Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



quote:viennas schreef op 18 maart 2017 @ 22:20:

Happy New topic. Het wachten is op de eerste die komt zeuren,net als bij alle vorige 21 nieuwe topics.



Ik vind dat er "sinds" in de topictitel moet ipv "vanaf".



Maar verder ben ik wel lief hoor.
Mensen zijn steeds individualistischer. Vroeger voedde je kinderen op met de hele familie. Je woonde dicht bij elkaar en kinderen hoorden er gewoon bij en waren overal welkom. Tegenwoordig zijn kinderen een bewuste keuze van de ouders en wordt verwacht dat ouders het allemaal zelf doen. Je hebt geluk als er mensen in je omgeving zijn die soms iets van de zorg willen opvangen, maar vanzelfsprekend is dit niet meer.



Tegenwoordig wonen families niet meer dicht bij elkaar, maar zijn mensen omringd door 'vreemden'. Deze buitenstaanders ervaren de kinderen van een ander voornamelijk als last. Mensen leven in een bubbel en als niet alles zo is en gaat, zoals zij wensen, of iemand dringt binnen in hun bubbel, bijvoorbeeld door geluid te maken, dan irriteert dit onmiddellijk.



Alles moet afgestemd zijn en passen binnen het ideale leven van dit individu. Alles wat erbuiten valt is vervelend, storend, leidt af en moet zoveel mogelijk worden geweerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watervrouw333 schreef op 19 maart 2017 @ 13:34:

[...]





Ik vind dat er "sinds" in de topictitel moet ipv "vanaf".



Maar verder ben ik wel lief hoor.



Destijds (misschien nu nog) waren er veel 'zwanger vanaf....' topics. Het kindvrije topic is toen ongeveer hetzelfde genoemd, om niet uit de toon te vallen

En is altijd zo gebleven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een fantastisch topic. Ik behoor niet tot jullie doelgroep meer (helaas) want kind van 3.5 en een van 5 mnd( die bij ons op de kamer slaapt, maar er volgende maand uitgeschopt wordt, zodat we niet meer zachtjes hoeven te doen) en ik lees even met een beetje afgunst over lange nachten (5 uur is hier al lang), uitslapen (oh ja, dat was dat je je nog eens om kon draaien), wijntjes (geef borstvoeding, nog tot 18 maanden) en ene hele dag he-le-maal niets doen.



Zucht, kinderen zijn leuk (de mijne met name), maar het kindloze was ook wel errug fijn...



Veel plezier allen!
quote:Roosje234 schreef op 19 maart 2017 @ 11:45:

Hierin verschil ik denk ik niet veel van kan kinderen qua niveau, mijn knutselkunsten zijn groep 4 nog niet overstegen helaas :p. Dus als ik mijn genen zou hebben doorgegeven denk ik dat het allemaal nog dramatischer zou zijn en ik gewoon een pak ongekookte macaroni zou krijgen.



+1



Wel praktisch zo'n pak macaroni
Alle reacties Link kopieren
Dank Doreia, jij gaat niet onder de negeer
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 maart 2017 @ 13:47:

[...]





Destijds (misschien nu nog) waren er veel 'zwanger vanaf....' topics. Het kindvrije topic is toen ongeveer hetzelfde genoemd, om niet uit de toon te vallen

En is altijd zo gebleven.



Te snel die pijler geblokkeerd geloof ik



Maar in Sint-tijd bleek de kinderpijler best nuttig. Tantezeggersinteresses zijn anders niet bij te houden....
quote:himalaya schreef op 19 maart 2017 @ 13:56:

Dank Doreia, jij gaat niet onder de negeer Eens. En uitslapen was hier vanmorgen ook niet aan de orde. Mijn buurman vond zondagochtend 6 uur een goede tijd om wat te klussen (het echte klussen bedoel ik dan, dus niet dat "hihi we bedoelen eigenlijk seks, maar durven dat niet te typen, hihi"). Hij was niet aan het timmeren of boren, maar hij was duidelijk ergens mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watervrouw333 schreef op 19 maart 2017 @ 13:34:

[...]





Ik vind dat er "sinds" in de topictitel moet ipv "vanaf".



Maar verder ben ik wel lief hoor. Ik schrijf al mee sinds (of vanaf) nummer 14.. ik las toen in eerste instantie dat er mensen waren die in oktober hun kind hadden weggedaan hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 19 maart 2017 @ 12:30:

Voor de personen die een leven zonder kinderen leuker vinden, ook al ben je volwassen, je bent en blijft een kind van je ouders. Zouden zijn hun leven leuker vinden als JULLIE er niet waren geweest?



Ik denk dat het leven van mijn moeder (en van mijn vader wellicht ook) in ieder geval een stuk eenvoudiger was geweest als mijn broer en ik er niet waren geweest. Dan had ze zich niet verplicht hoeven voelen bij een man te blijven die duidelijk heel slecht voor haar was. Wie weet had ze dan wel veel eerder geluk gevonden. Ik zou het mijn moeder niet kwalijk nemen als ze dit zo naar mij zou uitspreken. Ik voel me daardoor niet minder geliefd ofzo. Ik zou er zelf ook geen last van hebben gehad als ik er niet was geweest.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 19 maart 2017 @ 12:30:Wat wel opvalt én zeker een trend van vandaag de dag is, zij die geen kinderen hebben kunnen steeds minder hebben / verdragen steeds minder van kinderen en hun ouders................ Leef en laat leven, de wereld is van iedereen en niet alleen van jou.Nou ik heb hetzelfde gevoel met bejaarden hoor.... sommige zijn leuk, sommigen niet. Ze bestaan nu eenmaal in onze maatschappij maar ik hoef ze niet thuis te hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 19 maart 2017 @ 12:30:

Voor de personen die een leven zonder kinderen leuker vinden, ook al ben je volwassen, je bent en blijft een kind van je ouders. Zouden zijn hun leven leuker vinden als JULLIE er niet waren geweest?



Nee natuurlijk niet. Dat is toch ook niet te vergelijken?

Mijn ouders wilden mij dolgraag en hebben daar zeer veel moeite voor moeten doen. Zonder mij waren ze ongewild kindloos geweest dus met mij erbij hebben ze vanzelfsprekend een fantastisch leven.
quote:valerievaldera schreef op 19 maart 2017 @ 13:40:

Mensen zijn steeds individualistischer. Vroeger voedde je kinderen op met de hele familie. Je woonde dicht bij elkaar en kinderen hoorden er gewoon bij en waren overal welkom. Tegenwoordig zijn kinderen een bewuste keuze van de ouders en wordt verwacht dat ouders het allemaal zelf doen. Je hebt geluk als er mensen in je omgeving zijn die soms iets van de zorg willen opvangen, maar vanzelfsprekend is dit niet meer.



Tegenwoordig wonen families niet meer dicht bij elkaar, maar zijn mensen omringd door 'vreemden'. Deze buitenstaanders ervaren de kinderen van een ander voornamelijk als last. Mensen leven in een bubbel en als niet alles zo is en gaat, zoals zij wensen, of iemand dringt binnen in hun bubbel, bijvoorbeeld door geluid te maken, dan irriteert dit onmiddellijk.



Alles moet afgestemd zijn en passen binnen het ideale leven van dit individu. Alles wat erbuiten valt is vervelend, storend, leidt af en moet zoveel mogelijk worden geweerd.Precies wat ik zei. Waarbij iedereen, zowel ouders als kindvrijen, het individu zijn waarover je spreekt. En niet iedereen een ideaal leven nastreeft (dat bestaat namelijk veelal niet) maar wel graag zo comfortabel mogelijk wil leven.
quote:Kleppeboxx schreef op 19 maart 2017 @ 12:30:

Voor de personen die een leven zonder kinderen leuker vinden, ook al ben je volwassen, je bent en blijft een kind van je ouders. Zouden zijn hun leven leuker vinden als JULLIE er niet waren geweest?

Mijn moeder zou geen kinderen gehad hebben als ze nu had geleefd. Ze had niet veel met kinderen. Desondanks hebben we een hele fijne jeugd gehad en vond ze het wel fijn volwassen kinderen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Kleppeboxx schreef op 19 maart 2017 @ 12:30:

Voor de personen die een leven zonder kinderen leuker vinden, ook al ben je volwassen, je bent en blijft een kind van je ouders. Zouden zijn hun leven leuker vinden als JULLIE er niet waren geweest?



Mijn moeder kon zich een leven zonder kind niet voorstellen. Maar als ik er niet was geweest had ze me ook nooit gekend. Dus dat weet je niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 19 maart 2017 @ 13:11:

[...]



Mensen beginnen nu eenmaal als baby, dan worden ze kind en daarna pas volwassen. Mensen van alle leeftijden, alle geslachten en alle etniciteiten bestaan op deze wereld. Dat jij een bloedhekel hebt aan een van de categorieen mensen, doet daar niks aan af. Het is doodnormaal dat kinderen bij het leven horen en niet weggestopt zitten in huizen, speelparadijzen en pannenkoekenrestaurants, omdat jij er anders misschien eens last van ze hebt. Mensen leven hun leven, met of zonder kinderen. Gelukkig heb jij geen zeggenschap over het leven van mensen met kinderen, anders zaten we nu in een afgesloten reservaat.



Ik heb geen bloedhekel aan kinderen. Allerminst. Waar ik wel een hekel aan heb is mensen die dit topic komen binnenvallen en ons kindvrijen een aai over de bol geven, maar daarna een sneer uitdelen. En ook nog een lulverhaal ophangen over dat we misschien eens na moeten denken over dat wij ook kinderen geweest zijn. En dat we hiep Hiep hoera blij moeten zijn dat onze ouders kinderen wilden. Hihi.



Dat belerende toontje werkt uitermate op mijn irritatie klier.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 19 maart 2017 @ 12:54:

[...]





Dit inderdaad. Ik ga er niet eens op antwoorden verder.Zeg... Ben jij wie ik denk dat jij bent? Ik forum niet zoveel meer, dus ik heb je gedaanteverwisseling gemist..
Ik dacht dat dit een topic was over kinderen die het huis uit gaan. Soort van theekransje om je verdriet te delen ivm het lege nest syndroom

Heb zelf een überschattig kind , dus zal niet meeschrijven. Maar vind het wel een grappig topic. Ondanks het feit dat ik zelf (bewust) 1 kind heb (en daar dolgelukkig mee ben), herken ik sommige dingen wel. Ik trek kinderen van andere mensen (vooral het lawaai) vaak erg slecht:). De crèche is dan ook niet mijn favoriete plek.....

Meeleesmodus dus
Alle reacties Link kopieren
Haha leggingdame ik moet echt lachen om je reactie: een lege-nestsyndroomtopic. Dat had ook gekund



Happy new topic ladies. Bijzonder dat ik (sommige van) jullie al 6,5 jaar ken.



Ik heb een uitermate relaxed weekend gehad. Lekker gewandeld, een vakantie uitgestippeld, gelezen en tussendoor niemand hoeven te voeren, verschonen of helpen aankleden
I choose happy!
Ik heb gisteren een heerlijke dag met een vriendin gehad. Xenos plunderen, creatief bezig zijn, uit eten.

Vandaag verjaardag van buurmeisje, geslapen op de bank en een paar uur Zelda op de nieuwe Nintendo gespeeld.

Zometeen boer zoekt vrouw kijken en dan uitgebreid douchen. Bed verschonen en nog een uur in bed tv kijken, of lezen, of Zelda spelen....
quote:koekie1980 schreef op 19 maart 2017 @ 14:16:

[...]





Ik schrijf al mee sinds (of vanaf) nummer 14.. ik las toen in eerste instantie dat er mensen waren die in oktober hun kind hadden weggedaan hahaha



want de katten waren allergisch

Alle reacties Link kopieren
quote:Watervrouw333 schreef op 19 maart 2017 @ 20:02:

[...]





want de katten waren allergisch









Daar heb ik die van mij op uitgezocht



Vienna: de negeerknop werkt erg goed bij een overprikkelde irritatieklier.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een lekker weekend gehad, met vanzelfsprekend uitslapen en om maar even aan het stereotype van kindvrije te voldoen: fotoboeken wezen maken van afgelopen vakanties



Hebben jullie trouwens ook af en toe een zwangerschapsangst ineens. Paar weken terug was ik ineens emotioneel, normaal nooit zo heel erg, en toen was ik gelijk bang dat ik zwanger was. Dus gelijk naar de winkel gegaan voor zwangerschapstesten (die negatief was, natuurlijk). Maar wel even nachtmerrie.

*Heb hormonenspiraaltje en wordt daardoor niet meer ongesteld, dus ook niet die 'veiligheid' zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 19 maart 2017 @ 19:56:



Happy new topic ladies. Bijzonder dat ik (sommige van) jullie al 6,5 jaar ken.

En geen dag ouder geworden hè!
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosje234 schreef op 19 maart 2017 @ 20:44:

Hier ook een lekker weekend gehad, met vanzelfsprekend uitslapen en om maar even aan het stereotype van kindvrije te voldoen: fotoboeken wezen maken van afgelopen vakanties



Hebben jullie trouwens ook af en toe een zwangerschapsangst ineens. Paar weken terug was ik ineens emotioneel, normaal nooit zo heel erg, en toen was ik gelijk bang dat ik zwanger was. Dus gelijk naar de winkel gegaan voor zwangerschapstesten (die negatief was, natuurlijk). Maar wel even nachtmerrie.

*Heb hormonenspiraaltje en wordt daardoor niet meer ongesteld, dus ook niet die 'veiligheid' zeg maar.Oeh, gemiste kans! Je had er een paar topics over moeten openen op de zwangerschapspijler, dat hoort zo .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven