Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.



We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.



En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past



Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.



Maar iedereen is van harte welkom!



Voor de elfde keer zeg ik:



VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!



En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Goedemorgen Gier.
Zo, kort dagje gehad. Dat is wel lekker.
Hebben jullie nog tips t.a.v. werk wat je (wel in loondienst), thuis kunt doen?
Goedemiddag!



Ik ben gisterenavond, na de zoveelste ruzie met vage man (die me ook nog steeds niet met rust laat), gekapt met het project.



Ik was het ondertussen zo beu allemaal en nu voel ik alleen maar opluchting, want de lol was er goed af. Hij zit nu in zak en as omdat hij een slimme hardwerkende juriste kwijt is geraakt en dat gun ik hem van harte, haha!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen en vanmiddag gezellig bij mijn ouders geweest. Even langs de huisarts geweest voor een brief voor de fysio. Die moet ik morgen dan bellen voor een afspraak.



Kun je word feud alleen maar spelen op een i phone? Een cafe in Zwolle heeft het spelletje al verboden. Er werd nl niet meer gepraat aan de bar. Iedereen was met word feud bezig
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Iris!
@Iris: Ik geef je groot gelijk. Als vrijwilligerswerk al zoveel gedoe meebrengt, dan moet je ermee stoppen.
Ik heb voor komende donderdag een afspraak met de huisarts om te bespreken of ze me kan doorverwijzen naar een neuroloog en/of pijnpoli. Ik wil duidelijke info over wat er aan de hand is qua slijtage en hoe de pijn in de hand gehouden kan worden. Van de huisarts word ik niet veel wijzer.
Alle reacties Link kopieren
Iebs ik ben benieuwd wat de huisarts gaat doen. Ik hoop dat hij je een verwijsbrief geeft voor de pijnpoli. Heb je al eerder om een doorverwijzing gevraagd?
quote:gierzwaluw33 schreef op 04 oktober 2011 @ 15:30:

Iebs ik ben benieuwd wat de huisarts gaat doen. Ik hoop dat hij je een verwijsbrief geeft voor de pijnpoli. Heb je al eerder om een doorverwijzing gevraagd?Nee. Tot afgelopen maart was dat ook niet nodig, toen had ik incidenteel last. In maart heb ik een terugval gehad, met pijn en nieuwe verschijnselen. Dat leek even de goede kant op te gaan, maar de laatste 2 maand is het echt geen doen meer. Ik slikte te veel brufen en dat was niet meer afdoende. Ik heb dus de afgelopen 2 maand al 2x contact gehad met de huisarts, maar ze had zoiets van dat ik zelf maar moest gaan experimenteren met de medicatie. Ik heb er sinds 2 maand nu ook tramadol bij, wat wel een graadje zwaarder is dan de brufen. Maar geen info over hoe dat dan op een verantwoorde manier te gebruiken. Ik word er erg duizelig van.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!



Deel 11 alweer, pff jullie praten echt veel!! Nu ga ik weer lekker mee doen (tegelijk probeer ik ook de chaos weg te werken!). Ik heb al wel snel de laatste bladzijdes gelezen of er nog gekke dingen gebeurd zijn terwijl ik weg was, ik wil wel een beetje bijblijven natuurlijk, maar ook om niet helemaal buiten de boot te vallen omdat ik toch nog een nieuweling ben. Alleen jullie springen van de hak op de tak en van sommige reacties weet ik niet precies wat er voorafgaand gebeurd dus is het voor mij lastig om er passend op te reageren.



Zoals ik had beloofd heb ik mijzelf een schop onder mijn kont gegeven en heb ik mijn niet-kinderwens ter sprake gebracht...





Zo even een paar dingentjes verwijderd om toch een beetje anoniem te blijven..
Stille mannen zijn erg lastig aan het praten te krijgen, daar weet ik helaas alles van, maar je moet het vrees ik nogmaals aankaarten, want nu houdt hij zichzelf voor de gek dat het een fase is. Die hoop moet er echt uitgeslagen worden, want anders krijgen julie later problemen. Dan kan hij (en jij) echt kiezen of hij door wil gaan met je.



Gezellig trouwens dat je weer meekletst en je hoeft echt niet overal op te reageren hoor (doe ik ook niet).
Als hij er vanuit gaat dat jij nog wel bijdraait, lijkt 't me handig dat je dat idee bij 'm de kop indrukt. Laat je steriliseren, dan weet ie tenminste dat je 't écht meent.
Hoi Suus. Lastig, als iemand dichtklapt als je een heel belangrijk thema bespreekt.



Ik zou, zoals Iris zegt, wel proberen om op het onderwerp terug te komen. Niet om hem onder druk te zetten, maar om helderheid te krijgen hoe jullie tegen dingen aankijken en wel toekomstbeeld jullie hebben bij jullie relatie.



Als hij jouw niet-kinderwens af doet met "je bent jong en kunt dat nog niet weten", dan is dat niet zo gunstig. En in combinatie met zijn wel ooit-kinderwens al helemaal niet.



Ik zou het denk ik als volgt aanpakken. Een paar dagen vooraf aankondigen dat je het onderwerp graag nog eens samen wilt bespreken (dan overval je hem er niet mee). Dan beginnen met het gegeven dat jullie het er in de vakantie over gehad hebben. Dat jij je niet zo serieus genomen voelt in je niet-kinderwens. Dat je bang bent dat dit onderwerp tussen jullie komt te staan, omdat hij heeft aangegeven wel ooit kinderen te willen. Vraag hem hoe hij hier tegen aan kijkt en dit ziet.



Hou de dingen bij jezelf (niet "je neemt me niet serieus" maar "ik heb het gevoel dat je denkt dat ik nog wel van gedachten verander en voel me daarom niet serieus genomen"). Ga niet in de verwijtende sfeer, maar probeer het zakelijk te benaderen. Spreek daarna af het te laten rusten en het er bijvoorbeeld na een half jaar nog eens over te hebben.



Benoem dat, als jullie niet hetzelfde denken over dit onderwerp, dat het moeilijk zal zijn er samen uit te komen. Niet dreigend, maar wel als conclusie.



Realiseer je dat je, als jullie echt hele verschillende beelden voor ogen hebben, een keuze zult moeten maken. Je kunt niet "een beetje" een kind hebben.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de snelle reacties, aub niet quoten want ik haal vanavond een paar stukjes weg, ik wil het een beetje anoniem houden en anders wordt het te herkenbaar .........



@ Iris en IkbenAnoniem: ik ga zeker het opnieuw bespreken, ik denk dat ik volgende week of later (kijken wanneer het een goed moment is) het weer ga aankaarten. Hopelijk heeft hij er dan over nagedacht en weet hij beter te reageren, en net wat Iris zegt ik wil niet dat er later er hierom problemen ontstaan omdat het nu niet goed besproken is. IBA, heel erg bedankt voor jouw tips, dit ga ik zeker doen, want ik ben iemand die niet altijd even netjes/subtiel uit de woorden komt en dan wordt het snel aanvallend zegmaar. .....



Ik weet dat er een keuze gemaakt moet worden als wij te veel verschillen in het idee, en heel eerlijk dan maak ik liever nu de keuze na ong. 2,5jaar een relatie gehad te hebben dan dat de keuze gemaakt moet worden als we bijv. zes jaar bij elkaar zijn. Al hoop ik dat dat niet nodig is, want ik kan mij nu al geen leven voorstellen zonder mijn vriend, wij hebben in de korte 2,5 jaar al veel meegemaakt waardoor ik erg aan hem gehecht ben geraakt.
@Suus: Ik denk dat het heel verstandig is om over dit onderwerp helderheid te krijgen. Als jij echt niet wil en hij op termijn wel, dan gaat het echt niet goed komen. Er is geen compromis tussen wel of geen kinderen.



Des te langer je bij iemand bent, des te meer je je aan je partner gaat hechten. Dat is een feit. Een breuk is nooit leuk, maar je kunt niet voor de lieve vrede maar een kind nemen als je dat echt niet wilt. Dan liever door de zure appel heen bijten en op zoek naar een partner die net als jij het liefst kinderloos is (of er in ieder geval onverschillig tegenover staat).
Krijgen jullie trouwens ook vaak de melding dat er iets mis lijkt te zijn met de pagina van Facebook? (iets met dat de site een verkeerd beveiligingscertificaat heeft of zo?)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 oktober 2011 @ 17:54:

Krijgen jullie trouwens ook vaak de melding dat er iets mis lijkt te zijn met de pagina van Facebook? (iets met dat de site een verkeerd beveiligingscertificaat heeft of zo?)Nee Iba, geen last van?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Uit het werk boodschappen gedaan, hardgelopen (jaja!), gedoucht, even snel wat gegeten en nu naar Huub en zijn maten: ga naar de film van De Dijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Suus, dat lijkt me een lastige situatie. Ik heb de mazzel dat mijn eieren bekant al over de houdbaarheidsdatum zijn, maar blijkbaar was ik ook erg duidelijk vanaf het begin in mijn relaties, want het is nooit een punt van discussie geweest.

Mijn eerste ex (goh, ik klink wel als een verslinder zo... ) heeft een paar vriendinnen na mij wel een kind gekregen, terwijl hij in 'mijn tijd' zei dat hij dat nooit wilde. Blijkbaar een spijtoptant.



Edit: of hij wilde het niet met MIJ, dat kan ook
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Suus, lijkt me een erg lastig probleem. Ik ben het eens met de aanpak die Iba beschrijft, hou het bij je zelf.



Magdaman wist het heel vroeg al dat als hij perse kinderen wil, hij vrij is om dat te gaan doen met iemand anders

(Ik hoop natuurlijk van niet hehehe)
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook al op Facebook gezet, dus misschien hebben jullie het al gezien, maar weten jullie een kamer voor een keurig meisje van 21 in de omgeving van Alkmaar/Purmerend/Hoorn? Max 300 euro... Ze word haar huidige anti-kraak-kamer per volgende maand uitgezet (en ze zit er al een heule maand..).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:himalaya schreef op 04 oktober 2011 @ 18:06:

maar blijkbaar was ik ook erg duidelijk vanaf het begin in mijn relaties, want het is nooit een punt van discussie geweest.



Hier idem. Was daar van jongs af aan al heel erg beslist in, geen discussie over mogelijk.
Nou, ik ga zometeen mijn eerste Zumba les beleven, ben benieuwd. Zal wel gesloopt thuis komen vrees ik hehe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven