Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds kort dat onze baby een meisje is. Nu zijn we over namen aan het nadenken erg lastig!



Ik vind Juna, Ellis en Rhodé (rodee)

mooi.

Vriend vind alleen Ellis eventueel een optie. Nou betekend Ellis iets van gij zijt met god ofzo we zijn absoluut niet gelovig dus dat vind ik weer wat minder.



Iemand nog een orginele naam die beetje bij deze stijl past?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Charlie vind ik leuk!



En Skawa, Ellis vind ik ook leuk. Ik weet niet hoe belangrijk je de betekenis vindt, maar ik vind het niet storend als je niet gelovig bent.

Misschien zijn dit nog opties:



Jolie

Jana

Romee

Maree

Lise

Ella
Alle reacties Link kopieren
Skawa, Juna en Ellis vind ik mooi, Rhodé vind ik helemaal niks. Niet mijn smaak, maar in diezelfde stijl vind ik Romee dan mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de betekenis op zich niet zo belangrijk nee.



We hebben al een meisje in de nabije omgeving die Romee heet maar bedankt voor t mee denken



Jolie vind ik niets Ik vind het maar lastig een mooie naam bedenken haha het is nog al wat ze moet haar hele leven leven met die naam
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
quote:Skawa schreef op 14 februari 2016 @ 13:09:

Ik weet sinds kort dat onze baby een meisje is. Nu zijn we over namen aan het nadenken erg lastig!



Ik vind Juna, Ellis en Rhodé (rodee)

mooi.

Vriend vind alleen Ellis eventueel een optie. Nou betekend Ellis iets van gij zijt met god ofzo we zijn absoluut niet gelovig dus dat vind ik weer wat minder.



Iemand nog een orginele naam die beetje bij deze stijl past?Elle of Ella? Ik vind Ellis een ontzettend leuke naam en zou geen waarde hechten aan de verdere betekenis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sak3 schreef op 13 februari 2016 @ 12:41:

[...]





Reinau heb ik nooit eerder gehoord. Hoe zou jij hem uitspreken ? Het doet me denken aan Renault.Fries denk ik, je zegt het exact zoals je het schrijft.
@Skawa Ik vind Ellis ook t leukst! Origineel en toch niet te apart. Ik ben vrij streng christelijk opgevoed, en ben deze naam in deze kringen nooit tegengekomen. Betekenis vind ik dus ook ondergeschikt. Rhode is overigens ook een bijbelse naam, en die ben ik wel met regelmaat daar tegengekomen.
@Gekkootje Mijn hond heet Charlie..:) Vind het wel een stoere naam, maar ik heb eerder de associatie dat het om een jongen gaat (denk: Charly Luske). Of ligt dat aan mij?

Misschien kun je eens verder zoeken naar Engelse meisjesnamen; ik vind Lynn, Lucy, Abby, Lizzy, Jessie mooier. Maar geen idee of dat jullie smaak is
Alle reacties Link kopieren
Skawa, ik zou inderdaad ook geen rekening houden met de vetekenis van de naam als dit jullie favoriet is. Van onze eigen kinderen heb ik de betekenis van hun namen opgezocht, maar in de praktijk doe je dat van een ander toch nooit. Als het nu een heel bekende bijbelse naam was kan ik me voorstellen dat je daar in je keuze rekening mee houdt, maar anders niet.

In dezelfde stijl;



Nika

Yara

June

Lea

Faya

Farah

Kyra

Madée

Jonne

Allies

Marissa

Fiora

Gladys

Liva

Ilva

Ise

Aline

Elin

Julin

Britta

Stella

Donna

Dana

Tara
Alle reacties Link kopieren
Ja idd vriend en ik heb besloten voorlopig Ellis nr 1 blijft. En dan zien we wel of we nog een naam tegen komen komende 20 weken:)
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Charlie een super leuke naam voor een meisje, maar eigenlijk alleen voor een extravert kind, niet voor een introvert verlegen meisje. Lastig dat je niet van tevoren het karakter van je kind kunt kiezen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het meedenken nienke, maar die andere namen zijn niet echt onze smaak

Het zijn niet perse Engelse namen die we mooi vinden. Andere namen van het lijstje zijn Sam, Kris, Jackie (ok, ok, Engels), Lola enz.

De schrijfwijze Charlie heeft ook onze voorkeur trouwens, lijkt me het meest voor de hand liggend.



Wat jij zegt matcht ook wel met mijn beeld tinkerbell.. We zullen zien!
Kris en Sam vind ik heel stoer! Daar hou ik van. Net zoals: Lot, Fem, Liz of Tess (Al hoor je Tess wel veel)
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 15 februari 2016 @ 16:34:

Kris en Sam vind ik heel stoer! Daar hou ik van. Net zoals: Lot, Fem, Liz of Tess (Al hoor je Tess wel veel)



Sam Helaas is man geen voorstander van deze naam. Charlie vind ik net wat leuker dan Kris.

Lot en Fem zijn ook stoer ja!



Betekenis van de naam is voor ons trouwens ook niet belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sak3 schreef op 11 februari 2016 @ 09:51:

Wat een leuke namen komen er voorbij! Graag jullie mening over onderstaand lijstje.



Ellen

Maren

Runa

Reina

Loes

Lea

Nora



Hebben jullie nog suggesties ?



Ellen, Maren, Runa en Nora vind ik erg leuk!

Reina, Loes, Lea vind ik dan weer een beetje oudbollig tegenover de andere 4 namen die je noemt.



Misschien nog:

Ellis

Elin

Flore

Loren

Noor

Liva

Fem

Fay(e)
Mama van Levi en Jara
Alle reacties Link kopieren
Hi namen-experts!

Ook wij zijn op zoek naar een leuke meisjesnaam. Voor een jongen zijn we er wel uit (Keltische - maar 'normale' naam), meisjesnaam hebben we tot nu toe steeds een 'bijna, maar nog niet helemaal' gevoel bij een aantal namen.



Onze achternaam heeft maar 1 lettergreep, dus het liefst een naam met iig twee lettergrepen, die ook internationaal nog goed uit te spreken is. Liefst geen top 10 naam . Tot nu toe hebben wij op ons lijstje : Lise/Line, Marlow, Charlie, Megan, Livia, Maddy, Logan.



Ben benieuwd naar jullie suggesties!
Eagle13:

Lennon

Lennox

Amy

Sara

Penelope

Phoebe

Sofie

Amanda

Mandy

Britt

Shannon

Sandra

Carmen

Vicky

Pilar

Samantha

Kate

Laura

Cindy

Nina

Nina

Naomi

Noëmi

Claudia
Alle reacties Link kopieren
Eagle13, Logan ken ik als jongensnaam dus die zou ik niet kiezen. Als aanvulling op je namen denk ik aan;



Jade

June

Julie

Jolie

Nadine

Lexi

Abby

Hailey

Turia

Thalia

Emma

Eva

Lucy

Amber

Audrey

Aubree

Chrissy

Aimee

Norah

Lenna

Luna

Roxy

Pixi

Dewi

Demi

Stella

Donna

Ava

Romy

Quinty

Jenna

Yaëlle

Tara

Ivy

Kyra

Odet
Eagle, Livia is mijn favoriet van jou rijtje. Misschien nog:

Vivian, Maci, Alice, Alex, Charlotte, Scarlett, Katie, Anaïs, Linde, Caroline, Elsa, Emily, Freya, Harper, Ruby, Isabel, Izzy, Jamie, Jackie, Leah, Anouk, Lilly, Lizzy, Olivia, Juno, Madison, Mathilda, Nova, Robin, Hazel, Sophie, Juliette, Suzy, Taylor, Noa, Joanne, Anna
Alle reacties Link kopieren
quote:Boquiabierto schreef op 23 februari 2016 @ 10:06:

Eagle13:

Lennon > leuk!

Lennox > nee

Amy > nee

Sara > iemand uit de familie heet al zo

Penelope > nee

Phoebe > nee

Sofie > mooi, maar te populair

Amanda > nee

Mandy > nee

Britt > nee

Shannon > nee

Sandra > nee

Carmen > misschien

Vicky > nee

Pilar > nee

Samantha > nee

Kate > leuk, maar moeilijk in het Nederlands (Keet)

Laura > nee

Cindy> nee

Nina> nee

Naomi> nee

Noëmi> nee

Claudia> neeDankjewel voor je suggesties! Helaas zitten er niet heel veel 'hits' tussen
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 23 februari 2016 @ 11:51:

Eagle13, Logan ken ik als jongensnaam dus die zou ik niet kiezen. Als aanvulling op je namen denk ik aan;



Jade > misschien, maar alleen leuk om z'n engels

June > kindje van een bekende heet zo

Julie > vind ik Julia mooier, maar die is zo populair

Jolie > nee

Nadine > nee

Lexi > nee

Abby> nee

Hailey> nee

Turia> nee

Thalia> nee

Emma> ja leuk, alleen ook heel populair

Eva> lijkt te veel op een naam in de familie

Lucy > mwah

Amber > iemand in de familie heet zo

Audrey> nee

Aubree > nee

Chrissy> nee

Aimee> beetje 'Gooisch'

Norah> ja wel leuk

Lenna> nee

Luna> nee

Roxy> nee

Pixi> nee

Dewi > nee

Demi> nee

Stella> misschien

Donna> nee

Ava> ja leuk!

Romy> nee

Quinty> nee

Jenna> nee

Yaëlle> nee

Tara> nee

Ivy> lijkt te veel op een naam in de familie

Kyranee

Odetkindje van een vriendin heet zoJij ook bedankt voor je suggesties Mendy!
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 23 februari 2016 @ 14:37:

Eagle, Livia is mijn favoriet van jou rijtje. Misschien nog:

Vivian, Maci, Alice, Alex, Charlotte, Scarlett, Katie, Anaïs, Linde, Caroline, Elsa, Emily, Freya, Harper, Ruby, Isabel, Izzy, Jamie, Jackie, Leah, Anouk, Lilly, Lizzy, Olivia, Juno, Madison, Mathilda, Nova, Robin, Hazel, Sophie, Juliette, Suzy, Taylor, Noa, Joanne, Anna



Ja ik vind Livia ook leuk! Alleen vriend wat minder helaas en t lijkt ook veel op een naam van een kindje in de vriendengroep :S

Uit jouw lijst vind ik verder Jackie, Lizzy en Leah leuk, maar ik denk/schat in dat die de short list niet halen bij vriend ;) Zal s peilen vanavond!
Alle reacties Link kopieren
quote:eagle13 schreef op 23 februari 2016 @ 09:53:

Hi namen-experts!

Ook wij zijn op zoek naar een leuke meisjesnaam. Voor een jongen zijn we er wel uit (Keltische - maar 'normale' naam), meisjesnaam hebben we tot nu toe steeds een 'bijna, maar nog niet helemaal' gevoel bij een aantal namen.



Onze achternaam heeft maar 1 lettergreep, dus het liefst een naam met iig twee lettergrepen, die ook internationaal nog goed uit te spreken is. Liefst geen top 10 naam . Tot nu toe hebben wij op ons lijstje : Lise/Line, Marlow, Charlie, Megan, Livia, Maddy, Logan.



Ben benieuwd naar jullie suggesties!



Charlie en maddy vind ik super, ik zou niet verder zoeken haha. In dezelfde trant vind ik:

Teddy

Bobbi

Billie

Micki

Lexi

Izzy



Anders nog:

Lila

Ella

Jessie

Cloë

Indy

Nikki

Rozan

Laurien

Lauran

Laurean/laurian

Quinty

Juline

Jaline

Amber

Lotta

Lina
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hier in de omgeving een tweeling Maddy en Holly. Heel erg leuk vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden, voor de suggesties. 'Die ene' zit er helaas nog niet bij, dus mochten jullie nog nieuwe ideeen hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven