Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
Ja irritant he? Ze wilden even opschieten denk ik, want maandag begint de nieuwe serie.



Ik heb eigenlijk niet specifiek zin in chips, maar in iets slechts in het algemeen. Flauwekulargumenten: ongesteld, hard gewerkt, moe, natgeregend dus koud. = zielig



Tijd om er wat verstandigs in te stoppen
Tjezus, wat vals
Ooo ik ben blij met mijn bakker. Ik kon me namelijk niet bedwingen en had onwijs trek in een kasteeltje (dat is zo'n gebakje met marsepein eromheen gevouwen). Omdat ik qua afvallen lekkerder dan lekker ga deze week dacht ik die kan ik wel nemen. Dus ik kijk in de vitrine...hadden ze hem ook in een mini variant. Wel in 1 hap weg maar zeker 4x zo klein als het oorspronkelijke gebakje. Dus met hele kleine muizenhapjes.... afijn ik denk dat ik er maar een ritueel van ga maken. Dat ik elke 2 kilo eraf vier met een ieniemienie kasteeltje. En nu lekker aan de appels ter compensatie.
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik heb vandaag ongemerkt veel gegeten. Dan zie je toch waar die eetmeter goed voor is:



O: aardbeien met kwark, trosje druiven

T: plak ham, plakje kipfilet

L: salade met ei, halve avocado en gerookte zalm. Kop paprika-tomatensoep

T: handje noten

A: pastasaus met gehaktballetjes, parmezaanse kaas en klein broodje



Kom ik op 1600 calo's. Op zich nog netjes na mijn vastendagje maarrrr......en nu komt de grote maarrrrr.....vanavond heb ik een borrel en dan drink ik altijd een wijntje en er staan bakjes pinda en er komen bitterballen en blokjes kaas langs.



Dus dan kom ik zeker op of over de 2000 calo's. Morgen ben ik waarschijnlijk de hele dag thuis. Denk dat ik dan een 1200 calo dagje doe om te compenseren.



Straks alleen een spa-tje nemen en al het lekkers laten staan, is niet echt voor me weggelegd, weet ik uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Hiltje: Ik vind dat niet gek veel hoor. En 1600 valt best mee. Maar vanavond gewoon enigszins inhouden. Gezonde keuzes maken. 1 Bitterbal en genieten! En niet teveel kaas… Wijntje OK, maar ook niet de hele fles...

Morgen balansdag, goed idee!



quote:s1981 schreef op 22 augustus 2014 @ 17:36:

Waarom begint masterchef nu opeens om 4 uur??? En normaal is t mooist op vrijdag. Heb ik gewoon anderhalve afl. gemist

Gelukkig kan je die altijd online nog terugkijken op net5.nl !!!



Ik baal hier ondertussen al de hele week van het slechte weer! Al sinds zaterdag niet naar het strand geweest. Krijg afkickverschijnselen. Ondanks dat is mijn lijf mij goed gezind en ben ik 2 kilo kwijt. Denk wel dat daar nog iets van vorige week bij zit, want maandag (dag na uit eten) woog ik nog steeds soort van 96…en nu 94. Maar hey, ik vind het best!!



O: lekker scrambled eggs gebakken (zonder boter).

L: bakje Oikos yoghurt en wat snoeptomaatjes en plakjes komkommer. Rare combi, zo na elkaar…dat wel.

A: salade met heerlijke kabeljauwfilet (wel licht gemarineerd met een op olie gebaseerde marinade met tuinkruiden. Anders bakt ie aan!). Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Die Oikos yoghurt van Danone is trouwens lekker dik en vol van smaak (had versie bosbes). En met 150 ml maar 150 calorien. Ik vind dat niet slecht iig, want omdat hij zo dik is vult ie lekker. En…niet zo zuur van smaak (yoghurt is vaak te zuur)
Zo ik meld me ook weer!



Ik ben inmiddels verhuisd. Het ging echt heel snel ben heel erg tevreden over de verhuizers omdat zij zo hard gewerkt hadden waren wij ruim 100 euro minder kwijt als begroot.

En dat geld heb ik heeeeeeel ruim alweer uitgegeven.



En wel aan deze:







Ik ben er zo blij mee. Heb er wel een ander zadel op laten zetten 1 waar mijn hele kont op kan en niet mijn halve haha.

Verder leuke fietstassen erop een fietscomputer zodat ik kan zien hoe hard ik ga en hoeveel kilometer heb gereden. Hoop dat me dat ook stimuleert net iets harder te fietsen en wat meer km. te fietsen hoewel ik wel al vaak fiets.



We zijn ook gelijk langs de sportschool gegaan en heb me ingeschreven vanaf volgende week. Woensdag ga ik er heen voor mijn eerste afspraak met een trainer waar ik gewicht (slik) gemeten zal worden.



Het eten is bagger maar goed dat moet nog maar ff een weekje zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulien01 schreef op 21 augustus 2014 @ 22:59:

Ik zwaai even naar jullie vanuit Frankrijk

Net een stukje gelezen en wat zijn jullie goed bezig!

Merk dat het qua eten toch best lastig is op vakantie, maar ten opzichte van vorige vakanties ben ik wel goed bezig.

Hoop zo in ieder geval met niet al te veel extra kilo's terug te keren.

Ik meld me begin september weer.



Lekker een salade met "gesiers" bestellen.

Dat zijn gevogeltemaagjes. Klinkt goor, maar smaakt verrukkelijk.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hoi IBI, fijn dat alles achter de rug is en je lekker op weg kunt met je nieuwe fiets! En supergoed dat je gaat starten met sporten!



Ik heb me twee uur afgevraagd of ik echt zin had in chips of het gewoon koud had en moe was. Gegeten, gedoucht en op de bank geploft, en nog steeds veel zin in chips.



Huidige status: languit op de bank onder mijn dekbed, katten erbij / onder, Big Bang Theory kijken, pokeren, kopje thee en oven baked chips. En ik geniet echt van elke kruimel



O havermout met yoghurt en banaan

T muselireep

L couscoussalade met feta, pijnboompitjes, rucola, courgette, tomaat

D haring met roggebrood

T oven baked chips



Calorieën: 2300. Teveel natuurlijk, maar ik heb me verder de afgelopen weken prima gedragen dus het mag wel een keertje!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 22 augustus 2014 @ 20:01:

[...]





Lekker een salade met "gesiers" bestellen.

Dat zijn gevogeltemaagjes. Klinkt goor, maar smaakt verrukkelijk.

Klinkt inderdaad smerig
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vanochtend de 87 !!!



Eten gaat op zich wel goed, maar als ik niet op het werk ben drink ik veel minder.



Vanavond couscous gegeten met shoarmavlees en heel veel groente.

Bij de souk heb ik 'baba anoush' gekocht.

Wat is dat goor, na één hapje heb je genoeg gehad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren




Gesiers smaken heerlijk, ze zijn gesmoord in hun eigen vet maar worden vetarm en lauw geserveerd. Ik verhit de inhoud en laat ze dan uitlekken in de rijstpan.

Het vet vang ik vervolgens op in een potje, daar kun je je aardappeltjes heel goed in bakken.



Wij genieten er alledrie van, terwijl Snoezekind een lastige eter is. Het staat nu dus op de souvenirlijst, om na de vakantie thuis van te genieten. Mijn souvenirs zijn meestal eetbaar/drinkbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 22 augustus 2014 @ 20:11:

Ik zag vanochtend de 87 !!!

Gefeliciteerd! Goed bezig!
Vandaag normale dag.



O: 1 WAsa cracker filet american en toen me bed weer in

L: 3 speltboterhammen met appelstroop en gestampte muisjes

D: roti met 3/4 plaat ding

T: sundeau ijsje mc Donalds



Als ik het goed heb zit ik rond de 1600 kcal.
quote:Snoesje666 schreef op 22 augustus 2014 @ 20:20:

[img]http://www.maisonsamaran.fr/boutique/im ... nfits1.jpg[/img]



Gesiers smaken heerlijk, ze zijn gesmoord in hun eigen vet maar worden vetarm en lauw geserveerd. Ik verhit de inhoud en laat ze dan uitlekken in de rijstpan.

Het vet vang ik vervolgens op in een potje, daar kun je je aardappeltjes heel goed in bakken.



Wij genieten er alledrie van, terwijl Snoezekind een lastige eter is. Het staat nu dus op de souvenirlijst, om na de vakantie thuis van te genieten. Mijn souvenirs zijn meestal eetbaar/drinkbaar.



Leuk hoor! Ik zou dat ook zo lekker opeten..



Kleine update van mijn kant. Het weekend heb ik wat meer tijd/ puf en kom ik uitgebreider reageren..



Het lijnen gaat tot nu toe goed. Vandaag heb ik alleen wel wat toostjes gesmeerd en wat harde worst gesneden voor een borrel.. Niet handig, maar kinderen hadden trekm het diner was kip en de oven moest nog aan, dus.. (mooie smoes, niet?)



Vandaag ben ik bij het revalidatie ziekenhuis geweest en had daar een afspraak met een bewegingsagoog. (ja,ja ook dat is een beroep. ). Met hem ga ik onderzoeken wat er aan sport voor mij nog mogelijk is. Er zijn 2 dingen bij die misschien iets zou kunnen zijn: rolstoelhockey en rolstoel golf. Verder misschien paardrijden.. Daarbuiten hydrotherapie (fysio in het water) en toch fitness (aangepast dan).



Nog een paar dagen en dan weer wegen..
Marjolein: als de kinderen trek hebben hoef jij toch ook niet te nemen. En zolang je niet alle toastjes en worst eet dan is het ook weer geen probleem.



Nog 2 dagen en dan echt naar sporten. Heb 2 keer in de week ieman die meegaat dus dat scheelt ook weer 😁



Morgen weer een nieuwe dag. We gaan wat leuks doen maar besloten om niet uit eten te gaan. Dat zal wel ergens mogelijk kunnen veranderen maar dan ga ik echt voor salade kiezen.
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal gaf vanochtend 77,9 aan! Weer een nieuw getal!



Gisteren was niet zo'n beste dag. Mijn water drink doel niet gehaald en s'ochtends had ik gewerkt en wederom geen ochtend tussendoortje gehad S'middags zou een vriendin komen en ik kan dat altijd precies reden met mijn werk, maar we hadden geen koekjes gehad, dus haalde ik snel krakelingen (met kaneel) bij winkel en toen nog even snel lunchen. Helaas was mijn vriendin de afspraak vergeten en toen werd het moeilijk. Zowel s'middags als s'avonds kon ik me niet inhouden om een paar krakelingen te nemen. Bij de lunch had ik niet zoveel zin om te koken, dus mijn man nam een kliekje en ik ging aan een broodje gebakken ei. Een prima keuzen, maar toch te ongezond gemaakt door de cheddar en de hoeveelhid eieren. S'avonds wel een chocolade eierkoek kunnen laten liggen bij de moeder van mijn vriend en heb het toen alleen bij thee en 1 cola gelaten. Mijn eetlijstje:



7.00 Schaal melk met coco pops

13.30 Italiaanse bol met boter en komijnekaas

16.00 Fruitthee met 2 zoetjes en 2 krakelingen

17.30 Glas orangina light

18.00 2 meergranen boterhammen met 3 gebakken eieren en cheddar

20.00 Fruitthee

21.30 Glas cola

23.00 Glas orangina light en 2 krakelingen



3 glazen water.



Vandaag wordt ook weer een hele uitdaging, want we gaan op verjaardagsvisite bij de vrouw van mijn vader.
Goedemorgen



Blijkbaar verbrand ik per dag minder dan 2000 kcal of onder de 2000 kcal eten in combi met een keer per dag een gewone of vettere maaltijd eten werkt niet. Blijf op de 98 staan. Maar et is nog geen maandag dus er is hoop ;)



Vandaag crackerdag en ook eens wat fruit eten



Ben benieuwd wat dat sporten gaat doen. Ga 4 of 5 avonden omdat ik aantal lessen wil uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
FF egopost. Gisteravond: ongesteld, doodmoe, ik had het helemaal gehad. En honger, niet normaal, terwijl ik niet ben gaan sporten.

Als diner boekweitpannenkoekjes (met magere melk en het merendeel met rookvlees, 3 met een beetje stroop) Daarna nog een bak pastasalade en 's avonds toen man thuis kwam samen een zak chips weggevroten. En 2 glazen limonade, uit een fles die ergens onderuit de kast had opgediept. Idioot gewoon. Er zal wel ergens een tekort aan zijn geweest denk ik.

By the way, niet door naar ronde 2 jammer genoeg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
nah Hatse, wat een sukkels



en soms heb je gewoon van die dagen dat je wilskracht even vakantie viert :(
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Balen Hatse, van je werk. Ze weten niet wat ze missen!

Ik heb ook wat op te biechten. Ik riep gisteren heel stoer dat ik van elke kruimel chips zat te genieten, maar achteraf was dat helemaal niet zo.



Ik had datzelfde gevoel wat jij eerder beschreef Hatse, zo'n 'holle vat' gevoel, alsof niks echt genoeg is om verzadigd te zijn. Ik had even gewacht of het over zou gaan, andere dingen gaan doen, maar bleef zin houden. Toen ben ik chips gaan halen, geen klein zakje maar een 150 gram zak (van die lays oven baked chips), want ik had echt héél veel zin. Een deel van de zak in een bakje gedaan (hele stap vooruit, want hiervoor at ik gewoon gedachteloos uit de zak) en ergens bedacht ik verbaasd na dat eerste bakje dat ik eigenlijk veel minder trek had gekregen in meer. Maar vanuit de gedachte "ja anders ga ik de komende dagen ook chips eten" de rest ook opgegeten

Een zak open in de kast hebben liggen was blijkbaar echt geen optie. En na afloop toch wel een beetje gebaald. Niet omdat ik wat heb gegeten, maar omdat ik niet naar mijn lijf geluisterd heb. Nou ja, ik zie het als een les. Vanavond heb ik verjaardag nr 1 van de 4 de komende 3 weken. Ik ga vandaag compenseren dus vanavond ook niets extra's nemen. Het is alleen in de avond dus ik zorg dat ik lekker heb gegeten en ik vind het juist in een groot gezelschap niet zo lastig om nee te zeggen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:pyh1989 schreef op 23 augustus 2014 @ 08:37:

De weegschaal gaf vanochtend 77,9 aan! Weer een nieuw getal!



Gisteren was niet zo'n beste dag. Mijn water drink doel niet gehaald en s'ochtends had ik gewerkt en wederom geen ochtend tussendoortje gehad S'middags zou een vriendin komen en ik kan dat altijd precies reden met mijn werk, maar we hadden geen koekjes gehad, dus haalde ik snel krakelingen (met kaneel) bij winkel en toen nog even snel lunchen. Helaas was mijn vriendin de afspraak vergeten en toen werd het moeilijk. Zowel s'middags als s'avonds kon ik me niet inhouden om een paar krakelingen te nemen. Bij de lunch had ik niet zoveel zin om te koken, dus mijn man nam een kliekje en ik ging aan een broodje gebakken ei. Een prima keuzen, maar toch te ongezond gemaakt door de cheddar en de hoeveelhid eieren. S'avonds wel een chocolade eierkoek kunnen laten liggen bij de moeder van mijn vriend en heb het toen alleen bij thee en 1 cola gelaten. Een vervelende vraag voor je (je mag me negeren of voor mijn hoofd slaan ), maar ik mag het van mezelf doen omdat ik gisteren ook niet zo'n denderende dag heb gehad en dat heb opgebiecht ;-): hoe gemotiveerd ben je om écht gezonder te gaan eten? Wat doe je op de momenten dat je lekkere trek krijgt? Ik vraag het omdat je gisteren meerdere keren gezwicht bent voor iets ongezonds, juist in de tussendoortjes waar je aan wilt werken. Het klinkt in je post een beetje alsof het bijna onbewust gebeurt, dus vandaar mijn vraag. En niet dat ik nou zo heilig ben hoor, maar ik probeer voor mezelf uit te zoeken waarom het misging, en ik ben benieuwd hoe dat bij jou zit.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
ik had gisteren friet gehaald met een frikandel speciaal. Die frikandel maar voor de helft opgegeten, toen smaakte hij me al niet meer. Friet ook voor de helft, maar dat is altijd een flinke portie en anderhalf uur later zat ik al op de wc. Slecht plan dus, dus ik heb besloten dat ik niet meer naar de friettent ga. Ben klaar met de friet enzo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 23 augustus 2014 @ 10:16:

ik had gisteren friet gehaald met een frikandel speciaal. Die frikandel maar voor de helft opgegeten, toen smaakte hij me al niet meer. Friet ook voor de helft, maar dat is altijd een flinke portie en anderhalf uur later zat ik al op de wc. Slecht plan dus, dus ik heb besloten dat ik niet meer naar de friettent ga. Ben klaar met de friet enzo Volgens mij zijn er meer goede lessen geleerd gisteren Ik wil ook graag onthouden hoe ik me voelde na die zak chips, niet erg lekker, zowel fysiek als mentaal. En ik baal ook een beetje omdat ik gisteren wel de moeite had genomen om een lekkere salade te maken voor op mijn werk, 's ochtends heel gezond had ontbeten, zelfgemaakte havermoutreep mee, en dan die zak chips waar ik niet eens echt gelukkig van werd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje gister



O: magere yoghurt met muesli en een kiwi

L: 3 boterhammen, kaas, kaas en zelf gemaakte bessenjam

D: friet en 2 frikandellen speciaal.

T: kiwi



Jongste was jarig en die mag dan het menu bepalen dat ga ik de volgende keer anders doen geloof ik.



Maar ik kwam totaal uit op bijna 1900 k cal. dus ik mag niet klagen.



Vandaag visite en dus gebak. Ik maak altijd zelf mini appeltaartjes en die ga ik echt niet laten staan vandaag:) De rest van de dag me dan maar wat keuriger gedragen
Ik kies wel bewuster ergens voor . Tenminste ik denk erover na. En zit wel vol maar spijt nog niet gehad dat et bv niet smaakte. Behalve de donut. Die smaakte wel maar was echt door snaaidrang.



Deze aankomende week hoop ik door te sporten maar ook andere activiteiten zoals bepaalde hobbies weer op te pakken minder met eten bezig te zijn. Omdat ik s'avonds rond 9 uur ga sporten betekent dit dat ik dan de periode dat ik normaal lekkere trek krijg oversla. Daarnaast de hoeveelheid avondeten minder zwaar maken.



Wat ik wel grappig vind dat ik geen behoefte heb aan hele zak van iets te eten of meerdere en nu als ik iets tussendoor kies te eten wat slecht is voor 1 stuks of een bakje te kiezen en me hieraan kan houden



Hatse: jammer dat je niet door bent. Ze hebben tegenwoordig zoveel keus .



Mevrouwjack: bij mij gaat het makkelijker mis met ongesteldheid of als ik zenuwachtig voor iets ben of er iets van spanning is. Ook wel uit gewoonte of verveling. Eigenlijk best een boel :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven