Koningskinderen slimmer?

26-04-2017 13:33 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een gedachte zijn bijv koningskinderen van nature slimmer of word daar zoveel aandacht aan gegeven met studie ed?

Ik heb nog niet gehoord dat die kinderen bijv naar het vmbo gaan
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 15:46:

[...]



alsof dat zo makkelijk zal gaan. Willem-Alexander en zijn moeder, grootmoeder en overgrootmoeder alsook nu zijn dochter zijn en worden vanaf geboorte klaargestoomd om koning of koningin te worden. Daar vanaf zien, betekent een heleboel gedoe en je broers of zusjes opzadelen met iets wat je zelf niet wil

Maken wij die keuze voor ze.

Afschaffen die handel.
quote:karin12345 schreef op 26 april 2017 @ 15:41:

[...]

Daar hebben ze zelf ook nog een keuze in.Niet echt natuurlijk. Amalia haar vader is nu eenmaal de koning, ze kan geen afstand doen van haar vader, ze immers nog minderjarig. Kind heeft geen keuze en als zij de troon niet wil schenkt ze die aan haar zusje. Wat een K-cadeau, dat wil je toch helemaal niet weergeven.
quote:sssssst schreef op 26 april 2017 @ 15:57:



[...]



Niet echt natuurlijk. Amalia haar vader is nu eenmaal de koning, ze kan geen afstand doen van haar vader, ze immers nog minderjarig. Kind heeft geen keuze en als zij de troon niet wil schenkt ze die aan haar zusje. Wat een K-cadeau, dat wil je toch helemaal niet weergeven.

Afschaffen dus.

Is het meest humaan.

Doen we iets goed voor dat arme, lijdende koningshuis en het scheelt ook nog eens een boel geld.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard zijn die niet slimmer dan gemiddeld. Ze krijgen waarschijnlijk vaak het voordeel van de twijfel, alle aandacht en eventueel worden ze gematst. Ik vraag me ook ernstig af wat ze zouden doen als er onverhoopt een gehandicapt ter wereld zou komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 26 april 2017 @ 15:58:

[...]



Afschaffen dus.

Is het meest humaan.

Doen we iets goed voor dat arme, lijdende koningshuis en het scheelt ook nog eens een boel geld. nee hoor, een president schijnt net zo duur te zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:autumn schreef op 26 april 2017 @ 16:05:

Uiteraard zijn die niet slimmer dan gemiddeld. Ze krijgen waarschijnlijk vaak het voordeel van de twijfel, alle aandacht en eventueel worden ze gematst. Ik vraag me ook ernstig af wat ze zouden doen als er onverhoopt een gehandicapt ter wereld zou komen.Uhm, prinses Christina (Marijke) was gehandicapt.
Alle reacties Link kopieren
Schoolvriendin studeerde geschiedenis met WA. Het eerste semester werden de cijfers opgehangen en waren zijn cijfers zo laag, dat medestudenten dachten dat hij de propedeuse niet zou halen. Daarna werden de cijfers niet meer openbaar gemaakt, maar alleen naar de betreffende studenten gecommuniceerd.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:Iphi schreef op 26 april 2017 @ 15:42:

[...]



Echt? Van baby af aan altijd in de belangstelling staan en daar dus geen enkele keus in hebben.

Je in het openbaar altijd moeten gedragen anders sta je meteen in alle bladen. Dus ook geen uitprobeerfase in je puberteit, nooit een keer een joint proberen in de kroeg, nooit lekker anoniem door de stad banjeren op je vrije middag etc. etc. etc.

Ik zou er niet mee willen ruilen.



Ja, je hebt altijd gegarandeerd een inkomen, dat wel. Joepie.geen zorgen geen stress en prins pils heeft toch een uitbuindig studenten leven gehad en wanneer het echt zo vreselijk was geweest had hij vast wel bedankt voor de eer. En maxima heeft zelf gekozen voor dit leven of geloven jullie dat ze verkering met de koning had genomen wanneer hij glazenwasser geweest was ?
quote:mary57 schreef op 26 april 2017 @ 16:10:

[...]





Uhm, prinses Christina (Marijke) was gehandicapt.Ze heeft een oogziekte maar is niet echt gehandicapt. Ze heeft ook de universiteit afgerond
quote:hamerhaai schreef op 26 april 2017 @ 14:04:

intelligentie loopt vooral over de vrouwelijke lijn en is erfelijk. (Tweede leg kinderen van de mooie telefoniste met VMBO doen het vaak minder goed op school dan de eerste leg kinderen van de gestudeerde moeder)

.Wat? Vanwaar deze vergelijking?
Alle reacties Link kopieren
Christina is slechtziend doordat Juliana rode hond kreeg tijdens haar zwangerschap. Daarna werd rode hond ook opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zowel genetica als omgeving spelen mee. Sowieso het opgroeien in een omgeving waarin je verplicht wordt blootgesteld aan een brede cultuur waarbij er ook nog eens van je wordt verwacht dat je daar geen domme fouten mee maakt ten overstaan van de buitenwereld. Dan natuurlijk de financiële middelen die beschikbaar zijn om de benodigde steun en stimulans te geven wanneer de ouders zelf vanwege hun werk daarvoor geen tijd hebben.



Een kind kan misschien wel de hoogste intelligentie hebben om een Einstijn/Hawkin/Mozart etc te worden, maar dat helpt echt niet wanneer ze elke dag 4 uur moeten lopen op een lege maag om schoon drinkwater te halen terwijl er nog een aantal kleine broertjes & zusjes aan ze hangen, onderwijl verstoppend om niet geronseld te worden door de volgende langskomende militie.



En ja, ze worden van jongs af aan opgeleid voor hun functie in de maatschappij. Nog altijd beter dan elke 4 jaar een dure verkapte Dutch-Idols verkiezing voor een President die naast zijn populariteit totaal niet geschikt is voor de functie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 16:09:

[...]



nee hoor, een president schijnt net zo duur te zijn

Een koningshuis is puur ceremonieel en heel duur.



Ik wil ook geen president, tenminste geen verkiezingen daarvoor.

De grootste partij mag de president leveren.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat de hele familie een goed stel hersens heeft. En dat WA misschien soms wat lagere cijfers heeft gehaald, wie heeft dat niet op het VWO (ik heb ze ook in de klas gehad hoor die het niet dreigden te halen en met kunst en vliegwerk wel en daarna gewoon UNI gedaan).

Friso had een dubbele studie, Mabel is zeer bovengemiddeld slim. Hun dochters zullen ook wel zeer slim zijn.

Constantijn is ook hoog opgeleid.

De kinderen van Margriet en Pieter kunnen ook allemaal goed leren.

Beatrix wordt ook altijd door mensen dichtbij haar als een zeer intelligente vrouw omschreven.



Als je intelligent bent en je verkeert vaak tussen andere intelligente mensen, maakt je dat wel scherper. Een potentieel VWO kind in een VMBO gezin misschien minder waardoor er misschien HAVO wordt gedaan.

Een in aanleg qua niveau VMBO kind in een VWO gezin kan misschien tot HAVO komen doordat het altijd in een omgeving leeft waar met misschien stimuleert, dingen uitlegt, geïnteresseerd is.



Voor zover ik Amalia weleens zie op televisie is zij echt niet iemand die het met veel huiswerkbegeleiding met hangen en wurgen op het gymnasium redt. Ze is in december geboren en zat in augustus het jaar erna al in groep 2. Ze ging met 11 jaar naar de brugklas Ze kon al lezen toen ze naar school ging. Ze sprak al heel jong erg duidelijk en mooie lange zinnen. Je merkt aan hoe ze spreekt dat het gewoon een intelligent meisje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophles schreef op 26 april 2017 @ 13:49:

.....maar met heel veel kunst- en vliegwerk worden dit soort kinderen door het VWO/ Gymnasium gelootst. Weet niet of dit ook voor de prinsesjes geldt maar bij heel veel gezinnen van adel wordt er geen genoegen genomen met de HAVO laat staan het VMBO. Dit klopt. In bepaalde kringen (oud geld, adel) is men nog heel conservatief en "hoort" een kind VWO te doorlopen en daarna een studie te doen. Prestige, aanzien, traditie etc. Zelfs naar welke middelbare school/universiteit je gaat maakt nog verschil. En als je op kamers gaat, dan het liefst met mensen met dezelfde achtergrond in een pand dat je ouders voor je hebben gekocht. De basis van je netwerk wordt in de jeugd al gelegd. Het is een klein wereldje.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:jopee schreef op 26 april 2017 @ 17:10:

Voor zover ik Amalia weleens zie op televisie is zij echt niet iemand die het met veel huiswerkbegeleiding met hangen en wurgen op het gymnasium redt. Ze is in december geboren en zat in augustus het jaar erna al in groep 2. Ze ging met 11 jaar naar de brugklas Ze kon al lezen toen ze naar school ging. Ze sprak al heel jong erg duidelijk en mooie lange zinnen. Je merkt aan hoe ze spreekt dat het gewoon een intelligent meisje is.



Ik ken een hele bups kinderen die in december zijn geboren en in augustus het jaar erna naar groep 2 gingen. Dat is namelijk heel normaal en de bedoeling. Die kinderen waren ook allemaal 11 toen ze naar de brugklas gingen.

Lezen toen ze naar school ging is ook niet echt uitzonderlijk.



Maar ik denk ook dat Amalia gewoon een intelligent meisje is.
Alle reacties Link kopieren
quote:swimkim schreef op 26 april 2017 @ 17:57:

[...]





Ik ken een hele bups kinderen die in december zijn geboren en in augustus het jaar erna naar groep 2 gingen. Dat is namelijk heel normaal en de bedoeling. Die kinderen waren ook allemaal 11 toen ze naar de brugklas gingen.

Lezen toen ze naar school ging is ook niet echt uitzonderlijk.



Maar ik denk ook dat Amalia gewoon een intelligent meisje is.Ik kan me vergissen maar volgens mij was het ten tijde dat Amalia naar school ging nog bijna overal gebruikelijk dat de 1 oktober grens werd gehanteerd. De meeste kinderen in groep 1 die na 1 oktober 4 werden, deden nog een jaar groep 1. Ik ken dat soort kinderen ook , het is ook niet "ongebruikelijk" maar het zegt wel iets dat zij dat dus ook gewoon aankon. Want er zijn vast ook zat kinderen die in december zijn geboren en in januari voor het eerst naar school gingen ( na de Kerstvakantie) die NIET in groep 2 zaten het na de zomervakantie daarna.
quote:mdh schreef op 26 april 2017 @ 16:11:

Schoolvriendin studeerde geschiedenis met WA. Het eerste semester werden de cijfers opgehangen en waren zijn cijfers zo laag, dat medestudenten dachten dat hij de propedeuse niet zou halen. Daarna werden de cijfers niet meer openbaar gemaakt, maar alleen naar de betreffende studenten gecommuniceerd.Zie je... daar heb je t al.
quote:jopee schreef op 26 april 2017 @ 18:02:

[...]





Ik kan me vergissen maar volgens mij was het ten tijde dat Amalia naar school ging nog bijna overal gebruikelijk dat de 1 oktober grens werd gehanteerd. .Welnee. Die oktobergrens is in 1985 al afgeschaft.
Alle reacties Link kopieren
ja dat klopt maar dat is echt niet sinds 1985 overal zo gehanteerd hoor. Mijn kinderen zijn net iets ouder dan Amalia en in onze woonplaats werd die gewoon nog gehanteerd. Alleen bij bewezen extreem slim zijn mocht je eerder door. De grote massa ging gewoon nog een jaar kleuteren. Ook de kinderen van mijn zus hebben langer gekleuterd (en die waren echt niet dom, later ook naar vwo gegaan). Dat de grens is afgeschaft wil niet zeggen dat dat vanaf toen ook zo gehanteerd werd. Sla de archieven op de diverse fora (ouders.nl en zo) er maar op na. Tot voor maar enkele jaren geleden kwamen hier altijd heel veel berichten over.



En toen Amalia naar groep 2 ging werd het ook als nieuws gebracht "Amalia slaat klas over".
Ik vraag me af wat ze doen als Amalia met een vrouw wil trouwen. Of de regering nou wel of geen toestemming geeft; ze krijgen het halve volk over zich heen. Ze kunnen moeilijk 'nee' zeggen want ze staan altijd zo te pochen met de homorechten, maar ik zie het staatsbezoek aan bv Rusland al voor me als het Koninginnenpaar uit een Koningin en een Koningin bestaat...
quote:jopee schreef op 26 april 2017 @ 18:09:

ja dat klopt maar dat is echt niet sinds 1985 overal zo gehanteerd hoor. Mijn kinderen zijn net iets ouder dan Amalia en in onze woonplaats werd die gewoon nog gehanteerd. Alleen bij bewezen extreem slim zijn mocht je eerder door. De grote massa ging gewoon nog een jaar kleuteren. Ook de kinderen van mijn zus hebben langer gekleuterd (en die waren echt niet dom, later ook naar vwo gegaan). Dat de grens is afgeschaft wil niet zeggen dat dat vanaf toen ook zo gehanteerd werd. Sla de archieven op de diverse fora (ouders.nl en zo) er maar op na. Tot voor maar enkele jaren geleden kwamen hier altijd heel veel berichten over.



En toen Amalia naar groep 2 ging werd het ook als nieuws gebracht "Amalia slaat klas over".Kind, ik weet er alles van . Erger nog, het piept nog steeds van de scholen die een oktobergrens hanteren. Maar Lex en Max zijn heus wel zo slim geweest om een iets minder behoudende school te kiezen. Heb ik ook gedaan, en mijn oudste is zelfs twee jaar ouder dan Amalia. Toen waren die scholen zonder oktobergrens er dus ook, ook voor 'gewone' mensen.
Geld genoeg voor tonnen bijscholing of zelfs 14 jaar - of langer - privé-onderwijs 1 op 1.



En sowieso zullen die prinsesjes geen kapster, verkoopster of cassière worden ...

(Niks tegen die beroepen, maar gewoon praktisch onuitvoerbaar als prinses. Zeker als ze in Nederland blijven wonen.)



Einstein moeten ze bovendien niet worden, maar ik gok er wel op dat hun omgeving hen stimuleert om richting hogeschool of unief te gaan.

Met liefst nadien nog wat studeren of stage in 't buitenland erbij.
quote:karin12345 schreef op 26 april 2017 @ 14:33:

De bedovergrootouders, die doen het hem.Betovergrootouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 26 april 2017 @ 18:24:

[...]



Betovergrootouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven