Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



Vind ik ook Moon, vind het weer lekker om te schrijven dat ik weer yoga gedaan heb. Dag 15 inmiddels! Nog geen dag geskipt dusver. Heb voor mijzelf de beloning gesteld dat ik na deze 31 dagen mooie yoga kleding ga kopen en dan doorga tot 3 maanden (en dan kijken wat ik dan ga doen, verder, of in mindere mate).



Valariaan, ieuw, ja, dat is niet fijn inderdaad.



Eigenlijk zijn mijn plannen in het water gevallen. Dochter was echt te beroerd en de oudste ophalen van school was door de jongste een licht drama. Heb zelf ook een potje meegejankt met ze, luchtte wel op. Daardoor ging de yoga ook goed, had ik het gevoel. Dat is dan weer een voordeel. De jongste is zo te zien al wat aan de betere hand, maar houd haar nog een dagje thuis, dus misschien dat het boodschappen doen wel lukt. We hadden wel nog de groentenstoof in de diepvries zitten, dus toch gezond gegeten vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier eigenlijk ook moeten schrijven, haha! Ik kan mezelf er niet toe zetten om te sporten. En ik probeer wel gezond te eten (al een half jaar ofzo, met flinke dip in december ), maar de chocolade roept me steeds! Maar, de feestdagen en verjaardagen zijn weer voorbij, dus ik moet er van mezelf nu toch echt aan geloven... Misschien helpt hier meelezen en -kletsen wel.
Wat let je Domi? Kom lekker meeschrijven joh!



Gisteren eindigde de dag alsnog fijn. De yoga zorgde voor een fijne flow en muziek luisteren hielp ook enorm. Met man op de bank gezeten, eigenlijk heel gezapig, hij blogs aan het lezen over zijn vakgebied, ik aan het snuffelen naar vintage spulletjes. Het deed me zo goed dat ik mijn hand niet omdraaide voor de pittige nacht die we gehad hebben. Oudste dochter ging vandaag zonder huilen naar school dus nu voel ik me zomaar eigenlijk een heel ander mens. Fijn als het gewoon ook eens gemakkelijk kan gaan.



Gisteren heeft me weer een positieve kijk gegeven. Na de jongste zoveel ziek te hebben en de oudste die nog moet wennen aan school zat ik niet bepaald lekker in mijn vel. Ik ga het gevoel vasthouden!



Vandaag begonnen met een boterham met bio-appelstroop en een glas melk. Had ik zin in. Vanmiddag een roereitje eten met de jongste. Dat vind ze doorgaans lekker, hoop dat ze zich er fit genoeg voor voelt.
quote:Moon-Alisa schreef op 15 januari 2017 @ 20:38:

Ik had laatst meegedaan aan een nieuwjaarsduik en nu heeft zo'n grapjas alle foto's op het web gezet. Gewoon een openbaar album... Moon-Alisa in haar badpak. Naar de zee rennend, in de zee, uit de zee.



Laat ik zeggen dat ik er goed gemotiveerd door raak

Wat gaaf dat je dat hebt gedaan! Koud zeg!



Een vriendin van mij deed ooit mee aan zo'n duik waarbij iedereen naakt was. Een journalist heeft een foto van haar gemaakt en die stond vervolgens op de voorpagina van meerdere kranten, zonder dat zij dat wist



Fleet wat goed elke dag yoga!!! Ik had me voorgenomen om de dag te beginnen met 10 min yoga, maar het is er pas 2x van gekomen. Het huis is te koud en dat maakt de stap heel groot!



Ik merk dat ik nu ik elke dag gezond eet te weinig calorieën binnen krijg. Met het voedingsplan kwam ik maar aan 1300 per dag,dus heb mijn vriendin verteld dat ik niet meer mee doe. Ik gebruik het nu als leidraad en vul dat aan. Maar dat is erg lastig!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad goed, elke dag yoga! Ik heb een half jaar yoga gedaan, 1x in de week, maar dat was niet echt iets voor mij. Opzich werd ik er wel rustig van, maar het ging als verplichting voelen (omdat het wekelijks in een groep was). Dat heb ik trouwens met alle sporten of dingen die wekelijks ofzo zijn. Daardoor stop ik meestal redelijk snel met zulke dingen of begin ik er niet eens aan. Stiekem ben ik best een huismus geloof ik



Qua 'gezond leven' ben ik dit jaar begonnen met een activity tracker, maar die heb ik al terug gestuurd. Moest hem iedere 2/3 dagen opladen, dat vond ik teveel. En het nieuwtje was er ook al snel af



Nu loop ik er tegenaan te hikken dat ik toch weer moet gaan hardlopen van mezelf, maar het lijkt me zo koud! En sportief zijn heb ik niet van nature...
Domi, ik heb een Misfit Shine 2. Die en de Misfit Shine, en volgens mij ook alle andere trackers van Misfit hoef je niet op te laden. Ze hebben een batterij die 6 maanden mee zou moeten gaan.



De Jawbone Link (denk tenminste dat 'ie zo heet) is relatief goedkoop, €30,- euro geloof ik. Die heeft zo'n zelfde batterij. Je kunt ze bijna allemaal ook makkelijk aan je schoen doen met een clipje, dat was een vereiste voor mij.



Ik heb best veel trackers, ben toch stiekem een verzamelaar
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens lezen wat zo'n tracker precies doet



Oh dat is erg, als je na je nieuwjaarsduik in de krant komt... Dan valt dat van mij nog mee



Fleet fijn dat je weer een positief gevoel kreeg! Hopelijk kun je dat een volgende keer ook zo krijgen.



Ik heb vandaag thuis gewerkt. Normaal is dat geen optie, bij mijn baan 'hoort' iedereen gewoon aanwezig te zijn, ook ivm de samenwerking. Maar toen ik vanmorgen naar het station ging reed er door de stroomstoring niks en er zou ook de komende uren niks gaan rijden... Toen gaf mijn manager aan dat ik beter thuis kon gaan werken. Ging goed alleen vond ik de avond zo raar. Normaal kom je thuis... maar dit voelde heel anders want ik was de hele dag al thuis. Ben nog even rondje gaan hardlopen en dat heeft wel geholpen. Woensdag t/m vrijdag zal ik geen tijd hebben dus goed dat ik vandaag nog even ben gegaan.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tracker-tips Valeriaan, had ik misschien toch wat beter research moeten doen. Ik had een Fitbit Flex, maar ga geen andere kopen denk ik. Weet eigenlijk zo ook wel dat ik de meeste dagen te weinig beweeg en te veel snoep



Al was vandaag een goede dag! Alleen vanmiddag een klein beetje gesnoept (gisteren ook al niet). En vanavond ben ik zelfs gaan hardlopen! (Voor het eerst sinds half september) Misschien helpt hier schrijven wel echt motiverend Het was trouwens wel koud.



Moon-Alisa; thuiswerken kan ik wel vrij gemakkelijk, ik vind dat opzich wel lekker, al doe ik het niet zo vaak. Dan mis ik de gezelligheid op kantoor een beetje. De aanspraak tussendoor en de snoeppot enzo. Fijn dat de mogelijkheid er vandaag toch was voor je!
Graag gedaan Domi.



Ik ben er wel eens eentje een paar dagen kwijt geweest en één keer heb ik er eentje moeten laten opdrogen na een ritje in de wasmachine (hij was gelukkig waterdicht, dus dat scheelt ). Ik miste het eigenlijk niet echt, maar ik vind het tóch fijn om ongeveer te kunnen zien hoeveel ik heb bewogen en geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Domi: Ik ben thuis wel productiever geweest dan ik op kantoor ben... Vaak thuiswerken zou sowieso niet kunnen want je moet ook het proces goed meekrijgen (we werken veel samen) en alles wat in het bedrijf gebeurt.

Normaal heb ik in totaal 3 uur reistijd per dag... dus zelf zou ik af en toe een dag thuiswerken wel fijn vinden.

Maargoed het is niet de norm, dat is steeds al gezegd. En is ook begrijpelijk aangezien we veel dingen echt als team doen.



Wat goed dat je toch bent gaan hardlopen Domi. Ik heb lekker mijn hardloop-jas aangetrokken. Ooit heb ik na een incidentje met rode wijn tijdens een weekend weg, een nood-winterjas gekocht bij de Action. Een jas met een verhaal dus... het is nu mijn hardloopjas als het echt koud is
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier niet heel goed. Ik ben echt heel erg moe. Ik zit er zelfs over te denken om nog even mijn bed in te duiken. Het is mijn thuis werk dag, en ik hoor natuurlijk te werken, maar ik denk dat ik productiever ben als ik nog een uurtje slaap en dan aan het werk ga.
Alle reacties Link kopieren
Zorg goed voor jezelf Kaaaaatje, daar hebben ze op je werk ook het meeste aan!



Hier: zenuwen. Vandaag intakegesprek bij de psycholoog, morgen een werk-ding waar ik erg nerveus voor ben met aansluitend feest. Daarna ga ik weer eens nadenken over gezond leven
Hallo allemaal,



Hier ben ik ook weer eens. Ik merk dat ik niet zo goed ben in een topic bij houden qua schrijven. Ik lees wel regelmatig bij maar neem niet de tijd om elke keer wat te schrijven.



Ik ben op mijn zwaarst sinds tijden, vanochtend weer een keer op de weegschaal gestaan. Ik eet wel gezond maar heb de afgelopen weken in de avond regelmatig gesnaaid op de bank. Best zonde want dan kies ik de hele dag bewust gezonde voeding die iets positiefs voor je lichaam en gezondheid doet. En dan graai ik in de avond in de snoeppot/koektrommel. Gisteravond ook weer een koekje genomen maar ik bedacht me en heb em terug in de koektrommel gestopt. De enige remedie die ik tot nog toe kan bedenken om dit patroon te stoppen is samen met man naar boven gaan om te slapen. Mijn man gaat meestal rond 21-21.30 uur al naar bed omdat hij heel erg vroeg begint met werken. Daarna blijf ik meestal op de bank liggen, netflixen en vaak ga ik dus aan het snaaien. Ik weet dat het emo eten is, omdat ik moe ben, me somber voel. Van sporten is het ook nog niet gekomen. Ik vind het ook te koud, ben te moe en heb te weinig energie. Nu ben ik herstellende van een depressie/burn out dus ik ben vooral maar lief voor mezelf. Ik ben ook voor de helft van mijn werkuren ziek gemeld. Maar gezond leven/sporten helpt ook bij mijn herstel. Maar goed stap voor stap.



Waar ik wel trots op ben is dat ik de laatste weken fors geminderd ben met wijn drinken. Ik heb het afgelopen jaar eerlijk gezegd echt te vaak wijn gedronken. Geen grote hoeveelheden maar wel meerdere dagen per week een paar wijntjes. Dat wil ik anders.

Ook ben ik trots dat ik elke week wel een paar nieuwe recepten uit probeer. De vriezer ligt vol met gezonde maaltijden en soepen. Daardoor gaan we minder vaak wat afhalen. Ook weer goed voor de portemonnee en gezonder.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel, van wat ik lees ben je sowieso al goed bezig qua wijn en eten enzo, dus ga daar vooral zo mee door!



Ik geef ook te snel toe aan snaaitrek, heb de oplossing ook nog niet gevonden helaas...
Niet meer kopen, of veel minder kopen..... of zeg ik nu iets heel geks.
Als ik snaai trek heb, probeer ik eerst iets gezonds te eten, bv een banaan, dat stilt te trek al een beetje, waardoor ik minder snoep.
Alle reacties Link kopieren
Dat doen we idd meestal niet. Maar dan is er nog de snoeppot op het werk, haha.

(En met Sint en Kerst ook het 1 en ander gekregen wat inmiddels op is.)
Ik heb een man en kinderen die niet op de lijn letten. En die graag eens wat lekkers eten in de avond. Dus het helemaal mijn huis uit bannen gaat helaas niet lukken.



Ik moet alleen weer een manier vinden om eraf te blijven. Wat ik eet vind ik dan ook niet eens bijzonder lekker. Voor mezelf hou ik liever van een chocoladereep of chips of zo. Maar ik eet dan snoep van de kinderen of een koekje wat eigenlijk is om een keer mee naar school te geven.
Alle reacties Link kopieren
@Mevrouwstippel. Klinkt inderdaad alsof je al een goede stap gezet hebt.

Wat mij helpt is om kleine concrete doelstelingen te maken. Mijn doelstelling voor vandaag is om naar buiten te gaan en te wandelen, als het 5 minuten is is het goed. Alles wat daar boven uit komt is voor de bonus. 5 minuten is zo weinig ambitieus dat het sowieso kan dus het is lekker haalbaar, waardoor de drempel om het te doen minder groot wordt. Doelstellingen om elke dag van de week minstens 2 uur te wandelen zijn niet zo geschikt voor mij, veel te grote kans dat ik het één dag niet haal en dan vind ik mezelf heel stom en is het doel niet behaald en kan ik het maar beter helemaal opgeven. Terwijl er morgen gewoon weer een dag is.



Ik probeer nu als ik die kleine doelen wel haal heel bewust stil te staan bij wat het resultaat is, dus als ik straks buiten ben probeer ik me goed te realiseren hoe ik me voel en dat het fijn is. Dan wordt de drempel de volgende keer lager.



En ik probeer nu heel bewust liever voor me te zijn, dus gisteren wilde ik eigenlijk sporten. Maar ik was zo moe, dus toen ik de was had opgehangen, de keuken had opgeruimd en mijn dochter in bed lag ben ik lekker gaan slapen. Dat was hetgene wat ik het allermeeste nodig had. Dus in die zin probeer ik wat meer naar mezelf te luisteren.



Al lukt dat ook niet altijd even goed. Ik ben een beetje stomme klusjes aan het doen qua werk in plaats van gewoon dat grote dingen te doen waar ik heel erg tegenop zie. En ik heb facebook al wel 10 keer geopend vandaag (en het forum ook...). En ik vind het allemaal heel stom.
Ik heb gisteren niet mee gegeten van de zak chips die man had open getrokken. Verder ook netjes gegeten en geen andere dingen gesnaaid. Ik heb net een bananenbrood gemaakt en dat zit nu in de oven. Vanavond maak ik one pan volkoren pasta met cherry tomaatjes, spinazie en basilicum.



Zo probeer ik het inderdaad te doen Kaaatje met kleine minimale doelen op een dag. Vooral niet teveel doelen, alles wat meer is, is mee genomen. Ik moet op vrije dagen meestal wel minimaal een half uur wandelen maar dat is omdat ik de hond moet uitlaten en die heeft aan vijf minuutjes niet genoeg. Maar daar knap ik altijd van op van het wandelen met de hond.



En ik maak vanavond ook nog even smoothie voor de komende dagen.
Gisteren gewichten met één kilo verhoogd bij de bodypump, pfff wat een spierpijn vandaag zeg... Maar "alles voor de gains" hè (dat riep een ex-collega vaak ineens op het werk, hij was zo'n fanatiek sporter die veel kwark en rijst-met-kip at.)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het al een week goed

Gisteren lekker uit eten geweest op mijn werk, 3 gangen gegeten. Vandaag een "balansdagje".



Sta elke dag om 8u op (ipv 10/11u) en neem dan lekker tijd voor het aankleden, mijn ontbijt en de hond. Ik loop naar mijn werk, ca 2,5 km, en dan werk ik van 11 tot 10 ongeveer. En lig rond 12u weer in mijn bed. Ik voel me ondanks minder suiker en een nieuw ritme al een stuk energieker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 19 januari 2017 @ 19:28:

Gisteren gewichten met één kilo verhoogd bij de bodypump, pfff wat een spierpijn vandaag zeg... Maar "alles voor de gains" hè (dat riep een ex-collega vaak ineens op het werk, hij was zo'n fanatiek sporter die veel kwark en rijst-met-kip at.)No pain, no gain is zo'n bekende quote
quote:_Domi_ schreef op 20 januari 2017 @ 09:29:

[...]





No pain, no gain is zo'n bekende quote



dat soort dingen ja.



Door diezelfde ex-collega ben ik erachter gekomen wat venkel was. Nou ja, ik wist wat het was en dat het in gerechten zat, maar zo'n venkelknol (?) had ik eigenlijk nog nooit gezien. Tijdens de lunch heeft hij zo'n heel ding opgegeten (blegh ).



Ik heb nu nog erger spierpijn dan gisteren, maar ik verheug me nu al de spinningles van morgenochtend.
Alle reacties Link kopieren
Venkel is echt super lekker. In een salade, of gestoofd. Ik heb er nu accuut zin in.



Gisteren was wel een goede dag. Ik had een wat kortere nacht omdat ik donderdagavond wat was gaan drinken met vriendinnen, maar het was wel een goede keuze, want ik voelde me behoorlijk energiek. Dus gesport en dingen opgeruimd en verantwoorde koekjes gebakken, en nog even 4,5 km gewandeld om ergens iets op te halen. Daarna ook even boodschappen gedaan en stiekem toch een zak chips opgehaald, die nu dus bijna leeg is. Stom!



Zo even sporten en dan heel veel klusjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven