Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:aspirientje schreef op 08 augustus 2016 @ 08:52:

Goed bezig Elske!

Ik ga nog eens vasten vandaag.Ik heb ook een vastendag vandaag. Succes, aspirientje!
Weet je wat ik gek vind? Ik heb best een goeie vastendag gehad: om drie uur twee appels (werd even heel erg misselijk dus moest wat) en een lichte avondmaaltijd met groenten en een tieniebeetje geitenkaas. En ik voel me best opgeblazen. Bolle buik, rommelende darmen. Had ik vorige keren ook. Je zou toch denken dat je buik net rustiger wordt? Ben ik de enige die daar last van heeft?

Ik drink wel spa rood op kantoor maar dat is al sinds drie uur vanmiddag geleden ofzo. Kan het toch ook niet meer zijn?
Ik heb daar nog nooit last van gehad, maar ik drink ook nooit iets met koolzuur op een vastendag. Ik drink soms spa rood op een terras omdat ik er heel lang mee doe.
Ja, ik ga maar terug overschakelen op plat water denk ik. Deze morgen was het ook gewoon over hoor. En ik voelde me helemaal goed. Ik had ook echt geen honger. Ik heb net het eerste van de dag gegeten: een beetje gerookte kip en sla en eigenlijk kan ik daar ook wel weer op verder. Als het vandaag zo goed blijft gaan, kook ik wat licht vanavond en maak ik er een tweede vastendag van. Kan vast geen kwaad achter elkaar toch? Ik heb deze middag wel wat gegeten, maar echt maar twee plakjes gerookte kip en een hoopje sla. En toen was mijn honger vreemd genoeg over.
Ik heb vandaag weer een vastendag. Wie ook?

Vanochtend hardgelopen in de regen. Voor het eerst 5 minuten achter elkaar gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zaterdag ben ik weer thuis van 2 weken vakantie tel daar de week ervoor een week vakantiestress bij op dus geen sporten en tijdens mijn vakantie eet ik alles wat ik lekker vind en waar ik in het dagelijks leven niet naar taal...tenminste dat was het geval in deze vakantie...dus mijn score is 2,5 kilo extra Ed. waarvan al weer een halve kilo af is sinds afgelopen zondag.



Dus ik heb er vandaag weer een vastendagje ingegooid de stijl van 6:1 gewoon om het proces even te versnellen. Ik houd me aan ongeveer 500 tot 700 cal. deze dag. Wanneer die 2 kilo weg gesmolten is ga ik weer over miojn IF vasten...dat bevalt me toch beter...zit nu aan de sloten thee om warm te blijven.

Wat dat betreft heb ik ook wel weer een toffe dag qua weer uitgekozen...
quote:ednaloy schreef op 11 augustus 2016 @ 11:19:

zit nu aan de sloten thee om warm te blijven.

Wat dat betreft heb ik ook wel weer een toffe dag qua weer uitgekozen...Het is koud he! Ik heb de douche een graadje hoger gedraaid vanochtend. Ik drink ook al de hele ochtend thee. Vanavond maak ik iets warms: tomatensoep en een frittata uit de oven.
Ik vast ook weer mee. En inderdaad: koud!! En honger. :( De dag na een vastendag gaat me beter af, dan heb ik meestal geen honger. Maar die eerste vastendag na een normale dag is echt niet fijn.
Sterkte, aspirientje!
Komt wel goed hoor, maar dadelijk toch maar een stukje kipfilet eten met sla ofzo. Doe ik normaal gezien pas rond vier uur ofzo op een vastendag maar dat ga ik vandaag niet halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten...waarschijnlijk brood met gebakken ei.

Ik heb eind van de ochtend al een smoothie op met spinazie banaan en avocado en kiwi en daarna een hard gekookt ei. Ik heb in mijn tas nog een zakje snoep tomaatjes liggen. Bij elkaar zit ik aan de 266 calorieën.
Mijn vastendag viel me zwaar gisteren, mede door het slechte en koude weer. Wandelen in de regen vind ik niks. Hardlopen ging wel want dat was maar kort. Vanochtend ga ik naar het binnenzwembad. Lekker warm



Ik heb het wel volgehouden en met succes: vanochtend woog ik 62,3 kilo! Inmiddels ben ik ruim 10 kilo afgevallen sinds 9 mei!
Wow! Wat een resultaat Elske! Puur met sporten en het vasten?
quote:aspirientje schreef op 12 augustus 2016 @ 08:11:

Wow! Wat een resultaat Elske! Puur met sporten en het vasten? Vooral vasten. Meer sporten doe ik pas sinds 4 weken. De eerste weken van 5:2 heb ik helemaal niet gesport. Wat ook vast veel scheelt is dat ik helemaal geen suiker meer eet, dus geen chocolade, gebak, ijs en snoep meer. Ook chips laat ik staan.
Top. Dat is ook mijn plan. Maar volgende week eerst nog een paar dagen naar Rome. Niet dat ik daar al te gek ga doen, maar misschien nog glas rosé op een terras.
Alle reacties Link kopieren
Netjes hoor Elske! Ik heb vandaag het 5:2 kookboek binnen, die ga ik es even doorspitten
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Goed Elske...een net resultaat...mijn eerste vastendag ging gister goed. ik heb dan geen 500 cal aan gehouden maar kwam tot de 613. Wie weet ga ik wel weer tijdelijk even 6:1 doen...weet nog niet.

Zaterdag kwam ik terug van vakantie 3 weken genieten, woog zondag 66,5...maandag en dinsdag weer netjes gegeten en gesport woensdag woog ik 66 en vanochtend na het vasten al weer 65....geen idee wat de weegschaal morgen zegt. Vandaag ook weer netjes gegeten en gesport.
Alle reacties Link kopieren
Ik vast vandaag woohoo



Ik heb tot mu toe gehad:



O: gekookt ei met twee plakjes ham en 4 mini augurkjes

L: een miniwrap met twee plakjes ham, beetje limoenpesto, beetje geitenkaas en rauwe spinazie



Ik heb voor vanavond nog groentesoep van gister



Is dit wat?
aan het typen...
Lijkt me heerlijk, rozea!

Ik heb ook een vastendag vandaag. Vanavond een frittata gegeten met spinazie, paprika, champignons en feta.
Alle reacties Link kopieren
Een frittata is met ei toch? Een soort omelet?
aan het typen...
quote:rozea schreef op 15 augustus 2016 @ 20:00:

Een frittata is met ei toch? Een soort omelet?Klopt, uit de oven.
Ik heb enkele zwangerschapskilo's te verliezen, en ik ben sinds een paar weken bezig met IF Leangains, dit betekent dat ik in een raam van 6 uur op een dag eet, en de overige 18 uur vast. Wel drink ik bulletproof coffee in de ochtend.



Wie heeft er ervaring met leangains? Ben nu gemiddeld 4 ons per week afgevallen, ik had misschien verwacht dat dat meer zou zijn?
4 ons per week is toch niet weinig? Dat is bijna aan halve kilo, een gezond tempo om af te vallen.
Ik denk dat ik het wat meer tijd moet geven, ben wel centimeters verloren, en de weegschaal doet nu ook mee. Blijkbaar duurt het even voordat je in vetverbranding-modus zit. Kan zelfs 6-8 weken duren, voor je lichaam 'snapt' wat je aan het doen bent (en daarop reageert).
Wil je veel afvallen, clemance? Ook dan is langzaam en duurzaam afvallen volgens mij beter dan snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven