Oma gastouder, veiligheid in huis??

28-08-2009 12:06 56 berichten
Hallo allemaal,



Ik zou graag over het volgende jullie mening weten, want wij komen er niet uit!



Sinds mijn zoontje (nu 10 maanden) 3 maanden is gaat hij 1 dag in de week naar mijn schoonmoeder, oma dus (via GOB en krijgt daar ook voor betaald) en 2 dagen in de week naar het Kdv, waar we erg tevreden over waren.

Nu is het geval dat mijn schoonouders een gigantische vijver in de tuin hebben (ong. 4 meter vanaf achterdeur) die ook behoorlijk diep is! Vanaf het moment dat duidelijk werd dat oma 1 dag in de week zou oppassen, en het GOB kwam inventariseren, is beloofd dat voor de vijver een veilige oplossing gevonden zou worden (d.m.v. hek, of afdekking) voordat ons zoontje zou gaan kruipen. Ook is er een open keuken en daar zou een traphekje geplaatst worden.

Het gastouderbureau gaat uiteindelijk controleren of deze aanpassingen zijn uitgevoerd.

Nu kruipt ons ventje al 2 maanden, maar er is nog steeds niets gebeurt. Mijn man heeft dit aangekaart, en hij kreeg een boze reactie van ouders, dat oma hem goed in de gaten houdt, en dus het zo'n vaart niet loopt.. Man heeft ook aangeboden om zelf iets te maken en betalen, zodat ze niets hoeven te doen.. Weer een boze reactie, dat als deur open is, zoon in de box wordt gelegd, en anders letten ze goed op!

Wij zijn het hier niet mee eens, en vragen ons af of we met oma als oppas door moeten gaan.. In onze ogen is een vijver levensgevaarlijk, en kun je niet 24/7 alles in de gaten houden, ongelukken zitten in een klein hoekje! Mannetje is razendsnel en is binnen 2 seconden 10 meter verder..

Ook de reactie vinden wij niet leuk.. Wij zijn de ouders, en op het gebied van veiligheid voor ons kind en zaken m.b.t. opvoeding vinden we dat we het recht hebben als ouders er iets van te zeggen/ vragen, en niet afgewimpeld worden met... We hebben 2 kinderen grootgebracht, dus wij weten het beter! Ook denk ik dan, van de vergoeding die je als gastouder krijgt kun je toch ook wel een traphekje van 20 euro kopen?? Oma heeft zelf aangeboden om op te passen en zou het ook gratis doen (volgens eigen zeggen).. Iedere woensdag als we zoon gaan ophalen en vragen hoe het is gegaan is het antwoord ook altijd.. Perfect, niet gehuild alles prima.. (lijkt me echt onmogelijk, gezien temperament van zoon) Ook wordt bij elk kikje en huiltje hij opgepakt en gekroeld en geknuffeld.. Wij vinden dat hij ook zelf moet leren spelen, we hebben zelfs de opmerking van Kdv gekregen dat de donderdag (nadat hij dus bij oma is geweest) erg dwars doet en heel de dag rondgedragen wil worden..

Nu is eigenlijk de concrete vraag... Is het acceptabel om onze zoon 3 dagen achter elkaar naar Kdv te brengen (voel me zoo schuldig)?? En hoe gaan we met opa en oma om??



Sorry voor de lange tekst haha, en alvast bedankt voor de antwoorden.. (nb kan niet altijd reageren, maar ga m'n best doen!)
Dankjewel voor jullie reacties!! Eigenlijk weet ik ook wel dat dit een verloren zaak is... Als we met dit al niet serieus worden genomen, waarmee dan wel!! Voelen ons gewoon erg naar dat het zo moet gaan, en hebben geen mensen met kleine kinderen in omgeving die we om advies kunnen vragen over dit onderwerp.. Vindt inderdaad dat wij ook verantwoordelijk zijn om te kosten te betalen m.b.t. beveiliging, hebben jullie helemaal gelijk in, en heeft man ook aangeboden!! Het moeilijke vindt ik dat hij bij oma 1 op 1 aandacht krijgt (weliswaar in overdreven mate haha) en op het Kdv niet, maar daar leert hij weer met andere kinderen e.d. omgaan.. Ben niet echt een emotionele moeder, laat hem ook zonder schuldgevoel achter bij Kdv, maar vraag me af of 3 dagen achter elkaar niet teveel is.. Ook beetje krom van mij, als ik hier zelf antwoord op moet geven, zou ik hetzelfde zeggen als jullie, haha!! Vindt het gewoon een hele moeilijke situatie, vooral omdat het famillie betreft. Wil ook niet overkomen als de bitchy schoondochter die oma 1 dag in de week oppassen afpakt!! Ben ook eens met wat iemand zegt.. Oma is er om oma te zijn en niet om op te voeden.. Man mocht vroeger alles, en werden nooit gecorrigeerd, om maar de lieve vrede te bewaren.. Wel werd er in overdreven mate bezorgd gereageerd op "gevaarlijke" situaties.. Dat is een beetje het rare van het hele verhaal.. Man en broer mochten vroeger niets en werden overal bang voor gemaakt, maar nu het kleinzoon betreft, moeten we niet zeuren over een super onveilige situatie zoals een vijver en wordt het weggewuift! Op het Kdv is trouwens voldoende plaats en zou 1 dag extra geen enkel probleem zijn..



We gaan hier eens goede gesprekken over voeren over hoe we het op een goede manier aan schoonouders voorleggen, en zullen binnenkort maar gewoon voor 3 dagen Kdv gaan...

En bedankt voor het wegnemen van schuldgevoel!!!!



X
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen.



Ik zou voor 3 dagen kdv gaan. Maar feit blijft dat het een niet veilige situatie is bij opa en oma. OOK als je daar op bezoek gaat, of het kind gaat logeren. Kortom, je zult het wel moeten blijven aankaarten. Ik zou het open op tafel leggen: jullie vinden het onverantwoord, als het niet verandert gaat kind 3 dagen naar kdv. Als er dan nog geen sjoege op komt...is het duidelijk. Maar ik zou kind er dan ook niet laten logeren.
Volgens mij had ik het wat anders gebracht bij Opa en Oma.



"Komt het jullie beter uit dat ik Zaterdag of zondag de vijver kom afdekken?"



Ik ben een neefje kwijtgeraakt door een opblaasbadje. Hij viel er gezicht eerst in en in z'n schrik ademde hij het water in. Echt, er is niet veel nodig.

Een open vijver is gewoon geen discussiepunt.
Ik zou naar het KDV gaan. Ik vind het erg jammer dat je schoonouders jullie zorgen wegwuiven. Ik vind dat als zij op je zoon passen, ook rekening met jullie horen te houden. Maar ja, dit is het nadeel van kinderen bij familie onderbrengen... Daar ga je toch wat voorzichtiger mee om. Ik denk dat je, als dit het geval zou zijn bij het KDV, je kind allang weg had gehaald. Ik in ieder geval wel.



Mijn kind gaat straks ook één dag per week naar oma. Zonder het GOB, maar mijn moeder past al jaren op mijn nichtjes en neefjes. Het hele huis is kindvriendelijk. Mijn schoonouders hebben meteen zodra het 1ste kleinkind begon te lopen de vijver afgezet. Je wilt het risico toch niet lopen? Of je nu oppast of het kind op bezoek hebt, dat maakt niet uit.
En hoe je het kan brengen dat hij voortaan drie dagen naar het KDV gaat?

Je zegt, dat hij op de donderdag erg onrustig is en dat het beter is voor een kind om zo veel mogelijk in dezelfde omgeving te zijn. Kortom, de regelmaat van drie dagen achter elkaar naar het KDV is beter voor hun kleinkind. (schijnt trouwens ook wetenschappelijk bewezen te zijn.)
Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik weinig vertrouwen in ze heb wb de veiligheid van mijn kind.

En nee, dan drijf je het niet op de spits. Dat hebben zíj nl allang gedaan.
quote:absoluteEinstein schreef op 28 augustus 2009 @ 12:37:

Volgens mij had ik het wat anders gebracht bij Opa en Oma.



"Komt het jullie beter uit dat ik Zaterdag of zondag de vijver kom afdekken?"



Ik ben een neefje kwijtgeraakt door een opblaasbadje. Hij viel er gezicht eerst in en in z'n schrik ademde hij het water in. Echt, er is niet veel nodig.

Een open vijver is gewoon geen discussiepunt.



Haha, ja dat is inderdaad een hele goede!! Wij hebben in omgeving ook al genoeg van deze verhalen/ situaties gehoord (oma is zusje verloren, beste vriend broertje) en daarom zitten we er ook zo bovenop.. By the way, man is pedagogisch medewerker (werkt met gehandicapten) en heeft het dus ook op een zoals wij noemen "pedagogisch verantwoorde rustige" manier aangekaart.. Zat bij het gesprek (is pas 2 dagen geleden) en juist de manier waarop ze (aangevallen) reageerde steekt ons zo.. Er werd echt agressief gereageerd, dat wat we vroegen onzin was. Terwijl voor het vijverpunt aangekaart werd, man echt wel 10 complimenten en veren in reet heeft gegeven, hoe blij we zijn met oma blabla maar dat er toch een aantal dingen besproken moeten worden....

Pfoeh, toch fijn zo'n forum.. Eerste kind en geen in de omgeving.. Fijn dat ik het hier toch bespreekbaar kan maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje25 schreef op 28 augustus 2009 @ 12:35:

Wil ook niet overkomen als de bitchy schoondochter die oma 1 dag in de week oppassen afpakt!!

Als ze het daarop zouden gooien dan zou ik ook echt meteen uitgepraat zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Draakje25 schreef op 28 augustus 2009 @ 12:35:

Wil ook niet overkomen als de bitchy schoondochter die oma 1 dag in de week oppassen afpakt!!



Ze werkt voor een gastouderburo toch? Kan ze ook een ander kindje aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
nooit oma's inschakelen als oppas, daar zijn KDV's of echte gastouders voor. Oma's zijn oma's en geen opvoeders
Ik ben gastouder geweest voor de kinderen van mijn zus, dat werd ook bonje. Ik kan het van harte afraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 28 augustus 2009 @ 13:02:

nooit oma's inschakelen als oppas, daar zijn KDV's of echte gastouders voor. Oma's zijn oma's en geen opvoeders



Ik heb wel hele goede ervaring met mijn ouders en schoonmoeder als oppas!! In het verleden weleens dingen moeten aangeven wat ik liever anders zou zien, maar nu gaat het prima.



Ik denk dat het belangrijkste is dat beide partijen (en kind!) zich er prettig bijvoelt. In het geval van TO is dat niet zo, dus er moet een oplossing komen.

Blijkbaar is de vijver niet het enige struikelblok, dus een gesprek met oppasoma is wel belangrijk. Kan er niks veranderen, dan moet het kleintje toch maar 3 dagen naar het kdv. Als hij het daar erg naar zij zin heeft en TO is er ook tevreden mee, dan is dat een prima oplossing toch?
Alle reacties Link kopieren
ik heb de andere reacties niet gelezen, maar onze kinderen gaan 4 dagen naar het kdv en dat gaat prima hoor, waarom zou dat niet acceptabel zijn?

Als oma niet voor veiligheidsvoorzieningen wil zorgen zou ik mijn kind daar niet meer naartoe brengen. Het gastouderburo stelt niet voor niks zulke eisen en aangezien oma er voor betaald wordt dient ze zich aan de regels te houden.

(ik ben blij dat ik mijn kinderen dus niet naar oma breng om dit soort toestanden te voorkomen)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je blij zijn dat je een goede reden, namelijk de veiligheid van je kind, hebt om het gastouderschap van oma op te zeggen. Jullie lijken op meerdere vlakken heel verschillend te denken over de opvoeding. Als jullie kind ouder wordt, gaan er op deze manier nog veel meer conflictsituaties komen (anders denken over straffen, verwennen etc.).



Hoe denkt je man erover na het gesprek met zijn ouders? Als jullie besluiten om niet meer van oppasoma gebruik te maken, is het zijn verantwoordelijkheid om het slechte nieuws te brengen. Het zijn immers zijn ouders.
hoi draakje, heb niet alle reacties gelezen, maar toen mijn schoonouders voor het eerst opa en oma werden, hebben ze uit zichzelf een hoog hek om de vijver gezet nog voordat kleinkind uberhaupt kon kruipen.

Zij passen regelmatig op, maar niet zoals bij jou 1x per week, en als er buiten gezeten/gespeeld wordt, letten ze in principe ook altijd op, maar ze hebben het toch gedaan.

Jammer dat jouw schoonouders zo reageren. Ik zou me op deze manier niet schuldig voelen om jullie opvang te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag: je hebt het nu over een vaste oppasdag, maar wil je de situatie wel accepteren als je kindje daar "gewoon" een keertje gaat logeren?



Ik zit met een dillemma dat mijn ouders best veel drinken (laatst vertelden ze dat ze gemiddeld 9 flessen wijn per week drinken met zijn tweeen, plus daarnaast wel eens een biertje enzo). Ik heb altijd gedacht dat als ze licht beneveld van de trap donderen, dat hun eigen probleem is.



Maar nu ben ik zwanger, en denk ik wel eens vooruit over de rol die ze mischien als opa en oma willen vervullen... Een weekendje lekker tutten met het kleinkind ofzo. Ik heb het voorzichtig aan ze voorgelegd dat ik 9 flessen eigenlijk best veel vind, dat ik er niet veel van af weet, maar of ze zich daar eens in willen verdiepen. Ik vind het namelijk zelf moeilijk om te bepalen wat voor mij wel een veilige of acceptabele oplossing is. Het allerbelangrijkste is dat ze de situatie niet onderschatten of bagataliseren, en dat doen ze nu wel een beetje... Ze hadden niet meteen een reactie en wilden er een keertje op terugkomen. Ben benieuwd: is al weer een maand geleden ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Iedere week wordt er wel een topic geopend over grootouders en oppassen. Grootouders zijn niet bedoeld om vast op te passen. Daar krijg je vaak (niet altijd uiteraard) problemen mee. Een zakelijke relatie met familieleden is gewoon niet handig. Zeker niet op het gebied van je kids.



Ik ben het volledig met je eens dat de vijver onveilig is, maar het is hun huis. Als ze niet aan de eisen voldoen dan mogen ze geen gastouder zijn. Klaar.



Daarbij. Laat ze gratis oppassen. Door dit soort constructies gaat de hele gastouderopvang op de schop en ondervinden wij de nadelige gevolgen en bedankt daarvoor.



Wat betreft drinkende grootouders. Als je met je ouders kunt afspreken dat ze niet drinken als ze oppassen dan zou ik er geen probleem mee hebben. Wat ze de rest van de week doen moeten ze zelf weten al is het wel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
geen sprake van dat mijn kinderen daar nog mochten komen zonder mij. Mijn ouders hebben ook een grote vijver, en daar stond al een hek omheen toen ik nog niet eens bevallen was. Vond ik zelf erg overdreven, zo snel, maar zij niet. Zij hadden zelf zoiets van, anders hebben we geen seconde rust als kind hier is. Snap je schoonouders niet en vindt ze ook erg star en niet flexibel, ze krijgen er notabene voor betaald, helemaal absurd dat ze dan zo moeilijk doen. Ik zou per direct 3 dagen kdv regelen. 1 minuut, een halve minuut is genoeg om je kindje te laten verdrinken. En inderdaad, die houding zegt mij meer dan genoeg. Wat drinken betreft, er moet er in elk geval 1 nuchter zijn is bij ons de afspraak met logeren.

Overigens past oma hier ook regelmatig op en ik vind juist de combinatie kdv, opa& oma erg fijn voor kinderen. Dus wat dat betreft snap ik TO wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders en schoonouders passen niet stelselmatig op. Af en toe, een dagje, een weekend.

De ene opa en oma wonen aan het water, de andere opa en oma hebben een mega vijver (2 m diep, en 7m x 9m). Bij beide opa's en oma's staat er bewust geen hek voor het water. De deuren zijn op slot en als 1 van de kleinkinderen buiten wil spelen is er altijd een volwassene bij.



Je moet je niet vergissen in veiligheid. Juist als je ergens een hek neer zet wat open en dicht kan is het gevaar groot. Iemand zal het hek maar open laten staan.



De enige veilige oplossing is een houten bekisting over de vijver met betongaas erin, wat niet open/los kan.



Verder zou ik deze opa en oma niet meer op laten passen. En oma's? Die hebben geen recht op hun kleinkinderen, net zomin als kinderen recht hebben op hun ouders als oppas voor hun kinderen...
Hoi allemaal,



Even een opdate.... De situatie is gisteravond volledig geescaleerd!! Man is nog eens naar ouders gegaan om rustig te vragen wat er nu mis is gegaan in de communicatie.. Nogmaals zijn bezorgdheid geuit en dat WIJ verantwoordelijk zijn voor een veilige (oppas) omgeving voor ons zoontje, en dat er toch minimaal rustig over gepraat kan worden?? Vader is erg moeilijke man en is in verleden al meerdere malen diverse vrienden/ familieleden kwijtgeraakt door rare (autistische??) gedrag. Ik heb verhalen uit verleden van man nooit zo begrepen, en vond altijd dat hij maar 1 vader heeft en daar mee moest leren omgaan.... Maar sinds wij een relatie hebben, is hun relatie altijd wel redelijk geweest (lees, lieve vrede bewaard).. Gisteravond was zo ontzettend bizar!!! Wist niet dat er zo gereageerd zou worden, op zo'n simpele legale vraag.. Hij flipte de pan uit.. Wie was zijn zoon wel niet om te vragen of ZIJN vijver blabla 3 kinderen grootgebracht enz enz.. Uiteindelijk begon het chanteren, en hij zou er wel eens over na gaan denken of oma nog wel op mocht passen van hem!!!! (pardon??? Opa zeer dominant, oma bang muisje en onderdanig)..

Mijn man zij toen dat het dan maar bij deze afgelopen zou zijn en onze zoon per direct 3 dagen naar Kdv zou gaan... Na nog een heleboel gedoe heeft man uiteindelijk besloten, op deze manier geen contact meer met vader te willen hebben, en wij niet meer bij hen komen (situatie vijver is dus van de baan)... Echt, kan niet precies omschrijven hier hoe het nu precies is gegaan, maar dit is echt BIZAR... Heb mijn vader nog even gebeld, en gevraagd vanuit opa oogpunt wat wij nu (zogenaamd) fout zouden hebben gedaan?? En die gaf precies het antwoord, wat je zou verwachten van een opa... Meid, het is jullie kleine, jullie zijn verantwoordelijk voor de veiligheid, en daar heb ik me maar aan te passen, en eenv\ vijver is een hele reele angst, daar mag je om vragen!! Trouwens iemand reageerde met, laat ze toch gratis oppassen....



Dat was in eerste instantie ook de bedoeling, maar hé, de regeling bestaat, is legaal en een heleboel mensen maken er gebruik van, dus ik zou niet weten wat daar mis mee is!!!!



Spijt dat we niet beter gerealiseerd hebben dat opa nooit zou veranderen... Hebben ook echt gedaan omdat ze zoo graag wilde oppassen, de tijd had en wij oma en kleinzoon een band gunde!! Jammer!!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het op deze manier zo gelopen is, maar nogmaals een zakelijke relatie aangaan met familie is sowieso riskant. Het ligt nu eenmaal gevoelig. Ouders en schoonouders zijn snel van mening dat ze zoveel kinderen hebben grootgebracht dat ze echt wel weten hoe het moet.



Je schoonouders hoeven de vijver niet aan te passen, maar dat betekent gewoon dat (als jullie nog langskomen) jullie zelf verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van zoontje. Het is immers hun tuin en ze hoeven zich niet aan te passen aan de kinderen.



Ik was degene met de opmerking over gratis oppassen. Ja het is legaal (helaas) maar door dit soort constructies is de hele gastouderopvang onbetaalbaar geworden. En daardoor komen de mensen die niet zonder gastouder kunnen in de problemen. Ook de echte gastouders komen in de problemen door minder vergoeding en strengere eisen m.b.t. het aantal op te vangen kinderen. En dat allemaal omdat opa's en oma's zich hebben ingeschreven als gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je dat het zo gelopen is, maar het maakt wel heel duidelijk wat voor iemand deze opa is, en ik denk ook dat je nu het verleden van je man veel beter begrijpt.



Goed dat je man meteen heeft gezegd dat het afgelopen is met het oppassen. Jullie hebben niets verkeerd gedaan. Groot gelijk om de veiligheid van je kind boven alles te stellen. Het is jullie kind! Niet van hen. Ze verpesten alles voor zichzelf. Inderdaad jammer dat het blijkbaar dan zo moet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot voor jullie dat het zo gelopen is. Ik heb nog wel even een vraag: In hoeverre zouden jullie er anders tegenover hebben gestaan als opa/oma niet betaald kregen?
Wat jammer om te lezen dat het zo geescaleerd is. Ik vind het ergens ook sneu voor je schoonmoeder, want ik heb het idee dat zij niet goed voor zichzelf op kan komen en erg verdrietig zal zijn dat zij nu niet meer op mag passen.



Als alles weer wat bedaard is, en je schoonmoeder aangeeft dat zij jullie kindje heel erg mist, misschien is het dan nog een alternatief om oma af en toe eens in jullie huis op de kleine te laten passen?
quote:Micky3 schreef op 29 augustus 2009 @ 13:02:

Wat ontzettend rot voor jullie dat het zo gelopen is. Ik heb nog wel even een vraag: In hoeverre zouden jullie er anders tegenover hebben gestaan als opa/oma niet betaald kregen?Het was in eerste instantie de bedoeling dat oma gewoon (gratis) zou gaan oppassen.. Met de komst van onze zoon, ging jongste kind de deur uit en oma had niemand meer om voor te zorgen, en kwam zelf met idee, mag ik 1 of 2 dagen op kleinzoon passen.. Wij vonden 1 dag prima, en ook genoeg omdat op Kdv zoon ook leert met andere kinderen om te gaan e.d. We hadden zelf al bedacht dat oma wel regelmatig wat zou krijgen als vergoeding voor oppas.. Af en toe een etentje ofzo, gewoon iets als dank! Schoonvader had gehoord van vergoeding, en rook geld (toen ging het eigenlijk al mis, maar ja) en vond dat oma zich in moest schrijven als gastouder, en zij op die manier een vergoeding zou krijgen.. We hebben toen e.e.a. uitgezocht, en oma zou rond de 75 euro per maand krijgen.. Goed, begrijpelijk, is op jaarbasis toch behoorlijk wat geld, dus gingen daarmee accoord.. Maar ook al zouden zij niet betaald krijgen, dan nog vindt ik dat voor onze zoon wel een veilige situatie gecreerd moet worden, dus dan had nog iets aan die vijver gedaan moeten worden!! Anders hadden we direct gekozen voor 3 dagen Kdv.. Vond het leuk voor oma om een band op te bouwen met kleinzoon, en oma wilde het graag.. Nogmaals, we hebben zelf aangeboden het te maken, te betalen enz enz.. Heel zielig voor oma, die is nu heel verdrietig.. Maar blijft wel achter dominante man staan, door dik en dun, durft geen eigen mening te hebben.. Heb haar gebeld en verteld dat ze altijd welkom is, en ik graag wil dat ze deel uit maakt van leven van onze zoon. Maar dat het voor mijn man, na alles wat hij in verleden met zijn vader heeft meegemaakt, dit nu echt de druppel is... Opa werkt ook nog fulltime, als dit niet zo was geweest en hij had op die oppas dag thuis geweest, was man zowieso nooit accoord gegaan met oppas.. Echt jammer, maar misschien maar beter zo.. Man is er heel rustig onder, en voelt er niks bij.. Ik vindt de situatie echt raar, maar hij is het inmiddels gewend zegt hij, en wenst niet meer door zijn vader op deze manier behandeld te worden... Het zij zo.... Nu maar hopen dat Kdv maandagochtend nog een plekkie vrij heeft voor m'n mannetje.. Is nu weekend, en kan niets meer regelen wbt. opvang.. Heb ook nog eens nieuwe baan en geen vast contract, man is leidinggevende en kan ook niet thuisblijven.. Maar hé, kind voor alles, en daar vinden we wel een oplossing voor.. Desnoods blijf ik maar thuis en werk de dag wel later in de week bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven