Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met de medische vragen!!
Leuke kat Amadea. Is dat de oude dame?
@Olivia: respect voor je zwembad survival!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is ze. Ze slaapt wat meer nu, maar is nog behoorlijk fit. Al haalt ze de sprong naar de vensterbank niet meer altijd. Is ze erg beledigd als ze heel hard uitgelachen wordt door vriendlief!
quote:Amadea schreef op 23 november 2010 @ 23:31:

Ja, dat is ze. Ze slaapt wat meer nu, maar is nog behoorlijk fit. Al haalt ze de sprong naar de vensterbank niet meer altijd. Is ze erg beledigd als ze heel hard uitgelachen wordt door vriendlief!

Ja, dat is fnuikend voor hun gevoel van eigenwaarde. Dan krijg je "de blik" of "het balende ruggetje".



Ik heb 2 stuks, voorheen drie maar vorig jaar is de jongste aan trombose dood gegaan. Het zijn 2 heren, van bijna 11 en 10.
Iris, heb je even tijd om naar het topic 'Kater 5 maanden niet meer zindelijk' te kijken?
De kat van een vroeger collegegenootje van mij draaide letterlijk zijn rug naar je toe als ie beledigd was, liep je langs hem, dan draaide hij mee zodat je alleen maar rug BLEEF zien.



En pfoe, zo'n controversieel topic zorgt er wel voor dat je van een aantal posters ineens een vrij duidelijk beeld hebt zeg. Heb de moed verder maar opgegeven met alles bijlezen, niet te doen gewoon.
quote:Magdalan schreef op 23 november 2010 @ 23:38:

De kat van een vroeger collegegenootje van mij draaide letterlijk zijn rug naar je toe als ie beledigd was, liep je langs hem, dan draaide hij mee zodat je alleen maar rug BLEEF zien.

Ja, ja, dat is het balende ruggetje!



En pfoe, zo'n controversieel topic zorgt er wel voor dat je van een aantal posters ineens een vrij duidelijk beeld hebt zeg. Nu maak je me wel nieuwsgierig Magdalan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 november 2010 @ 23:35:

Iris, heb je even tijd om naar het topic 'Kater 5 maanden niet meer zindelijk' te kijken?Ik kom er aan...
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 november 2010 @ 23:40:

[...]



Nu maak je me wel nieuwsgierig Magdalan. Heh, ik denk dat je wel een beetje weet welke het zijn ;)
Een mens mag toch vissen?
Alle reacties Link kopieren
Meiden, bedankt voor het welkom hier.

Ik ga nu slapen, maar tot gauw!
Ik duik er ook in.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 november 2010 @ 23:46:

Een mens mag toch vissen?



Tuurlijk. Nog een nieuwe hengel nodig? Visvergunning bij de hand? Het juiste aas mee?



Aangezien het vandaag open bar schijnt te zijn schenk ik me eens een Irish Coffee in. *Cheers*
Zo het was weer een enerverende forumavond. Toch geniet ik van zinvolle discussie-topics als het Spijt van kind-topic ondanks het gezeur en ik hoop van harte dat TO er iets aan heeft gehad.



Truste allen!
Ik ga ook maar eens plat, de rolluiken vallen dicht hier.



Truste!
Alle reacties Link kopieren
@Amadea: welkom hier! Fijn dat je hier wat tips and tricks kan opdoen...



Over katten: ik heb er ook een die niet vooraan heeft gestaan toen de hersentjes werden uitgedeeld (bekend fenomeen bij Brits Korthaar). Die springt ook regelmatig mis en boinkt dan tegen de verwarming... Ik vind zo grappig dat ze dan net doet alsof dat de bedoeling was....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



@Amadea: Welkom!



Ik heb vannacht toch raar gedroomd....het was heel normaal dat iedereen naakt was. Je ging naakt boodschappen doen, naar kantoor, enz...

Maar ikzelf vond dat allemaal maar raar, en liep dus constant met mijn handen vanalles te bedekken enzo

Ik werd wakker en dacht echt....
Goedemorgen allemaal!

Welkom Amadea, leuk dat je mee schrijft.



OfCorrs....een heel herkenbare droom! Wat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Amadea, welkom! Ik kan me voorstellen dat jouw insteek anders is dan verschillende andere kindvrijen hier, en dat daarom misschien ook sommige opmerkingen hard op jouw over kunnen komen. Het overgrote deel hier heeft tenslotte bewust gekozen voor een kindloos bestaan.



Toch hoop ik dat je je thuis zult voelen op dit topic.



Verschillende schrijvers hier hebben een soort 'leenkind' waar ze af en toe wat dingen mee ondernemen. Zie Olivia, die de komende jaren niet meer in het zwembad te vinden zal zijn

Het is dus absoluut niet zo dat we (nouja, velen van ons) kinderhaters zijn.

Een gemeleerd gezelschap, zeg maar!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik regelmatig 'debiele dromen' heb, heb ik ooit een dromenencyclopedie voor mijn verjaardag gehad. Zal even de naaktheid van Ofcorrs verklaren



Naaktheid heeft te maken met ons zelfbeeld. We hebben het verlangen te worden gezien voor wat we zijn, onze wezenlijke persoonlijkheid te onthullen, zonder een facade te hoeven creëren. De betekenis van een droom dat we naakt door een straat lopen, hangt af van of we door anderen worden gezien of niet. Als we door anderen worden gezien, kan er iets in onszelf zijn dat we niet bloot willen geven. Als we alleen zijn, kunnen we eenvoudigweg verlangen naar vrijheid van expressie.



Naaktheid staat ook voor onschuld. Het kan zijn dat er een situatie in ons leven is die oprechtheid en waarheid vereist. Als we ons veilig genoeg voelen met ons eigen zelfbeeld, zullen we niet bang zijn in het openbaar te worden 'uitgekleed'.



Naaktheid kan ook wijzen op een nieuw begin, een wedergeboorte. Het is de paradijselijke staat en de staat van natuurlijke onschuld die we allemaal ooit hebben gekend. Het kan ook staan voor het verzaken van de materiële wereld.



Zo, en kun je hier ook iets mee?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Amadea schreef op 23 november 2010 @ 22:54:

Hallo dames,



Ik kom even inbreken. Ik lees al een tijdje mee en heb me nu maar eens geregistreerd hier om eens te kunnen reageren.

Want jullie topic helpt me enorm. Niet in alle meningen en gevoelens kan ik me vinden, maar dat zou ook erg raar zijn.

Ik ben nl. sinds een half jaar, na jaren in het medisch circuit (maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen) ongewenst kinderloos.

En ik wil jullie even laten weten dat jullie visie me helpt in mijn verwerkingsproces! Vreemd, maar waar. Tijdens die jaren heb ik wel eens tegen een bewust kinderloze vriendin gezegd dat ik wilde dat ik die kinderwens helemaal niet had! Dat had me een hoop ellende bespaart. Nu leven we verder zonder kinderen, en zoek ik bewust naar de voordelen van een leven zonder kinderen.

Ook al heb ik het niet zo gewild...

Goed van je dat je gaat kijken naar wat je wel hebt ipv te blijven hangen in wat je niet kan krijgen!



Een vriendin van me (die ik overigens pas leerde kennen toen ze al 40 was) wilde vroeger ook graag kinderen. Dat zou er ook van gekomen zijn met haar eerste man, maar die verongelukte voor ze aan de kids gingen. Een aantal jaar later kwam ze haar huidige vriend tegen en die wilde beslist geen kids. Ze kon dus kiezen hem zonder kids, of weer verder zoeken. Ze koos voor hem gelukkig, want niet veel later bleek dat ze haar baarmoeder moest laten verwijderen dus het had toch niet meer gekunt. Ondanks dat ze als tiener en twintiger wel 'n sterke kinderwens heeft gehad is ze dolgelukkig met haar leven nu. Veel vrijheid, veel reizen en ze verzucht ook wel 'ns dat ze blij is dat er geen kind is gekomen. De verantwoording, de wereld waar je ze in zet en de vrijheden die ze dan niet gehad zou hebben. Het kan dus echt wel, over je kinderwens heengroeien door je leven leuker te maken. Succes er mee, met jouw instelling gaat dat je ook vast lukken!
quote:OfCorrs schreef op 24 november 2010 @ 08:18:

Ik heb vannacht toch raar gedroomd....het was heel normaal dat iedereen naakt was. Je ging naakt boodschappen doen, naar kantoor, enz...

Maar ikzelf vond dat allemaal maar raar, en liep dus constant met mijn handen vanalles te bedekken enzo

Ik werd wakker en dacht echt....



Je hebt er rare dromen bij.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Hmm... 10 pagina's erbij sinds de laatste keer dat ik hier was....

oh ooh!
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 24 november 2010 @ 09:24:

Goedemorgen!



Hmm... 10 pagina's erbij sinds de laatste keer dat ik hier was....

oh ooh!*maakt een perfecte cappuccino voor Viennas zodat ze bij kan lezen*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven