Puber(ella)stoomafblaastopic 2

10-04-2017 15:02 581 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is, maar de aardige kanten van je puber delen is ook niet verboden.



Deel 1
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgan-Salander schreef:
20-01-2023 20:17
"Meld je mij af voor het 5de-7de lesuur, want ik moet naar de ortho."

"Doe ik. Heb je trouwens nog huiswerk?"

"Ja geschiedenis, maar dat hoef ik niet te maken."

"Oh, waarom niet?"

"Omdat ik dat het zesde lesuur heb en daarvoor ga jij mij afmelden."
Oh ja. Hier eentje zingen en dansen vanwege haar eigen briljant getimede afspraken met de ortho.
Hele dagen geen school! Inclusief berekening hoeveel extra vrije dagen ze zo per jaar bij elkaar kan sprokkelen.
Helemaal opgetogen en dat dan ook aan mij gaan vertellen 🙄

Ze heeft een oppasadres geregeld en die mensen wilden ook met mij even kennismaken en zouden langskomen.

Dus ik als een gek het huis opruimen.
Kom ik beneden ligt madam tussen haar eeuwige verzameling opladers, nagellak, lipgloss, haarproduct, en uitgetrokken kleding en schoenen, op de bank.
Keek even op en zei: 'oh ja, die mensen komen zo en het is hier nog best een troep, al heeft pappa zijn best gedaan'

😭😭😭😭
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
21-01-2023 12:00
Dat ging er al aan vooraf, zijn we al weken mee bezig. Ik heb geen enkel kind aangesproken. Alleen even gemeld dat leerlingen wederom rare dingen aan het googelen waren. Het kind dat het deed had ook niks kunnen zeggen hè? Dan had niemand geweten over wie het ging.
Zo raar zijn die dingen niet hoor, het zijn slechts blote mensen, niks raars aan. Daarbij is het ook leeftijds adequaat om dat op te zoeken in groep acht. Van het woord ' raar' te pas en vooral te onpas gebruikt, gaan mijn nekharen overeind... Neemt niet weg dat je er een lesje spelling tegenaan kunt kieperen inderdaad 😂

Bij mijn zoon in de klas, groep zes toen: jongen zoekt piemels op op internet terwijl hij eigenlijk zijn motivatie moest laten afbreken via het gebruik van 'Snappet'... Meisje ernaast ziet het en gaat over de flos. Juf erbij, piemels uit en moeder op gesprek met de juf... Wat raar, zei de juf over het googelen. Waarop die moeder zegt: weet je wat raar is? Dat hij het kan googelen op school.

Ik ben het met haar eens. Er zijn mensen die thuis alle seks op het www weten buiten te sluiten door handige dingen in te stellen. ( Waaronder de moeder van dit vriendje) en dan hebben ze op scholen niet een fatsoenlijke ITer rondlopen die dat even kan instellen?
Ceester schreef:
24-01-2023 18:03
Zo raar zijn die dingen niet hoor, het zijn slechts blote mensen, niks raars aan. Daarbij is het ook leeftijds adequaat om dat op te zoeken in groep acht. Van het woord ' raar' te pas en vooral te onpas gebruikt, gaan mijn nekharen overeind... Neemt niet weg dat je er een lesje spelling tegenaan kunt kieperen inderdaad 😂

Bij mijn zoon in de klas, groep zes toen: jongen zoekt piemels op op internet terwijl hij eigenlijk zijn motivatie moest laten afbreken via het gebruik van 'Snappet'... Meisje ernaast ziet het en gaat over de flos. Juf erbij, piemels uit en moeder op gesprek met de juf... Wat raar, zei de juf over het googelen. Waarop die moeder zegt: weet je wat raar is? Dat hij het kan googelen op school.

Ik ben het met haar eens. Er zijn mensen die thuis alle seks op het www weten buiten te sluiten door handige dingen in te stellen. ( Waaronder de moeder van dit vriendje) en dan hebben ze op scholen niet een fatsoenlijke ITer rondlopen die dat even kan instellen?

Er is een afspraak over alles wat wel en niet mag op school. En er is een hoop geblokkeerd. Je kunt het alleen wel typen als zoekopdracht. En dan zijn er dus een paar die in plaats van online-rekenen gaan kijken wat er wel en niet lukt op Google.

Chromebooks hebben ook allemaal een meekijkinstelling. Leerkracht kan precies zien wie wat aan het doen is of heeft gedaan. Ik niet als ondersteuner want meestal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooiboshoning schreef:
21-01-2023 11:48
Nou, ik denk dat de leerplichtambtenaar er wel iets van vindt dat het nu van niks naar leerplichtambtenaar gaat. Da’s lekker makkelijk zeg. In het verzuimprotocol staat ook precies wat de school wanneer moet doen en hoe en wanneer ouders daarbij betrokken worden. Ben welgeteld 1x op school geweest voor een ‘foei, niet meer doen’ gesprek.
Maar wat verwacht je dan? Dat ze straffen en dreigen? Het is toch in kinds belang en ouders belang. Heel goed dat ze de verantwoording voornamelijk laten waar ie is. Bij jullie.

En trouwens, één gesprek deed je die verantwoording niet voelen?! Je had er misschien wel 10 willen hebben? Of veel straf voor je dochter?

Wanneer zouden jullie dan wél denken, oh op tijd komen is netjes en ook handig. Wat heb je daar wel niet voor nodig als gezin?
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
24-01-2023 18:24
Er is een afspraak over alles wat wel en niet mag op school. En er is een hoop geblokkeerd. Je kunt het alleen wel typen als zoekopdracht. En dan zijn er dus een paar die in plaats van online-rekenen gaan kijken wat er wel en niet lukt op Google.

Chromebooks hebben ook allemaal een meekijkinstelling. Leerkracht kan precies zien wie wat aan het doen is of heeft gedaan. Ik niet als ondersteuner want meestal niet nodig.
Het is ook niet raar dat een kind van die leeftijd zich niet aan deze ' afspraken' ( ook wel gewoon regels) houdt.
Jouw school heeft het computer gebeuren beter voor elkaar dan de school van zoon. Vriend wist namelijk wel een paar blote piemels op het scherm te krijgen... Vandaar dat het meisje naast hem over de flos ging 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Tosca2 schreef:
24-01-2023 19:01
Maar wat verwacht je dan? Dat ze straffen en dreigen? Het is toch in kinds belang en ouders belang. Heel goed dat ze de verantwoording voornamelijk laten waar ie is. Bij jullie.

En trouwens, één gesprek deed je die verantwoording niet voelen?! Je had er misschien wel 10 willen hebben? Of veel straf voor je dochter?

Wanneer zouden jullie dan wél denken, oh op tijd komen is netjes en ook handig. Wat heb je daar wel niet voor nodig als gezin?
Ik word echt helemaal verkeerd begrepen volgens mij. Ik ben dus anderhalf jaar bezig geweest met puber, school, mentor bellen etc. Ik maakte me er JUIST heel druk om! Maar daar was ik dus de enige in blijkbaar. Ik stond steeds voor lul, dus uit frustratie heb ik het na de zoveelste mail maar losgelaten. En nee, ik schoof daarbij heus niet alles op school af. Maar het feit dat puber overal mee weg kwam maakte wel dat zij totaal geen probleem zag/ziet.
Een beetje als: ik zeur steeds aan haar hoofd dat ze zwarte schoenen aan moet naar haar werk, want dat zijn de voorschriften, maar niemand zeurt erover als ze witte schoenen draagt, dus wat doe ik nou moeilijk?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven