Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
quote:Nx3 schreef op 08 november 2014 @ 21:55:

Ik ben benieuwd wat jullie van de namen van mijn kinderen vinden.

Ze zijn appart en komen volgens mij niet voor.



Chavantely (meisje)

Chanelly (meisje)

Chayniro (jongen)





Niet mijn smaak.

Ik vind de namen een beetje 'goedkoop' en aso overkomen.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 09 november 2014 @ 21:21:

[...]





Zijn het je denkbeeldige kinderen dan?
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn smaak..... De Cha namen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel verhaal getypte maar dat ging blijkbaar fout.

Maar goed het zijn niet mijn denkbeeldige kinderen, en toch appart dat iemand aan de hand van alleen een naam de leeftijd weet te schatten?? Ben benieuwd ?



En voor de rest maak ik me echt niet druk dat jullie het niet mooi vinden, gelukkig smaken verschillen!!

Ben zeer trots op mijn mooie lieve slimme kinderen!!
Alle reacties Link kopieren
Diegene kan waarschijnlijk op een website bekijken in welk jaar jouw kinderen geboren zijn omdat er verder geen kinderen zijn die deze namen hebben gekregen. Site van sociale verzekeringsbank.

Goed zo, zo lang jij de namen maar mooi vindt. Je hebt groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
@ sjoekeh , Oja indd had ik nog niet over na gedacht.

En bedankt,
Op de site van Meertens kun je voornamen bekijken. Je ene dochter is neem ik aan uit 2010:



http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Chavantely



Verder inderdaad tokkie namen, en ik denk eerlijk gezegd dat bijna iedereen die associatie zal hebben. Ook erg: dat ze allemaal hetzelfde beginnen en ook hetzelfde klinken.

Het zijn namen waarvan ik me afvraag: hoe kom je er in vredesnaam op om je kinderen zo te noemen. Daar ben ik dus oprecht benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn ene dochter is van 2009, andere van 2003 en me zoon van 2013..

Tja hoe je er komt , het is maar waar je van houd en waar je mee opgeroeid bent toch, mijn kinderen zijn half Spaans half nl en half antiliaans, wat betreft het tokkie vind het echt klinkklare onzin om bij een naam te denken dat iemand een tokkie oid is, ik ben gelukkig niet iemand die zo denkt.

Ieder zijn smaak denk kl dan maar.

Toch wel grappig want in het boeren dorp waar wij wonen hebben heel veel blanke kindjes toch echt een aparte naam in de richting van de namen van mijn kinderen, maar goed nogmaals ieder heeft zijn mening en smaak en gelukkig maar, zou ook niet leuk zijn als heel de wereld piet Kees roos fleur of hoe dan ook zou heten!
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat jullie meteen roepen dat James en Maxime zo goed samen gaan, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht! Maar het klopt helemaal, leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nx3 schreef op 10 november 2014 @ 17:14:

Nee mijn ene dochter is van 2009, andere van 2003 en me zoon van 2013..

Tja hoe je er komt , het is maar waar je van houd en waar je mee opgeroeid bent toch, mijn kinderen zijn half Spaans half nl en half antiliaans, wat betreft het tokkie vind het echt klinkklare onzin om bij een naam te denken dat iemand een tokkie oid is, ik ben gelukkig niet iemand die zo denkt.

Ieder zijn smaak denk kl dan maar.

Goh...
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik ben bijna 22 weken zwanger van een meisje.

We zijn er 99.9% uit wat de naam betreft maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



(Als jullie hier nu allemaal gaan roepen dat het een tokkienaam is moeten we thuis toch nog eens even overleggen)



De 2e naam wordt sowieso Johanna (vernoeming).



Onze (onbetwiste?) nummer 1 : Julia



Rest van de top3 : Charlotte en Sophie

De eerste is afgevallen omdat als dochter op mij lijkt dit wellicht veel te schattig gaat zijn. Daarnaast vind ik Lotte weer zo Hollands en ben bang dat mensen het zo gaan afkorten.

De tweede is afgevallen omdat iedereen dat afkort naar Soof. Wat ik op een of andere manier echt horror vind. Vind het een rare klank hebben.
Form is temporary, class is permanent
Julia is leuk! Vind alleen de combi met johanna dan niet zo, maar dat gebruik je toch bijna nooit doen dus zeg ik!
Alle reacties Link kopieren
@ xaja, Ja hoor, prima naam. Eerder chique dan tokkie, dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Julia is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
@ xaja

prachtige naam hoor! En inderdaad helemaal niet tokkie. Voor mij dan wel een beetje saai maar tokkie absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Julia is een leuke naam, afkorting Juul is ook vrolijk .
Alle reacties Link kopieren
Het staat wel op 3 in de top 10 meisjesnamen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft zelfs ook op nummer 2 gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben weer een nieuwe naam op het lijstje, eentje waarvan ik nooit vermoed had dat ik die ooit eens serieus zou overwegen, maar die ik dus nu heel leuk vind (en vriend zowaar tot nu toe ook).

Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden (vooral dus omdat ik de naam tot een half jaar geleden nooit een optie had gevonden..): Kate (Engels uitgesproken, dus als Keet).



Ons lijstje is nu ook wel heel divers vind ik, er valt niet echt een lijn in te ontdekken:

Kate

Maxime

Pien

Juliette
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind Kate erg leuk! Maar hou er wel rekening mee dat dat heel plat wordt uitgesproken. Je kunt het niet eens goed omschrijven maar als je het hardop uitspreekt hoor je wel verschil: het oerhollandse Keet of het Engelse Kate. Als je dat niet zo erg vindt, is Kate echt erg leuk.



Maxime vind ik ook echt prachtig. Pien vind ik helemaal niks, heel veel mensen zijn er weg van maar dat vind ik geen mooie naam. Juliette wel weer mooi.



Aanvulling: komt het bij James? James en Kate zijn echt mijn guilty pleasure Engelse namen omdat ik zelf het niet zou willen in Nederland... omdat ik geen Engelse achtergrond heb of wat dan ook. Maar ondertussen vind ik het prachtig .
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je kind nou half Spaans, half Antilliaans en half Nederlands zijn?? dat is in totaal 1,5?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 19 november 2014 @ 10:06:





Aanvulling: komt het bij James? James en Kate zijn echt mijn guilty pleasure Engelse namen omdat ik zelf het niet zou willen in Nederland... omdat ik geen Engelse achtergrond heb of wat dan ook. Maar ondertussen vind ik het prachtig .



Mocht er ooit een tweede kindje komen dat een jongen is dan komt Kate inderdaad bij James! Overigens zijn wij zelf ook oerhollands en het is ook niet dat we iets hebben met Engeland... Het is nu ook puur toeval denk ik dat we eventueel bij twee Engels namen uitkomen. Ik vind het overigens prima dat het redelijk 'plat' wordt uitgesproken (tenminste, niet heel erg Engels-kak), maar ik vind dat je namen moet schrijven zoals het ooit bedoeld is en niet zoals het op dat moment 'hip' is, daarom zou ik altijd voor Kate kiezen (ook voor in het buitenland) en niet voor Keet.



Wel ontzettend grappig dat het jouw quilty pleasure namen zijn, al hoop ik dat niet iedereen dat met je deelt
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 19 november 2014 @ 10:39:

Hoe kan je kind nou half Spaans, half Antilliaans en half Nederlands zijn?? dat is in totaal 1,5?!half voor Spaans en nl moest kwart zijn!
quote:Halvemaan schreef op 19 november 2014 @ 10:02:



Ons lijstje is nu ook wel heel divers vind ik, er valt niet echt een lijn in te ontdekken:

Kate

Maxime

Pien

Juliette



Kate: leuk! Wordt wel populair denk ik. En klinkt wel heel "royal" in combinatie met James.

Maxime: leuk, lekker pittig!

Pien: om een of andere reden associeer ik dat altijd met een eend. Niet leuk.

Juliette: prachtig. Klinkt ook fantastisch bij James zonder dat het te Engels wordt.
Alle reacties Link kopieren
Halvemaan, als ik (half) Engelse was geweest of ik had in Engeland gewoond, was ik er onmiddelijk aan begonnen. James vooral, hartstikke mooi. Maar ja... Ik heb trouwens wel een achternaam die heel goed voor Engels door kan gaan dus wat dat betreft...



Toch zou ik in jouw geval denk ik voor Maxime gaan, maar Kate is echt een hele goede optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven