Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
quote:Opaque schreef op 04 mei 2017 @ 12:17:

[...]





Olivia en Julia vind ik allebei prachtig! Staan ook op mijn lijstje. Ik neig net iets meer naar Olivia.



Wat vind je van:



Emma

Thirza

Jasmijn

Eva

Tess(a)Jasmijn vind ik ook een mooie naam heb ook nog gedacht aan Helena en\of Juliette
Alle reacties Link kopieren
quote:Gub schreef op 04 mei 2017 @ 12:38:

[...]





Jasmijn vind ik ook een mooie naam heb ook nog gedacht aan Helena en\of JulietteHelena vind ik ook een hele mooie naam.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
@Gub: Olivia vind ik de leukste. (Ken hele leuke Olivia, dat zal vast ook helpen.)



Ook leuk: Louise of Louisa, Marie of Marlie, Aurelie, Alexia (af te korten tot Lexy of Lex of Alex)
Alle reacties Link kopieren
@Tea-lover: ik heb nog nooit van Naminé gehoord. Volgens Meertens komt die naam ook bijna niet voor, dus uniek is ie zeker.

Als ik de naam een paar keer hardop zeg, Naa-mie-née (klemtoon op de e toch?), dan heb ik er eigenlijk niet echt een beeld of gevoel bij. Te onbekend misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt de klemtoon op de é. Is ook een zeer onbekende naam maar daarom vind ik dat juist ergens wel mooi. Leuk juist als je de enige bent in de school en zeker in de klas met niet nog 3 andere die dezelfde naam hebben.



Wel lastig denk ik later aan de telefoon enzo dat mensen vaak zullen vragen hoe spel je dat?
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Oh voor een beeld bij Naminé typ het maar in op google, zie je gelijk waar het van is.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
@zomermeiske

Fem vind ik de leukere, Sofie is ook wel ook gewoon heel mooi hoor!



Suggesties voor je:

G. en ...

Eva

Mar(l)ie

Stine

Maud

Merle

Nien
Alle reacties Link kopieren
@Tea-lover Haha, dat had ik dus helemaal niet in gedachten, dat wat Google liet zien. Grappig.



Je zit dan zeker niet bij naamgenoten in de klas. En spellen moet je tegenwoordig toch, want er zijn zo veel variaties op een naam tegenwoordig. Dat went. En als ze het eenmaal weten, vergeten ze het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea-lover schreef op 04 mei 2017 @ 12:24:

Wat vinden jullie van Naminé ?



Wel mooi, maar te apart voor mij om zelf te kiezen denk ik. Zou het jammer vinden dat mijn kind altijd zijn naam zou moeten verbeteren of spellen.

Uit het zelfde genre vind ik Nimue ook prachtig, maar zal ik nooit uitkiezen voor mijn kind.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar! Maar Onne78 jij vind het wel een mooie naam? zou het klinken met een Nederlandse achternaam denk je?
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Opaque schreef op 04 mei 2017 @ 13:09:

[...]





Wel mooi, maar te apart voor mij om zelf te kiezen denk ik. Zou het jammer vinden dat mijn kind altijd zijn naam zou moeten verbeteren of spellen.

Uit het zelfde genre vind ik Nimue ook prachtig, maar zal ik nooit uitkiezen voor mijn kind.Ja is ook een mooie naam. Mijn naam is wel Nederlands maar die kan ik ook zo vaak verbeteren of spellen... ( kampse naam) Zo vaak wordt het vaak geschreven in de mail ofzo. Ik geef er vrij weinig om eigenlijk. Het is een naam die ik nog steeds niet dagelijks tegen kom en niet extreem veel van ken.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
ik vind deze meisjes namen prachtig :



novelle

marliya

kae-Lynn
leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
@Tea-lover: ja, ik vind niet zo heel snel dat iets niet past. Vind niet altijd alles even mooi, maar dat is iets anders. Je spreekt het op zijn nederlands uit toch? Niet Naemainíe toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Onne78 schreef op 04 mei 2017 @ 13:13:

@Tea-lover: ja, ik vind niet zo heel snel dat iets niet past. Vind niet altijd alles even mooi, maar dat is iets anders. Je spreekt het op zijn nederlands uit toch? Niet Naemainíe toch?Nee gewoon op zijn Nederlands - ( Na-Mie-Nee)
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea-lover schreef op 04 mei 2017 @ 12:52:

[...]





Helena vind ik ook een hele mooie naam.



Ben bang dat we dan toch twijfelen tussen 3

Julia

Olivia

Helena
Alle reacties Link kopieren
Kan niet missen met een van die drie. Allemaal mooi. Misschien dat Helena dan het meest origineel is. Klassieke naam die ik in mijn omgeving nog niet tegen gekomen ben. Klinkt wel wat zwaar voor een baby of klein kindje maar misschien is dat wennen. Of je kan het afkorten naar Lena, wat ik weer heel lief vind klinken.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind naminé eigenlijk wel een mooie naam. Zeker uniek!
Alle reacties Link kopieren
@Gub: Helena! Zo mooi klassiek. Sterk en vrouwelijk tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onne78 schreef op 04 mei 2017 @ 13:25:

@Gub: Helena! Zo mooi klassiek. Sterk en vrouwelijk tegelijk.Helena is een Griekse naam, heel erg mooi vind ik.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
@Gub, ik vind Julia en Olivia beide mooi! Helena vind ik wat minder, té zwaar en klassiek. Ik zie dan een hele theatrale dramatische vrouw voor mij. Maar wel minder vaak voorkomend die naam.



@Zomermeiske, ik vind Sofie leuker. Fem klinkt voor mijn gevoel niet af. Maar hij staat wel leuk bij Guus.



@tea-lover, Naminé vind ik niks sorry. Ik struikel over de n-en en m. Daarnaast té apart voor mijn gevoel.
Helena
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea-lover schreef op 04 mei 2017 @ 12:24:

Wat vinden jullie van Naminé ?Klinkt als 'naarbenee' (als in ' naar beneden') haha. Wel een heel originele naam. Ik heb zelf zowel een voor- als een achternaam die ik altijd moet spellen, wordt er wel een beetje gek van. Ik ga mijn kinderen dan ook een redelijk 'normale' naam geven heb ik me voorgenomen.
quote:-Shiny- schreef op 04 mei 2017 @ 17:17:

[...]





Klinkt als 'naarbenee' (als in ' naar beneden') haha. Wel een heel originele naam. Ik heb zelf zowel een voor- als een achternaam die ik altijd moet spellen, wordt er wel een beetje gek van. Ik ga mijn kinderen dan ook een redelijk 'normale' naam geven heb ik me voorgenomen.



Ik vond het juist klinken als "jeminee"

Vind t te "verzonnen". Maar als jij het een.mooie naam vind moet je het zeker doen!



Bestaande namen die er op lijken

Naïma

Noé

Amina
Alle reacties Link kopieren
Helena vind ik mooi



Elinor .....

kwam ik vandaag tegen, ook mooi en kom m ook als suggestie niet vaak tegen
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:Gub schreef op 04 mei 2017 @ 13:23:

Ik vind naminé eigenlijk wel een mooie naam. Zeker uniek!Waar komt die naam vandaan? Nooit van gehoord.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven