September(+aug-okt)dames met kindjes

14-10-2015 09:21 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



3 topics hebben we vol gekalkt toen we zwanger waren. Veel steun, leuke dingen en minder leuke dingen, spanning en blijdschap hebben we met elkaar gedeeld. Ook hebben een aantal van ons elkaar al gezien en er komen nog meer meetings. Maar voor nu is het tijd om de 'zwangerpijler' achter ons te laten, want nu onze kindjes er zijn, kunnen we hier verder kletsen!

Gefeliciteerd dames met de prachtige zoons en dochters die wat verder verspreid geboren werden dan verwacht!



Deel 1 van ons zwangeren topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Deel 2 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2



Deel 3 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - deel 3



NaamLeeftijdhoeveel kindjesUitgerekendBevallen op...Uiltje198529/271 zoon10-09-2015 bevallen op 15 september van een zoonStrandjutter234/401 zoon16-09-2015op 27-08 bevallen van zoontjeBieno29/281 dochter18-09-20156 september bevallen van dochtertjeAriadne8331/321 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 24-08-2015Nouke2933/341 dochter en 1 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 28 augustusTitato26/321 dochter19-09-2015op 12 september bevallen van dochtertje Jola93 21/28 1 dochter 19-09-2015op 17-9 bevallen van een dochterNinnoc31/441 dochter20-09-2015op 24 september bevallen van dochter Vlammetje-129/321 dochter21-09-2015bevallen van dochter op 29 septDiamonds8728/351 dochter22-09-2015op 24 september bevallen van dochterLatteke29/291 zoon en 1 dochter 22-9-2015 bevallen van dochter op 29 septMama_lin33/302 dochters26-09-2015bevallen op 15 september van een dochterPatsy_Stone33/392 zoontjes27-09-2015bevallen van zoontje op 20-08-2015Vlasje8826/301 spetter27-09-2015op 6 september bevallen van zoontjeBaby4283 dochters en 1 zoon28-09-2015op 19-9 bevallen van een dochterMeisie9024/291 zoon28-09-2015op 16-9 bevallen van een zoonAppelientjex33/311 zoon en 1 dochter29-09-2015bevallen van dochter op 12 oktRanonkeltje8826/331 dochter29-09-2015bevallen van dochtertje op 26-08-2015Jen198530/301 zoon01-10-2015bevallen van zoontje op 29 augustus



Tabel is vol, maar schrijf gerust mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baby4 schreef op 02 juli 2016 @ 23:27:

@Strandjutter, leuke tip! Ik heb het bedje toevallig altijd al zo staan (met 1 rij spijlen tegen de muur), maar daar zit wel wat in en nu je het zegt herken ik dat E. altijd die kant op kijkt als ze in slaap valt. Misschien is dat toch niet toevallig.

Nou dat bedenk ik mij nu ook. M haar bed staat ook met lange kant tegen muur en hoofdkant ( hoek) en ze draait vaak naar de kant van de muur ( ik leg d'r wakker op d'r rug en ze draait zelf em valt in slaap) met d'r hoofd vaak richting de muur



Ik zal ff bijlezen hier, want dat is al een hele poos geleden oeps
Alle reacties Link kopieren
quote:Baby4 schreef op 04 juli 2016 @ 14:37:





Ik heb al een keer of 7 water of thee aangeboden, maar E. wil er niets van weten. Ze kauwt wat op de fles (terwijl borstvoeding uit de fles geen probleem is). Drinken jullie baby's dat wel?



Hier moet zoonlief niks hebben van water /thee uit een fles, maar zodra ik een glas/beker aan hem geef(en hem daarbij wel wat help met vasthouden natuurlijk) drinkt ie er lustig op los en vind ie het heerlijk! Ja hij morst wat meer vast dan met een fles, maar dit is wat hij wil



Voor hem is de fles gewoon melk en al het andere eruit vind hij raar.
Alle reacties Link kopieren
@baby4 hier drinkt m water uit rietjesbeker of koude thee of wat diksap.

Ben daar vroeg mee begonnen om te leren omdat zij altijd de speenfles weigerde

Inmiddels bijna helemaal van de bv af zonder problemen. M komt vaak rond 4 snachts en dan krijgt ze de borst, een enkele keer komt ze rond 2 en dan rond 5 dus dan 2x, schijnbaar komt er nog wel wat uit aangezien ze tevreden verder slaapt. Hoop dit nog lang te kunnen doen met de productie, en mocht m besluiten geen voeding meer te willen om die tijden, Tsja dan is t niet meer nodig en houdt het hele bv avontuur op.



Hier wel kriebels beetje voor een 2e. Vriend ziet met kamerprobleem die zit al te bedenken hoe t zou moet als ik nu zwanger zou zijn. Zou vorige week menstruatie moeten hebben maar ja, hoe regelmatig is de cyclus nu na 9,5 maand. Net ontzwangerd.

Zou t wel leuk vinden. 1,5 jaar leeftijdverschil
Alle reacties Link kopieren
@diamonds wat leuk een tweede binnenkort!!



@baby ja idd, mijn doel was al verschoven naar 9 maanden en nu idd naar een jaar (!). Ben benieuwd! Het is idd wel gezellig en schattig. A. drinkt wel water. Uit een fles of uit een beker. Ze vindt het heerlijk! Uit een beker drinken vindt ze daarbij erg interessant
Alle reacties Link kopieren
hier al heel vroeg begonnen met de oefenbeker van Difrax en zoon drinkt nu kabouterthee en water. Diksap oid krijgt zoon niet, vind ik teveel suiker en onnodig
quote:diamonds87 schreef op 04 juli 2016 @ 15:10:

@baby4 hier drinkt m water uit rietjesbeker of koude thee of wat diksap.

Ben daar vroeg mee begonnen om te leren omdat zij altijd de speenfles weigerde

Inmiddels bijna helemaal van de bv af zonder problemen. M komt vaak rond 4 snachts en dan krijgt ze de borst, een enkele keer komt ze rond 2 en dan rond 5 dus dan 2x, schijnbaar komt er nog wel wat uit aangezien ze tevreden verder slaapt. Hoop dit nog lang te kunnen doen met de productie, en mocht m besluiten geen voeding meer te willen om die tijden, Tsja dan is t niet meer nodig en houdt het hele bv avontuur op.



Hier wel kriebels beetje voor een 2e. Vriend ziet met kamerprobleem die zit al te bedenken hoe t zou moet als ik nu zwanger zou zijn. Zou vorige week menstruatie moeten hebben maar ja, hoe regelmatig is de cyclus nu na 9,5 maand. Net ontzwangerd.

Zou t wel leuk vinden. 1,5 jaar leeftijdverschil

Nadat mijn bv stopte, was ik gelijk weer regelmatig ongesteld, dus het zou geen overbodige luxe zijn om er een testje tegenaan te gooien

Ben benieuwd zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 04 juli 2016 @ 15:44:

@diamonds wat leuk een tweede binnenkort!!



@baby ja idd, mijn doel was al verschoven naar 9 maanden en nu idd naar een jaar (!). Ben benieuwd! Het is idd wel gezellig en schattig. A. drinkt wel water. Uit een fles of uit een beker. Ze vindt het heerlijk! Uit een beker drinken vindt ze daarbij erg interessantNou moet het eerst maar eens bezien hoor, anders wacht ik liever nog iets langer hihi
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 04 juli 2016 @ 16:46:

[...]



Nadat mijn bv stopte, was ik gelijk weer regelmatig ongesteld, dus het zou geen overbodige luxe zijn om er een testje tegenaan te gooien

Ben benieuwd zeg!Ja zei vriend ook al maar vind dat zo'n stap altijd. Durf t niet zo goed..
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames!



Diamond, heb je al nieuws?



Hoe gaat het met de kindjes en de hitte?

Wij hebben in de schaduw een badje opgezet, speelgoed erin en spelen maar! Binnen was het goed te doen tot gisteravond, de hitte is toch in hiis gekomen. Nu is het flink afgekoeld en ik heb vanaf 6 uur alle ramen en deuren open gezet, doorluchten maar!

Zoon zit nu ook net in maatje 74, ik ben heel trots!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

N. heeft niet zoveel last van de warmte gelukkig. Luchtig aankleden en als het echt heet was bleven we binnen. We hebben een vrij koel huis gelukkig. Ook veel in het badje gespeeld inderdaad en 1 keer smorgens naar een zwemplas geweest waar we een beetje in de 'branding' hebben gespeeld. Ik heb zo'n uv-pakje van de Hema voor hem gekocht. Dat is wel fijn, scheelt insmeren en beschermt ook nog als het nat is.

N. zit ook in maat 74, al worden de shirtjes wat krap. Zijn bovenkleding is altijd sneller te klein dan de broeken..

We zijn nog wel aan het dokteren met zijn darmklachten. Een tijd terug had hij heel erg veel last. Bijna geen tijd meer om rustig te spelen doordat hij de hele tijd krampen en pijn had. Toen weer aan de lactulose, hielp wel wat. Dokter voelde toch echt iets hards in N's buik, voor de zekerheid een echo laten maken of er niet iets anders zat. Op de echo was veel ontslasting en lucht te zien in zijn darmen. En dat terwijl N. Bijna nooit scheetjes laat. Op advies van de kinderarts toch nog door met lactulose (was ik ook sceptisch over, maar volgens de kinderarts nu echt nodig voor N.) hopelijk maken zijn darmen dan straks zelf genoeg eiwitten aan en kunnen we zonder. Hij heeft nu nog wel af en toe last, maar al een stuk beter. Verder is het wel echt een lieve vrolijke jongen. Ik krijg regelmatig de vraag of hij altijd zo vrolijk is.

Hij ligt ook heel vaak bij mij te kroelen, knuffelen en kraaien. Maakt dan echt van die lieve hoge geluidjes

Gaan er al mensen bijna op vakantie? Wij gaan over een maand pas.
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 1,5e week! Eindelijk:) wel aan toe!



L kan nu zich optrekken tot staan en ging vandaag een keer zelf zitten!



Verder babbelt hij superveel:) : ja, mama, papa, eten, die en hebben zijn zijn favorieten(naast t gewone tatatata wa wa wa enzovoorts)



@moeslie, waarom de keuze voor lactulose van de arts ipv forlax junior? Hier kreeg L eerst ook lactulose, maar daar reageerden zn darmen nog best wel op. Forlax ging veel beter. Wel fijn dat het zon vrolijke jongen is:)!! Geniet ervan!



@warmte: zoon kan er beter tegen dan wij. Zolang ik hem alleen in een mouwloos rompertje leg slaapt ie eigenlijk wel prima. En lekker veel water extra overdag.



@algemeen: ik ben overtijd en heb enorm pijnlijke borsten. Ergens denk ik dat ik het wel al weet, maar durf niet te testen. Juist omdat we best wel teleurgesteld zouden zijn als het niet zo is.

Morgen of zondag toch maar doen!
Alle reacties Link kopieren
@april, Oeh spannend! Wordt dat dan je tweede kindje?



Vakantie pas eind september. En dan is ons meisje ook jarig dus we gaan niet ver weg, misschien een weekje op een park in NL.



F zit nu stevig, tijgert nu ook vooruit en dat gaat best snel, zegt de hele dag mamamama en soms papa, baba, ze gilt heel hard en is overdag super vrolijk. Slapen ging al 2 maanden slecht maar sinds 2 dagen kunnen we haar weer makkelijk op bed leggen (wilde eerst echt niet, meteen huilen) en ze huilt ze 's nachts iets minder. Dus heb hoop dat we nu weer langzaam de goede kant op gaan. Eindelijk, kan wel een nacht doorslapen gebruiken inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
@april, ik weet niet waarom er niet voor forlax gekozen is. Zelf denken we nu aan koemelkallergie. Dit had ik ook een keer aan de ha voorgelegd maar die zei toen dat het 9 vd 10 keer geen allergie is bij maag/darmklachten..

We gaan andere melk kopen en verder 4 weken geen melkproducten gebruiken voor hem, dan zijn we er achter. Zijn buik is nu echt weer kei hard en veel persen/kreunen met droge ontlasting. Hij heeft niks anders dan anders gegeten of gedronken.

Spannend dat je misschien weer zwanger bent! Laat je het ons weten? Waren jullie allang aan het proberen? Wij hebben het nu ook een paar keer zonder voorbehoedsmiddel gedaan. 2 keer net na mn menstruatie, dus ik davht dan kan het wel. 1 keer niet net na mn menstruatie.. Eigenlijk willen we in september de voorbehoedsmiddelen achterwege laten en dan wel zien, dus het zou ook niet uitmaken als het nu raak zou zijn, al is de kans erg klein natuurlijk.



@vlammetje: fijn dat het op bed leggen nu makkelijker gaat! Hebben jullie door kunnen slapen? Bij ons gaat dat ook nog op en af. Leuk dat ze al woordjes kent, en het zoontje van april kent ook al veel zeg!

Hier zegt hij vooral mama, soms papa, boek en nu ook bah als hij iets in zn mond heeft wat niet mag. Het zwaaien heeft hij nu ook helemaal ontdekt, dus regelmatig is hij superr trots aan het rond zwaaien, van kijk eens wat ik kan
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje: het zou ons 2e kindje worden, maar het is nog onduidelijk. Vanmorgen een kleine bloeding gehad, maar was meteen weer over dus echt ongesteld kan ik t niet noemen. Wacht het even af. Misschien zet het toch door misschien niet.



@moeslie: nee nog niet zolang hoor. Eigenlijk laten we het sinds een maandje of 2 een beetje op zijn beloop zegmaar. Koemelkallergie kan heel goed zijn hoor. Ons zoontje had precies ook die harde buikklachten en darmproblemen(naast nog best wel wat andere dingen). Volgens onze ka van toen was t geen kma want hij had geen eczeem.. Net alsof iedereen met kma perse eczeem moet hebben. De 2e ka dacht daar gelukkig heel anders over ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk he, al die ontwikkelingen! Goed om te horen dat dat eigenlijk bij iedereen wel lekker loopt.

Hier tijgert L er lustig op los en moeten we ogen in onze rug hebben, anders heeft hij een plant, afstandsbediening of de krantenbak te pakken. Speelgoed hebben we niet meer nodig hoor; al die andere dingen zijn veel interessanter :-D

Hier nu af en toe wat zwaaien (al is het nog meer wapperen) en 'juichen'/hoera. Dat stimuleren we ook lekker met het oog op de eerste verjaardag die niet lang meer op zich lat wachten. Gek idee hoor, dat L alweer bijna en jaar is!

L brabbelt wel veel maar nog geen echte woordjes, al zegt hij wel vaak iets wat op 'eten' lijkt.



@April: spannend hoor. Wie weet wel een tweede. Ben benieuwd hoor.

Hier is dat nog echt niet aan de orde. Voorlopig wachten we lekker nog even en zijn we lekker met z'n drietjes.



@Moeslie: he, wat vervelend van de darm/buikklachten van de kleine. Hopelijk biedt de wisseling van melk en Lactulose uitkomst.



@Vlammetje: fijn dat het slapen weer beter lijkt te gaan. inmiddels alweer een nachtje door kunnen slapen?

Hier in 11 maanden tijd ik denk 2 keer door kunnen slapen, verder altijd minimaal een keer wakker voor voeding. De laatste weken is het inslapen ook echt lastig en de afgelopen dagen ook het doorslapen. Echt elk uur wakker. Dan niet altijd huilen, maar wel wat jammeren soms; hij valt dan meestal zelf wel weer in slaap, maar ja, dan ben je toch wakker geweest.



L was de afgelopen dagen ziek; erg zielig. Koortsig en veel minder actief dan normaal. Hij wilde ook veel knuffelen/bij mij hangen. Was heerlijk hoor, zo'n zweterig kindje op je buik geplakt met 30 graden



Hier nog steeds volledige borstvoeding; nog 4-5 voedingen per dag. Ik kolf nu nog op het werk, maar ben dat aan het afbouwen. Hoop wel s ochtends en s avonds te blijven voeden. En eigenlijk het liefst ook overdag op mijn vrije dagen, maar vraag me af of mijn borsten dat gaan 'trekken'; de ene keer meer gestimuleerd te worden dan de andere dag. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit 'construct' (dus op vrije dagen volledig voeden en op werkdagen alleen ochtend en avond, en dan dus niet kolven op het werk).
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die ontwikkelingen!

Hier ben ik inmiddels 8,5 week zwanger, 4-8 termijnecho maar volgens mijn berekening 1 maart uitgerekend.

Met M gaat het heel goed, slaapt goed in zonder problemen en de nachten gaan ook goed, 1x wakker rond 4-5 voor fles en ze slaapt ook langer uit, gemiddeld rond 8 uur, heerlijk.

Kan ik ook wel gebruiken, zelfde zwangerschap tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
*even snel* Diamonds gefeliciteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Noopes
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd diamonds! Wat gaaf! Hier helaas toch niet zwanger. Volgende ronde weer een kans.
Alle reacties Link kopieren
@moeslie

Wat jammer van de darmklachten! Fijn dat hij verder wel een vrolijk manneke is! Ga je de forlax proberen die april noemde?



@april

Heb jij al getest? En waar gaat de reis naar toe, in de buurt?



@vlammetje

Al een nachtje door kunnen slapen? Waren tandjes of een ontwikkeling de oorzaak van het slechte slapen?



@ariadne

Ik geef zelf geen bv meer maar bii het borstvoedingscafe is dat onderwerp al eens besproken. Het kan best, dagen meer drinken en stimuleren en een paar dagen minder drinken ivm werk of dagje weg van baby. Baby haalt in op de dagen dat het kan, de borsten programmeren zich daar op in (vanaf 6 maanden tenminste zonder teveel teruggang)



@diamonds

Nu een uitgebreidere reactie! Wat leuk zeg! De eerste in dit groepje die opnieuw zwanger is! Ben het even kwijt, waren jullie bewust weer bezig?



@zelf

De Mirena zorgt helaas voor een dikke buik, daar baalnik wel echt van. Formaatje 'gefeliciteerd wanneer ben je uitgerekend'.

Zoon kruipt snel door het huis, trekt zich overal aan op en loopt achter een plastic tafel of de babygym. Zwaaien doet hij ook, praten niet. Soms mama, papa, nee maar niet vaak. Slapen gaat steeds beter, eten gaat goed. Hij eet als een bouwvakker en wil alles wat wij eten ook eten. Food!! Haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Diamonds! Voel je je goed?

Jammer, April. Volgende ronde beter! Je bent nog niet zo lang aan het proberen toch?

@Noopes: wat vreemd dat je van de mirena zo'n dikke buik krijgt. Ik heb de mirena bijna 5 jaar lang gehad voor N., maar nooit last van gehad. Misschien even een belletje doen naar de ha of dat normaal is?

@Ariadne: wat knap dat je nog steeds bv geeft! Wil je er noet zonlang mee doorgaan tot het ooit natuurlijk stopt zeg maar? Hopelijk is L. weer opgeknapt!



Wij moeten straks weer naar het cb voor de 11 maanden prikjes.. Ben benieuwd.. Dan ga ik ook weer even zijn darmproblemen voorleggen. Verder ontwikkelt hij prima.
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!



@april, ah jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar inderdaad volgende rond weer een kans, wel spannend hoor!

Ik zit er zo dubbel in wat betreft weer zwanger worden! Aan de ene kant zou ik het super graag weer willen en kriebelt het ook als ik hoor dat jullie er alweer mee bezig zijn. Lijkt me heel leuk als er niet teveel leeftijdsverschil zit tussen F en de 2e. Maar aan de andere kant vind ik het vaak nog best pittig met 1 kleintje (alleen vanwege de nachten eigenlijk) en denk ik dat we beter kunnen wachten. En eigenlijk weet ik niet eens zeker of we een tweede willen. Haha teveel twijfel dus om er nu aan te beginnen We wachten dus nog maar even af..



@Noopes, oh ik zit ook te denken aan de mirena. Maar dat ik een bij effect waar ik niet echt op zit te wachten. Ik denk dat we het maar gewoon houden op de rubbers, hoe irritant die dingen ook zijn, zie niet echt een betere optie op dit moment.



@slapen, Doorslapen is nog niet echt gebeurd maar het lijkt langzaamaan wel beter te gaan. Het op bed leggen overdag gaat prima, in de avond is het nog wat wisselend. Maar gisteravond legde ik haar neer, piepte ze heel even en ging ze eigenlijk bijna direct lekker slapen. En vannacht 1 x even wakker maar ik heb haar niet gehoord, mijn vriend is er even heen geweest en ze sliep weer verder met de speen. Vanochtend wel om 6 uur al klaarwakker maar ging lekker beetje teuten en spelen. Heb het idee dat ze echt een sprongetje heeft gemaakt, ze kan weer nieuwe dingen. En dat we 2 maanden beetje pech hebben gehad, eerst oorontsteking, daarna sprong. Tandjes zullen binnenkort ook wel weer roet in het eten gooien, ze heeft nog steeds 2 ondertandjes maar kwijlt veel en kauwt de hele dag een beetje.



Wat ik ook merk is dat ze overdag vrij rustig is en volgens mij alles een beetje in zich opneemt. En dat ze het dan in de nacht verwerkt. Ze kan soms echt snikken en huilen in haar slaap en is dan erg onrustig. Verder slaapt ze beter met een slaapzak aan maar dat was in ons eigen huis de laatste nachten echt te warm. Dus zonder slaapt ze ook wat onrustig. Het heeft er wel ingehakt hoor al die slechte nachten, moet echt een beetje opkrabbelen merk ik.



Verder is F zo'n schatje! Heerlijk om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt! Boekjes lezen vindt ze echt fantastisch, gaat ze lekker bij me zitten en tijdens het lezen kijkt ze me dan af en toe even met een grote glimlach aan van leuk he mam! Smelt! Ze tijgert vooruit dus we moeten haar nu iets meer in de gaten houden. Optrekken tot staan doet ze nog niet maar als we haar neerzetten staat ze stevig. Ze zit nu ook stevig. Ik geniet er enorm van maar mis ook mijn baby wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte geen A-C en vriend condoom maar misschien 2x niet dus waren wel bewust dat t kon. Wilde sowieso een 2e



Ik voel me vrij goed. Smorgens soms misselijk en overgeven, verder niet extreem moe ofzo. Wel savonds vaak een beroerd gevoel, dat had ik met M niet dus vriend denkt dat we nu een jongen krijgen haha. We zullen t afwachten
Alle reacties Link kopieren
Diamonds willen jullie weten wat het wordt?



Vlammetje, dikke buik krijgt gelukkig niet iedereen. Mijn baarmoeder is al dikker dan normaal en er blijkt een flinke vochtcyste bij een eierstok te zitten (controle mirena gehad). Dat zal vast wel wat van die dikke buik veroorzaken ;)

Gewichtstoename heb ik niet, weeg nog net zoveel als voor de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Noopes, jaa zeker weten, veel te nieuwsgierig voor haha

@vlammetje, hier ook wel een half jaar slechte nachten gehad he ;) Moet zeggen t gaat momenteel goed, hoef er al tijdje snachts niet meer constant uit en ze slaapt langer smorgens, meestal rond 7:30-8 uur, vanmorgen half 9 haar eraf gehaald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven