middag slaapje baby: helpen inslapen

25-02-2017 14:36 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine man is 9 weken. Hij heeft erg veel moeite met inslapen overdag want resulteert in een jegelige oververmoeide baby. Wie heeft tips?



De nachten slaapt hij prima, van 8 tot 9 met ca 3 x borstvoeding. Slaapt in de co sleeper. Als hij op is, is hij na een uurtje echt moe. Dus weer naar bed. Leg hem dan in zijn ledikantje na wat kroelen en blijf er eventjes bij. Eerste slaapje lukt zo meestal wel maar dan...

Is na 45 minuten waker, wil eten en daarna lukt het slapen in zijn ledikantje niet meer overdag. Probeer het, bij echt brullen haal ik hem eruit en probeer ik het op schoot/wagen/box/grote bed etc.

Lukt dan uiteindelijk wel, maar altijd als hij al veel te moe is en dan vaak bij aan de borst in bed. En weer na 45 minuten waker met honger of zo lang niet kunnen inslapen dat het al weer voedingstijd is.



Wie heeft tips voor het inslapen maar ook zodat hij een 2 slaapcyclussen aan elkaar gaat plakken? Lijkt me zo veel fijner voor hem zelf ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 26 februari 2017 @ 22:26:

[...]





Als je Googlet op borstvoeding en inbakeren kom je een aantal adviezen tegen die die combi afraden. Waarschijnlijk is het gedrag van jouw baby gewoon heel normaal en gezond. Inbakeren kan een verkeerde invloed hebben op hem en op je productie.Bij dit soort uitspraken graag wel even de wetenschappelijke onderzoeken erbij Frizz anders kan iedereen wel van alles roepen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 27 februari 2017 @ 10:34:

[...]





Bij dit soort uitspraken graag wel even de wetenschappelijke onderzoeken erbij Frizz anders kan iedereen wel van alles roepen.



Nou ik roep niet van alles, ik zeg Google even. Je krijgt dan:



https://www.eurolac.net/i ... n-hoe-waarom-wel-of-niet/



https://www.lalecheleague ... abc/artikel/142-inbakeren



https://www.borstvoeding. ... hechting/inbakeren-2.html

(Als je naar beneden scrollt nog 2 artikelen)



Met name in het eerste artikel staat denk ik veel goede info voor TO. Geschreven door een lactatiekundige mét bronvermeldingen.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik deze er even bij; bakerpraatjes over inbakeren:



http://www.google.nl/url? ... a5xMcxMGUNwo9-DFwlzg4b-Lg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 27 februari 2017 @ 13:04:

Doe ik deze er even bij; bakerpraatjes over inbakeren:



http://www.google.nl/url? ... a5xMcxMGUNwo9-DFwlzg4b-Lg



Ja die ken ik ook. Is niet geschreven door iemand met een borstvoedingsachtergrond.

Hoe dan ook, ik denk niet de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb zelf op basis van verschillende artikelen ervoor gekozen om mijn borstvoedingskind niet in te bakeren. Al is het maar omdat er geen enkele noodzaak voor was. En die lees ik bij TO ook niet. Haar baby vertoont heel gezond gedrag, zoals ook door de lactatiekundige geschetst wordt.

Waar TO voor kiest moet ze zelf weten. We doen (gelukkig) allemaal want ons goed dunkt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Frizz hoor. Ik heb dezelfde afwegingen gemaakt.



En het blijft een biologisch proces. Een baby die dicht bij moeder is, zal eerder geneigd zijn om weer te drinken. Een baby die ingebakerd is zal misschien dieper slapen en minder snel voor een voeding komen.

Bij veel vrouwen zal inbakeren en borstvoeding prima samen gaan. Maar bij sommige vrouwen kan het invloed hebben op de productie. Iets om in je achterhoofd te houden in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu to met het inbakeren?



Hier dochter van 13 weken met hetzelfde 'probleem '.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het inbakeren even voor wat het is. Nu weer even andere dingen die spelen die eerst aandacht vragen.



Ben wel flexibeler geworden in het laten inslapen en hoe ik kan helpen. Pas alles wat ik kan verzinnen toe dus slapen in t wippertje, box, op mij, wagen etc.

We starten in bed en als het niet lukt vrij snel plan b



Ik denk dat het prima kan met borstvoeding trouwens : zoon drinkt om de 2 uur, en ben niet van plan te rekken oid. Leg hem in de nacht ook op mijn verzoek aan, dat gaat prima
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me een soort ontaarde moeder.... zit te wachten tot zoon zich meld.

Hij heeft sinds gisteren bedacht dat hij de ochtenden best slapend kaan doorbrengen, buiten in de kinderwagen
Alle reacties Link kopieren
Lekker he! Mijn zoontje van 3 maanden slaapt ook heel graag buiten in de kinderwagen
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alle reacties gelezen maar mijn baby ging na 4 maanden vanzelf langer dan 3 kwartier slapen. Ging helemaal vanzelf.

Ook sliep ze veel in de draagdoek en nu in bed. Ook dat ging vanzelf. Komt goed, echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Zie nu pas dat het al een ouder topic is. Fijn dat je er nu wat meer rust over hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar hopen dat dit geen fase is dan
Alle reacties Link kopieren
Gaat vast goed komen! Het is volgens mij eerder een fase dat ze zo kort slapen ;).

Hier heeft de kleine ineens bedacht dat je langer dan 25 min in bed kan slapen overdag. Het zijn er sinds een week ineens 45 en soms zelfs 90!

Nu ligt ze ook nog in de kinderwagen te tukken na een lekkere wandeling.
Alle reacties Link kopieren
En dat je dan gewoon niet weet wat je moet met zoveel tijd. ...
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 13 maart 2017 @ 15:48:

En dat je dan gewoon niet weet wat je moet met zoveel tijd. ...dat had ik ook toen ze plots veel beter/langer sliep overdag: ik wilde aan niets "groots" beginnen, omdat ze toch "elk moment kon wakkerworden" :p
Alle reacties Link kopieren
blij voor jou trouwens spinnekop, dat hij toch weer wat meer wil slapen overdag! scheelt een hoop gejengel :p
Alle reacties Link kopieren
quote:MissTiek2015 schreef op 13 maart 2017 @ 15:51:

[...]



dat had ik ook toen ze plots veel beter/langer sliep overdag: ik wilde aan niets "groots" beginnen, omdat ze toch "elk moment kon wakkerworden" :powww herkenning alom
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 13 maart 2017 @ 16:03:

[...]

owww herkenning alomen dan raap je al je moed samen, om er aan te beginnen, is de kleine..... wakker ... natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard



En 'iets groots ' zoals de strijk of 1 verdieping stofzuigen
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws er is dus hoop dat mijn dochter ook meer dan 45 minuten gaat slapen. Nu 14 weken.

En dat terwijl ik me eerder ook verveelde als ik alleen met haar thuis was omdat ze zoveel sliep. Waarom ze dat niet meer doet geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven