Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
He, jouw tv brengt tenminste waar op voor zijn geld.

Hier eindigde het om 16.00 ook met Kleuter voor de tv en Peuter dreinerend.



Tess, wat herkenbaar wat je schrijft van je kleine meid. Gazel is als ze weg is ook gezellig en vrolijk etc. En blijkbaar kost dat haar zoveel, dat ze dan thuis ook echt bij moet tanken mamamamamamamaa. Tot haar tweede jaar trok ik ook echt de middag ervoor uit, als ze 's ochtends op kdv was geweest. En als ze hele dag weg is (of ik hele dag weg ben), dan is het snachts extra spoken.

Afgelopen tijd ga ik 's avonds nog even 10 minuten dubbelgevouwen in de peuterbedden erbij liggen. Even knuffelen, en er wordt wat gegiebeld. Gazel gebruikt die tijd vooral om huidcontact te maken. Al giechelend en vertellend aait, prutst, duwt ze mijn gezicht, pakt mn neus, pakt mijn handen en vertelt waar ik haar moet aaien. Echt even intiem tijd.

Veulen gaat lepeltje lepeltje liggen, sommige dagen dichterbij, andere dagen verder weg, en vraagt me te zingen, of te vertellen, of soms vertelt hij zelf wat. Ook echt even de qualitytime die hij overdag niet neemt.

Want als je dan vraagt of ze bij je komen zitten hebben ze wel wat beters te doen... .



Misschien nog een idee voor jou Zoon Jsd. Overdag knuffelen is natuurlijk niet stoer, en zonde van de tijd enzo. Op deze manier is het luchtiger ofzo.

O, en met Veulen ga ik ook vaak samen tv kijken het laatste halfuurtje voor slapen. Hij gaat zitten, ik schuif tegen hem aan, sla een arm om hem heen, kroel wat, en soms eindigt ie op schoot, soms stuurt ie me weg, soms lijkt hij het amper te merken. Maar meestal komen er wel wat tevreden zuchtjes en kreuntjes.

Helemaal als Gazel strontjaloers op schoot probeert te kruipen.



Sneu waterpokkie zeg! Hopelijk trekt het snel wat weg.



En R naar school. Wauw. Stoerrrrrrr! Wil ie weer? Wanneer mag ie weer?

Zo heerlijk he?

Ik geniet ook echt wel van de 'rust', hoewel ik die deze week nog niet zo gezien heb, met maandag de heen-en-weer-sjees, dinsdag het verloren konijn (daarna wel hoera), en vandaag liep ik heerlijk om half 9 over het strand.

Na het dumpen meteen doorgefietst en een uurtje uitgewaaid.



Veulen is kapot van weer in het ritme. Heeft weer regelmatig ongelukjes (hoewel *afkloppen* niet zo idioot veel meer als eerst. 1 a 2 broeken per dag), jokt daarover en krijgt dan straf. :P

En ik heb m vandaag zo van tafel geplukt om 17.30 en in bed gesmeten.

Dat kind treuzelt zo verschrikkelijk, en ik was er zò klaar mee vandaag na de nodige brutaliteiten.

Dus toen we om 17.00 aan tafel gingen gezegd dat als de grote wijzer beneden stond de borden leeg waren, of ie linea recta door naar bed ging. 'Ja mama' laten herhalen. Ja.

Hij at wel, klooide een hoop, en zag om 17.25 nog geen noodzaak tot spoed met een half bordje (geprakte rode kool, aardappels en goddelijke hachee. Oftewel: kauwen was bijna niet nodig, het pleurt niet van je vork, want het plakt, en het is lekkahlekkah).

17.30 keek ie me aan met nog anderhalve hap op zijn bord.

Jammerrrrr, naar bed.

Woeoeoest natuurlijk. Lekker laten razen, de tijd genomen, het nog afgeknuffeld en voorgelezen enzo. 18.05 ging ik naar benee, ik zweer, niks meer gehoord. Volgens mij sliep ie al voor ik de deur dicht had....

Sneutje komt er sochtends ook echt niet uit...

Wordt dus toch weer terug naar 18.30 naar boven...

En Gazel moet er ook al max 18.15 in nu ze niet meer slaapt...



O jeuj wat een heerlijke avonden hebben we weer. :D
Alle reacties Link kopieren
Wow,ik wilde dat ik zulke avonden had.



Hier is iedereen ziek behalve man. Zoon wel naar school. Had 38.3 vanmorgen. Mol erin en wat later gebracht. Hoop dat hij er straks overheen in.



Nu liggen popsie en meiseltje te slapen dus dat wordt drama vanavond.

Maar zo kan ik ten minste ook even ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, rust in de hut. Gazel slaapt idd zodra ik om 18.15 de deur achter ne dicht doe liep net direct nog even terug om een stapeltje schone kleren in de kast te leggen, maar ze sliep al.

Veulen verzette zich vandaag tegen de vooraf gestelde eindtijd van zijn maaltijd, maar koos toen eieren voor zijn geld en lepelde in zeven minuten zijn bord leeg.



De opvoedstromingen kunnen me wat met gezellig houden, intrinsieke motivatie en niet straffen of belonen.

Mijn kind heeft geen intrinsieke motivaties. Alleen straf lijkt hem iets te motiveren. Of drie keer op zijn bek gaan.... kind gaat nog zon hard leven krijgen als ie alleen ervaringsondervindelijk leert....



Wat een ziekenboegje jongens...

Alisan sterkte!

En Luna ook. Lach je lief straks effe lekker een half uurtje uit, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even voor jullie!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ben je toch ook een lieverd Ev! Smakzoen voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Thx Zaza!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Zo kan iemand even een paar balken doorgeven om mijn oogleden en brakke lijf te stutten.misschien dat ik dan mijn bed uit kan komen minder lief maakte mij om 1.30 u wakker omdat hij het kussen dat naast hem lag niet kon vinden zo..............top actie
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Serieus Nop? Hij maakt jou wakker om een kussen? Idioot. Je hebt hem vervolgens met dat kussen niet verstikt?
Alle reacties Link kopieren
Zaza, volgens mij heeft Meiske inderdaad hetzelfde als Gazel. Een beetje irritant dat mijn moeder dan maar blijft roepen dat Meiske zooooo makkelijk is, altijd vrolijk en heerlijk slaapt. O, en volgens mijn moeder luistert ze ook uitstekend, doet ze precies wat je haar vraagt (klopt, meestal) en blijft ze gelijk overal vanaf als je zegt dat ze er niet aan mag komen (hier mietert ze nog steeds 30x per dag de keukenlades leeg en probeert ze nog steeds de vaatwasser in te klimmen). Tja. Ze is ook niet heel moeilijk ofzo, maar heeft toch echt wel het dreumesgeplak en de dreumesonderzoeksdrift. Wat je schrijft over je jongetje is ook Heel Herkenbaar. Man o man, dat getreuzel.... Verschrikkelijk. Hij reageert pas als ik echt boos word en is dan vervolgens heel verdrietig. Het avondeten eindigt er meestal mee dat ik hem zit te voeren. En hij is ook moe, vanmiddag een verplicht middagdutje.



Meiske is om 11 uur in de auto in slaap gevallen maar die moet ik over 20 minuten wakker maken om weer naar school te gaan. Fijne spagaat. Tessje gaat ook niet echt goed, die wilde vanochtend bij mij blijven. Dat heeft ze echt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hemeltje tess zwaar weer bij jullie. Te veel gemiep en gedoe niet relaxed. Ik heb geen idee wat lief bezielde hij vindt het zelf nog steeds redelijk normaal geloof ik. Dwaas.....heb nog wel even aangegeven dat ik de actie verre van oké en normaal vond en herhaling geen optie is. Morgen slaapt hij bij zijn vader dat scheelt.het hele bed voor mij mij mij! !! en geen oordoppen in hoeven
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Niet echt zwaar weer hoor Nop, business as usual. Over een jaartje gaat alles vast weer een heel stuk makkelijker. Vanmiddag rustig gehouden, was nodig. Eten staat klaar maar ik wacht mooi even tot Verloofde thuis is .
Alle reacties Link kopieren
Kan ie mooi meedraaien in spits. ...slimmmm
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Slim hè? Tegen verloofde zeg ik dan natuurlijk; 'we hebben op je gewacht omdat het anders zo sneu is als je alleen moet eten'. 😇



Iedereen in bed, even genieten van de stilte....
Alle reacties Link kopieren
Ah Tess, fijne he, hier ook.

Zelfs man was vandaag ziek. Gaat lekker. Gelukkig ik geen koorts meer. En met wat ibuprofen erin ging het best wel. Dus vanmiddag lekker buiten gewandeld in de storm met Popsie. Ze vond het maar wat raar.



De andere twee zijn echt ziek. En hoe lief ze vroeger waren als ze ziek waren, hoe vervelend zijn ze nu. Helemaal niet lekker stilletjes tv kijken, nee alleen maar rellen en zeuren



En dan heeft morgen zoon ook nog die verjaardag van zijn beste vriendje (hij mocht toch komen). Zou maar wat lullig zijn als hij dan nog ziek is ...
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat een hysterische dag. Mijn nieuwe blogsite live, hele dag laatste puntjes op de i gezet, onderwijl het nieuws volgend en stukjes schrijven. Ben gesloopt, mijn hoofd loopt om.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Haha werkende vrouw chryssa veel ballen in de lucht en ondertussen kinderen p de achtergrond aan het rellen? Nieuwe blogsite is wel helemaal top.
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
De kop is eraf! van 2015 dan. Beste wensen nog voor jullie allemaal natuurlijk

Ik leef nog, maar ook op en af spokende kinderen (as we speak begint Kees te piepen) en Muppet vond de eerste week school weer toch ook wel pittig. Ik eerste week in mijn nieuwe functie. Zoals Tessje zegt, over een jaar is het vast weer een stuk makkelijker...



Was het leuk vandaag??



Ark, ik ga het nu aanpassen! Snel maar een nieuw topic openen. Wil een van jullie het stokje overnemen ivm mijn drukte en afwezigheid? Of zal ik het nog blijven doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog steeds niet inloggen op de ipad 26 en op mijn mobiel zie ik dat geklooi niet zitten. Of is het een makkie?

Bezig bijtje jij dus ook. .....bevalt je baan je wel? Kost altijd veel energie zo'n overstap hè. Maar geeft ook als het goed is.

Giet lief gistervertrokken voor avondje stappen op dat moment waren er ook vriendjes in da house dat had ik anders gepland maar liep even anders.potje monopolie gedaan met de jongens en daarna de Electronic nanny aangezet. Bak rauwkost erin en aan de slag want bedacht dat ik verse ovenfriet ging maken. Rellie mocht kiezen en koos friet maar snackbar leek me onhandig. Gelukkig was dit Veel handiger (not) maar resultaat was heerlijk. Nu nog oer lui met de jongens in bed.ga nu maar douchen anders is het echt schandalig zo. Ben echt zo'n tokkie moeder die haar kinderen aan hun lot over laat
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Kind, het was pas negen uur toen je dat schreef! Hele legitieme tijd om in bed tv te kijken op zondag hoor.

Wij hebben de hele ochtend gevuld met in bed ouwehoeren, benee in pyjama tv hangen, badderen. Nouja, ik heb de kids rond tienen in bad gegooid en ben toen zelf de badkamer gaan poetsen, uitgebreid douchen, maskertje, ze wilden er nog niet uit, wasje, kamers opruimen....

Toen boterham, en gazel weer in bed gedrukt.

Jankerig mamamama is toch ook vaak honger/moe.



Majeba, hoe was het gisteren toen je thuis kwam? En nog beetje geslapen, of gepiekerd en nachtmerries over ons gehad?



Jsd, druk aan de studie? Hoe doe je het toch? Sexy, verzorgd, bijna fulltime werken, huis bijhouden, kids knuffelen, sporten, stappen en studeren....

Held!



Chryssa weer keurig terug op de boerderie? Hoest eigenlijk met de Jbruid? Al zwanger? Anticonceptie mag vast niet?



Nop beetje bijgekomen van hangdag?



Xx
Alle reacties Link kopieren
Morning,



07.00 Uur vanochtend, hoezee. MaaierT op school en zo meteen met Dribs naar het CB voor prikken. Dat zal dus wel woest brullen worden.



Was gisteren enorm brak, want pas om 02.00 naar bed gegaan op zaterdagavond en dat ben ik toch bepaald niet meer gewend. Maar goed, was wel erg gezellig.



majeba, Hoe is het? Nog kunnen nadenken over alles?



Wat betreft nieuw topic: ik wil wel een nieuwe aanmaken en een openingetje schrijven. Als iedereen het daarmee eens is?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Chryssa!!!



Ik heb zaterdag nog veel aan jullie moeten denken. Volgende keer ben ik er weer bij. Gelukkig heb ik een legendarisch leuke avond met mijn ceremoniemeesteressen (AKA liefste vriendinnen) gehad.



Nu wel een zieke Meiske. 40 graden koorts sinds zaterdagavond. Verder geen snot ofzo, wel drie doorkomende kiezen. Ik ben nu dus alweer onderweg naar huis vanuit mijn werk, ik ga thuiswerken zodat ik de kinderen van school kan halen en de oppas niet met Meiske door weer en wind hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen niet hoe ik die tabel erin krijg?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Chryssa. Maarre, anderd laat je hem eruit? Volgens mij weten we nu wel ongeveer van elkaar hoeveel kinderen we hebben en in welke leeftijd ongeveer. Enzo.

Schiet zn doel voorbij ondertussen?



Arme meiske. Hoop dat ze snel opknapt.



Hier zit ik eindelijk op m'n gat na logopedie, school, opa/oma, winkel, boodschappen, huis fietsen.

Veulen op school, Gazel bij O&O, en ik nog een uurtje voor het huis, voor ik Veulen weer op moet halen. En daarna wegbrengen....

Het stormt hier enorm!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je een punt. Eruit laten kan net zo goed. Gemak dient de mensch .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic: klikkerdeklik.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven