Lijf & Lijn alle pijlers

Insanity Workout van Shaun T, wie ook?

17-03-2013 22:54 99 berichten
Ik ontdekte vandaag deze video's en ben vandaag meteen begonnen met de fittest. Het programma lijkt me wel wat! Het schijnt wel loodzwaar te zijn.



Iemand anders hier ook mee bezig?
Hier op het forum wordt er wel vrij negatief over gepraat ja, kijk maar eens in het andere topic. Ik snap het niet zo goed. Ik kan me voorstellen dat insanity voor beginners niet geschikt/leuk is. Maar ik zie dan juist weer geen uitdaging in bijvoorbeeld dat ( wat mij betreft erg suffe ) shredden. Ik heb daarna echt niet het gevoel dat ik iets gedaan heb/grenzen heb verlegd/sterker ben geworden/meer uithoudingsvermogen heb gekregen. En dat is toch juist de bedoeling van sporten, lijkt mij zo.



Hoe dan ook. Net weer plyometric cardio gedaan, die blijf ik toch loeizwaar vinden. Vooral dat planken icm dat springen. 1 serie lukt nog wel, maar 3.. Overigens was ik afgelopen week heel erg moe en heb ik wat minder insanity gedaan, maar heb ik in plaats daarvan weer een stukje hardgelopen/gefietst. Ik denk dat ik iedere dag insanity wel erg zwaar vind, zeker icm andere sporten/beweging.



Insanne, goed dat je weer aan de slag bent geweest! Heerlijk toch?



turbo82, welkom hier!



aliceanna, heb je je er alweer toe kunnen zetten?
Ik heb gisteren ongeveer 45 minuten hardgelopen en heb daarna nog de cardio abs gedaan. Voelde heerlijk (na afloop weliswaar, hehe). Het is nu al laat, maar ik heb heel veel zin om mezelf nog even in het zweet te werken. Pure Cardio en Cardio Abs staan op het programma. Eens even kijken of ik daar vandaag aan toe gaan komen, anders morgenochtend even.



Pfff, geloof dat ik verslaafd ben aan insanity!



update: net klaar met pure cardio en abs, voel me heerlijk. Nu lekker douchen en slapen!
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 25 maart 2013 @ 11:00:

. Ik heb wel een blog gevonden van een meisje dat het hele programma heeft gedaan en er heel veel door is afgevallen.

Heb je een link van dat Blog?
Alle reacties Link kopieren
Ik word al wel heel enthousiast over deze Insanity.



Nog even wat meer over lezen, en misschien doe ik dan ook wel mee.
Ik heb even gezocht naar die blog, maar ik heb geen idee meer hoe ik daar terecht ben gekomen. Maar er zijn op internet wel meer blogs te vinden.



Ik vind insanity echt super, maar je hebt er wel discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. Misschien vind ik het daarom wel zo'n fijn programma. Het vraagt echt wat van je, laat je over grenzen heengaan en je merkt al snel dat je sterker wordt.

Tja ik ben er geloof ik verslaafd aan. Geen idee of dat goed of slecht is :-)



Vanavond de cardio recovery, even mijn spieren laten branden
Ah, ik heb hem toch gevonden:

http://heynaathey.blogspot.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 09 april 2013 @ 19:59:

Ah, ik heb hem toch gevonden:

http://heynaathey.blogspot.nl/



Ja super!! Ga hem gelijk even bekijken.



Maar misschien ga ik toch maar eerst voor de Hip Hop ABS, en daarna de de insanity. Mijn conditie is nog niet helemaal 100, en als ik er aan begin wil ik het ook afmaken....



TWIJFEL TWIJFEL TWIJFEL
Je kan toch gewoon de hip hop als eerste doen? Van Insanity krijg je trouwens wel een hele goede conditie..
Op youtube zijn trouwens een hoop filmpjes te vinden van mensen die bezig zijn met insanity. Ik zag er gisteren eentje van iemand die de helft van de training alleen maar op de grond ligt
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat het voor beginners zelfs te doen is, je begint alleen wat langzamer dan iemand die sporten gewend is.



Ik ben namelijk met insanity begonnen en ben geen fanatieke sporter. Ik heb alleen de eerste week spierpijn gehad en daarna niet meer eigenlijk. Wel heb ik moeie spieren gehad, en dat merkte ik dan wanneer ik de volgende dag weer ging sporten.



Ik moet ook wel bekennen dat wanneer ik echt moe ben, (aangezien ik voor me werk de hele dag moet staan en lopen)

ik de insanity sessie een dagje verzet. Naa rmijn idee kun je dan beter een dagje rust nemen dan jezelf permanent iets aandoen.
Ik ben net klaar met cardio power en resistance. Het ging zoveel beter dan de laatste keer! Echt heerlijk om te merken dat ik nu veel sterker ben, en ik zit pas in mijn 3e week. Ik heb wat vertraging gehad doordat ik ziek was dus in werkelijkheid ben ik al bijna 4 weken bezig. Ik ga het steeds leuker vinden, kan me er echt op verheugen soms. Sick, ik weet het



Hoe ver ben jij, turbo82?



En hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in mijn derde week!! En vind het ook steeds leuker, omdat ik merk dat ik sterker wordt.

Heb vorige week voor de grap mijn man gevraagt een lesje mee te doen, en die deed mee met een air van pfff als jij het kan hoe moeilijk kan het dan zijn.

Hij haakte halverwege af! hahahahaha



Maar toch vind ik het nog steeds erg moeilijk om het iedere dag te moeten doen!
Haha, dat is een goede turbo! Zo ziet je vriend ook dat insanity niet voor watjes is



Ik ben net thuis en ga zo weer het plyometric cardio circuit doen. zie nu al op tegen het opdruk-, plank- en springgedeelte aan het eind, maar goed. Ik kan wel zeggen dat mijn broeken sinds deze week een stuk ruimer zitten en ik ben daar zo blij mee! Niet omdat ik af wil vallen met het programma, maar het is toch leuk om te merken dat het effect heeft wat je doet.



Morgen doe ik denk geen insanity omdat ik dan 10 km loop tijdens de marathon van Rotterdam, maar wie weet heb ik dan 's avonds ook nog wel zin in een workout.
Alle reacties Link kopieren
hallo! Ik ben sinds een week ook bezig met Insanity. Ik vind het erg leuk, ik hou het niet vol namelijk, dus is het een uitdaging. Anders vind ik het al snel weer saai haha. Heb het afgelopen week 4 x gedaan, heb daarnaast nog een dag yoga gedaan. Ik ga het niet 6x per week doen omdat ik de laatste jaren geregeld blessures heb gehad en dat wil voorkomen. Neem dus af en toe een dagje extra rust.

En greenbean, die plyometric cardio circuit met dat laatste deel opdrukken, planken en springen hou ik echt niet vol haha. Heb nog niet de helft mee gedaan volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Insanity deze winter gedaan. In het begin denk je tijdens de warmup al , moet dit, maar na 4 weken hield ik alles goed vol. Het wordt pas echt gezellig na de recoveryweek, week 6 tm 9. Man o man.



Maar goed, zolang je doet wat je kan gaat het iedere keer beter. Je hoeft niet alles vol te houden om toch een zeer effectieve workout te hebben. Sterker nog, bij heel veel oefeningen moet je meer letten op je uitvoering dan om het aantal herhalingen dat je aankan. Je helpt je rug en je knieën vakkundig naar de klote als je koste wat kost meer wilt doen.



Ik heb er op zich wel van genoten, maar ben ook blij dat ik nu weer lekker buiten kan sporten in het zonnetje.



O en qua resultaten; dat is geen fabeltje. Na 9 weken herkende ik mn lichaam niet meer terug. Geweldig
Leuk dat het hier langzaam wat drukker wordt. Ae25 en julius, welkom!

Julius, doe je nu helemaal geen insanity meer? Ik zou het echt gaan missen denk ik.



Ae25, 4 keer in de week insanity is zat denk ik. Word je ook lekker fit en sterk van hoor!



Poeh, ik zit me hier een partij te zweten. Net purde cardio en abs achter de rug. Ik merkte dat ik wat minder energie had dan normaal. Ik wilde vandaag eigenlijk een rustdag nemen, maar ik had me voorgenomen om deze week iedere dag insanity te doen en om nou de eerste dag meteen over te slaan is ook weer zoiets

Nu even onder de douche en dan aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!

Ik was eigenlijk net met maand 1 klaar en toen werd ik ziek, dus 2 weken niets kunnen doen. Heb in die tijd alleen 3 wedstrijden gespeeld en verder niet gesport..



Ik wil eigenlijk niet weer helemaal overnieuw beginnen.. Ik las nu 2 extra weken in met 3 of 4x Plyometric, 3 of 4x Pure cardio en 3 of 4x Cardio power en resistance en ga dan verder met de Recovery week & maand 2.
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 15 april 2013 @ 11:40:

Leuk dat het hier langzaam wat drukker wordt. Ae25 en julius, welkom!

Julius, doe je nu helemaal geen insanity meer? Ik zou het echt gaan missen denk ik.





Nee ik doe nu geen Insanity meer, dat was voor mij bedoeld om eindelijk eens serieus mn buikvet weg te werken.



Ik doe nu 3 keer in de week krachttraining, twee keer bokstraining en nu het weer lekker weer wordt ga ik weer heerlijk stukken fietsen. Genoeg beweging voor mij. In de winter ga ik misschien weer Insanity doen, of P90X, dat lijkt me ook wel wat.



Edit ik doe nog wel regelmatig de insane abs. In de sportschool raffel ik mn buik vaak af heb ik gemerkt, en insane abs maak ik wel helemaal af..
Ah krachttraining, ja dat zou ik ook moeten doen... maar ik vind het zo gruwelijk saai! Boksen vind ik ook leuk, maar daar zou ik echt les in moeten krijgen. P90X lijkt me ook wel wat, maar heb je daar niet allerlei attributen bij nodig? Ik vind insanity juist ideaal omdat je alles met je eigen lichaamgewicht moet doen.



Bij mij begint het buikvet ook iets te slinken en zoals ik al schreef zitten mijn broeken een stuk ruimer dan 4 weken geleden.

Morgenochtend weer cardio power en resistance!
Alle reacties Link kopieren
fijn om te horen dat het resultaat heeft! letten jullie ook erg op je voeding?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben een paar dagen afwezig geweest, maar heb keihard getraind! Gaat echt weer lekker nu, lig goed op schema. Heb wel nu nachtdienst, dus morgen zal ik kapot zijn. Heb bedacht dat ik de Revocery Day van donderdag omruil met de training van morgen, zo mis ik tenminste niets



Spierpijn heb ik niet meer. Moet mezelf nog wel pushen om het vol te houden en moet ook regelmatig even op adem komen tussendoor.

Hoop dat ik binnenkort de hele training vol kan houden. Leuk om resultaten te horen. Ik heb volgens mij maandag fittest en dan ook meten, dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
P90 lijkt mij trouwens ook leuk, maar ik dacht dat je daar best wat attributen voor nodig had?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben drie weken terug begonnen met insanity; om sterker en fitter te worden, maar zeker ook om flink af te vallen. Ik loop ook 2 tot 3x per week hard, maar boek hier geen resultaat mee en vind het qua training best eenzijdig.

Ik moet zeggen dat ik de trainingen echt pittig vind, maar zeker na afloop is het heerlijk. Ik merkte met de tweede test dat ik vooral conditioneel erg vooruit gegaan was. In cm ook wel iets, helaas nog niet in kg. Maar dat is t spier versus vet verhaal, ga ik maar vanuit.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ze op het andere topic zitten. Heet gewoon Insanity

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven