Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Ik besloot om weer even een kijkje te nemen op het topic en zie dat er weer een aantal nieuwe bij zijn gekomen! Leuk! Ik ben een tijdje niet meer actief geweest, omdat ik wat meer rust voor mezelf wilde creeren met het bijhouden van eetlijstjes. Ik was teveel bezig met de hoeveelheid calorieën in combinatie met voedingsstoffen en heb het idee dat ik dat nu wat meer loslaat. Ondertussen 2 kilo aangekomen waar ik redelijk blij mee ben en wat ook nodig was.

Hier weer een eetlijstje, ik zal ze niet dagelijks plaatsen, maar vind het superleuk om weer actief mee te doen!



Gisteren:

O: Havermout met all bran, geweld in gekookt water

L: 3 waldkorn roggebrood met roomboter

T: Appel en zoete peer, 2 dropjes

D: Salade met geitenkaas en pasta.

T: Appel en aardbeien met magere kwark, muesli en noten
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen waarvoor jullie hier mee schrijven. En helpt het jullie dan ook echt om hier te schrijven? Is dat vanwege de feedback of puur om voor jezelf het lijstje toonbaar te maken?



Leuk Redrose dat je hier mee komt schrijven! Heb je ondergewicht dat je blij bent met 2 kilo erbij?



Nanase: Ja kennelijk zou ik 8 boterhammen per dag moeten eten buiten mijn avondmaaltijd en tussendoortjes om. Ik vind dat erg veel en mocht dat ook aanvullen met bijvoorbeeld rijst/pasta/quinoa of couscous bijvoorbeeld. Borstvoeding zou gemiddeld 500 kcal per dag verbranden dus vandaar dat je wel goed moet blijven eten.



O: kiwi, 2 bh 1 met geitenkaas en roomboter de ander met tartex

T: erg veel honger: rauwkostsalade, 2 pruimen, groot glas amandelmelk en een bh met baba ganoush

L: 1 bh met champignons gebakken in kokosboter en gekookt eitje, veel komkommer en tomaat en een sinaasappel

T: handje amandelen geitenyoghurt met lijnzaad en agavesiroop

A: ? eten bij vrienden= kleine appelpannenkoek, en een kleine met stroop, bakje aardbeien

T: geitenyoghurt met lijnzaad, amandelen, agavesiroop en blauwe bessen

T echt trek: 2 bh met baba ganoush
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het zeker wel, vooral omdat ik dan zelf zie of het veel/weinig/gezond/ongezond is. En ik vind het gezellig



O: havermout casio

L: 3 bb, 1x pindakaas/hagelslag, 1x hummus, 1x mosterd/kaas

T: 1 bb monsterd/kaas

T: helft van een ijscoupe ;)

D: groentencurry met naanbrood

35 km gefietst (maar wel in 4 uur )
Gister:

O: soyayoghurt met granaatappelpitten en muesli en een glas jus d'orange

T: kersen

L: dubbele boterham met kipfilet en dubbele boterham filet

T: nog meer kersen

D: pastaschelpjes met courgette, broccoli, champignons en gele paprika met pesto/philadelphia light saus, pijnboompitjes, beetje kaas en een stukje gegrilde kipfilet. Na een bolletje yoghurtijs met verse aardbeien. Er kwamen vrienden eten en dit had ik op hun verzoek gemaakt.



Vandaag:

O: volkoren beschuit met hagelslag puur en een smoothie van soyayoghurt, aardbeien en 2 lepels havermout

T: rauwe wortels

L: dubbele boterham filet en dubbele boterham snijworst

T: de andere helft van het zakje wortels

D: all you can eat sushi . Vooral sushi gegeten, echt vanalles en ook een paar gerechtjes van de gril (zalm, gamba's en ossehaaspuntjes), hapje noodles, salade, sashimi van zalm en tonijn, soyaboontjes, gefrituurde melk... Echt schandalig veel! En na nog een bolletje zwarte sesam ijs.



Sport: vanochtend ruim 2 km naar het werk gelopen en na de sushi 3,5 km naar huis gewandeld. Morgen weer naar de sportschool! Dan lees ik hier ook even terug.
Alle reacties Link kopieren
Girlwirie, ik heb inderdaad nog wat ondergewicht van een paar kilo. Gaat gelukkig de betere kant op! Gisteren:



O: aardbeien met muesli

L: 3 noten-rozijn roggebroden met boter

T: appel en peer

D: salade met feta, olijven, 5 soya-balletjes van de barbecue. 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik wil hier graag gaan meeschrijven en inspiratie opdoen. Ik wil graag gezonder gaan eten. Volgens mij eet ik al redelijk gezond, ben zo'n 4 maanden geleden gestopt met pakjes & zakjes en dat gaat goed.



Mijn lijstje vandaag:



O: Afbakbroodje met aardbeien, andere helft met ei. 1 cracker met filet americain.

L: Bakje griekse yoghurt 0%, wat muesli en honing.

T: Fruitsalade van aardbeien, druiven en banaan

D: Tortellini met tonijn uit de oven



Vanavond naar de bios dus dat zullen wel wat chippies worden.

Hebben jullie nog tips voor vervaning van de muesli? Ik doe ook regelmatig een banaan door de yoghurt en honing, zonder de muesli dus. Maar ik wil niet teveel bananen eten.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe mensen leuk!!



Mijn lijstje van gister:



O: havermout met amandelmelk en 2 wilde perziken.



T: boekweitpannenkoek met graskaas. Banaan. 3 sultana's.



L: boekweitpannenkoek met appelstroop en rozijnen. Banaan. Handje gemengde noten, rozijnen.



T: boekweitpannenkoek met rozijnen en appelstroop. 2 Banaan, 2 aardbei.



D: tapas: geroerbakte groenten: champignon, paprika, ui, spinazie. Gebakken ei. Aardappelpannenkoek. Crème catalane. Aardbei thee.



T: raspatat, graskaas, groene thee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met amandelmelk, banaan, pure cacao, kokosrasp. Kruidenthee. 3 sultana's



L: 1 spelt/zuurdesemboterham, 1/2 papaya, handje gemengde noten, rozijnen. Noodles met gebakken ei en taugé.



T: 3 gedroogde abrikozen, kruidenthee. Graskaas. Raspatat. Limoensap met 2 theelepels suiker en water.



D: sugarsnaps en taugé met kruiden in roerbakolie. Zwarte kleefrijst.



T:3/4 boekweitpannenkoek met aardbeien en appelstroop. 1/4 boekweitpannenkoek met kaas. Kruidenthee.
Alle reacties Link kopieren
Nil, lust je ook havermout? Wij zijn hier bijna allemaal aan de havermout, superlekker en healthy! Je kan het warm en koud eten. Verder goed bezig zonder pakjes en zakjes, daar streef ik ook naar!



Casio wat interessant dat je dagelijks nieuwe mensen ontmoet! Ik ben professioneel danser. Ik train nu dagelijks om in shape te blijven en deze week een paar voorstellingen gehad en niet zoveel tijd gehad om hier te schrijven. Maar is wel belangrijk dat ik niet te zwaar wordt want dat kan echt niet in dit wereldje. Wel lastig want ik hou heel erg van eten! Ik ben nu 56 kilo, en eigenlijk wil ik er nog 2 kilo af hebben. Goed dat je lekker die traktatie hebt genomen. Moet n keer kunnen toch! En ook superknap dat je dat niet hebt gedaan voor 6 maanden! Wat n discipline!



Girli, ik vind het eigenlijk ook gewoon leuk om hier lijstjes te posten en lijstjes van anderen te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Is het goed als ik hier ook kom mee posten?

Ik probeer al een tijdje gezonder/minder te eten maar kan hier en daar wel wat tips gebruiken denk ik.



Vandaag wel een raar dagje want ik heb een mega kater na een stap avondje gister.



Ochtend:/ lag in bed

Middag: lunch bij de subway met een vriendin; kleine subway melt (met kaas, kalkoen, ham, komkommer en sla), kop groene thee en 500ml water.

Tussendoor: 2 nectarines, 500 ml water

Avond: aardappelen, sperziebonen en een stukje vis.
Alle reacties Link kopieren
Nanase, ik denk niet dat ik havermout lust, mijn opa at dat vroeger altijd en vond het er erg vies uitzien. Hoe eet je dat dan? Ik lust geen melk..
Noem mij maar Nil!
Het is gezellig druk hier, leuk!



Casio, superknap dat je 9 kilo kwijt bent! Afvallen vanaf 80 kilo is een stuk lastiger dan vanaf 122! . We hebben hetzelfde soort figuur trouwens.



Ik ben hier gaan lezen en schrijven nadat ik had besloten dat ik zou gaan afvallen. Omdat het nogal snel gaat, was ik in het begin best bang dat ik niet gezond bezig was. Hier heb ik goede tips gehad, oa invullen eetdagboek voedingscentrum en krachttraining toevoegen bij het sporten. Door jullie lijstjes heb ik ook vaak zin om bepaalde dingen te proberen. Ik heb een fulltime kantoorbaan.



nil.nequit.amor, havermout ziet er inderdaad niet bepaald lekker uit, maar het smaakt wel goed! Je proeft de melk niet (ik tenminste niet). Gewoon ook een appeltje en kaneel of ander fruit toevoegen!



Vandaag gegeten:



O: 2 volkoren beschuiten met jam en een klein schaaltje soyayoghurt met muesli

L: salade van rucola, tomaat, olijven, pastaschelpjes, pijnboompitten en een beetje slasaus

T: 2 crackers met zuivelspread pesto

D: aardappeltjes uit de airfryer, sperziebonen en vegetarische groenteballetjes en als toetje een schaaltje met aardbeien en kersen



Vanochtend weer ruim een uur gesport in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Hi nil, ik lust ook geen melk. Maar havermout hoef je niet per se met melk te maken. Soms maak ik het wel met een beetje melk, dan doe ik 1/4 de melk en de rest water. Ik vind het lekker met amandelmelk en dan inderdaad fruit toevoegen zoals appel/banaan en kaneel en rozijnen. Ti's wel even wennen misschien maar ik vind het erg lekker.



Hee gifgroen, was het lekker de sushi? Zo te zien heb je er lekker van genoten,goedzo! Leuk om te lezen dat je inspiratie opdoet uit andere lijstjes. Ik vind het ook heel leuk dat we dingen van elkaar uitproberen. Voor mij was dat de overnight oats bijvoorbeeld. Hmm!
Alle reacties Link kopieren
Welkom xapple! Idd beetje klein lijstje vandaag!



Hi redrose, leuk dat je mee komt schrijven! Hoe komt het dat je aan moet komen?



Girli, op zich wel Chill dat je veel kan eten als je borstvoeding geeft!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met soja melk, aardbeien, pure cacao. 3 sultana's, kruidenthee.



L: havermout met melk, banaan, cacao. Kruidenthee met suiker. Handje gemengde noten, handje rozijnen.



T: cappuccino, salade met gegrilde aubergine, courgette, olijven, gebakken aardappel, gebakken yam, wilde rijst. 2 sesamcracker met pindakaas en pure hagelslag.



D: geroerbakte groenten: sperziebonen, paprika, ui, bloemkool. Bruine rijst, gebakken ei. Kruidenthee met suiker.



T: graskaas.
Alle reacties Link kopieren
Casio lekker lijstje heb je de 12e. En heel erg netjes ook! Ik vind, al doe je er 4 uur over, 35 km fietsen erg goed!



Oh Gifgroen Ik sushi!



Redrose: Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Nanase: hoezo heb je ondergewicht dan? Als je aan moet komen vind ik je lijstje eerlijk gezegd nog weinig maar ik weet je je ondergewicht-reden ook niet natuurlijk.



Nil.nequit.amor: Mag ik je amor noemen? Welke film ben je geweest en heb je nog chips genomen?



Nanase: Eet jij die raspatat nog apart of zijn dat maar een paar frietjes? Je lijstjes zijn altijd heel erg gevarieerd en uitgebreid maar dat mag ook wel als ik hoor wat voor topsport je bedrijft!



Xapple: Welkom! Wat een enorm klein lijstje zeg al gaf je al aan dat je brak was. Ben benieuwd naar een gewoon lijstje van je



Oh goed idee die havermout! Ga ik ook eens proberen!



Gisteren:

O: kiwi, beschuit met roomboter en muisjes

L: 1 bh met geitenkaas, 1 speltcracker met baba ganoush, rauwkostsalade, sinaasappel

T: rivella

A: Japanse roerbakgroentes, gekookt eitje, bh (niet zo'n trek)

T: (kreeg uiteraard nu wel trek) geitenyoghurt met lijnzaad, heel veel aardbeien, agavesrioop,

T: bh met kokosboter, speltcrakcer geitenkaas, worteltjes met dip, handje rauwe amandelen
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wil hier graag meeschrijven. Zou nog een paar kilo kwijt willen, 5 ongeveer. Nu heb ik weinig inzicht in wat ik eet, dus zo ga ik het proberen bij te houden.



o: 2 sneden brood met halvarine en roomkaas, magere melk

l: 2 tosti's, magere melk

t: waterijsje, aardbeien

d: goulash met aardappels
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn best gedaan om iets meer te eten.

Heb geen ochtend tussendoortje genomen omdat ik later opstond.



Ochtend: 2 crackers 1x filet american 1x 20+ smeerkaas, 2 koppen groene thee

Middag: cracker met filet american, 1 pistolet met gekookt ei, 500ml water.

Tussendoor: glas crystal clear, schaaltje watermeloen, 500ml water.

Avond: maaltijdsalade met veldsla, dressing, gerookte kip, pijnboompitjes, kaas en pasta.

Toetje: banaan.

Vanavond neem ik nog een kop thee



Al een stuk beter dan gister denk ik zelf
De sushi was zoooo lekker; ik zou het wel elke dag kunnen eten! Maar dan beter niet volgens het all you can eat principe, haha. Zo voor een keer moet kunnen. Ik heb er in elk geval van genoten. En 't was nog gezellig ook!



Vandaag:

O: 2 beschuiten met hagelslag

L: 3 sneetjes zelfgebakken speltbrood met zuivelspread pesto en een salade van rucola, tomaat, olijven, kaas en een beetje slasaus

T: handje kersen

D: net als gister aardappeltjes, boontjes en vegetarische groenteballetjes

T: schaaltje aardbeien
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond nog een cornetto en 2 koekjes op ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren ook uit eten geweest, tapas. Was heerlijk! Nu weer een beetje opletten ter compensatie.



O: Griekse yoghurt 0% met een banaan en honing erdoor

T: Wasa rustiek cracker met smeerkaas, appel

L: 2 zuurdesembroodjes, 1 met ei en 1 met filet americain, rauwkost

T: Druiven/aardbeien

D: Mieschotel met kip en mango

T: Bakje optimel caramelvla



Is dit een beetje een goed lijstje zo? Eigenlijk wil ik geen optimel meer eten, maar ik ben bang dat ik van de volvette producten aankom. Ik wil juist nog 5 kg afvallen. Gaat dat wel lukken met vette yoghurt enzo? Ik lees overal tegenstrijdige berichten.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Nanase & girliwirie; ik heb voornamelijk ondergewicht doordat ik een prikkelbaar darmsyndroom heb. Kan slecht tegen vet en ben nu gewend aan het eten van vezels. Zou nog wel wat meer moeten eten, maar ik vind het hebben van meer eetmomenten gewoon fijn en hou er niet van om na een maaltijd erg vol te zitten..



Gisteren :



O: havermout, geweld in water met appel en rozijnen

L: bakje frozen yoghurt met fruit

T: stukje stokbrood met Aioli, prosecco.

D: geitenkaas salade

T: 6 Milka choco biscuit
Alle reacties Link kopieren
Nil, Optimel is beter dan de volvette yoghurt, maar naar mijn mening zitten er nog steeds veel slechte zoetstoffen in.. Is het anders een idee te kiezen voor magere yoghurt, kwark of magere yoghurt met een smaakje?
Hoi allemaal! Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven! Ik lees al een tijdje mee en zie nu allemaal nieuwkomers, dus ik dacht, misschien is dit een leuk moment :-). Ik ben erg bezig met gezond eten en minderen met pakjes/zakjes. Verder eet ik ook vegetarisch. Ik ben gek op kaas.. Ik heb een gezond gewicht en hoef niet af te vallen oid, maar wil graag meer ideeën opdoen en misschien anderen op ideeën brengen. Dankzij jullie zit ik al aan de havermout . Bij deze mijn lijstje van gister:



O: fruitsalade van bramen, banaan, kiwi en mango. Spelt-courgettepannenkoekjes met ahornsiroop, zwarte koffie.

L: zelfgemaakt kwarkbroodje (met veel noten en zaden), speltboterham met gebakken ei en belegen kaas, bakje tomaatjes en wortelen, stukje rookkaas.

T: (tijdens lange wandeling) kwarkbroodje en veel water.

A: broccoli met sesamzaadjes/-olie en gebakken aardappelen met een beetje mayonaise. Aardbeien met slagroom als toetje.

T: stuk tony chocolonely melkchocolade (jammie!). Smoothie van watermeloen/ijsklontjes.



Vandaag tot nu toe:

O: fruitsalade met bramen, nectarine en kiwi, zwarte koffie. Spinazie met ei en knoflookyoghurt.

T: kwarkbroodje van gister. Glas smoothie van banaan, rucola, veldsla, komkommer en watermeloen, cappucino van sojamelk, zonder suiker.

Uurtje gezwommen.

L: restant smoothie. Havermout met sojamelk, zonnebloempitten, lijnzaad, hennepzaad en stroop.



Nil: ik zou eerder kiezen voor gewone yoghurt dan optimel, want daar zitten redelijk wat toevoegingen in (suikers!). Volle yoghurt kan echt geen kwaad. Als je het idee van volle yoghurt niet fijn vindt, kies dan voor halfvol!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven