Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: Samen afvallen (Deel 2)

18-08-2015 15:35 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDasoli1,72105,061,9- 43,163,0J11071,6981,062,7- 18,361,0Floor341,6971,065,2- 5,861,0



Gewicht graag doorgeven vet gedrukt, op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets wel graag maar de laatste tijd ben ik doodop. Ik hoop in de vakantie veel in te halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 66,1

Ietsjes aangekomen helaas :(



Welkom LePeridot!

Herkenbaar wat je schrijft, alleen heb ik het niet met ijs maar meer met chocola en koekjes.

Misschien kun je je eigen ijs maken? Ik zag laatst op facebook iets langskomen over ijs dat gemaakt was van voornamelijk meloen en water. Maar ik kan het helaas niet meer voor je terugvinden..



@Dasoli hoop dat het een beetje goed met je gaat..



@Floor34 Netjes!!
Alle reacties Link kopieren
@murij omg dat had ik geprobeerd. Vond het niet lekker! Door de honing. Die vrouw moet wel van heel heel zoet houden hihi
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ok, niet misschien het meest gezonde nog, maar ik heb de heel dag niet gesnoept en dat scheelt al wat:



O: appelsap, twee boterhammen pindakaas

T: Kop koffie

L: Bagel van Bagel's and Beans met humus, gedroogde tomaat en wat groenten, met aardbeisap ernaast.

D:Pasta met bosui, courgette, prosciutto en truffelsaus van Bertolli
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
LePeridot: Is het bewust dat je geen tussendoortjes neemt?

Dasoli: Het voelt heel bizar, eigenlijk. Vooral omdat ik het zelf niet 'zie' ik voel me nog steeds 'groot', ik krijg wisselende opmerkingen (waarin ik jouw verhaal echt heel erg herken) - 'Vreemden' (buren, winkelpersoneel) geven het commentaar dat ik er echt goed uit zie en mooi ben, en dat het goed en knap is dat ik zoveel ben afgevallen... maar juist vrienden, familie en kennissen zijn zoooo... frustrerend.



Ik herken die opmerkingen als

"Nou ja, eet je niets meer dan" "Je kan toch wel dat gebakje eten, je bent toch al zoveel afgevallen" "Jeetje, pas je op, straks blijft er niets meer van je over" "Niet verder afvallen hoor, dan ga je toch ver" "Je bent toch al mooi zo? Heb je geen eetstoornis?"

Zo frustrerend en teleurstellend - Mijn bmi is nu (met 63,2 als laagste weegpunt) 22,1.

Bij mijn gewicht is 57kg de ondergrens van een gezond gewicht - ik ben zelf echt nog niet tevreden en vind totaal niet dat ik daarin doorschiet (want ik wil naar 61 en niet minder) maar kan van die opmerkingen echt verdrietig worden.

Ook ben ik best zeurderig nu met wat ik eet (vinden ze). Als ik op een feestje ben neem ik OF een wijntje OF een gebakje - ik maak keuzes, en hou me daar dan braaf aan. Ze vinden dat raar.



Toen ik 81 woog zei NIEMAND iets over mijn gewicht, terwijl ik dat zelf zoooo veel ongezonder vind :( Zoveel moeite en dan wordt het een soort van gezien als iets negatiefs.



Zoals je ziet, ik snap dat geheel!



Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet verder, maar zo'n prachtig gewicht en met je persoonlijkheid ben je vast een prachtige vrouw. Het is makkelijk praten (want uit ervaring weet ik dat het echt niet zo makkelijk is) maar wees trots op wat je hebt bereikt. Ik vind het enorm knap en heb er groot respect voor!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik zou ook graag willen meepraten maar dan zonder mij te wegen. Daar doe ik niet aan



Ik ben sinds 8 mei weer begonnen met 2 keer per week sporten en ga morgen aan mijn 3e workout van de week beginnen. Wil kijken of ik 3 keer per week vol kan houden.

Ik doe dit vooral omdat ik een betere conditie wil en wat strakker wil worden. En een paar kilo's kwijt zou ook mooi zijn meegenomen ;)



Ik heb trouwens mijn omvang nog niet opgenomen maar heb wel het idee dat mijn bovenarmen- en benen al wat strakker zijn.



Doen jullie veel aan sport of letten jullie vooral op wat jullie eten?
Alle reacties Link kopieren
J1107 Jij begrijpt het! Het teleurstellende herken ik ook, alsof je handelingsonbekwaam bent. Je doorslaat en niets overziet, wat een onzin.



Mijn BMI schommelt tussen de 21.2 en de 21.6, keurig dus net als bij jou. Je hebt gelijk een gezond gewicht! Dat men daar juist commentaar op heeft valt niet te snappen.



Wij hebben er keihard voor gewerkt en dan verwacht je niet zulke opmerkingen. Van onbekende personen kan ik het wat beter hebben zij kennen mij tenslotte niet.



Laatst vroeg mijn tante wat weeg je nu? (Brutale vraag) Ik zei: Ik weeg wat ik moet wegen, hoeveel dat precies is gaat alleen mijn behandelend arts iets aan.



De rapen waren gaar wat onvriendelijk.



Ik geloof ook best dat de bedoelingen goed zij maar waarom moet mijn gewicht ter discussie staan. Het maakt me onzeker en ik moet gewoon zelf nog erg wennen aan mijn nieuwe lichaam. Mijn gewicht is gezond ze heeft zelf notabele overgewicht. (Zucht). Daarbij doe ik het afvallen onder begeleiding van een arts.



Fijn dat ik in jou een gelijke heb gevonden. Ik PB je nog lieverd. Knuf, xxx





Oestertje Welkom! Prima als je niet weegt! Best stoer dat je niet weegt, jij gaat echt voor een goed gevoel en minder voor domme cijfers op een weegschaal.



Ik laat mezelf veel lijden door de weegschaal. Ik wandel heel erg veel, zwem regelmatig en zit regelmatig op de hometrainer!



Een sportschool, daar kom ik niet. Ik let wel erg op mijn voeding.
Alle reacties Link kopieren
@LePeridot Ziet er netjes uit. Ik zou wel tussendoortjes toevoegen. Dat voorkomt bij mij altijd heel erg dat ik ga snaaien.



@Dasoli Wat een bijzondere ontmoeting met die vrouw. Klinkt alsof het een heel bijzonder mens is.

Ik herken het ook wel iets wat je zegt, alleen dan in mindere mate. Opmerkingen als: niet meer afvallen hoor, dan blijft er niks meer van je over, e.d. Het valt me wel op dat ik die opmerkingen meestal krijg van mensen die zelf wat steviger zijn. Misschien toch jaloezie? Of ze wuiven het aantal kilo's dat je afgevallen bent weg, alsof het iets gemakkelijks is dat iedereen kan. Iemand heeft letterlijk tegen me gezegd; Ik zou ook zo 15 kilo kunnen afvallen, geen enkel probleem, maar ik lééf liever..

Alsof ik dat nu niet doe..

Wees maar enorm trots op je prestatie!



@Oestertje welkom!
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Hey girls



Ik was even weg en wist mijn inlog gegevens niet meer ;-( Ga vanmiddag bijlezen maar las wel al de laatste pagina.



@ dasoli: niets van aantrekken wat iedereen zegt. Of je nou dik of dun bent, mensen praten en denken tóch wel. Dat blijft zo. Jij leeft, jij doet en denkt en laat de rest. Maar bekijk het eens van de andere kant: je schrijft dat toen je dik was mensen dachten 'waarom eet zij op straat'. Hoe weet je dat eigenlijk? Misschien denken ze alleen wel 'wat een lekker broodje'. Tijdens NLP heb ik geleerd dat je geen gedachten kunt lezen en niet voor anderen moet denken. Wij zijn allemaal (ik ook) heel goed in het invullen van wat anderen (misschien) wel zullen denken etc. Kost een hoop energie :-) Probeer het los te laten. Heerlijk te lezen dat je nog binnen de streef zone zit. Dat is echt fijn.



Verder lees ik dat er weer nieuwelingen zijn bijgekomen :-)



Ik begrijp dat Hamaika niet meer mee gaat schrijven. Ik denk dat het komt door haar vriend? Dat moet ik straks even gaan bijlezen allemaal.



Hier gaat alles goed. Ik heb een geweldige nieuwe stoomkoker gekocht in de UK. Ik gebruik al jaren een stomer maar afgelopen winter liet ik er eentje kapot gaan. Ik kocht toen een zelfde op MP en zette weer een onderkant op dat ding van mij. Helaas is nu het display kapot en is het ding onbruikbaar. Maar nu dus een nieuwe. Mooi ding en ik heb het op vakantie al een paar keer gebruikt. Iets langzamer en minder krachtig dan mijn oude maar daar moet ik gewoon even aan wennen. Maar dat wordt dus weer smullen en ik heb allemaal nieuwe recepten bedacht nu het makkelijker gaat met deze nieuwe :-) Stomen is zo heerlijk én mager!



Fijne dag meiden ik ga even opruimen en wasjes draaien enzo.
Alle reacties Link kopieren
Dikkerdjedap Ik snap wat je bedoeld, er zit een kern van waarheid in wat je zegt. Maar het loslaten van belerende en bemoeizuchtige opmerkingen, blijf ik lastig vinden. Het hier vrijdag maar eens over hebben met de huisarts.



ladies Ik heb een drukke dag gehad, vanmorgen eerst weer met mijn man naar het ziekenhuis! Daarna boodschappen gedaan, en ons rommel-kamertje opgeruimd. Mijn nepgenoot komt donderdag logeren! Voor de nieuwelingen, dat is mijn neefje van vier jaar oud! Yeah gezellig dat hij komt logeren. Ik heb hem graag om mij heen, het is een heerlijk mini mannetje!

Daarna nog wat zaken geregeld bij de apotheek, en straks weer wandelen.



Echt sporten doe ik weinig, maar ik wandel wel erg veel! Ik moet eerdaags ook echt weer een nieuwe badpak kopen, ik mis het zwemmen toch wel!



Hoe is het met jullie?



Mijn eetlijst voor vandaag, om op gewicht te blijven. Dus niet om af te vallen.



0: 2 volkoren boterhammen met houmous en komkommer

T: Spelt eierkoek

L: 1 volkoren boterham met pure vlokken, 1 volkoren cracker met kipfilet en groentespread.

T: Sla, met tomaat, olijven en komkommer en 2 pruimen

D: kalkoen schnitzel, friet uit de airfryer, sperziebonen.

T. Bakje kwark met verse aardbeien.
Alle reacties Link kopieren
@ dasoli: zoiets leer je niet in een dag, daar moet je je eerst bewust van worden. Dat je dus geen gedachten kunt lezen etc. Maar het is wel bevrijdend als je het eenmaal kunt loslaten :-) Leuk dat hij komt logeren. Gaat het wel goed met jouw man? Ja toch hoop ik?



Ik heb vandaag weer heerlijk gekookt met de nieuwe stomer. Vanmiddag een soort burger gemaakt van lamsvlees met kruiden en daarbij groene asperges. Vanavond de tweede burger (moest ook op) met daarbij spercieboontjes. Veel groenten vandaag, was ook lekker. Gedurende de dag nog een bakje special K met melk. Is nu gelukkig op want dat is vooral zoet en suikerig en brengt me verder niks. En twee maiscrackers met geitenkaasspread.



Morgen vroeg ga ik een stukje lopen, ik ga vanavond vroeg naar bed om een beetje bij te slapen na de vakantie hahaha :-) Veel gelopen en gefietst daar, was ontzettend gaaf allemaal maar wel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
@ dasoli: wat fijn! Hoop dat de controle echo ook weer goed zal zijn. Altijd weer even spannend.



Wat een raar weer vandaag. Regen en zonneschijn wisselen af. Nu weer een zonnetje. Nou ja, het wordt vanzelf beter maar ik vind het niks hier. Hoge luchtvochtigheid. Ik kwam vanmorgen nauwelijks vooruit op mijn training rondje.



Vanmiddag maakte ik kipfilet met chiliflakes uit de stomer. Tjeez veel te heet dus maar goed al doende leert. Daarbij broccoli. Na mijn run nam ik wat proteine poeder met melk en een glas nesquick met melk.



Vanmorgen heb ik havermout pap gegeten. Vanavond moet ik maar even kijken wat ik doe. Oh en.. hahaha vanwege mijn brandende bek nam ik een raketje :-)
Alle reacties Link kopieren
@Dasoli: Mensen zijn heel onredelijk. Ik krijg nu ook vaker vragen over mijn gewicht en gezondheid dan toen ik 81 woog. Heel bizar. En heel frustrerend. Dan denk ik echt; potverdrie, kun je niets positiefs zeggen?

Ik ben afgelopen vrijdag wezen stappen, in een playsuit... Ik voelde me erg bekeken, en had daar best moeite mee - de vriendin waar ik toen mee was heeft me toen wel echt opgepept zo van het hoeft niet altijd negatief te zijn...



Maar zo voel ik het wel! Dan voel ik me toch weer even 'zwaar' met het idee dat alles bekeken en afgekeurd werd :(

Dat gevoel had ik ook met eten, zoals jij het omschrijft. Toch iets minder nemen, toch iets gezonders...



@dikkerdjedap: Ik heb toevallig net een stomer gekregen van mijn ouders, als vroeg verjaardagscadeau (ben pas 11 juli jarig, maar ja, hij was nu in de aanbieding) - Ik vind het fijn te lezen hoe jij hem gebruikt en met wat haha.



Ik wil even zeuren. Ja ik ben bijna op gewicht, maar ik heb best last van los vel.

Ik krijg net een mail over de werkweek na de vakantie (ben mentor, dus moet mee) -> ze gaan zwemmen en de begeleiders moeten verplicht mee het water in.

Ik zie hier zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo tegen op.

Ik doe dan sowieso denk ik een badpak aan (ga echt niet met blote buik) - ik voel me super bezwaard :(

Denken jullie dat ik er mee weg kom een mannen short erover heen te dragen (dus lang?)



Ik woog overigens de laatste keer 63,2- almost there, maar heb mijn doel nu bijgesteld naar 61 - Ik ben van plan de komende weken intensiever te bewegen, dus misschien wordt m'n vel dan ook wat strakker (nu ook met Q10 bodylotion aan het smeren.



Iemand andere tips??
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@J1107: ik heb al eeuwen een stoomkoker. Geweldige apparaten maar de meeste stomer hebben een achterlijke constructie (hoop jouwe niet): bij de stapelbare zit dan geen opvang bak ertussen zodat de sappen van de ene laag op de andere lopen. Stoom spinazie in de tweede laag en je hebt een zwembad op het stukje vis of vlees in de eerste laag. Da's dus echt niet lekker en ook heel raar qua constructie. Mijn oude Philips was geweldig, met hele handige opvangbakken ertussen. Die wordt dus niet meer gemaakt helaas. Tefal heeft iets dat een beetje erop lijkt maar dat voelde allemaal wankel en niet goed. Ik heb nu een Intellisteamer: drie compartimenten met eigen timer. Ik kan nu alles erin doen, de klokken zetten en alles is dan tegelijkertijd klaar. Ideaal. Bij de oude (bij elke andere stomer) moet je uitrekenen wanneer je een bak erbij moet zetten als de stoomtijden verschillend zijn. Zo zullen sperciebonen veel langer nodig hebben dan een zalmfiletje bijvoorbeeld. O ja.. ik gebruik dus voor elke maaltijd de stomer zo ongeveer. Ik maak er alles in.



Wat betreft buik kan ik je niet helpen. Ik heb geen los vel overgehouden toen ik 28 kilo ben afgevallen (2009). Geen idee waarom niet, want mijn huid is vanwege een bindweefsel probleem altijd heel los en slap. Of zou dat mijn zwembandje zijn -) Geen vet maar vel.



Ik heb vandaag al de hele dag trek meiden Irritant gewoon. Heb zo lekker gekookt maar het is niet genoeg blijkbaar. Dat 20 km rondje kan er toch niks mee te maken hebben want dat doe ik vaker. Raar!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hier weer een berichtje van mij.

Dasoli, ik snap dat je het niet leuk vind soms als mensen zo tegen je praten. Er zal vast veel jaloezie bijzitten maar als ik het zo lees en niet boos worden hoor,

Ik vind eigenlijk dat je wel een beetje door gaat slaan, je streef was 65 en nu ga je al naar de 61 toe en als je die gehaald heb dan wil je misschien in de 50 gaan zitten. Ik wil niet zeggen dat het zo gaat bij jou, maar ik heb het in eigen familiekring van dichtbij meegemaakt. Pas er voor op, je ontwikkeld zo een eetstoornis die ook weer de andere kant kan opslaan. Nogmaals niet boos worden, ik lees alleen wat hier op het forum staat hè, en dat kan altijd anders overkomen..



Wat betreft loszittend vel, dat zal alleen maar minder worden door sporten. Spieren kweken, dat gaat lukken hoor. Ik ben nu zelf 5 maanden bezig en je ziet mijn buik veranderen, maar dat kost tijd, veel tijd.

Ik sport 5 keer per week en dan ga je gegarandeerd verschil zien.



Ga echt geen short dragen. Doe een leuk badpak aan! Met een short zullen ze je zeker aankijken Haha
Alle reacties Link kopieren
@dikkerdjedap: Oh jee, ik hoop het ook niet! Nu ben ik meer van plan er dingen als broccoli, wortels en bonen in te gooien, dus zal dat wel minder zijn, maar klinkt niet erg prettig haha. Ik hoop dat dat meevalt!



@mupke: Ik denk dat het handig is om te kijken naar het feit dat het voor Dasoli niet het doel is om voor de 61 te gaan -voor mij wel, maar dat heeft meer te maken met het feit dat dit voor mijn lijf het perfecte gewicht is en het afvallen nu nog steeds best soepel gaat- maar juist om rond de 65 te blijven hangen - waar ze moeite mee heeft omdat ze een hele tijd bezig is geweest met afvallen afvallen afvallen dat dit moeilijk is te stoppen. Ze eet juist meer, en snackt meer, om te voorkomen dat ze te veel afvalt. Ook is ze onder begeleiding, dus dat scheelt ook. Ik zie hier echt geen eetstoornis in, haar eetlijstje is zelfs top.



Overigens is sporten niet echt een oplossing voor loszittend vel hoor, althans, ik sport momenteel een uur per dag (work-out, dans en touwspringen) en zie echt geen verschil wat betreft het vel. Het elastische lijkt er een beetje af te zijn, het smeren lijkt iets te helpen (iig met de striae). In mijn gezicht is het al aardig bijgetrokken (dat was in het begin ook heel erg) maar benen, buik, billen, armen blijft losjes.

Ik ben zo bang voor een badpak (maar dat is ook vanuit het 'docent' perspectief. Wil helemaal niet dat zij mij zo zien haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@ mupke: maak je geen illusies: in principe zijn we allemaal 'bezig' met eten. We letten immers toch wat meer op wat we eten. En we zijn bezig met omvang, weegschalen etc. Dus wat dat betreft zijn we allemaal 'afwijkend' als je dat zo zou willen stellen. Een eetstoornis is heel wat anders overigens.



@ J1107: welke stomer heb je, weet je dat al?
Alle reacties Link kopieren
@dikkerdjedap: Philips Avance collection stoomkoker HD9170/91
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@ J1107: mooi ding. Ik zie een maaltijdschakelaar. Dat is alweer een verbetering. Je moet dan wel zelf de mandjes erop zetten maar je krijgt een signaal. Ik kan alleen in de manual niet vinden of er nu inderdaad opvangbakken tussen de manden zitten. Maar dat weet jij dus straks :-) Ben daar erg benieuwd naar. Ik heb deze http://www.morphyrichards ... Intellisteam-Steamer.html
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,



Daar ben ik ook weer even, het spijt me dat ik de laatste weken zo weinig van me heb laten horen.

Het is even giga druk! Nog 2,5 week werken en dan lekker 8 weken vakantie! (Geef ik mezelf).

Ik ben nog steeds bezig met de lijn, maar heb er eigenlijk niet zo heel veel tijd voor op dit moment.

Probeer voldoende te bewegen en gezond te eten. En dat is al heel wat in een hectische periode.



Ik zie dat Hamaika even afscheid heeft genomen. Mocht je dit nog lezen lieverd, ik denk aan je! Heel veel liefs, ik wens jou en Jabi het allerbeste!



Verder moet ik alles nog even bij lezen. Ik kom later terug. Denk aan jullie! Succes!
Alle reacties Link kopieren
@ floor: hoe gaat het met jouw moeder?



@ dasoli: Ik las even een paar pagina's terug en las iets over 4 ons aankomen. Dat is geen aankomen, dat weet je wel he? Er kan zomaar 2 kilo tussen gewichten zitten ineens als je vaker weegt. Drink eens een paar glazen en sta dan op de weegschaal. Die zie je ook gewoon terug natuurlijk :-) Dat is echt allemaal heel normaal. Op de langere termijn zal je misschien zelfs iets zwaarder uitkomen op een stabiel gewicht. Zo was het bij mij wel en als ik de fotos terug zie van 2009 dan is het ook prima. Net ietsje voller in gezicht (gewoon gestabiliseerd en weer beetje normaler). Ik kan nu bijna eten wat ik wil (als ik zou willen) zonder dat er iets gebeurt. Maar voor evenementen wil ik soms natuurlijk wel wat lichter.



Het rare is nu dat ik met plezier naar mijn lichaam kijk op dit moment en ook me lichter voel. Ik pas prima in mijn regenbroek en dat is opmerkelijk. Maar de weegschaal gaf precies hetzelfde aan als voor vertrek toen ik me vanmorgen woog. Dat was wel een verrassing. Maakt me niks uit, maar ik had lager gedacht qua lijf en hoe het voelt. Volgende week nog eens kijken.



Eind september ga ik meedoen met een run en in oktober misschien ook dus dan is het best fijner om wat lichter te zijn. Nu deed ik een truc met een rugzak: ik trainde met rugzak en op de loop zelf liep ik met niks. Ik was dus ineens 'lichter' en zo voelde het ook :-) Je moet alles mee meeslepen.... hahaha



Ik ga zo boodschappen doen want alle groenten is al op voor mijn stomertje.
Heey ladies hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik hier mee kom schrijven. Mischien dat dit mij kan helpen om gemotiveerder bezig te zijn met mijn lijn en als stok achter de deur. Ik weeg nu 69 kilo en wil in ieder geval proberen om 3 kilo af te vallen voor augustus(dan ben ik jarig) en wil ik lekker in mijn vel zitten. Niet dat ik superdik ben maar ik wil graag dat geen vetrolletje mij in de weg zit. Ik probeer 2 keer per week naar de fitness te gaan heb alleen gemerkt dat ik daar niet zo snel door afval, dus ik doe thuis ook cardio workouts. Is soms wel zwaar maar wel heel effectief om vet te verbranden. Dit is de workout die ik vandaag ga doen.

https://m.youtube.com/watch?v=Uvr-oAmwfVo

En als ik daarna nog de puf ervoor heb een beetje met gewichtjes in de weer. Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven