Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
@ suusje



Lola en



Vida

Ziva

Pippa

Reva

Ilva

Jada

Juna

Meya

Nika

Selah
Alle reacties Link kopieren
Of bij l.ol.a;



June

Kendra

Zaja

Jessie

Izzy

Dieke

Ize

Sam

Izis

Elze
Alle reacties Link kopieren
Jolijn vinden we echt geen mooie naam. En omdat ik toch graag een naam heb die niet veel voorkomt, zou ik het spijtig vinden om een naam te kiezen die al in de familie voorkomt.



Nu gaat mijn voorkeur uit naar Liza.

Dus Annelie en Liza.



Wat denken jullie?

(Vind het trouwens heel fijn om jullie meningen te horen)
Alle reacties Link kopieren
Haha lastig is het hè, anoniemke?



Ik vind Annelie en Liza zelf niet mooi samen, omdat in beide de lie-klank zit. Zelfde als met Annelie en Jolien dus eigenlijk.

Wat vind je nog van Mira/Myra?



Aanvulling: liza is in mijn ogen een ontzettende 13 in een dozijn naam, of is dat in België anders?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 27 oktober 2014 @ 09:00:

Haha lastig is het hè, anoniemke?

Ja heel lastig is het. Bij de eerste ging dit precies veel vlotter...

Ik vind Annelie en Liza zelf niet mooi samen, omdat in beide de lie-klank zit. Zelfde als met Annelie en Jolien dus eigenlijk.

Wat vind je nog van Mira/Myra?

Goh, de Lie-klank stoort me daar precies niet echt in.. Dit is ook de eerste naam waar ik en mijn man zich beide in kunnen vinden...

Aanvulling: liza is in mijn ogen een ontzettende 13 in een dozijn naam, of is dat in België anders?Hier komt het niet zo vaak voor. Al zeker niet in mijn omgeving. Ken eigenlijk niemand die zo noemt;.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een aantal opgeschreven die ik ook leuk vind! Dat zijn:

L.o.la en



Tess

Mare

Sam

yuna

Nikki

Bente



Ik ga ze voorleggen.. Welke uit dit rijtje vinden jullie het pittigst klinken? Voor een jongen hebben we B.o.az dus daar moet het ook bij passen.
Alle reacties Link kopieren
Heb het even opgezocht net. In 2013 zijn er in Nederland 102 meisjes geboren met de naam Liza. Vanaf halverwege de jaren 90 was er echter een piek in de populariteit van deze naam, dat verklaart wellicht ook waarom ik de naam zo veel om me heen hoor.



In België is de naam het afgelopen jaar slechts 8 meisjes met de naam Liza geboren. Ik kan niet zo gauw ergens vinden hoe de populariteit van deze naam de afgelopen decennia is ontwikkeld.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:suusje0 schreef op 27 oktober 2014 @ 09:26:

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een aantal opgeschreven die ik ook leuk vind! Dat zijn:

L.o.la en



Tess

Mare

Sam

yuna

Nikki

Bente



Ik ga ze voorleggen.. Welke uit dit rijtje vinden jullie het pittigst klinken? Voor een jongen hebben we B.o.az dus daar moet het ook bij passen.



Pittigst vind ik Nikki, gevolgd door Tess maar dat vind ik eigenlijk meer een bitchy naam. Ik vind het echter allemaal namen die ik zelf totaal niet bij L.ola vind passen, maar goed smaken verschillen.

Hoezo moet het trouwens passen bij Boaz? Als het een meisje wordt is er toch helemaal geen Boaz en andersom?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Tess het leukste uit jouw rijtje. En helemaal niet bitchy. Nikki klinkt meer bitchy vind ik maar dat komt omdat alle Nikki's die ik ken haar op de tanden hebben
Alle reacties Link kopieren
Haha het zal wel komen door de s aan het einde van de naam Tess. Klinkt voor mij als zo'n sissende ssssss net als een slang en die beesten vind ik ook niet aardig
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Anoniemke, ik vind ook namen met de li/lie klank niet mooi passen bij annelie.

Nog wat namen;

Veerle

janneke

Noëlle

Naomi

Lenny

Hedy

Jette

Suze
Alle reacties Link kopieren
@ anoniemke

Ben het eens met mijn voorgangers. 2 keer de lie-klank vind ik niet mooi.

Daarbij komt dat ik Liza/Lisa een naam vind die "geweest" is,beetje jaren 80/90.

Vind de naam bijna jammer bij zo'n leuke naam als Annelie.

nog een rijtje van mijn kant.



Elza/Elsa

Roza/Rosa

Elissa

Lenore

Mirthe
Alle reacties Link kopieren
Pfff het wordt maar moeilijker. Mijn man is helemaal voor lisa op de moment. Ik bliif het herhalen om te horen hoe het klinkt maar het zit toch niet 100% juist...



Heb er echt stress over... het is moeilijk om heyzelfde gevoel te vinden als bij de naam Annelie.



Mijn lijstje is lang, maar toch vind ik er geen...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ook wij zijn er nog niet uit! De naam met het "yes" gevoel ontbreekt nog op de lijstjes. We weten het geslacht niet en onze zoon heet Kyan. Ik ben heel benieuwd welke namen jullie hierbij zouden plaatsen. Ik zit heel erg in de 4 letters, 2 lettergrepen maar....
Alle reacties Link kopieren
quote:Cejo schreef op 27 oktober 2014 @ 21:55:

@ anoniemke

Ben het eens met mijn voorgangers. 2 keer de lie-klank vind ik niet mooi.

Daarbij komt dat ik Liza/Lisa een naam vind die "geweest" is,beetje jaren 80/90.

Vind de naam bijna jammer bij zo'n leuke naam als Annelie.

nog een rijtje van mijn kant.



Elza/Elsa

Roza/Rosa

Elissa

Lenore

Mirthe

Elissa vind ik wel leuk klinken, Maar ik kwam daarna op Alissa.

Dit komt heel weinig voor dus op dat vlak is het goed :-)

vinden jullie het passen bij Annelie. Zit ook wel de Li-klank in, maar ik vind het wel mooi, ook omdat het dan allebei met A begint.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemke schreef op 28 oktober 2014 @ 15:09:

[...]



Elissa vind ik wel leuk klinken, Maar ik kwam daarna op Alissa.

Dit komt heel weinig voor dus op dat vlak is het goed :-)

vinden jullie het passen bij Annelie. Zit ook wel de Li-klank in, maar ik vind het wel mooi, ook omdat het dan allebei met A begint.



Zou je Allissa dan uitspreken als Alliesaa of echt als Allissaa? In het laatste geval vind het qua klank wel passen bij Annelie, in het eerst geval niet. Dan vind ik het namelijk weer te veel op elkaar lijken haha, maar volgens mij vind jij dat juist mooi dus dan moet je het er niet om laten.



Qua associatie vind ik Allissa trouwens wel een heel ordinaire naam, itt Annelie wat ik juist meer een kaknaam vind!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Kyan en:

- Levi

- Mylo

- Yaro

- Quinn



Kyan en:

- Ise

- Yinthe

- Yara

- Fem
Alle reacties Link kopieren
Kyan en Lylli
Alle reacties Link kopieren
Kyan en



Tygo

Mika

Axel

Joas

Boaz

Ravi

Otis

En Morris maar die heeft 6 letters hahaha



Joli

Nova

Dané

Jula

Liva

Mila

Meia

Sela....Selah nog mooier
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Ik zie er een aantal die ook op mijn lijst staan!

Yara staat behoorlijk hoog maar die naam wordt wel steeds populairder. Yaro heeft mijn aandacht ook getrokken! Quinn vindt mijn man mooi, maar vind ik misschien net niet stoer genoeg Voor een meisje staat Faya ook in de top 3. Iets minder populair enige twijfel is of het niet te 'exotisch' klinkt. Selah is inderdaad ook bijzonder! En Mylo had ik ook staan maar is het dan als mailo? Dané is ook zeker het noteren waard
Alle reacties Link kopieren
Ja, Mylo wordt uitgesproken als Mailow, maar je kan natuurlijk ook Mieloo zeggen
Kyan &

Milo

Nilo

Flynn/Flinn

Xavi

Fender

Mats

Vigo



Milla

Nala

Lova

Liv

Yuna

Lana
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Misshopping! Lana en Yuna staan ook op mijn lijst, de andere nog niet dus die houden we even tegen het licht
Alle reacties Link kopieren
Kyan&

Roan

Boaz

Levi

Dex

Collin

Nando

Aiden

Quint (net iets stoerder dan quinn?)

Flynn

James

Vick



Tara

Dana

Saar

Nova

Ize

Vieve

Liva

Maeva

Lore

Zenzi

Yaelle
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij krijgen een meisje! We komen alleen niet zo goed uit de naam, we vinden allebei andere dingen leuk. Onze zoon heet Luca, uit te spreken als Loekah. We zouden het leuk vinden als de naam van ons meisje ook een italiaans/spaans tintje heeft, of in ieder geval internationaal goed uit te preken is, maar het is geen must.



Ik vind tot nu toe leuk: Luca en Elin, Luca en Lauren, Luca en Leonore. Mijn man vindt dit niks, zijn favorieten zijn Hannelore, Johanna en Reina. DIe namen vind ik niets, veel te ouderwets!



Help, heeft er iemand een suggestie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven