Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Gewicht: -0.3



10 weken zwanger nu vorige keer verdween op dit moment de misselijkheid als sneeuw voor de zon.



O: 4 cracottes vital met jonge kaas

T: smoothie ananas-mango

T: 1/2 stuk chocoladecake megadroog

Glas home-made ice tea

T: 1/2 kaasstengel

L: patat met mayonaise

Smoothie aardbei-banaan

T: 8 rijstewafels met slankie

D: sushi bowl met zilvervliesrijst, krabsticks en avocado

T: hoorntje met 2 bolletjes ijs

T: 3 cracotte met slankie



Kleine dame:

T: cracotte vital met jonge kaas

O: volkoren boterham met boter en jam

T: slagroom, klein stukje fudge

Paar slokjes home-made ice-tea

T: 1/2 kaasstengel

L: vitamine c lollie

3 patatjes met mayo

T: 4 rijstewafels

T: knijpfruit

T: doosje smarties

D: zalmfilet, asperges en gebakken aardappel
quote:Selin26 schreef op 15 maart 2017 @ 21:24:

Hier valt het lijstje mee vandaag, al krijg ik savonds altijd zo'n snackdrang, puur uit verveling.probeer wel voor afleiding te zorgen maar daarna ben ik alsnog aan het snacken.. Iemand tips?



Mij helpt het om een grote pot lekkere thee te zetten en een kop thee te nemen als ik snackdrang krijg. Of sporten, wat oefeningen thuis of buiten. Dan verdwijnt mijn trek ook (snaaitrek dan hè, natuurlijk niet als ik echt honger heb).
Alle reacties Link kopieren
O: yoghurt/peer/notenpittenmix

T: 3 mini-kruidencrackertjes

L: zelfgemaakte bloemkoolsoep en desemrozijnenbroodje met roomboter

T: latte macchiato met koekje

D: bloemkoolsoep vooraf. Sushi: rijst/zalm/surimi/avocado/komkommer

T: straks paar uur dansen, daarna denk ik bakje yoghurt met walnoten en beetje honing. Misschien een mandarijn.



Bij werkt bij snaaidrang ook thee en afleiding het beste. Eerst een halve liter thee, dan zien of ik nog steeds iets MOET eten.
Alle reacties Link kopieren
@Selin26: nee hoor, ik ben niet aan het vermageren; dit zijn gewoon de porties die ik per dag kan eten zonder aan te komen (gemiddeld 1900 kcal zijn dat).

@Koffiekop: vandaag het andere halve blik.

@eefje677: ja hoor, ik heb dan speciaal trek in iets hartigs. Vis mag maar een paar keer per week dus ik heb ook kippenpoten e.d. in de vriezer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Wat een prachtige dag gisteren! 's middags buiten gegeten en een terrasje gedaan, héérlijk!



Mijn lijstje van gisteren, héél raar maar normaal heb ik 's morgens altijd veel honger, dit was gisteren (en vandaag) niet het geval.



O gisteren: Vanille cappuccino, volkorenbeschuit met appel-perenjam en een pruim

T: latte macchiato en een banaan

L: 2 sneetjes brood met kaas, schijfjes komkommer en sla, en 2 kleinere sneetjes met komkommer en vegetarische spread

+ koffie met een chocoladetruffel op een terrasje

T: 2 mandarijntjes



T: omdat we later zouden eten haalde ik op het station nog een fruitsalade (doe ik nooit meer... 3 euro voor wat gesneden fruit.. balen)

A: Quinoa met gewokte groenten

T: 1 koekje met witte chocoladevulling



Ik ben tevreden! Niet teveel gesnaaid 's avonds, misschien is later avondeten dus wel dé oplossing voor mij!
Alle reacties Link kopieren
O: yoghurt/peer/notenpittenmix

T: na BBG workout eiwtshake met kokosmelk, halve banaan, spinazie

L: bloemkoolsoep en een speltcracker met huttenkase

T: paar pecannoten

D: 2 wraps met zachte geitenkaas en gegrilde paprika en courgette

T: cafe latte met een dadel

Nu paar uur dansen, daarna denk ik weer wat yoghurt/walnoten/honing en/of mandarijn
Alle reacties Link kopieren
Gewicht +0.3 misselijkheid is gewoon weg...

O: 2 volkoren boterhammen met slankie

T: banaan

T: Ham-kaas croissant

T: 3/4 gevulde koek

T: mango-meloen smoothie

L: Ham-kaas tosti (bruin) met ketchup

T: 1/2 l maltbier ... Schijn ophouden

D: 2 Knorr burito's

T: appel



Kleine dame:

T: cracotte vital met kaas

O: havermoutpap met lijnzaad, walnoten, dadel en 1/2 appel

T: 1/2 gevulde koek

T: slokje mango-meloen smoothie

L: blueberry muffin

Slagroom en een paar slokjes warme chocolademelk

Paar hapjes uitsmijter Ham-kaas op bruin brood

T: 1/2 Rozijnen-noten stengel (ah)

D: wortel, pompoenpitten en amandelen (lust geen burito)
Alle reacties Link kopieren
-Vandaag Chili con carne gegeten, deze keer met een ander kruidenmengsel, of eigenlijk, specerijen. En 's avonds taart.

-Gisteren was er rijstebrij van gekookte basmati met melk, met een klont boter en bruine suiker. En wat tomaten als voorgerecht. 's Avonds krentenbrood bij de koffie. Zonder iets erop overigens.

-Eergisteren een rijst/groentegerecht met een zelfbedacht kruidenmengsel dus het gerecht had geen naam. Ik had diverse kruidenprobeersels bijelkaar gegooid in een grotere pot en het was weer eens wat anders; kruising India/Griekenland ofzo.

-De dag daarvoor bloemkool met kerriesaus (boter, ui, bloem, kerrie, melk en aromat) en een grote haaskarbonade.



De rest van de dagmenu's was ongeveer hetzelfde als anders. Geen fancy stuff.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk weekend bij mij.. geen lijstjes om hier te posten, maar 2 keer afhaalmaaltijd gegeten gisteren en vandaag :$, dat kan beter!
Alle reacties Link kopieren
O: havermout/kokosmelk/mango/blauwe bessen/chiazaad/amadelschaafsel

T: na BBG workout eiwitshake met amandelmelk, halve banaan, spinazie

L: speltcracker met humus, 2 mini kruidencrackertjes met humus, paar rozijnen

T: koffie met melk en beschuit met muisjes (babybezoek)

T: wat rozijntjes en noten

D: chinees afhaal bij mn vader

T: koffie met melk en biscuitje



Gisteren was een rommeltje.....

O: stukje cheescake die vriend had gebakken

T: 2 koekjes

L: 1.5 hard broodje met roomboter, waarvan een halve met kaas

T: stukje cheesecake

T: wat mini kruidencrackertjes met zure room, een peer

D: gebakken aatdappeltjes, broccoli, linzenaspergeburger, ketchup, glaasje witte wijn

T: beker warme melk, stukje pure chocolade, mandarijn
Weekendje weg geweest daarom geen lijstjes gepost de afgelopen dagen. Elke dag meer dan 10 km gelopen dus ik had de chocola bij de thee, desserts en alcohol bij het diner en warme chocomel omdat ik het koud had 's avonds na een stortbui best verdiend



Vandaag laatste vrije dag:

O: broodje hagelslag

L: broodje spinazie-kaas rondo en maiswafels met avocado, zout, peper en chilipeper

T: mini kitkat chunky

D: witte rijst en rode curry met kipfilet en groente van de Thai (afhaal)
Alle reacties Link kopieren
O: kop thee met schaaltje aardbeien voor het hardlopen. Daarna drie vitalu volkoren crackers waarvan 1 met smeerkaas 20+ en 2 met zuivelspread light met kipfilet en komkommer

L: Griekse salade (1 paprika, stuk komkommer, 2 tomaten, stukje witte kaas) en water

T: drie rijstwafels waarvan 1 met smeerkaas 20+ en 2 met halvajam en thee

D: 400 gram broccoli en 100 gram zalmfilet uit de oven met geitenkaas en citroen en water

T: bakje ben en jerry met thee
Alle reacties Link kopieren
O: havermout/kokosmelk/chiazaad/mango/amandelschaafsel

T: mandarijn

L: volkoren wrap met humus/spinazie/veldsla/geraspte bietjes/komkommer/kwart avocado en cappuccino

T: worteltjes/tomaatjes/5 paranoten, later een mandarijn

D: Tomatenpaprikasoep en veldsla/spinazie/halve avocado/tomaatjes/komkommer/bietjes/olijven/zachte geitenkaas

T: na BBG workout eiwitshake met kokosmelk/halve banaan/lijnzaad, later stukje pure chocolade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven