Licht jij je buren in als je gaat klussen?

08-03-2024 13:30 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het overlast gaat geven natuurlijk ;)

Licht jij je buren in als je gaat klussen?

Totaal aantal stemmen: 203

Ja (64%)
Nee (26%)
Anders (10%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
27-03-2024 09:05
Briefje bij iedereen in de bus waarbij je aangeeft de afgelopen weken gestart bent met stucen en afwerken en hen bedanken voor begrip. Huisnummer er onder en klaar.
Heeft je flat een prikbord?
Toen ik in een flat woonde, plakte ik een brief op het publicatiebord in de hal. Dan hoefde ik niet bij iedereen een brief in de brievenbus in te doen terwijl wel iedereen geïnformeerd werd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze achterburen hebben nu een feestje en ze heeft me dat van de week laten weten. Dat scheelt wel, dan accepteer je de herrie veel meer omdat je weet hoe of wat. En met klussen is dat ook zo denk ik, ik zou mijn buren zeker informeren als we veel herrie gaan maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb meermalen meegemaakt dat directe buren grote verbouwingen niet vooraf hadden gemeld. Of dat in elk geval niet van plan waren. Bijvoorbeeld, het plaatsen van een hele extra etage, wat maanden ging duren, wij wisten van niks. Alleen als men iets van je nodig heeft, officiële toestemming/handtekening voor iets omdat anders de vergunning niet rond komt, of als als ze jouw terrein nodig hebben om spullen te stallen, ja dan wel. Ik vond het elke keer bizar. Zelf ben ik heel netjes en best een beetje teleurgesteld in mensen op dat gebied. Het lijkt wel alsof een verbouwing het gros van de mensen acuut tot enorme egoïsten maakt.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
De uitkomst die ik zie in de pol is zeker niet representatief voor mijn ervaringen. En ik heb het in alle gevallen over nette buurten. En mensen met wie we normaal contact hadden.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij kleinere klusjes niet. Maar als we langer gaan boren en timmeren dan waarschuw ik wel. Vaak komt het uiteraard niet voor dat we veel en lang moeten klussen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn buren zijn geneigd om om de muren te meppen en met de deuren te gooien zodra ik een gat in de muur boor (zelfs als ik dan klaar ben).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
18-04-2024 13:26
Mijn buren zijn geneigd om om de muren te meppen en met de deuren te gooien zodra ik een gat in de muur boor (zelfs als ik dan klaar ben).
:O
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben 7 jaar geleden toen we ons huis kochten onze plannen doorgegeven aan de buren. Ze kwamen ook geregeld kijken hoe ver we waren. Het was ook een hele flinke verbouwing die bijna 1 jaar geduurd heeft, alles is eruit gegaan en nieuw erin tot aan de buitengevel aan de voorkant toe.

Nu komt er een nieuwe verbouwing/aanbouw waarvoor we toestemming moesten hebben van de buren dus ook daar weten ze van alleen zal dit in etappes gaan vanwege het geld. :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven