Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Melody, wat erg! Sterkye



Vogelkip.....bikini aandoen....nope de confrontatie in kleren is al erg genoeg! Naast kilo's heb ik veel huid over op mijn buik door de zwangerschappen. Ik had vooral bij de eerste een enorme buik (veel vocht en veel vruchtwater en groot kind)

Mar vaandaag ging weer leKker gelukkig! Blijkbaar helpt het van me afschrijven ook.



Hvm peuterpuber....check! Hahaha tja dat vreet energie. Maar gelukkig maakt de peuterhumor weer een hoop goed. Laatst hing de was buiten, zei zoon; mama je borsten hangen daar! Dat waren mijn bh's haahaha

Cyclus is wel een goede om in de gaten te houden idd!



Flore gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
@Melody; Sterkte meid!



@ Isis; Vegetariër uit principe? Tja, in de puberteit las ik dat je dan minder last van pukkels zou hebben. Zeer belangrijk natuurlijk En ik had ook niet veel last van pukkels gelukkig. Maar of dat daar aan gelegen heeft, zal ik nooit weten. Inmiddels kan ik het niet meer goed verdragen (buikpijn e.d.) Dan zou ik het weer heel langzaam moeten opbouwen, maar daarvoor mis ik het niet genoeg. Ik vind vlees wel lekker ruiken als ik het klaarmaak (zo erg vegetariër ben ik dus niet), maar eten hoef ik het niet.



@Xasi; Prachtig zulke uitspraken. Mijn oudste praat alleen nog niet echt. Met des te meer frustraties en driftbuien tot gevolg. (Ik ben nog steeds gek op hem hoor, kan heerlijk ondeugend lachen).

En over de buik zullen we het maar niet hebben. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat het nooit meer zal worden wat het was. Heb nu een zebra-buik. Maar goed, er hebben 2 mooie jongens ingezeten.



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden!



@ Melody: heb je een beetje kunnen slapen?

@ Xasi: haha, heerlijk die peuter uitspraken!



Ik was vanochtend erg blij toen ik op de weegschaal stond, eindelijk weer onder de 80! Nu wil ik alleen nog maar die zeven zien Vandaag de hele dag werken en na het werk direct door naar de sportschool!
@Sneeuwwitje: Goed bezig!!!



Ik hoop zo dat ik vrijdag ook iets afgevallen ben, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Vandaag gaat het me toch niet lukken om te zwemmen zoals ik mezelf had voorgenomen, ik dacht dat ik nog een badpak had liggen maar nee dus. En m'n bikini hou ik alleen voor het strand, want die hangt anders op m'n enkels zodra ik m'n eerste duik neem



Vanavond krijg ik vriendinnen te eten, moet nog even bedenken wat voor gezonds ik klaar ga maken. Fijne dag weer allemaal!
Straks dan maar weer een lange wandeling maken. Ik heb trouwens gedroomd over jullie vannacht!
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje;



Lekker voelt dat als je dat op de weegschaal ziet!

Ik herken het. Goed bezig!



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje wat goed!!! Ooo dat moet zo lekker voelen! Go girl!
Alle reacties Link kopieren
Hvm ook zonder gekke uitspraken doen ze voldoende gekke dingen hgahah

Ja de tijgerstreepjes kana ik wel accepteren inmiddels. Maar overtollighuid wat dus er overheen hangt niet. Zal ook niet weg te werken zijn helaas. We gaan ons best doen voor zo veel mogelijk, dat wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat word er hier veel geschreven! Gezellig



Hvm: Je lijstje ziet er goed uit! Ik eet zelfs nog iets minder als jou. Het ligt bij mij denk ik echt aan wat ik eet en aan het extra snoepen. En ik neem wel tussendoortjes, wel gezonde hoor. Maar ik vind het soms frustrerend dat ik helemaal niet zoveel eet en toch niet afval!



Flore: Gefeliciteerd!! Het is 30 days shred, dit is een workout die je thuis kunt volgen, 10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3 en dit dan elke dag (met een rustdag soms). Bij mij bevalt het erg goed omdat het per keer maar een half uurtje duurt. Hoop op goede resultaten na de 30 dagen!



Lienemien: Heb jij bij weightwatchers het online abbonoment of krijg je ook echt begeleiding? Mij lijkt het lastig omdat ik met avondeten ook met mijn vriend zit, deze wil denk ik niet de dingen eten die ik dan moet nemen!



Vogelkip: Ik zou bij je schoonouders toch proberen aan het water te gaan of anders 1 of 2 glaasjes iets anders. En als ze er iets van zeggen of anders kijken. Gewoon denken ze zijn jaloers op mij dat ik het zo goed volhou, want zo is het vaak wel! Ik heb ook wel eens tegen iemand gezegd; Wat saai zeg! Maar eigenlijk dacht ik ook wel; Pff knap zeg dat ze dat gewoon vol kan houden zelfs nu, zou ik ook wel willen. Ben benieuwd wat voor gezonds je voor je vriendinnen gaat maken, vind ik ook altijd zo lastig! Haha gedroomd over ons? Grappig, hoe zag je dat dan voor je? Je hebt dan misschien toch een bepaald beeld bij iedereen.



Sneeuwwitje: Je bent je drukke dag wel goed doorgekomen! Dan heb ik het bijvoorbeeld over siroop of sapjes enz. Dus probeer nu vooral groene thee en water.. Lastig! En ik zie dat je vandaag ook weer een actieve dag hebt, goed zeg gelijk weer door naar de sportschool. Ga jij elke dag op de weegschaal staan?



Isis: Met dat backpacken ga je vast ook veel calorieën verbranden haha, leuk hoor! En fijn om jou tips van WW te lezen, ik vind het allemaal wel logisch klinken. Leuk als je hier vaker wat dingen erover neerzet! Als het mij echt niet zelf zou lukken zou ik er ook wel mee willen beginnen.



Melody: Sterkte meid!



Ik merk nu pas dat ik echt me best er voor doe, hou mijn eten bij. Lig savonds in bed echt met een knorrende maag. Dit MOET ik echt zo volhouden. Steun mij!! haha. Ik geef soms veel te makkelijk op, dat is echt zonde natuurlijk. Vandaag naar de sportschool en morgen weer verder met Shred!
Alle reacties Link kopieren
Melody, heel veel sterkte.



Runrun, het kan inderdaad zijn dat je lichaam aan je voeding gewend is. Ik moet dan meer afwisselen dus af en toe een koolhydraat arme dag. Of een keer een dag juistheid zondigen om je lichaam weer even wakker te schudden.



Vogelkipje, geeft niet hoor. Ik vond hetzij erg raar zo'n appeldag. Maar het werkt wel om na het weekend weer even op de rit te komen.



Leuk he die peuters mijn jongste is 3 en die kan ook zo grappig zijn.



Vanmorgen weegdag bij Newfysic en ik was 1,1 kilo minder dan vorige week. Dus dat was weer een goede score.
Alle reacties Link kopieren
@Xtulp; Weet je zeker dat je niet te weinig eet? Het kan dan zijn dat je lichaam in de spaarstand gaat. Je moet namelijk eigenlijk nooit onder de 1200 calorieën gaan zitten omdat je dan grote kans hebt dat je lijf in de spaarstand komt.

Een andere mogelijkheid is, is dat je wel vet kwijtraakt, maar spieren kweekt, Spierweefsel weegt zwaarder dan vetweefsel. Misschien is dat een reden dat je het niet op de weegschaal ziet. Merk je wel iets in je omvang? Dat die minder of gespierder wordt?



Hvm
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
hvm, dat dacht ik inderdaad ook ja. Te weinig eten is echt niet goed. Met een knorrende maag gaan slapen is niet prettig en daarnaast denk ik dan dat je ook niet genoeg hebt gegeten.



hvm, ik zag je dagmenu maar wat is je diner? Wil je daar een paar voorbeelden van noemen?



melody hoe gaat het nu?



ik weet niet meer wie het was, maar ik zou zeggen: schijt aan iedereen! en eet wat je zelf wil. Je moet het niet te moeilijk maken voor jezelf dat niet, kijk hoe je erin staat op de ochtend zelf.



ik heb een beetje bewogen, ik heb weer iets meer lucht. en ben ook goed bezig met eten.Lekker gevoel, de motivatie neemt ook toe.



Bonen, linzen en kikkererwten zijn ook erg handig tijdens een lijnperiode. Je kunt ze pureren en kruiden en er een dip van maken, door een salade doen, als hoofdbestanddeel inje diner gebruiken, noem maar op. Nu vind ik het ook lekker dus da's fijn en ze vullen goed en je krijgt niet snel weer trek of honger.



verder heb ik gister haverkoekjes gebakken. Voor het 4 uur 's middags moment. Met volkorenbloem, rozijnen van alles gezonds.
Alle reacties Link kopieren
Hvm: Daar heb ik ook wel even aan gedacht maar voordat ik begin met afvallen had ik eigenlijk nooit echt een honger gevoel. Terwijl dat toch goed is als je echt trek hebt bijv voor het avondeten. Was voor mij ook een teken dat ik echt teveel at. Ik hou nu bij wat ik uit en ik kom per dag tussen de 1400 en 1600 calorien uit, normaal zou dat door het snoep en meer eten wel een stuk meer zijn dus. Het is bij mij niet de bedoeling om te sporten om spieren te krijgen maar om af te vallen en strakker in mijn vel te komen, dus daar sport ik ook naar. Dus ik hoop niet dat er inderdaad spiermassa voor in de plaats is gekomen, goed dat je het zegt!



Dat met een knorrende maag in slaap vallen is nu even omdat mijn maag gewoon moet wenne aan de mindere hoeveelheid eten, over paar dagen is dat over, is mijn ervaring. En ik ga ook vaak erg laat slapen waardoor er veel tijd zit tussen avondeten en slapen, dus neem soms rond 8 u nog wat extra om dit te overbruggen. Iedereen lichaam werkt natuurlijk anders, de mijne heeft even een omslag nodig om erna beter verder te kunnen!
Alle reacties Link kopieren
@Rrinkje;



Vanavond eet ik couscous met courgette/tomaten/kaas (klaargemaakt in de magnetron)



Verdere menusuggesties;



Hutspot met vegaballetjes (Voordeel alle stamppotten zijn lekker mager)



Tagliatelle met spinazie/kaas/ei



Wat ook lekker is bonenschotel (roerbakmix + blikje mais + kidneybonen + blikje ananasstukken + tomatenpuree + mix voor chili con carne) met rijst...mmmm



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Spiermassa is goed hoor! Dat zorgt voor een hogere verbranding! Spierweefsel verbruikt namelijk meer energie dan vetweefsel. Dus het helpt uiteindelijk wel, alleen in het begin weegt het zwaarder. En uiteindelijk gaat het er toch om wat je in de spiegel ziet, toch?



Hvm
Alle reacties Link kopieren
"Xtulp



Je hebt wel gelijk hoor, in het begin moet je maag idd wennen. Maar dat komt goed! Als je tussen de 1400 en 1600 calorieën zit, dan zit je wel goed. Gewoon doorzetten. Ik moet er even uit met 2 jongetjes...



Hvm
Alle reacties Link kopieren
@xtulp. alleen een online abonnement.



Vandaag een slechte dag, ben niet helemaal fit, volgens mij komt er een griepje aan. vanmorgen havermout gegeten, en vanmiddag yoghurt met banaan. en toen tussendoor bijna hele zak gemengde nootjes opgegeten.



lekker ideeën voor avondeten Hvm!

Ik maak zelf ook graag vegatarische lasagne, zelf de lasagnasaus maken met tomatenblokjes, uien, knoflook en fijngesneden groente (wortel, courgette).

en dan minimaal aan bladeren gebruiken, klein beetje parmazaanse kaas erover. hmmm



Of lekker gevulde soep, maak van allerlei soorten groente soepjes. gewoon even een uitje aanfruiten, groente even meefruiten (courgette/paprika-tomaat, prei-aardappel), bouillon en water erbij, 10 minuutjes koken, en glad blenderen. ook hmmm.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Lienemien. Die soep klinkt erg lekker! Heb toevallig nog een paar tomaten en een courgette over. Misschien een goed idee voor restverwerking. Moet ik alleen een prei en een paprika bij halen.



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Bedankt voor jullie lieve berichtjes en virtuele knuffels!

Het gaat helaas niet goed met familie lid. medicijnen lijken wel aan te slaan, maar verdere verloop is onzeker.



Ik vindt het wel fijn om al jullie stukjes te lezen, een beetje afleiding!



@ vogelkip: die bikini tot je enkels!!! Haha, moest er wel om lachen! Wat heb je gedroomd vannacht? Een voorspellende droom dat we allemaal over twee maanden 10 kg lichter zijn? Dat lijkt me wel wat! Wat heb je uiteindelijk je vriendinnen voorgeschoteld?



@ sneeuwwitje: tot mijn verbazing nog redelijk goed geslapen vannacht! Ik was vandaag vrij, dus heb lekker rustig aan gedaan!

En in de 70 wegen!!!! Heel cool! Dat is mijn doel! Nu goed doorzetten!



@ hvm: ik vind het altijd erg leerzaam en fijn om jouw Post te lezen! Jouw jongste is bijna 1 toch? Ben je snel na je bevalling al begonnen met lijnen?



@ flore: nog gefeliciteerd!



@ jammy: 1.1 kg in een week..netjes hoor! Weer een stukje dichter bij je doel!



@ knorrende maag: check! S ' avonds om 21.00 begint het... Overdag zou ik er slecht tegen kunnen, maar s avonds heb ik altijd zoiets van de verbranding is op gang en kan ik het wel hebben. Ik val er prima mee in slaap en heb s morgens ook nergens meer last van. Mijn ontbijt smaakt dan wel altijd extra lekker!



Hier laat ik het even bij, ga gtst kijken... Blijf het toch een wonder vinden dat Nina na 12 weken al bevalt van een baby die 8 maanden in haar buik heeft gezeten!!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het werken lekker gesport. Gelukkig had ik mijn sportkleding al bij me, want anders was ik niet gegaan. Ik had het nu al de hele dag meegesleept, dus er moest ook iets mee gebeuren Ik voel me spieren nu al goed, dus dat zal morgen wel weer spierpijn worden!



@ Melody: fijn dat je wel goed hebt kunnen slapen. Ik hoop echt op een goede afloop voor je familielid, ik denk aan je.

@ Lienemien: balen dat je niet fit bent. De griep gaat helaas nog steeds rond!

@ Rrinkje: mjam, die havermout koekjes klinken lekker. Fijn dat je weer wat opknapt!

@ Xtulp: ik sta inderdaad elke dag op de weegschaal. Eigenlijk niet goed, maar ik kan de verleiding niet weerstaan. Ik moet NU METEEN DIRECT resultaat zien We gaan je samen steunen, zodat je het vol gaat houden. Ben je nog naar de sportschool geweest vandaag?



Vandaag ging het met het eten goed. Ik kan me goed aan het eetschema houden wat ik voor mezelf heb opgesteld en eet tussendoor lekker fruit, en 's avonds na het eten niets meer. Morgen ga ik weer hardlopen, les 12 van Evy!
Alle reacties Link kopieren
quote:melody87 schreef op 20 maart 2013 @ 20:11:



Hier laat ik het even bij, ga gtst kijken... Blijf het toch een wonder vinden dat Nina na 12 weken al bevalt van een baby die 8 maanden in haar buik heeft gezeten!!



ik moest hier zo om lachen! Ik kijk af en toe GTST en gisteren zag ik ook ineens die baby voorbij komen! Toen dacht ik, nou dat is wel heul snel
sneeuw, ik wil ook elke dag op de weegschaal, stommmm!!!



lien, balen ja, grieperig zijn, ik weet er inmiddels ook alles van. Ik ben nog nooit zo lang achter elkaar zo verkouden geweest. Mijn oren zitten nu na 2 weken nog steeds dicht, heel irritant. Maar, er is hoop! Met mij gaat het echt beter.



melody, lukt het ondanks je familieomstandigheden een beetje om op eten te letten?



hvm, dank je voor je menusuggesties, die zijn even een bevestiging voor me, ik eet ook zo. Alleen dan soms wel met vlees of kip of vis.



ik krijg zowaar nu ook een knorrende maag en als ik iets haat is het dat. Ik ga nog maar even calorieën tellen. Misschien mag ik nog wat.
@Melody, hopelijk heb je vannacht ook nog een beetje kunnen slapen. Fijn dat je hier mee blijft schrijven! Voor m'n vriendinnen had ik mie met runderreepjes, boontjes, champignons, uitje en teriyaki saus gemaakt. Cashewnoten en kroepoek erbij, maar daar bleef ik zoveel mogelijk bij uit de buurt



@Sneeuwwitje, jij hebt de smaak wat betreft sporten wel helemaal te pakken geloof ik he? Sportschool en hardlopen, goed hoor!



@Tulp, mag ik vragen om een voorbeeld van wat jij eet op een dag? Tenzij je dat vervelend vindt om hier te delen natuurlijk! Omdat jij en ik zo'n beetje hetzelfde zijn ben ik benieuwd wat jij eet, kijken of ik het een beetje goed doe allemaal. Geeft die app bij jou ook aan dat je maar 1315 calorieën mag? Dat vind ik echt te karig dus daar hou ik me niet aan.



Gister heb ik stiekem al even op de weegschaal gestaan, maar er leek weer niks af te zijn. Morgen het 'officiële' weegmoment, dus ik wacht het nog even af. Hoop echt dat er iets af is, want ik heb echt goed mijn best gedaan deze week. Straks even hardlopen. Ik heb besloten om vanavond niet naar mijn schoonouders te gaan, ik moet hard aan de studie. Naast mijn werk volg ik een deeltijdstudie, en aangezien ik de komende dagen tot mijn tentamen alleen maar moet werken, heb ik besloten dat ik vandaag echt moet leren. Het zij zo.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat gaat het hard hier! Wel motiverend om ieders verhalen te lezen!



@ Melody: heel veel sterkte!



@ de rest: goed bezig allemaal volgens mij. Zo te lezen wordt er lekker gesport, en er worden lekker veel tips uitgewisseld! Goed om te lezen allemaal. Als ik geen zin heb om te sporten, of trek heb in wat lekkers, helpt het al alleen om te denken dat ik hier morgen weer mijn gewicht door moet geven .

Vandaag ook maar even lekker gebruik gemaakt van het feit dat ik thuis werk. Het is nu zulk lekker weer hier, dat ik nu alvast mijn rondje hardlopen heb gedaan (voor wie er ook mee loopt, les 16 van Evy). Werken kan ik eventueel ook nog wel een uurtje vanavond als het buiten weer donker is en vriest .



Iedereen weer veel succes alvast met het weeg moment morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven