Wat voor toekomst voorspel je voor jouw kind?

03-04-2016 21:31 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een luchtig bedoeld topic! Als je nu naar je kleine kind (baby/dreumes/peuter/kleuter) kijkt, wat denk je dat hij/zij voor type zal zijn als hij/zij volwassen is? Wat voor beroep zie je hem/haar later doen en waarom?



TO trapt af:

Mijn oudste (kleuter) wordt denk ik filosoof. Hij zuigt feitelijke informatie op en denkt over van alles na, en mag graag een boom opzetten over een zwaar onderwerp. Creatief of fantasierijk is hij minder, het moet wel over de feitelijke realiteit gaan. Arts zou ook nog kunnen, hij is een tikje hypochondrisch en diagnostiseert zichzelf regelmatig met het één of ander.

Mijn jongste (bijna 1) wordt denk ik zanger in een rock/metalband. Hij is heel groot en breed, heeft (voor een baby) een heel luide, zware stem die hij graag laat horen. Hij is heel rustig en niet snel van zijn stuk gebracht. Ik denk dat hij later zo'n type wordt met een bulderende lach en een hart van goud, die iedereen bear hugs geeft.
quote:lemoos2 schreef op 03 april 2016 @ 22:46:quote:Kromo19 schreef op 03 april 2016 @ 22:31:

Oudste van 12 heb ik geen idee. Ze moet nu alle zeilen bijzetten zodat ze op de havo mag blijven. Hoop dat het d'r lukt.



Zoon van 8 wil al vanaf z'n 4e Epke Zonderland worden. Vind ik prima. Heb wel even subtiel laten weten dat Epke naast z'n turncarriere ook nog dokter wordt.



Jongste van 6 gaat iets met z'n handen doen. Hij zit overal aan en neemt alles mee. Zelf wil hij een graafmachine worden.Haha, dan heb ik al een leuke match voor later voor de jongste. Mijn nichtje wil brandweerwagen worden.Oooo wat zoet dit is echt een match made in heaven haha
De oudste moet juf of iets leidinggevends worden. De kleine commandeur.



De jongste wordt cabaretier of clown.
Alle reacties Link kopieren
Een toekomst met veel geld
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Oudste van 10 wordt denk ik juf, legt graag van alles uit aan jongere kinderen en is erg geduldig, maar ook heel erg creatief dus misschien dan tekenjuf. De jongste van 8 is ook erg creatief en ook gepassioneerd met knutselen bezig dus wie weet iets van decorbouwer, etaleur, ontwerper, zoiets
Dochter gaat bij het theater, ze leeft op bij rollenspellen en heeft een heel arsenaal aan stemmetjes.
Ik denk party planner of iets in die richting.. Al vroegen we vanmiddag toevallig wat ze zou willen worden als ze groot is en toen zei ze NIKS. IK WIL GEWOON OP MIJN BED SHREK KIJKEN EN SURPRISE EGGS ETEN. Dus uitkeringstrekker zou ook nog kunnen.
TVP
Alle reacties Link kopieren
quote:Schnudel schreef op 03 april 2016 @ 22:50:

Nou, dan zat je er met gynaecoloog niet ver naast, dat geeft de burger moed!Ik hoop toch dat ik er bij mijn jongste wat verder naast zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (bijna vier maanden) zal model worden, denk ik. Of stripper. Ze wordt zo blij en enthousiast als ze bloot op het aankleedkussen ligt en is zo geduldig met aankleden.



Of een willekeurig zittend beroep. Zitten is haar grootste hobby.
Dochter van 4 is graag creatief bezig en heeft een bloeiende fantasie. Daarnaast kijkt ze veel om zich heen om de dingen die er gebeuren in zich op te nemen.

Kijken, luisteren, indrukken opdoen en verwerken en daar vervolgens iets mee doen.

Ze is dol op stoere dingen zoals voetbal en autoracen.



Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat ze later een beroep gaat uitoefenen waarbij/waarop al deze zaken van toepassing zijn.

Creatieve business of juist een baan als mediator, therapeut, adviseur in een sportgerelateerde omgeving etc.





En uiteindelijk zijn dat allemaal zaken die herkenbaar zijn bij zowel haar vader als moeder.



Maar goed, voor hetzelfde geld wordt ze bouwvakker of huishoudelijk medewerker. Ik zal niet minder van haar houden.
Haha wat een leuk topic!



Mijn zoontje (3 jaar) wil elk moment van de dag wat anders worden. 'Ehhhh mama? Als ik later óók mama ben....' zegt hij ook vaak trouwens.



Ik denk dat hij wel iets met mensen gaat doen. Want hij is erg sociaal, kletst met iedereen. Hij is technisch, zorgzaam, charmant en het maakt mij niks uit wat hij wordt als hij later groot is. Ja, 1 ding: dat hij gelukkig is. Dat is mijn wens voor hem.
Mijn jongste is de zin 'als je lacht dan wordt het licht' op het lijf geschreven. Zingt en danst graag en heeft iets ontzettend innemends. Gezien vader en moeders talenten op muzikaal gebied (of liever gezegd; het nadrukkelijk gebrek daaraan ) vermoed ik dat we het geld voor een dure zangcoach of Hollands Next Dance Idol audities ons kunnen besparen. Maar iets in entertainment of iets als verkoper waarbij charme en gunfactor belangrijk zijn zie ik wel.



Oudste heeft een enorm talent voor chaos en zit nogal slooptastisch in elkaar. Is daarnaast slim en nogal talig. Aannemer misschien.
tvp
Alle reacties Link kopieren
Draak van 1,5 jaar wordt iets zelfstandigs, waar ze haar perfectionisme kan gebruiken. En liefde voor dieren.... Dus ik dacht aan boerin, dierenarts ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oudste van 2 wordt later vast musicalster. Houdt van in 't middelpunt van de belangstelling staan, heeft tomeloze energie, houdt van dansen en zingen, maar is ook een grote dramaqueen en actrice.



Iets leiddinggevends past trouwens ook nog wel erg goed bij haar... :D



Jongste van 8 mnd houdt vooral van zitten en met dingen op andere dingen rammen. Ze zal later wel gaan drummen ofzo
Mijn man heeft onze zoon van anderhalf afgelopen weekend leren grunten. Ik hoopte nog ten minste op iets met melodie, maar ook hier de metalband dus. Mooi snot
Dochter wordt (een ongehuwde) moeder van 2 kinderen. Het liefst krijgt ze die met haar broer, maar anders is een vriendinnetje een goede tweede keuze. Haar woorden Ik denk dat ze dierenverzorger of dierenarts wordt. En als hobby theater of zingen in een koor.



Zoon weet het niet. Ik wel. Politicus of advocaat. Hij lult al jaren menig volwassene onder de tafel.
quote:Schnudel schreef op 03 april 2016 @ 22:05:

Het-groepje: boswachter of natuurbeheerder misschien? Dan mag hij de hele dag door touwtjes óm mooie takken heen binden!



De grap is dat zijn vader een kans ooit had om boswachter te worden en in die tijd mij tegenkwam en dat heeft laten lopen.

En daar nog steeds over droomt.

Dar wordt het gezin opsplitsen denk ik
quote:lipglossenluiers schreef op 04 april 2016 @ 01:01:

Ik denk party planner of iets in die richting.. Al vroegen we vanmiddag toevallig wat ze zou willen worden als ze groot is en toen zei ze NIKS. IK WIL GEWOON OP MIJN BED SHREK KIJKEN EN SURPRISE EGGS ETEN. Dus uitkeringstrekker zou ook nog kunnen.Afwisselen met frozen en ze heeft een huisgenootje
Alle reacties Link kopieren
Het kan luchtig bedoelt zijn maar helaas leest iedereen zo'n titel. En niet iedereen heeft een leuke toekomst voor zijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk Nina. Zullen we dan maar de zwangerschapspijler afschaffen (niet iedereen kan zwanger worden - of misschien is het wel net misgegaan!), de relatiepijler opdoeken (al die forummers die nét gescheiden zijn... erg pijnlijk), de thuispijler maar afsluiten (je zal maar net je huis zijn uitgezet).



Wat niet wil zeggen dat ik niet met je meevoel hoor, dat moet erg moeilijk zijn. Maar ik ga hier niet mee in je argument.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste twee zijn al wat ouder dus ik begin nu wel wat beter in te schatten wat ze leuk vinden. Ze worden zelf ook iets realistischer. Mijn dochter wilde heel lang ontdekkingsreiziger worden, Link van Zelda (video spelletje), of cowboy. Nu wil ze dierenarts worden of hoefsmid.

Ik zie haar wel als dierenarts of hoefsmid. Ik denk dat ze het goed zou doen in een avontuurlijk beroep buiten met veel vrijheid. Reisjournalist of oorlogscorrespondent vind ik ook wel wat voor haar.

Zoon wil tegenwoordig graag dierenarts worden of gewoon arts en anders architect.

Ik zou hem ook wel zien als advocaat (hij praat graag mensen onder de tafel), onderzoeker, prediker of leraar (dat laatste stelde ik een keer voor maar dat was toch wel het stomste wat ik kon zeggen...)



Jongste zoon slaapt vooral heel veel en wordt graag rondgedragen dus eh dat is moeilijk in te schatten. Zo komt hij niet ver, hoogstens uitkeringstrekker
Ik zie mijn zoon (bijna 2) wel iets van American football player worden ofzo. Rent het liefst de hele dag rondjes waarbij hij alles iedereen op zijn pad opzij beukt Daarnaast is het ook echt een beul om te zien, heeft hij duidelijk van z'n vader, dus het postuur zit in ieder geval al goed! Dus ik denk dat we over een paar jaar maar emigreren naar Amerika ofzo



En anders iets met muziek, want alles waar geluid uit komt of mee gemaakt kan worden, is hij helemaal gek van. Maar ik denk dat dat wel voor een hoop kinderen van zijn leeftijd geldt
quote:nina1966 schreef op 04 april 2016 @ 15:33:

Het kan luchtig bedoelt zijn maar helaas leest iedereen zo'n titel. En niet iedereen heeft een leuke toekomst voor zijn kind.



Ik weet het.....



Voor alle moeders die alleen maar kunnen hopen dat hun kind gelukkig oud wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 04 april 2016 @ 15:33:

Het kan luchtig bedoelt zijn maar helaas leest iedereen zo'n titel. En niet iedereen heeft een leuke toekomst voor zijn kind.

Mijn kinderen gaan ook geen makkelijke toekomst tegemoet, maar dan kan ik nog best wel de lol van zo'n topic inzien.

Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo: als het te pijnlijk voor je is dan open je dat topic toch niet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven