Waar kopen jullie kinderkleding?

03-09-2014 02:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af waar de meeste van jullie de kleding voor jullie kinderen kopen?



Ik kocht eerder altijd best wel dure kleding voor mijn dochter, maar ze groeit nu zo hard dat ik stiekem denk dat ik het geld beter kan sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook aan de leeftijd liggen. Voor baby's kon ik prima slagen bij Zeeman en peuterdingetjes gingen ook nog wel, maar voor iets grotere kinderen vind ik het helemaal niks. Ziet er vreselijk goedkoop uit. Bij V&D vind ik voor mijn dochter van 5 altijd veel leuke dingen, maar voor die van 10 lukt het maar sporadisch om iets leuks te vinden.

Voor mijn oudste kom ik toch al snel bij boetiekjes en de Bijenkorf terecht.



Ik moet wel zeggen dat bij mijn kinderen op school veel kinderen in duurdere kleding lopen en ik vind dat er toch een stuk leuker uitzien. Maar goed, ik heb met alles een dure smaak, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ik geef als ik het zo lees ook best veel geld uit aan kinderkleding.

Deze maand de eerste en grootste aanschaf voor het winterseizoen, wat jeans, winterjas, 2 paar schoenen, en wat sweaters heeft mij al zo 700 euro gekost.

Ze kunnen er voorlopig mee door maar ergens in december komen er toch weer broeken en misschien wat truien bij.
Alle reacties Link kopieren
De meeste kleding van mijn zoon komt bij de WE vandaan, en enkele truitjes van Diesel, DKNY etc. De spijkerbroeken zitten goed, en blijven lang mooi. Ik koop ze wanneer ze de actie : 2e spijkerbroek 50% korting hebben. Dan zijn ze rond de 25 euro, wanneer hij ze niet meer past zet ik ze op marktpkaats voor 10 euro.

Hij heeft er per jaar misschien 7 nodig, dus iedere week een broek herken ik totaal niet.

Overigens een keer een spijkerbroek van de hema gehad waarbij dat wel het geval was.

Dochter heeft kleren uit allerlei winkels, maar niet uit de WE. Die collectie is te stoer voor een meisje-meisje die gek is op zwierige jurken en prachtige vestjes :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop voornamelijk bij V&D, Prénatal, Hema, Zara, H&M. Af en toe bij Zeeman en Wibra.

Bij C&A slaag ik echt nooit. Dat komt door die Disneyfiguurtjes die overal op zitten.
Ik vind het momenteel heel moeilijk om leuke kleding te kopen. Voor zowel zoontje (4 jaar) en dochter (1 jaar) koop ik regelmatig bij H&M. Voorheen kocht ik veel bij Hema maar vind daar de laatste seizoenen weinig leuks te vinden. Vind ook de spijkerbroeken slecht daar.



Ik vind de shirts bij de We wel leuk voor jongens. Ik vind voor meiden veel leuke kleding bij V&D, ontzettend leuke printje, jurkjes etc, maar koop er niets. Ik vind de kwaliteit zo ontzettend slecht van hen eigen merk (Frendz). Bij het wassen wordt alles direct flets van kleur en ziet er na enkele keren wassen zo cheapy uit. Had laatst weer een jurkje in mijn hand. Erg leuk, maar niet gekocht. Heb me voorgenomen daar echt geen kleding meer te kopen.



Verder koop ik voor zoon regelmatig online: S.Oliver, Esprit.



Dus ben eigenlijk wel op zoek naar leuke adresjes voor mijn dochter. Ik ken dat Kiabi niet, maar zie een hele leuke jas. Ga eens even kijken of ik daar meer zie en wat de verzendkosten zijn etc.
Oh en prenatal voor meiden vind ik de laatste tijd ook zo tegenvallen. Best leuke truitjes en jurkjes maar overal van die teksten als: Little princess, little diva..... Dar vind ik echt gruwelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik nog kinderen maar een vriendin is bevallen en in mijn zoektocht naar een leuk cadeau liep ik eens wat baby winkeltjes binnen. Niet de ketens maar van die leuke (zelfstandige) winkeltjes.

Leuke dingen maar die prijzen... Zijn er mensen die 29,95 betalen voor een lapje badstof waar een kind op kotst?

bij de Zeeman zag ik leuk baby spul. Ik zou er bijna zelf eentje gaan maken
Alle reacties Link kopieren
Voor zoon (bijna 4) bij WE, Shoeby, V&D, Hema, Bijenkorf, Zara, Primark en heel soms H&M en in het verleden ook wel bij Zeeman en Wibra, maar daar kijk ik nu niet meer voor hem.

Dochter (net 1) H&M, Primark, Zeeman, Wibra, Zara, en soms items van Bakkaboe. Vind het een leuk merk, maar vind het wel allemaal een beetje het zelfde. Dus 2 setjes van Bakkaboe en dan zoek ik daarna liever weer wat anders op



Ik probeer ook veel in de sale te kopen.
Alle reacties Link kopieren
En online natuurlijk! Lekker snel sale ook altijd.
Vooral bij V&D en H&M, vooral de V&D vind ik de laatste jaren leuke meisjeskleding hebben. Voor jongste dochter (1,5) slaag ik ook nog wel eens bij de Hema en voor de oudste (5) bij Mango en Name-it. Verder koop ik van tijd tot tijd nog iets leuks online, meestal van Mim-Pi of Petit Louie. Niet te vaak want de jongste schiet als een speer door de maten heen en de oudste knauwt haar jurken stelselmatig kapot. Leggings en ondershirtjes haal ik vaak bij de Zeeman, en voor de jongste neem ik daar ook nog wel eens een shirtje of joggingbroekje mee.



Het meeste geld gaat hier op aan schoenen, oudste dochter past niet in de standaardschoenen, dus we gaan altijd naar de 'betere' (lees: duurdere) schoenenwinkel.
Hier koop ik voornamelijk tweedehands op rommelmarkten etc. Dan wel merkkleding oa lief, mcgreggor, mexx etc.

Aanvulling koop ik voornamelijk bij wibra/primark/zeeman

Zoon zit nu in 86/92
Basisspullen bij h&m / hema. De rest online; oa Scandinavische merken en veel wol (al dan niet met zijde). Zoveel mogelijk biologisch maar dan wel betaalbaar.



Schoenen van merken als livie and luca, See kai run, bobux etc. (beetje barefoot idee). Aangevuld met bergstein laarsjes. Geen specifieke webshop maar gebruik google en kijk waar ik terecht kom en kies dan op basis van prijs.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn jongens vooral H&M en Lindex.com

Verder dragen ze graag maxomorra en danafae shirts, die koop ik in de uitverkoop in webwinkels (rondje google)



Schoenen meestal van Van Haren of scapino. Ondergoed en sokken van AH en HEMA-pyjama's.
Alle reacties Link kopieren
En aangevuld met een stapel buitenspeelbroeken van de Kringloop. Mijn middelste speelt bijna altijd op zijn knieën en valt nogal eens. Anders ga ik failliet!
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp (C&A)

Zeeman

H&M

Hema
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2016 22:55
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven