Wanneer de keuze voor kinderen?

25-10-2016 00:17 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik vraag me af hoe jullie de keuze hebben gemaakt om voor een eerste kind te gaan.

Ik zelf ben 25 en mijn vriend 29, we zijn drie jaar heel gelukkig samen en hebben sinds een half jaar een koop appartement. Werken best veel en houden van reizen, hebben dit jaar bijv nog een grote reis gemaakt. Ik vind mezelf eigenlijk nog best jong om over een kind na te denken want om mij heen is niemand nog met kinderen / een heel serieus leven bezig. Maar ik merk zelf dat ik er dus veel over nadenk, heb altijd al graag een kind gewild en wordt blij bij de gedachten, t gevoel wordt ook steeds sterker maar ik kan ook nogal impulsief zijn en iets gewoon doen als ik t wil; daarom wil ik t nu niet overhaasten een goede keuze maken.



Mijn twijfels komen ook voort uit ons werk, we werken beiden zeer onregelmatig als freelancers en het lijkt me erg moeilijk om het te combineren met oppas enz en ben bang dat ik minder moet gaan werken en zo minder geld verdien, ik heb ook geen vast salaris waar ik op kan rekenen. Hebben niet echt spaargeld voor later oid maar komen wel altijd rond.



We hebben wel ouders die willen oppassen (probeer een beetje te peilen haha)

Ook besef ik dat we ws niet zo snel weer een grote reis kunnen maken en dat t zwaar gaat zijn.



Allemaal redenen om t niet te doen eigenlijk en toch merk ik dat ik t heel graag wil! Ben benieuwd naar soortgelijke verhalen; wanneer maak je de keuze!?
Wij hebben zelfs een poosje geen auto gehad toen ons kind een jaar was of zo.

Toen we midden in de nacht acuut naar het ziekenhuis moesten, hebben we een taxi gebeld.



Inmiddels wel weer maar vooral voor werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven