En dat dan later doodleuk aan mij te vertellen. Ik was niet zo amused.
Alle reacties Link kopieren
Pantax zou kind nooit zonder toezicht (van de vader of haarzelf?) bij oma achterlaten. Dat is wat er staat.



Nog steeds overdreven overigens.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Istar kinderen van 6 denken niet zo over "identiteit"
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 03 januari 2014 @ 16:21:

[...]





Ja, dat verzin je wel zelf. Lezen is niet je sterkste kant, of wel?







Ouch.



Ik heb inderdaad slecht gelezen.



Excuus.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 03 januari 2014 @ 16:23:

[...]





Al heel lang heel goed, met hier een daar een lichte irritatie, maar daar zijn we altijd snel overheen. Ik vind dit alleen net iets groter, dan een kleinigheidje en ik merk aan mezelf dat ik het écht heel vervelend vind.



Ze moet zich gewoon niet bemoeien met hoe ik mijn kinderen kleed en laat knippen..Benoem je gevoel gewoon naar haar toe. Ik zou er wel eerlijk over zijn en je mag ook best laten zien dat je boos bent. Daarna wel loslaten, het is nu gebeurd. Moet geen tweede keer gebeuren. En dat mag je best duidelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat mijn schoonmoeder nooit zomaar kleding zou kopen of zijn haar zou laten knippen (of ik moet daarom vragen) maar ik zou ook not amussed zijn.



Mijn moeder zou dat weer wel kunnen doen.

En dan omdat zij vindt dat bij een jongen en een meisje een bepaald kapsel vindt horen (jongen kort met stekels, meisje lang haar) en haar mening altijd wil doordrukken.



Daarin tegen zou ik de poedel van ouders eens meenemen naar de dierenkapsalon om eens een lekker scheerbeurtje incl kleurspoeling aan te meten. Zijn Ze vast ook heeeel blij mee..





Iedereen blijft gewoon van mn kind af en anders overleggen ze maar even. Mn mobiele nr hebben ze.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Zou dit ook niet kunnen waarderen.

Sterker nog, mijn schoonmoeder maakte vlak voor de Kerst ook een opmerking, of zoon nog naar de kapper ging voor de Kerst.

Toen had ik al zoiets van "mens waar bemoei je je mee".

Zijn haar is inderdaad vrij lang, maar zit niet slordig en hangt niet voor z'n ogen, dus wat is het probleem?

Wij zijn niet zo van "elke 6 weken naar de kapper" dus de kinderen ook niet.
quote:matroesjka_ schreef op 03 januari 2014 @ 16:23:

Istar kinderen van 6 denken niet zo over "identiteit"Nee, klopt! Dat woord kennen ze nog niet. Ze weten niet hoe het heet, maar weten vaak wel heel goed wat ze willen. Je hebt meisjes van zes die pertinent geen roze dragen. Jongens die graag langer haar hebben etc. Is vaak wel door de ouders ingegeven, als het de ouders geen zak interesseert hoe ze er uit zien, dan vaak de kinderen ook niet!
Klopt sandt. Maar kinderen ervaren een kapsel wat ze niet mooi vinden echt niet als een aanslag op hun identiteit.
Geeft niks hoor, ik snap best dat het heftig overkomt. Vallen, kneuzen, schaven, make-up, nieuwe kleren, spannende kapsels vind ik geen probleem, maar moedwillig mijn kind een semi-permanent ander uiterlijk geven zonder overleg, zou ik zo'n teken van achteloosheid en onverschilligheid vinden ten opzichte van ons en onze mening, dat ik mijn kind er niet meer zomaar zou achterlaten.
Maar stel, jouw zoon zelf heeft gezegd dat hij zijn haar niet mooi vond en dat bij oma wel durfte te zeggen, en oma een goede daad dacht te verrichten uit liefde voor haar kleinzoon? Een jongetje van 6 heeft vast wel al een eigen mening. Al dan niet is het wel erg raar dat ze je niet even belt om te vragen of je akkoord gaat. Het is tenslotte jouw zoon. Je woeden niet overdreven maar logisch.
2 dagen maar? En ze kon niets met het haar beginnen? Dan maar naar de kapper? Dat recht heeft ze toch helemaal niet? Ik zou er zeker iets van zeggen en kind ook niet meer alleen laten met oma . Kennelijk snapt oma niet dat ze een grens is gepasseerd???!!
quote:matroesjka_ schreef op 03 januari 2014 @ 16:31:

Klopt sandt. Maar kinderen ervaren een kapsel wat ze niet mooi vinden echt niet als een aanslag op hun identiteit.

Onzin. Ik heb een intens verdrietige kleuter gehad, omdat zijn haren zonder mijn toestemming geknipt waren in een kapsel wat hij niet wilde.

Op het moment zelf durfde hij geen nee te zeggen, maar eenmaal thuis kwamen de dikke tranen, omdat hij nu haar had dat hij niet wilde hebben.

En dat was helaas niet met een maandje niet knippen ongedaan gemaakt.
quote:mwa schreef op 03 januari 2014 @ 16:33:

Maar stel, jouw zoon zelf heeft gezegd dat hij zijn haar niet mooi vond en dat bij oma wel durfte te zeggen, en oma een goede daad dacht te verrichten uit liefde voor haar kleinzoon? Een jongetje van 6 heeft vast wel al een eigen mening. Al dan niet is het wel erg raar dat ze je niet even belt om te vragen of je akkoord gaat. Het is tenslotte jouw zoon. Je woeden niet overdreven maar logisch.Dan nog had ze het moeten vragen op voorhand.
quote:matroesjka_ schreef op 03 januari 2014 @ 16:31:

Klopt sandt. Maar kinderen ervaren een kapsel wat ze niet mooi vinden echt niet als een aanslag op hun identiteit.Dat ervaar ik toch vaak anders! Ook naar elkaar toe! Ze benoemen dat misschien anders maar als een kind met altijd een slordig staartje ineens nette vlechtjes heeft reageren kinderen daar echt wel op.
Alle reacties Link kopieren
ooooo erg!!! Schoonmoeder had echt oorlog met mij!!

O mijn hemel straks ziet dat kind er niet uit.....ja zo burgertrutten kapsel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 03 januari 2014 @ 16:32:

Geeft niks hoor, ik snap best dat het heftig overkomt. Vallen, kneuzen, schaven, make-up, nieuwe kleren, spannende kapsels vind ik geen probleem, maar moedwillig mijn kind een semi-permanent ander uiterlijk geven zonder overleg, zou ik zo'n teken van achteloosheid en onverschilligheid vinden ten opzichte van ons en onze mening, dat ik mijn kind er niet meer zomaar zou achterlaten.Ik snap je wel hoor. Natuurlijk het is 'maar' haar en natuurlijk groeit het weer aan. Maar het is zo'n uiting van afkeuring naar jou als moeder hoe je je kind kleedt, kapt, verzorgt. Zo'n subtiele, venijnige kritiek, van: 'het is niet goed genoeg wat jij doet, ik weet het beter. Jullie mening over je eigen kind is minder waard dan die van mij'. Dát is de verborgen boodschap die zij geeft. Man, wat ben ik daar allergisch voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 03 januari 2014 @ 15:44:

Stel ik me aan?

Onze zoon is twee dagen bij opa en oma. Toen ik net even de deur uit was heeft hij even gebeld. Nu verteld mijn man doodleuk dat oma dus even met onze zoon naar de kapper is geweest; ze kon niets met z'n haar beginnen!



Hij had juist zo'n stoer kapsel! Je moet er alleen wel elke dag een klein beetje gel in doen anders zit het inderdaad niet zo mooi. Ze had al eens laten weten dat ze niet zo van gel hield, maar dan ga je toch niet met andermans kind naar de kapper?



Nou ja, ik ben dus boos. Zometeen moet ik hem ophalen...voorlopig hoeft 'ie van mij niet meer te gaan logeren!



Zo en nu ben ik het in ieder geval een beetje kwijt..

Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Mijn zoon, toen 8 jaar oud, was bij zijn tante, en zij vond zijn pony te lang. Heeft er toen zelf de schaar ingezet!

Mijn zoon heeft prachtig haar (wat langer, met veel slag)



Je snapt wel hoe hij terug kwam, met zo'n lelijke rechte pony!

Heb er toen niets van gezegd, maar ik vond het verre van leuk!

Ik ben toch de moeder??



Ik zou het een volgende keer in ieder geval niet meer tolereren!

Het is eigenlijk nogal brutaal vind ik..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ja maar istar en sandt dat heeft niks te maken met een gevoel van eigen identiteit. Meer met mooi, lelijk, en anders dan ze gewend zijn. Eigen identiteit en een besef daarvan ontwikkrlt zich pas veel later.
Dropje waarom heb je nuks gezegd dan?
Mijn kleinzoon heeft een gelkapsel, ik kam het ook zo als hij het graag wil hebben.

Ik zal nooit zonder overleg met mijn kleinkinderen naar een kapper gaan.
quote:Dropje70 schreef op 03 januari 2014 @ 16:39:

[...]



Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Mijn zoon, toen 8 jaar oud, was bij zijn tante, en zij vond zijn pony te lang. Heeft er toen zelf de schaar ingezet!

Mijn zoon heeft prachtig haar (wat langer, met veel slag)



Je snapt wel hoe hij terug kwam, met zo'n lelijke rechte pony!

Heb er toen niets van gezegd, maar ik vond het verre van leuk!

Ik ben toch de moeder??



Ik zou het een volgende keer in ieder geval niet meer tolereren!

Het is eigenlijk nogal brutaal vind ik..even offtopic wat een mooie onderschrift heb jij
quote:matroesjka_ schreef op 03 januari 2014 @ 16:40:

Ja maar istar en sandt dat heeft niks te maken met een gevoel van eigen identiteit. Meer met mooi, lelijk, en anders dan ze gewend zijn. Eigen identiteit en een besef daarvan ontwikkrlt zich pas veel later.

Ik denk dat ik de situatie beter in kan schatten, en het was en is voor mijn kind echt het gevoel van eigen identiteit



Op het moment dat een kind ik gaat zeggen, ontstaat de ik (identiteit) ontwikkeling en dat is vlg mij zo rond de 2 jaar.
quote:matroesjka_ schreef op 03 januari 2014 @ 16:40:

Ja maar istar en sandt dat heeft niks te maken met een gevoel van eigen identiteit. Meer met mooi, lelijk, en anders dan ze gewend zijn. Eigen identiteit en een besef daarvan ontwikkrlt zich pas veel later.Ja, als je ze lekker laat experimenteren, als ze mogen zeggen wat ze aan willen, wat voor kapsel ze willen. Kind heeft recht om identiteit te ontwikkelen. En al heet het dan nog geen identiteit, ze hebben wel een mening over zich zelf. Over dingen die wel bij hen passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven