Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Famke, had eerst een negerzoen. Dacht ik ga voor gezond!

Ben trots op je, met dat niet roken!



Oké ik begin aan mijn weegschaal te twijfelen gisteren bijna 70 kilo, gisteren veel chips, snoep, koek en pannenkoeken gegeten tot dat ik echt niet meer kon, dus weinig gezondst en vandaag weeg ik 68,5.. Dat ding liegt tegen mij!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 70.7

Groei gewoon weer terug naar mijn startgewicht lijkt het wel.

Ik ga pas na 1 januari weer wegen. En hoop dat ik dan rond de 71 kg zit en niet hoger.



En over het roken: pakje van 19 kost 6 euro, dus dat tikt flink aan. Ik doe het geld niet apart verder, maar wel leuk om zo mijn score te zien!



MBB: topscore zeg!
tsja.....
Wauw sommigen gaan echt goed de feestdagen in! Heerlijk. Voor de rest, ik snap het baal gevoel... maar ja het is nu ook wel wat om af te willen vallen. Het gaat mij niet lukken. Ik ga dus pas 1 januari weer serieus aan de slag. Ik hoop tussen de feestdagen door niet te erg los te gaan. Alleen hebben we afgesproken morgen bij de buren een drankje te doen...

mijn gewicht is nu 65



De tandarts heeft hem niet getrokken. Hij is enorm ontstoken en ze hebben met zo'n bewegend schuurding onder mijn tandvlees zitten raggen. (Aaauuuu ) en het schoongespoeld. Ik moet het nu zelf schoon gaan houden met waterstofperoxide. Als t goed is moet ik t dan kunnen volhouden tot na de vakantie. Heb een doorverwijzing naar de kaakchirurg.



Oh het is vakantie.... Ben nu al heerlijk aan t genieten van mijn dochters.



Bedankt voor de lieve reacties op mijn jongste. We zijn doorverwezen naar een kinderpsycholoog. Hij vond het voor zo'n jong kind erg heftig om zo angstig te zijn.



Hebben jullie plannen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Konijn, gecondoleerd en sterkte!



Jane, fijn weer even iets van je te horen



Roos, is de pijn nu wel weg? Hopelijk kun je snel terecht bij de kaakchirurg…



Develina en klimmertje, welkom!



Klimmertje, ik ga niet naar de sportschool, heb wel een sportclubje die 1x per week een uurtje bewegen op muziek doet. Verder wandel ik veel (hoewel dat op dit moment een beetje stilstaat) en ik probeer elke dag de challenge te doen waarvan Spijker plaatjes heeft geplakt in dit topic (als je 25 berichten per pagina hebt staan ze op pagina 100). Hardlopen is aan mij niet besteed



Kever, ik vind je nieuwe ava super!



Famke, je gaat fantastische met het niet-roken! Nog even en je denkt er helemaal niet meer aan!!



Vanmorgen woog ik 82.4. Een beetje eraf dus, valt me niet tegen, ik heb helemaal niet gesport deze week en het eten ging ook niet je-van-het. Ik ga ook pas na 1 januari weer wegen.
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens gister van het uitzendbureau een kerstpakket gekregen, waar wel heul veul chocola in zit. Ferrero Rocher, cake, koekjes............. errug verleidelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat ik niet meer kan meedoen? :P
Waarom niet Eline? Iedereen is welkom hier
Wat grappig (glaasjewater) dat is precies hetzelfde waar ik nu ook al mee begonnen ben. Wel een goede ja!



Morgen ga ik naar familie in het buitenland en laten we nu net daar altijd heerlijk eten. Plus ze hebben daar de lekkerste koekjes. Gaat me dus never lukken om daar vanaf te blijven. Wel balen want ik was net zo lekker bezig, ben namelijk al ong 2 kilo kwijtgeraakt de afgelopen tijd. Aangezien het daar wel heel mooi is, hoop ik dat dat me motiveert om te gaan hardlopen.



Iedereen veel succes en fijne kerstdagen gewenst!:)



(Ohja, ik geef mijn gewicht ook wel in jan door)
Alle reacties Link kopieren
Yay voor iedereen die weer gewicht kwijt is!



Ik woog vandaag 63.8, dus 0.7 erbij. Ach ja ik ben niet verbaasd na deze week en het is ook niet erg. Het is er volgende week wel weer af.



Oh Roos zitnje nog steeds met die kies! Wat balen! Kan je nu wel wat eten of zit je aan de smoothies en de soep?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ik <3 de sportschool.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Lengte: 1.58

start: 50.3

doel: 45
Hoi Eline, welkom hier, vertel eens iets meer over jezelf? Waarom zoek je een groepje om af te vallen? Heb je al wat geprobeerd? Op welke manier wil je het aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 19 december 2014 @ 12:40:

Hoi Eline, welkom hier, vertel eens iets meer over jezelf? Waarom zoek je een groepje om af te vallen? Heb je al wat geprobeerd? Op welke manier wil je het aanpakken?



Nou, euhm, ik ben 20 jaar.Ik ben de afgelopen 2jaar zo'n 10kg bijgekomen en dat valt me toch wel zwaar, ook aangezien ik zelfs van mijn familie te horen krijg dat ik toch wel wat erg dikker ben geworden.

Ik heb al veel geprobeerd,maar ik had altijd veel moeite met volhouden.

Nu heb ik echter te horen gekregen van mijn vriend dat hij me ook mooier vond toen ik minder woog,dus weer een extra motivatie erbij.

Ik wil meer gaan sporten,gezonder eten,geen frisdrank of alcohol meer en geen fastfood meer, behalve op 1dag in het weekend waarop ik mezelf een kléin beetje mag verwennen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eline,

Wil niet zeuren doe het dus welmaar heb je nu niet een hartstikke mooi gewicht en is 45 kilo niet veel te licht?

Weet niet hoe je lichaam eruit ziet, maar als het niet allemaal op 1 plek zit lijkt me niet nodig om af te vallen..

Maar van mij mag je meedoen hoor!



Jullie zijn goed bezig! Niet of niet veel aangekomen en sommige zelf afgevallen, knap hoor in deze tijd van het jaar!



Ben bezig met mij januari-hoe-ga-ik-het-verder-aanpakken-plan. Maar zie in mijn agenda al 6 feestjes staan in januari..
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:kevertje22 schreef op 19 december 2014 @ 13:27:

Welkom Eline,

Wil niet zeuren doe het dus welmaar heb je nu niet een hartstikke mooi gewicht en is 45 kilo niet veel te licht?

Weet niet hoe je lichaam eruit ziet, maar als het niet allemaal op 1 plek zit lijkt me niet nodig om af te vallen..

Maar van mij mag je meedoen hoor!



Jullie zijn goed bezig! Niet of niet veel aangekomen en sommige zelf afgevallen, knap hoor in deze tijd van het jaar!



Ben bezig met mij januari-hoe-ga-ik-het-verder-aanpakken-plan. Maar zie in mijn agenda al 6 feestjes staan in januari..



Is niet zeuren,had het wel verwacht, haha. Ik woog tot 2 jaar geleden zo'n 41/42 kg, en tot 2 weken geleden ineens bijna 52/53, dus dat is heel moeilijk voor mij om te accepteren.

Hierdoor ben ik heel erg onzeker geworden ,en dat wil ik graag veranderen.

Het is ook zo dat ik héél erg smal gebouwd ben, dus het gewicht zegt niet veel bij mij.Ik heb bijvoorbeeld nou toch wel een nogal dikkere buik gekregen en mijn benen blubberen aan alle kanten.Aangezien ik dus eerst altijd mooi slank was (slank;niet mager) met een héél klein buikje en redelijk goede benen heb ik er moeite mee om mezelf nu in de spiegel te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:Elineeeee13 schreef op 19 december 2014 @ 12:33:

Lengte: 1.58

start: 50.3

doel: 45

Dan kom je uit op een bmi van 18 en dat is ondergewicht. Bovendien is het heel logisch dat je iets zwaarder wordt tussen je 18e en je 20ste, je wordt namelijk gewoon volwassen(er). Als je vriend je nu, met bmi 20, mollig vindt moet hij naar de oogarts.



Ik vind dit een heel leuk topic maar als mensen hier gaan schrijven over afvallen door minder dan 1200 kcal per dagte eten of af te vallen van onderin een goed gewicht naar ondergewicht ga ik een beetje twijfelen of ik blijf. Ik vind dat echt niet ok, en dan kan niet vrolijk roepen: oh weer een kilo kwijt goed gedaan!



Ik begrijp als je af wil vallen gewoon voor de mooi, dat is bij mij ook het geval want mijn gewicht is nu ook al gezond. Maar ik begrijp er niets van als je dingen gaat doen die je lijf schaden. Daar kan ik echt helemaal niets mee.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 13:48:

[...]



Dan kom je uit op een bmi van 18 en dat is ondergewicht. Bovendien is het heel logisch dat je iets zwaarder wordt tussen je 18e en je 20ste, je wordt namelijk gewoon volwassen(er). Als je vriend je nu, met bmi 20, mollig vindt moet hij naar de oogarts.



Ik vind dit een heel leuk topic maar als mensen hier gaan schrijven over afvallen door minder dan 1200 kcal per dagte eten of af te vallen van onderin een goed gewicht naar ondergewicht ga ik een beetje twijfelen of ik blijf. Ik vind dat echt niet ok, en dan kan niet vrolijk roepen: oh weer een kilo kwijt goed gedaan!



Ik begrijp als je af wil vallen gewoon voor de mooi, dat is bij mij ook het geval want mijn gewicht is nu ook al gezond. Maar ik begrijp er niets van als je dingen gaat doen die je lijf schaden. Daar kan ik echt helemaal niets mee.



Wie zegt dat ik dingen doe die mijn lijf schaden? Ik ga mezelf niet uithongeren, of mijn vinger in mijn keel steken ofzo hoor? Je weet niet hoe mijn lichaamsbouw is,toen ik 42 woog was ik nog altijd dikker dan de modelletjes die ze allemaal promoten ,dus ik zie het probleem niet om 45 te wegen.

Het is inderdaad normaal om iets bij te komen,maar 10kg is mij teveel.
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal met je eens Spijker!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Modellen zijn onrealistisch dun. Vaak ook letterlijk onrealistisch: wat je ziet is allemaal gephotoshopt. Zelfs instagrammers photoshoppen zichzelf slanker (zoek bijvoorbeeld maar eens naar de instagram die dat laat zien: wephotoshoppedwhat). Over modellen met bmi minder dan 18.5 is de laatste jaren aantal keren ophef ontstaan, en door een aantal landen is het verboden meisjes met een bmi onder de 18.5 mee te laten lopen in modeshows.

18 is gewoon ondergewicht.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 19 december 2014 @ 13:48:

Ik vind dit een heel leuk topic maar als mensen hier gaan schrijven over afvallen door minder dan 1200 kcal per dagte eten of af te vallen van onderin een goed gewicht naar ondergewicht ga ik een beetje twijfelen of ik blijf. Ik vind dat echt niet ok, en dan kan niet vrolijk roepen: oh weer een kilo kwijt goed gedaan!

Ben ik helemaal met je eens, vind het juist zo fijn dat iedereen hier gewoon gezond aan zijn gewicht wil werken, met gezond eten en lekker bewegen.



Eline, het leest alsof je vooral voor anderen wilt afvallen. Dan is het logisch dat je niet gemotiveerd blijft he.
Alle reacties Link kopieren
Eline, ik ben geschrokken van je gewicht...je hebt echt een mooi gewicht hoor!

Wij zijn even lang en vroeger (jouw leeftijd) was ik ook 50 kilo.

Echt niks mis mee!! Perfect zelfst moet ik zeggen, ik vind het dus ook niet

normaal om af te willen vallen hoor.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Zwaaaait terug naar Glaasjewater



Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hi Eline,



Ik vind het moeilijk om dit zo woordelijk neer te zetten omdat het nooit mijn doel is om iemand opzettelijk te kwetsen. Helaas werkt een forum nu eenmaal zo dus moet ik het ook op deze manier doen. Zojuist lees ik je verhaal en alle reacties. En ik ben het als TO met de dames eens. Je voelt je misschien te zwaar maar je bent het niet daarom kan ik je niet toelaten in het topic. Dit topic is bedoeld om gezond te eten en daarmee kilo's kwijt te raken tot een mooi BMI. En niemand moet zich hier bezwaard voelen om mee te schrijven terwijl je daar niet meer kan achter staan doordat je een mede afvaller leest die niet gezond bezig is.



Ik hoop dat je dit begrijpt. Ik wens je veel gezondheid toe
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
*speels* meis wat ben je stil hier. Hoe is het met je?



Mijn eetlijst vandaag:



O: havermout, soyamelk, banaan, sinaasappel

T: -

L: boterham met gekookt ei, klein beetje mayo en ketchup, boterham met kalkoenfilet en mosterd

T: 2 dadels

D: grote salade geitenkaas met spekjes, ui, komkommer en tomaat. Met een half hard (groot) broodje met rosbief

T: ik denk niets meer maar anders nog wat yoghurt met muesli



Zo en nu ga ik bedenken wat ik voor taart ga bakken voor 1e kerstdag en ik moet nog een voorgerecht voor 2e kerstdag.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Er stond een recept voor een taart in de nrc van vandaag of gisteren (weet ik even niet meer omdat ik ze allebei vandaag had gelezen) dat me erg lekker leek. Niet te machtig ook, met bloedsinaasappels en yoghurt. Even kijken of ik het voor je kan vinden. Ik ben helemaaaaal geen bakster en hierbij dacht ik zelfs: oeh dat wil ik een keer maken.

Maar ik ben ook echt gek op bloedsinaasappels dus misschien ben ik bevooroordeeld



Google de google: hier is het recept http://www.nrc.nl/koken/2 ... sinaasappel-yoghurttaart/
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven