Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere reacties hier...

Waarom je kind verplichten een spijkerbroek aan te doen die niet lekker zit. Echt zielig voor die kindjes. Ik weet zelf hoe vervelend het is als je kleding niet lekker zit. Bij de h en m hebben ze heel veel nette joggingbroeken, leuke blouse er op, timberlandjes er onder staat hartstikke leuk!

Kinderen willen (en moeten!!!) vrij kunnen bewegen. Voor voor kleuters is vrij spel zo ongelofelijk belangrijk voor hun ontwikkeling.

Mijn zoon van 6 trek ik juist expres een joggingbroek aan als hij een lange dag voor de boeg heeft door de bso! Heerlijk toch? En nee hier geen tokkie gehalte maar gewoon normale nette mensen!
Alle reacties Link kopieren
Nooit over nagedacht dat een joggingbroek niet kan naar school. Ik legde op de dag dat hij gym- én zwemles had juíst een joggingbroekje klaar, omdat het makkelijk was met aan- en uitkleden.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind seksueel getinte kleding, zeker bij meisjes die zich nog niet ten volle bewust zijn van hun seksuele uitstraling en invloed, een heel andere vorm van ongepast dan joggingsbroeken dit zouden zijn. Het een is voor een groot deel bepaald door smaak en opvoeding, terwijl het andere met bescherming van het kind en de leeromgeving te maken heeft.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 24 oktober 2014 @ 13:48:

Onbeschofte mensen in merkkleding vind ik net zo onbeschoft als onbeschofte mensen in trainingspak.Ja, hehe, dat vindt iedereen. Zo stom om te doen alsof het of/of is. Het is heus niet zo dat mensen die hun kinderen leuk aankleden, automatisch dus niks geven om normen en waarden. Sterker nog, ik denk zelfs dat het andersom is, omdat je netjes en gepast kleden ook onder normen en waarden valt. Mensen die daar lak aan hebben omdat iedereen ze maar moet nemen zoals ze zijn, zijn meestal op heel veel andere vlakken ook onaangepast.
Am Yisrael Chai!
...
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 24 oktober 2014 @ 14:06:



Tegelijkertijd stond ik gisteren als tokkie in gezelschap van prinses Beatrix en een groot deel van de Nederlandse culturele elite op hoge hakken en in een net jurkje een glaasje witte wijn te drinken tijdens de opening van een prestigieuze tentoonstelling waaraan ik heb meegewerkt (en nee, niet als de schoonmaakster).als excuus-tokkie?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 13:23:

De jongetjes op zoon's school die in trainingspakken, joggingbroeken en voetbalshirts rondlopen hebben inderdaad tondeusekapsels en Tokkie-ouders. En vaak ook een oorbel.



Daarbij zie ik niet zo'n basic grijze joggingbroek van sweatstof voor me, meer zo'n soort pak:



http://csimg.koopkeus.nl/ ... s-spanje-presentation.jpg
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aannames en oordelen zie ik voorbij komen. Tokkie omdat hij een joggingbroek draagt en dus waarschijnlijk ook een tondeusekapsel, afgetrapte schoenen en een oorbel? Nee, zo loopt hij er niet bij.
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:15:

Eh, ja. Regels stellen? Mijn zoon is 11 en draagt ook het liefst alleen joggingbroeken of trainingsbroeken. Kan hij zo lekker in stunten buiten. Prima, maar naar school, visite, verjaardagen, enz. gaat er een gewone broek aan. Heb heel duidelijk gemaakt wanneer wel en niet. En weigeren met 5? Stel de keus: onderbroek of spijkerbroek. Jij bent hier de baas he, niet je 5-jarige.precies!! Zo werkt(e) het hier ook.
Alle reacties Link kopieren
Strijken doe ik dan weer steeds minder. Kost teveel tijd.



Ze lopen de kreukels er wel uit zei een vriendin met vier kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 14:09:

Wat een aannames en oordelen zie ik voorbij komen.

trek het je niet aan,

als meningen als feiten gepresenteerd worden, zijn de vooroordelen nooit ver weg
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 13:13:



Ik had zoiets, toevallig bij Tesco gescoord toen ik een keer in Engeland was. Dat was de eerste joggingbroek die ik ooit kocht voor zoon. Destijds had ie een wat leukere wassing en iets ander elastiek aan de pijpen, nog wat minder joggingbroek-achtig.



http://www.clothingattesc ... -14-years,o-boys-trousers



Ik was op zoek naar echt een spijkerbroekmodel, dus ook geen elastiek bij de pijpen (maar misschien had die van jou dat toen ook niet). Ik heb uiteindelijk deze gekocht voor mijn zoon:



http://www.kixx-online.nl ... blue-rebel-jog-jeans-boy/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
....
Alle reacties Link kopieren
In zijn algemeenheid denk ik dat je kinderen best kunt bijbrengen (ook jonge kinderen) wat qua kleding wel en niet gepast is in bepaalde situaties.



Ik weet het, in Nederland wordt daar niet meer zo'n waarde aan gehecht, want hé, als het maar schoon en heel is en je bent een aardig mens, dan maakt het niet uit, al ga je in je pyjama naar je werk. Moet kunnen toch? Dus bij onze kinderen nemen we het ook niet zo nauw.



En dan krijg je van die topics hier:



"Help, ik moet naar een begrafenis, kan ik dan mijn knalrood gebloemde tuniekje aan?"



"Help, ik ben uitgenodigd voor een receptie, tenue de ville, kan ik dan mijn spijkerrokje aan?"



Veel mensen hebben gewoonweg niet meer meegekregen zich te kleden voor diverse gelegenheden thuis en als ze er dan in hun (jong-)volwassen leven mee geconfronteerd worden, hetzij zakelijk, hetzij privé, dan zijn ze de weg even kwijt. Nooit geleerd thuis. Geen flauw idee.



Jong geleerd is oud gedaan, geldt ook in dit geval. Denk ik dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 24 oktober 2014 @ 14:12:

[...]





Ik was op zoek naar echt een spijkerbroekmodel, dus ook geen elastiek bij de pijpen (maar misschien had die van jou dat toen ook niet). Ik heb uiteindelijk deze gekocht voor mijn zoon:



http://www.kixx-online.nl ... blue-rebel-jog-jeans-boy/Ja, zoiets heeft zoon ook. WE verkoopt die onder andere.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2014 @ 14:21:

In zijn algemeenheid denk ik dat je kinderen best kunt bijbrengen (ook jonge kinderen) wat qua kleding wel en niet gepast is in bepaalde situaties.





Klopt, en voor een ventje van 5 is een joggingbroek een prima kledingstuk voor naar school. Vooral die mooiere die hier gepost worden. (vind ik)

Jij haal weer door elkaar, wat jouw mening is en wat feiten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2014 @ 14:42:

[...]



Klopt, en voor een ventje van 5 is een joggingbroek een prima kledingstuk voor naar school. Vooral die mooiere die hier gepost worden. (vind ik)

Jij haal weer door elkaar, wat jouw mening is en wat feiten zijn.



Dat je jonge kinderen heel wat kan bijbrengen, is volgens mij een feit. Ook op kledinggebied.



Wat wel en niet gepast is qua kleding, daar heb ik inderdaad een mening over, en die verschilt van de jouwe.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:thordis2.0 schreef op 24 oktober 2014 @ 13:47:

[...]



Nee, maar het is wat mij betreft net zo ongepast om sportkleding naar school te dragen.Maar een joggingbroek valt niet echt meer onder sportkleding hé, tis een tussenweg. De meeste van die broeken zijn echt bedoelt om gewoon zo te dragen. Of zie jij een voetballer met koud weer in een legerprint broekje lopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 24 oktober 2014 @ 13:53:

[...]





mogelijk vallen de nette joggingbroeken bij kinderen die er verder ook verzorgd uitzien, je niet eens op.



.Dat denk ik zomaar. Van veel nettere broeken zie je niet eens dat het van joggingstof gemaakt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2014 @ 14:45:

[...]



Wat wel en niet gepast is qua kleding, daar heb ik inderdaad een mening over, en die verschilt van de jouwe.

hehe, we zijn er.

Jouw mening is dus net zo goed een mening als mijn mening, geen feit.

En mocht jij ooit kinderen krijgen, dan mag jij ze bijbrengen (proberen te brengen) wat jij belangrijk vindt.

Ik vind (mening) kleding nou net een onderwerp waar ik kinderen heel vrij in laat (dochter heeft een panterprintjes-periode gehad... brrr)
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2014 @ 14:21:

In zijn algemeenheid denk ik dat je kinderen best kunt bijbrengen (ook jonge kinderen) wat qua kleding wel en niet gepast is in bepaalde situaties.



Ik weet het, in Nederland wordt daar niet meer zo'n waarde aan gehecht, want hé, als het maar schoon en heel is en je bent een aardig mens, dan maakt het niet uit, al ga je in je pyjama naar je werk. Moet kunnen toch? Dus bij onze kinderen nemen we het ook niet zo nauw.



En dan krijg je van die topics hier:



"Help, ik moet naar een begrafenis, kan ik dan mijn knalrood gebloemde tuniekje aan?"



"Help, ik ben uitgenodigd voor een receptie, tenue de ville, kan ik dan mijn spijkerrokje aan?"



Veel mensen hebben gewoonweg niet meer meegekregen zich te kleden voor diverse gelegenheden thuis en als ze er dan in hun (jong-)volwassen leven mee geconfronteerd worden, hetzij zakelijk, hetzij privé, dan zijn ze de weg even kwijt. Nooit geleerd thuis. Geen flauw idee.



Jong geleerd is oud gedaan, geldt ook in dit geval. Denk ik dan.



Even mijn laatste reactie, een serieuze: gepaste kleding is belangrijk in bepaalde formele situaties. En kinderen moet dat inderdaad bijgebracht worden.



We hebben het hier echter over het dagelijks leven van vijfjarigen. Over de kleding die ze aantrekken om naar school te gaan en te ravotten op het schoolplein. En of het wel of niet 'gepast' is om een joggingbroek aan te trekken.



Niet over wat je aan moet naar een bruiloft, of naar een begrafenis. Overigens valt me in dat soort situaties vaak op dat die zogenaamde 'nette' kinderen (met zorgvuldig gestylde en opgemaakte en gekapte ouders) daar ook vaak een spijkerbroek aanhebben. Alsof dat serieus 'gepast' is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2014 @ 14:52:

[...]



hehe, we zijn er.

Jouw mening is dus net zo goed een mening als mijn mening, geen feit.

En mocht jij ooit kinderen krijgen, dan mag jij ze bijbrengen (proberen te brengen) wat jij belangrijk vindt.

Ik vind (mening) kleding nou net een onderwerp waar ik kinderen heel vrij in laat (dochter heeft een panterprintjes-periode gehad... brrr)



Mijn excuses, volgens mij heb ik steeds termen gebruikt als "ik vind" en "in mijn ogen" enz., hiermee aangevende dat ik het presenteer als zijnde een (mijn) mening en niet als vaststaand feit.



Och, en dat kinderen periodes hebben dat ze dingen mooi vinden die je zelf afschuwelijk vindt, dat is nou eenmaal zo. En tot op zekere hoogte: gewoon laten gaan. Maar ik zou als ouder wel bepaalde grenzen stellen. Binnen die grenzen gaan ze dan hun gang maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 24 oktober 2014 @ 14:54:

[...]





Even mijn laatste reactie, een serieuze: gepaste kleding is belangrijk in bepaalde formele situaties. En kinderen moet dat inderdaad bijgebracht worden.



We hebben het hier echter over het dagelijks leven van vijfjarigen. Over de kleding die ze aantrekken om naar school te gaan en te ravotten op het schoolplein. En of het wel of niet 'gepast' is om een joggingbroek aan te trekken.



Niet over wat je aan moet naar een bruiloft, of naar een begrafenis. Overigens valt me in dat soort situaties vaak op dat die zogenaamde 'nette' kinderen (met zorgvuldig gestylde en opgemaakte en gekapte ouders) daar ook vaak een spijkerbroek aanhebben. Alsof dat serieus 'gepast' is.



Ja, de terreur van de spijkerbroek. Ik ken het.



Overigens zijn er voldoende fraai gestylde en opgemaakte ouders die ook geen benul hebben en hun kinderen ook geen decorum bijbrengen. En genoeg eenvoudige gezinnen waar het wél gebeurt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2014 @ 15:03:

[...]





Ja, de terreur van de spijkerbroek. Ik ken het.



Overigens zijn er voldoende fraai gestylde en opgemaakte ouders die ook geen benul hebben en hun kinderen ook geen decorum bijbrengen. En genoeg eenvoudige gezinnen waar het wél gebeurt.



Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik nu juist voor jongetjes een spijkerbroek (mits nette, bijvoorbeeld een gekleurde) op officiële gelegenheden wél gepast. Ik vind het namelijk nog veel ongepaster om kinderen niet naar hun leeftijd te kleden. Een jongetje in een (slechtzittend, van goedkope glimstof) pak vind ik doodordinair, dus dan zie ik liever een jongetje in nette leren schoenen, een leuke nette spijkerbroek en een mooie trui of overhemd ofzo.

Chino kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik niet zoveel verschil zitten tussen een gekleurde jeans of een chino. Behalve dan dat jeans tenminste kontzakken hebben, en chino's niet en ik heb nogal een kontzakken tic .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2014 @ 14:21:

In zijn algemeenheid denk ik dat je kinderen best kunt bijbrengen (ook jonge kinderen) wat qua kleding wel en niet gepast is in bepaalde situaties.





Jong geleerd is oud gedaan, geldt ook in dit geval. Denk ik dan.



Hoe jong is jong?

Is zit hier nl. met een spijkerbroek maat 56 en een hele nette jurk zelfde maat. Maar ik ga mijn baby dat toch niet aandoen? Dat kind ligt de hele tijd in bed. Of op schoot of in de kinderwagen of in de armen van oma. Maar zo'n kind dat de hele dag ligt, die doe je toch geen spijkerbroek aan, of een hele nette jurk?



Dus vanaf wanneer ga je je kind leren (die van 2 maanden leert dat echt niet nl) wat wenselijk is om aan te trekken? En wanneer is het pyjama vs overdagkledingtijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven