Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
O, en ik ben 1 keer van nick veranderd, omdat ik meeging in de knopjesgate-gekte
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal, ik heb jullie helemaal verwaarloosd....sorry



Ik ga morgen bijlezen, reageren en het afvallen weer oppakken.
Dank je twisted.

Ik had in mijn puber jaren anorexia en in mijn 20er jaren een mix van crashdieten, frustraties en eetbuien.

Je spreekt wijze woorden, op tijd loslaten.



Misschien ben ik van een andere planeet, maar wat is knopjesgate?





Haaaai Elle!
Annelore, de mensen die me hier herkend hebben, wisten al dat ik op viva schrijf. Op zeker moment kreeg ik de vraag of ik dan Gifgroen was. Jij mag trouwens echt trots zijn op hoe goed je nu met eten omgaat na heel die opsomming!



Twisted, het begin is er dus alweer. Fijn! Was je 7 kilo aangekomen in 4 maanden? Daar schrik ik wel een beetje van. Ik had al wel gelezen dat op gewicht blijven nog moeilijker is dan afvallen. Maar dat het zo snel kan gaan.. En hoe je hier schreef over eten en bewegen dacht ik dat jij het zeker zo vol zou houden. Die gezonde levensstijl moet dus echt voor altijd.....



Of in elk geval voor 80% van de tijd. Die 20% is voor dagen als in Antwerpen. Want daar heb ik genoten van een wafel met chocolade, pralines bij de thee en frietjes. En het was heel gezellig om m'n vrienden weer te zien.
Wat lief, dank je giffie!!

Hopelijk genoten van de Belgische frietjes!

Je was hier trouwens op een goede dag, heel het land staat op zn kop... blijkbaar hebben we een belangrijke voetbalmatch gewonnen ofzo... Had het zelf pas door toen ik niet verder mocht rijden door het centrum
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn nick nog nooit veranderd (weet niet eens hoe je dat moet doen)



@ Twisted. Dank je. Ja dat zeggen ze wel, maar ik ben ook maar klein. Dus dat scheelt ook nog eens denk ik. 1 ding is wel, ik eet nooit onder de 1400. Dus krijg gewoon alle voedingsstoffen binnen.

Hoe ben jij afgevallen en hoe lang heb je er over gedaan? Hoe komt het dat het er nu weer aan zit?

ALs ik eenmaal zover mocht zijn (klinkt nog zo ver weg) dan houd ik een marge van een kilo of 2 aan.



Deze week 2 ons aangekomen. Viel me niet tegen. Van het weekend niet zo nauw gekeken met eten, wel meer bewogen en mn maandelijkse feest komt eraan. Dus aardig te verklaren denk ik zo.

Deze maand gaat wat dat betreft niet super. Maar ook elke keer van die dingen tussen door waardoor het erg moeilijk is.

Nu is dat voorlopig niet meer aan de orde.



Ben heel erg benieuwd naar verhalen van mensen die al veel zijn afgevallen, hoe lang ze er over hebben gedaan en hoe? En hoe ze het nu doen om op gewicht te blijven. Kortom succes verhalen. Kan er nooit zo veel van vinden en het is zo fijn om ervaringen te lezen van anderen. Motiveert dit jullie ook?

Ik ben echt heel erg bang om aan te komen als ik meer ga eten om op gewicht te blijven. Zou je in het begin sowieso aankomen als je meer eet en dat het daarna gelijk blijft gaan?

Weet iemand dit?
Hoi dames,

Ik ben aan het proberen een goed en realistisch eetplan op te stellen. Ben nog wat aan het puzzelen... Denk wel dat mij dat gaat helpen als er iets op papier staat. Maar geraak verhoudingsgewijs niet aan voldoende khd met mijn intoleranties. Maar daar zijn ze mij mee aan het helpen op het mooi, slank en gelukkig topic.



Yolanda, zo'n beetje erbij valt inderdaad mee he ;)

Wat ik wel eventjes wilde zeggen, het is niet omdat je 1400 cal eet dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt he. Die 2 staan los van elkaar. Je kan elke dag 1400 cal aan Mac Donalds eten, maar denk niet dat je dan veel vitamienen verzamelt haha!

Niet dat ik denk dat jij dat doet hoor haha, maar is gewoon een denkfout die vele calorietellers maken.



Elle!!! Belofte maakt schuld!!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er al



Ik heb er heel erg veel moeite mee op het moment, om mij aan mijn eten te houden zeg maar.

Het is net te veel om af te vallen. Ik kom gelukkig ook niet aan maar ik wil zo graag nog een paar kilo kwijt.



Fijn dat ze je helpen met je lijstjes annelore, lijkt me heel erg moeilijk om te eten met al die intoleranties die jij hebt.



Ik eet heel vaak hetzelfde, heb totaal geen ideeën voor afwisseling qua lunch, ontbijt en tussendoortjes.....help??
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_145079 wijzigde dit bericht op 25-06-2014 22:02
Reden: beter niet kunnen reageren
% gewijzigd
Annelore, what happened? Je was toch op een manier aan het eten waar je je goed bij voelt? Is het vanwege die 2 kilo en de boekweitpasta waar je het laatst over had? (Even geloept; ja toch wel :( )



Kop op meid! Twee kilo stelt niet veel voor. Het was ook nog eens een momentopname. En die 2 kilootjes kunnen haast niet aan de boekweitpasta liggen, want zoveel calorieën zitten daar niet in (heb het opgezocht). In 2 eetlepels olijfolie zitten evenveel calorieën als in 65 gram boekweitpasta. Daar hoef je toch niet vanalles voor om te gooien?



Je schrijft hierboven al dat calorieën niks zeggen over voedingswaarde. Klopt als een bus. Calorieën zeggen daarnaast ook nog eens niks over hoe verzadigend een product is. Om de McDonalds ook maar als voorbeeld te gebruiken; een uur na een big mac kan ik er nog wel een op. Maar een uur na een schaaltje havermout, taal ik nog niet naar eten! Blijkbaar geeft die boekweitpasta jou een voldaan gevoel. Dan is het voor jou toch een prima product?! Lekker blijven eten dus! Misschien kan je iets anders minderen wat je lichaam minder 'mist' als je het niet neemt? Olie bijvoorbeeld (2 eetlepels )?



Maar waarschijnlijk is dat helemaal niet nodig want je kleren zaten steeds losser dus je moet toegeven dat je de laatste tijd toch iets goed gedaan hebt! Terug naar je positieve gevoel dus graag.



Aaah je bent er!

Nou zolang je status quo blijft, niks verloren toch. Af en toe een pauze moet kunnen.

Ontbijtideeen heb ik niet echt, want de meeste mensen gruwelen van mijn ontbijten haha! Voor de lunch allerhande slaatjes met dit mooie weer!





Welkom nik! Goed bezig al!
Ow net gelijk met jou gif.

Ja dank je, ik wist het allemaal niet zo goed meer qua eten.

Maar mn lijstje is af nu, en idd MET boekweitpasta er terug bij. Ik weet het dan achteraf wel dat ik beetje door sla haha!

Thx voor de bemoediging!
Blij dat te horen, Annelore! Naar je lijf blijven luisteren ipv naar dat irritante stemmetje want je doet 't super!
Alle reacties Link kopieren
quote:gifgroen schreef op 24 juni 2014 @ 22:13:

Blij dat te horen, Annelore! Naar je lijf blijven luisteren ipv naar dat irritante stemmetje want je doet 't super!Plus één
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Gifgroen, hoe kom je erbij dat ik 7 kilo ben aangekomen in 4 maanden? Het was slechts 3 kilo, maar daardoor kwam ik wel boven een bepaald gewicht waar ik écht niet boven wilde komen Nu zit ik er gelukkig weer onder. Ik kan trouwens heel goed afvallen, maar absoluut niet op gewicht blijven. Iedere keer neem ik mezelf voor om meteen in actie te komen als ik 2 kilo ben aangekomen, maar de praktijk leert dat ik daar toch te laks in ben en dan 'ineens' toch weer 10 kilo zwaarder ben. Zo stom echt



Ik hou het kort, want ben doodmoe. Nog even een wasje ophangen en dan duik ik mijn bed in.



Ik zwaai naar de rest
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
@Annelore, met 1400 kcal (zit nu op 1450 en denk niet dat ik lager ga) bedoel ik indd gezond eten. Vb

O: kellog's crunch met hv melk, T: granenkoekje of appel,

L: 3 boterhammen met kipfilet of appelstroop of 0% vet yoghurt vanille met een appel, T: granenkoekje,

D: aardappelen, groente en vlees

T: volkoren peperkoek en...... Lekker koekje, stukje chocolade etc (ligt er aan wat ik nog over heb)



@ Gif mooi gesproken naar Annelore. Helemaal gelijk.

Je bent goed bezig Annelore, laat je niet gek maken.



@Twisted ja het op gewicht blijven is een moeilijk en in principe een levenslang proces.



Dames wat hoop ik dat ik deze week 1,1 kilo afval. Is veel dat weet ik, maar hoe mooi zou het zijn, want dan heb ik officieel een gezond gewicht :D:D

Vanochtend stiekem gekeken en er was 1,1 af. hoop dat dat zo blijft voor maandag. Geen idee of dat lukt. Is het niet zo ben ik wel een beetje teleurgesteld maar kan het wel hebben.

Komt ook omdat ik ga shoppen volgende week dus als het lukt heb ik een hele mooie beloning.



Soms zie ik het in de spiegel en zie ik ineens hoeveel slanker ik nu ben. Tuurlijk kan er nog meer af, ben absoluut niet plat. Maar vergeleken met eerst. Wauw :D
Thanx girls!!! xxx



Ik duim voor je yolanda, maar hoe dan ook als er maandag geen 1,1 af is dan zeker zeer binnenkort. Dikke proficiat! Of moet ik zeggen dunne proficiat haha!



Twisted, ben je nu 3 kilo van je streefgewicht dan? Ow, dacht dat je het bonter had gemaakt, je zal zo wel weer op streef zitten ;)



Volgende week een heel drukke, maar leuke week! Veel plannen met vrienden! Verjaardagsborrel, eerste festivalletje van deze zomer en wat bijpraatsessies op de menu... Hou ervan als mijn agenda zo vol zit! :-)

See ya later!
Alle reacties Link kopieren
Nee Annelore, ik ben niet 3 kilo van mijn streef af. Was het maar zo'n feest Nog 6 kilo verwijderd van een gezond gewicht (BMI 25) en dan wil ik er eigenlijk nog een kilo of 3 af om wat speling te hebben. Liefs nog meer, maar laten we eerst maar eens aan die 6 kilo beginnen Veel plezier komende week!



Yolanda, lukt die 1,1 niet deze week, dan komt dat volgende week wel. Je bent zo goed bezig. En wat kleren kopen betreft, die ene kilo maakt geen hol uit. Je wisselt vaak per dag al een kilo, omdat je dan net iets meer of minder vocht vasthoudt dan de dag ervoor.



Ik ben in 3 weken tijd 2 kilo afgevallen en daar ben ik erg blij mee



Zo direct lekker de kroeg in om voetbal te kijken. Ben benieuwd hoe we het gaan doen. Zullen wel de nodige wijntjes/biertjes bij komen kijken
I am surrounded by morons
Twisted, bedankt voor de laatste toelichting want je eerdere gegoochel met getallen kon ik duidelijk niet volgen . Goed gedaan al, die 2 kilo! En je hebt nu toch op tijd ingegrepen? Jij ook niet te streng voor jezelf hè!



Yolanda, veel plezier met shoppen! Ga je iets speciaals kopen? Draag je ook andere kleren nu je slanker bent? Wat goed dat je dat zelf ziet in de spiegel trouwens!! Ik heb laatst voor het eerst in 25 (!!) jaar een jurkje gekocht. Ik zei altijd dat jurken me niet staan, maar bij deze kon ik niet ontkennen dat hij wel staat. Nu nog een gelegenheid zoeken om 'm aan te trekken..



Hier gaat verder alles z'n gangetje. Met eten word ik steeds losser; traktaties op het werk neem ik als ik ze echt lekker vind en van de week heerlijk een pizza gegeten op een terras. Sport nog wel 4 keer per week. Gewicht is redelijk stabiel (behalve de dag na die pizza, dat was 1,5 kilo erbij!! )



Annelore, leuke week komt eraan voor je. Veel plezier!



En verder iedereen ook een fijne week natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Twisted, ik kan ook heel goed afvallen maar op gewicht blijven lukt me nooit. De laatste 2 weken behoorlijk laten gaan dus en vanmorgen gewogen en dus 3 kilo erbij

Alcohol met hapjes tijdens het voetballen, een verjaardag, een BBQ en het snaaien tussendoor omdat ik het toch al "verpest" heb.



Zaterdag maar weer flink yoghurt, kipfilet en veel fruit en groente ingeslagen en er maar weer voor gaan.



Dat je wat losser gaat worden is niets mis mee Gif, alleen opletten dat je niet aankomt. Maar ja, dat is juist het moeilijke.....succes!



Je lijstje ziet er prima uit yolanda, iets wat ik ook ongeveer eet als ik weer fanatiek ben.

Wat voor granenkoekjes zijn dat?

En kun jij het bij 1 houden?

Dat lukt mij dus nooit hè, ik moet dan de hele verpakking
Alle reacties Link kopieren
Thanx meiden. Enne wat denk je gelukt :D:D

Wist wel dat ik wat meer zou afvallen als anders (ivm vocht dat ik aan het vasthouden was) maar het heeft mn verwachtingen overtroffen. Moest 4 keer kijken, maar liefst 1,7 kilo afgevallen. Sta er echt versteld van. Niets bijzonders gedaan ook verder. Maar mooi meegenomen. En dit betekent dus dat ik vanaf deze week officieel een gezond BMI heb!!!!! Dus superblij!!!!!

En dan is het helemaal een beloning om zaterdag nieuwe kleren te shoppen :D



@Annelore nou zou zeggen geniet er dan maar van. Deze week heb ik het ook drukker. ZOwel met leuke als minder leuke dingen :P (het huishouden)



@Twisted. Nou die zijn er maar weer af. Het is te overzien he wat je nu af moet vallen. Hoop dat je er snel vanaf bent.



@Gifgroen. Ja ik draag andere kleren als eeerst. Voel me stukken beter en lekkerder in mn vel. Dus pak nu merk ik naar andere kleren. Andere broeken wat andere truitjes en zelfs nu heb ik zin in wat leuke jurkjes waar ik normaal niet zo van ben. Dus als ik ga shoppen ga ik toch ook eens echt kijken voor wat leuke dingen waar ik er slank in uit zie. En kan ook echt wel nieuwe dingen gebruiken :P

Moet lukken toch. Je vind er vast wel een leuke gelegenheid voor. Super hoor.

Ja op een gegeven moment moet je het wat losser gaan laten. Ik denk echt dat ik het ook meer zoals jouw gaat doen. Alleen wil ik uiteindelijk 2 keer naar de sportschool gaan. Event 3de keer hardlopen buiten of fietsen ofzo. Scheelt toch qua tijd. Voorlopig blijf ik nog even 3 keer gaan, maar gaat uiteindelijk naar 2



Dank je Elle, ik vind het een goed haalbaar lijstje.

Net zoals vanavond eten we makkelijk en dus broodje shoarma maar dat kan gewoon. Heb ik gewoon savonds minder over. Dus 1 klein tussendoortje dan maar dat is genoeg.

Succes dan weer deze week. Weer lekker voor gaan.

Zijn LU time out granenbiscuits. En ja meestal wel. Soms stop ik m ook wel eens expres weg. zodat ik het niet zie.



Iedereen weer succes deze week. Ik voel me echt super na mijn weegmoment. Hier teer ik nog wel even op.

En dan zaterdag mn beloning in de trant van nieuwe kleren enne volgende week komt er pas een super beloning (vind het wel spannend) want dan ga ik voor mijn trouwjurk kijken
In koekjes worden vaak toevoegingen gedaan die leptine onderdrukken. ( leptine is het hormoon dat vrijkomt als je verzadigd bent). Dus dat is jouw schuld niet Elle, dat je het hele pak opeet, dat is slimme marketing ;)



Jeeeej yolanda!!! You did it girl !!! Wat ga jij een stralende bruid zijn !!!



Ow twisted, ietsje meer dan. Maar valt idd te overzien zoals yolanda zei. Succes ook!



Gif, elke gelegenheid is een goede gelegenheid om je in je sexy jurkje te heisen, al ga je ermee naar de supermarkt ;)
Alle reacties Link kopieren
Leptine? Nooit van gehoord. Zit dat wel in andere producten dan? Het duurt altijd zolang voordat ik verzadigd ben.......

Ik moet altijd tegen mezelf zeggen dat ik voldoende heb gehad, en meestal na een half uur krijg ik pas het gevoel, hé ik heb toch wel een vol gevoel, terwijl mijn man of een vriendin of wie dan ook gewoon tijdens het eten al kunnen zeggen dat ze voldaan zijn.



Geweldig yolanda, super gedaan!!



Wat leuk Gif, een jurkje. Wat annelore ook al zegt, een jurkje kun je toch overal naar toe aantrekken? Gewoon doen.
Leptine zit niet IN voedsel. Het is een hormoon dat je lichaam zelf aanmaakt om je een verzadigd gevoel te geven. Grehline is het hormoon dat je honger geeft. Normaal zijn deze 2 goed afgesteld zodat het lichaam niet te veel en niet te weinig binnenkrijgt.

Maar in sommige producten ( vooral snacks, sauzen, soepen bereide maaltijden,...) zit een toevoeging die leptine onderdrukt, dus je kan er blijven van eten.



Die toevoeging is : E621

Om het nog moeilijker te maken, heeft het onding ook veel schuilnamen: MSG, ve-tsin, glutamaat, plantaardige gehydroleerde olie/vet, gefermenteerde of gehydrgoneerde eiwitten, calcium- of natrium caseinaat, of simpelweg kruiden of specerijen of natuurlijke aroma's...

Kan geen mens nog aan uit natuurlijk ;)



Daarnaast, als je veel van dit product binnenkrijgt, kan het zijn dat je honger-verzadigingsbalans zodanig van streek geraakt, dat je je bij wijze van spreken zou overeten aan wortels.



Wat dan ook niet meehelpt is een schommelende suikerspiegel. En de combinatie transvet/suiker heeft een opiumachtige werking in je brein.

Dus daar gaat het pak koeken of chips :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven