In de medische molen, iedereen is welkom! deel 8

12-12-2006 16:35 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het andere deel is op slot, dus ff een nieuwe!!



Droom ik heb je terug gemaild hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Pagina 3, dat kan niet :D



Goedemorgen meiden.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag inderdaad niet hoor!!!! We zijn zo'n actief clubbie.



Wendy, heeft t al doorgezet?



Hier van ochtend niet overgegeven, voor t opstaan een kopje thee gehad op bed v manlief. Leek te helpen maar nu zit ik op werk.... Bleh... misselijk. Gelukkig heb ik een stagiaire en kan t een beetje rustig aan doen vandaag...

Ik moet wat eten!!! en laat ik stomgenoeg niets bij me hebben (wilde broodje gezond halen bij de bakker) maar dat hou ik niet tot 12 uur hoor! Ga zo wel ff....
Alle reacties Link kopieren
Droom, wat geweldig een goede echo!! Jammer van de misselijkheid, maar dat heb je er graag voor over toch?



Hier gaan we IUI 1 tegemoet. Eindelijk.



Kus Moon
Alle reacties Link kopieren
Moon, succes met je 1e iui..... ga duimen!

En ja ik heb t er natuurlijk graag voor over, heb er eig alles voor over als t maar goed gaat!
Alle reacties Link kopieren


Moon, heel veel succes ((((( zwanger, zwanger, zwanger, zwanger!!! )))))



Droom, je kan beter wat vaker iets eten, dan drie maaltijden.




Anke, hoe gaat het met jou?



Lianne heeft gistermiddag overgegeven, arm kind. De eerste weken na haar geboorte spuugde ze, nu zou ik het 'voeding terug geven' noemen, niet overgeven.



Ze had een boterham gegeten, slab af en toen kwam alles er weer uit.

Met haar benen in de gootsteen gezet en alles afgespoeld/geveegd. Daarna kroop ze weer vrolijk rond, luchtte blijkbaar op.

's Avonds voor het avondeten huilen, ze at wel, maar niet enthousiast zoals altijd. Naar bed, voor de zekerheid temp gemeten: 38.5! Toch koorts, daar ben ik altijd zo verbaasd over. Ze lijken dan niet ziek omdat ze meestal vrolijk zijn. Maar zolang ze goed drinkt is er niks aan de hand.

Vandaag gaat het goed, alhoewel ze heel stilletjes is.
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi, ik mag morgen de 1e spuit puregon zetten.. wat dus betekend dat ik (eindelijk ongi ben geworden.. :D)

volgende week woensdag komt er dan ultragon(of zo iets) bij en dan donderdag de 1e echo.. ben blij maar ook wel weer een beetje zenuwachtig..



droom: vaak kleine beetjes helpen schijnt ook t ehelpen tegen de misslijkheid.. maar dat weet ik alleen van horen zeggen..



moon: heel veel succes en geluk met de iui..



kokos: wat naar he als zo'n kleintje niet lekker is, maar ook wel weer wonderlijk hoe ze "gewoon" verder gaan.. en drinken is altijd goed, zeker met dit weer..



groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
het is orgulatran.. klinkt ook iets beter.. haha

ga lekker genieten zo van het mooie weer, proberen om ook nog een beetje te ontspannen want ik merk dat ik toch wat gespannender wordt..

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Wendy, hè, hè eindelijk ongesteld ;).

Hoe is het injecteren gegaan? Viel het mee?



Ik ga hard voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



ik wilde nog even laten weten hoe de echo was. We hebben het hartje zien kloppen, echt waar! Zo grappig om zo'n kleine druktemaker in je buik te zien, heel apart. Het klinkt als een cliché, maar toen was het voor ons echt duidelijk.

Groetjes, en ik wens jullie allemaal het allerbeste toe, en heel veel geluk voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
eshter: wat een super bericht.. heel veel geluk..



kokos: inderdaad EINDELIJK ongi :D (en best heftig ook gisteren.. hele dag last gehad van mijn rug..)

gisteren de 1e spuit en daar voelde ik helemaal niks van.. toen ik hem erin zette voelde ik niks en ook niet toen ik hem er weer uit haalde.. daarna heb ik heel even een branderig gevoel gehad, maar was maar een paar tellen.. ik kan niet eens zien waar ik geprikt heb.. beetje appart voelde ik me daarna wel even, maar meer zo van oh nu is het echt begonnen :? ..  maar niet lang daarna voelde ik me weer helemaal gewoon.. als al die spuiten nou gaan als die van gisteren dan hoor je mij niet klagen.. :D



hoe is het met de rest?

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Esther, wat goed.... GEFELICITEERD! Hoeveel weken ben je nu? Wennen jullie al aan t idee dat t toch gaat gebeuren?



Wendy top dat t spuiten zo goed ging. Hopelijk gaan ze allemaal zo. Ik had andere medicatie als jij maar vond altijd de pregnyl vervelend en verder ook eigenlijk niet. Veel succes. Wanneer is de eerste meting? Ik hoop dat er veel eicelltjes groeien!!! Toi Toi Toi



Hier alles goed. Wel elke ochtend overgeven en de hele dag misselijk en moe maar dat hoort er allemaal bij en bevestigd alleen maar dat er van alles gebeurt daar binnen (wat nog steeds moeilijk is voor te stellen zolang ik geen buikje zie). Gisteren wat leuks meegemaakt:

Ik heb twee jr geleden een kijkoperatie gehad en lag toen naast een leuk meisje. We zijn vriendinnen geworden, wilden allebei al jaren zwanger worden dus dat schept een band. Twee mnd na de operatie was zij zwanger (na heel wat miskramen e.d.) en onze vriendschap bleef. Ook onze mannen kunnen goed opschieten. Nu ben ik dus zwanger en zij was 1 van de eersten die t wist (net als ik toen bij haar, je weet immers wanneer de uitslag komt). En nu gingen we gisteren met zijn vieren uit eten.... Vertelt ze zomaar ineens dat ze (weer) zwanger is!!! We schelen 17 dagen (zij is verder) en heeft even stil gehouden om mij alle aandacht en vreugde te laten krijgen. Ze hebben over de eerste vier lange zware jaren gedaan en de tweede (nu dus) in 1 keer raak!!! Kunnen we (toch nog) samen gaan baby shoppen!!! En zo zie je maar dat t soms raar verklaarbaar is.

Bij ons zal een evt tweede er nooit ''vanzelf'''komen maar soms gebeuren dat soort wonderen dus echt. Kijk ook maar naar Eshter, zomaar ineens toch!



Ik hoop dat er voor de wachtenden hier ook wonderen gaan gebeuren.... (met of zonder mm)

Wendy, peggy, Yada, en wie ik nu even vergeet: *;
Alle reacties Link kopieren
dromm, as donderdag hebben we de controle echo, dan gaan we inderdaad meten.. de pregnyl laat ik spuiten hoor.. we zaten bij de prikles zo te "klote" (flesjes vielen om enzo.. :?) en de pregnyl had mijn buurvrouw al eerder gedaan en ze wil het nu weer doen.. en als de rest inderdaad gaat als die van gisteren ben ik super blij, gaat het dan toch anders moeten we maar denk dat het voor het goede doel is.. :D



wat leuk dat jullie nu samen zwanger kunnen zijn en ik vind het super lief dat ze even gewacht hebben met hun grote nieuws om jullie "voor" te laten.. zulke vrienden moet je houden..



groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
t Is inderdaad een geklooi met die ampullen enzo. Bij mij is t altijd wel gelukt maar 1x heb ik een ampul laten vallen, gelukkig had ik een reserve.... Je zal maar staan s avonds om 11 uur! De eerste paar keren had ik geen reserve en was ik als de dood dat t mis zou gaan!!!

Top zo'n buurvrouwtje!
Alle reacties Link kopieren
Pfffffffff eindelijk!!!! Woensdag wordt onze 1e IUI. Morgenavond mag ik Pregnyl laten zetten, dinsdag moet ik ff 3 vaatjes tappen voor meneer de internist en dan is het woensdag zover. Vinnut nu retespannend, alhoewel ik mezelf moet blijven vertellen dat IUI's niet zaligmakend zijn en dat de percentages erg laag liggen. Maar de voorpret blijft omdat we al zolang op dit moment gewacht hebben.



Wendy jij vreselijk succes met alle prikken, maar spreek je op het andere topic wel.



Droom, geweldig he, dat je in zo'n wereld zoveel wondertjes meemaakt.
Alle reacties Link kopieren
he mooncatcher goed nieuws!!! super.. hoop moet je houden..





droom: wij lieten met het oefenen ook een ampul vallen vandaar de buurvrouw.. haha ben erg blij hoor met haar..

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

kan het weer niet laten, haha, misschien blijf ik wel gewoon af en toe even langskomen om te kletsen;-) Ik moest nog even denken aan wat ze van Moeders voor Moeders gezegd hebben: om een ampul Pregnyl te kunnen 'maken' hebben ze een zwembad vol urine van zwangere vrouwen nodig! Een zwembad! Niet te geloven toch?! Dat plas ik in mijn eentje nog niet bij elkaar in twee maanden.... nou ja, ik doe mijn best! (voor jullie*;)

Alle reacties Link kopieren
Hihi zeiden ze tegen mij ook Esther; 1500 liter urine voor 1 ampul... Ik plas me wel suf maar zooooveel ...! Maar alle beetje helpen en inderdaad we doen t voor elkaar!!!!



Moon, heel veel succes alvast deze week ik ga duimen dat t embryootje voor negen maanden innestelt! Enneh... misschien niet zaligmakend maar eindelijk een kans voor jullie en zover ik altijd begrepen heb toch een kans van 15 procent ongeveer. Er zijn er je meerderen voor gegaan hoor! Dus think positive en ga ervoor, meer kun je helaas ook niet doen.

Ik stuur van de week wel wat straaltjes.... Kan ik dat eindelijk ook eens doen en die van Kokos werken heeeel goed dus misschien heeft zij er ook nog wat voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ben er even een paar dagen niet geweest, alles weer even terug gelezen........Wendy en Moon, heel veel succes!!!! *;



Allemaal genoten de afgelopen dagen? Ik moest werken en had daarnaast ook veel te doen. Vanmorgen de samenleeftest gehad bij de gyn. Slijmvlies was nog troebel dus ik was iets te vroeg (nog geen eisprong gehad) Moet over 2 dagen weer een test ondergaan, verder kon ze er niet veel zinnigs over zeggen!



Wat wel grappig was, er liggen 2 eitjes op springen, allebei even groot, theoretisch zou ik, als ik zwanger raak een tweeling kunnen krijgen! Haha!

Gyn maakte er grapjes over, peg-man vond het ook grappig. Je blijft toch elke maand weer hopen he!



Hier zijn de gemoederen rond om mijn schoonfamilie weer wat bedaard.............zwager gaat aldoor naar zijn nieuwe liefje dus als schoonzus nu nog niets door heeft??? Hele familie boos op zwager want hij moet eerlijk zijn........... Nou ja, heb mijn eigen sores wel dus bemoei me er niet teveel mee!



Staan trouwens weer op pagina 3, moest even zoeken!



See you...........
Alle reacties Link kopieren
En Droom, jij ook heel veel sterkte he!



P.s: als ik dat zo lees van Moeders voor Moeders (die ontzettende grote hoeveelheid urine die nodig is) zou ik ook meedoen als ik ooit zwanger ben.

Dan maar schijt aan die vreselijk nieuwsgierige buurvrouw (wij hebben hier geen verzamelpunt)
Alle reacties Link kopieren
zoveel urine voor zo weinig pregnyl, wondelijk eigenlijk.. maar het is wel voor een goed doel, dus een hoop drinken en veel plassen.. :D

ik wil het straks ook gaan doen, maar voorlopig heb ik het eerst zelf nog nodig..



het spuiten gaat goed, die van gisteren deed even zeer maar ja, mijn buik wordt al wel lekker blauw.. ben dus niet zo'n goede spuiter.. :D

ben wel ontzettend moe en heel erg emotioneel.. verder alles oke en wacht in spanning de echo van as donderdag af.. hoe zal het er allemaal uitzien enzo..



peggy-sue: goed hoor dat je een beetje afstand neemt van het zwager-verhaal.. even tijd voor je zelf..



hoe is het met alle anderen?



groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Leuke Koninginnedag gehad? Kokosman moest een concertje geven met de fanfare, in onze woonplaats. Lianne zat eerst heel bedenkelijk te kijken, later begon ze mee te klappen en heen & weer te wiebelen.

Daarna naar huis gegaan, gegeten. Lianne op bed en wij hebben lekker in de tuin gezeten.



Moon, deze is voor jou:
((((( zwanger, zwanger, zwanger!!! ))))))

Succes, ik zal aan je denken



Droom, wat leuk dat jullie samen zwanger zijn. En leuk dat de mannen het ook zo goed met elkaar kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ff kopje pasta van mijn eigen topic.



IUI 1 is een feit en meeeen wat ben ik wijzer. Manliefs zwemmers waren altijd al zo weinig (8 miljoen) alhoewel van goede kwaliteit. Vanmorgen voor bewerken waren het er maar 6! :? miljoen waarvan 15% progressief (dus goed) en dus naatje/slecht/niemand die daar dus zwanger van kan worden. Na bewerking kwamen er maar liefst 19!!!!:o:D miljoen zwemmers uit waarvan 68% retegoed. Heb dus 19 miljoen kindjes ingespoten gekregen. Was een piece of chococake (heb nog een stuk over). En onze kansen zijn dus beter met IUI dan gewoon neuken voor de neuk zeg maar. De verpleegkundige blij, ikke blij, en Moonman superblij. Ze moeten dus gewoon wakker geschut worden en dat kan alleen met bewerking van het zaad. De hoge hoeveelheid prostaatvocht is dus funest voor Moonmans zwemmers.



Hoop mijn menneke dan ook het mooiste verjaardagscadeau allertijden te geven. Ik verlies op dit moment alleen wat bloed en heb het gevoel dat er telkes wat vocht uitloopt maar waarschijnlijk is dat lucht wat ze erbij gespoten hebben. Geen kramp (of kan dat later komen?). Moet van Moonman dus ook goed op de kinders passen, en mag alleen achter de pc of buiten in de tuin een boek lezen. Mag geeneens stofzuigen;)



Ik ben blij, en hoop dat Wendy morgen ook mooi nieuws krijgt.



Kokos, jouw straaltjes werken altijd goed he? Mag ik er nog meer?:P
Alle reacties Link kopieren
he moon, super nieuws.. ik ga heel hard duimen voor je.. en inderdaad de stralen van kokos doen het goed.. :D

groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Mooncatcher, ik duim heel hard voor jou voor een ontzettend mooi verjaardagskado!!!



En Wendy, jij ook heel veel succes, je verdiend het!!!!



Iedereen een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
thanks peggysue..

groetjes wendy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven