Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
quote:gewiekst schreef op 29 augustus 2015 @ 12:59:

Mja, was van de week nog in Center Parcs. Daar zag je ook mensen met overgewicht die rustig uitgebreid gaan zitten snacken. Op zich wel begrijpelijk aangezien je op vakantie bent, maar aan de andere kant toch ook buitengewoon onverstandig.Volgens mij gaat het juist mis door al die speciale gelegenheden. Ik doe daar dus niet meer aan mee, ik zorg dat ik met vakanties, feestdagen etc. geen gram aankom. Vroeger kwam ik in een vakantie van 3 weken 3 kilo aan, die gingen er niet meer af en de volgende gelegenheid kwam er nog meer aan etc. Ik denk dat je in een jaar teveel "uitzonderingen" hebt om te kunnen denken: "ach moet een keertje kunnen", misschien nog wel als je in de 20 bent, dan heb je een kilo er in een paar dagen weer af, maar niet meer als je boven de 40 komt. Mijn familie is allemaal dik. Moeder, zus en ik allemaal paar jaar geleden heel veel af gevallen (>20 kilo), ik ben de enige die niet terug is gekomen op haar oude gewicht (of meer) en dat komt mi vooral omdat ik altijd op let, ook (of juist) op verjaardagen en feestdagen etc. Mijn moeder en zus vinden alles al snel een speciale gelegenheid, ook als we bij elkaar eten of als de kleinkinderen op bezoek zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Als ik elke keer dat men zegt 'joh een keertje moet kunnen' iets van zoetigheid of snacks zou eten, dan vrat ik elke dag patat, gebak, chips, chocolade, snoep whatever. 'Een keertje' is voor mij hooguit eens per week 1 keer. En dan niet in die ene week een keer een koekje en een keer een patatje en een keer een snoepje en een keer uit eten en een keer een wijntje. Het is een 'snack moment' per week. En dan neem ik een kleine portie, ga me niet vol zitten vreten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 augustus 2015 @ 12:18:

Komt n vrouw in het ziekenhuis. Zegt de arts 'u had veel eerder naar n dokter moeten gaan met deze klachten, dan was genezing veel makkelijker geweest'.

Wat is daar andets aan dan dit:

Komt n vrouw in de sportschool. Zegt de trainer 'u had veel eerder moeten komen, dan had afvallen veel makkelijker geweest.Zo'n opmerking van een arts kan een eyeopener zijn. Een leermomentje. Mijn ervaring is dat veel klachten vanzelf wel weer over gaan. Ik ga zelden naar een dokter. Maar bij sommige klachten kan het onverstandig zijn ermee door te blijven lopen. En dan is het goed dat je dat te horen krijgt. Heel anders dan in het geval van de "open deur" op de sportschool....
tweede nick na 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Het rare met 'open deuren' is dat ze nogal eens stevig op slot zitten. Omdat men gewoon niet wil dat ze open gaan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 augustus 2015 @ 12:59:

Het rare met 'open deuren' is dat ze nogal eens stevig op slot zitten. Omdat men gewoon niet wil dat ze open gaan.
tweede nick na 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
'leermomentje' mag ook in het topic over irritante uitspraken
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 14:40:

'leermomentje' mag ook in het topic over irritante uitspraken



En dat vermeld je hier omdat...?



Je gebruikt liever "eyeopener"?
tweede nick na 15 jaar.
Er zit overal suiker in tegenwoordig... echt in alles, dus als je lichaam al die onnodige fructose niet kan verwerken en dat gebeurt steeds meer dan krijgen mensen problemen. Nierproblemen, vetopslag en diabetes. En dat is dus zonder te snacken de hele dag. Mensen zijn suiker verslaafd gemaakt. Ik ook hoor, maar ik probeer echt op te letten wat ik in mijn mond stop.



En bedrijven doen alles om hun eten te verkopen, dus ook suiker overal in doen om zo het bliss moment te creeeren. Alleen wat minder eten of sporten helpt daar niet tegen. En sommige mensen kunnen mede daardoor geen maat houden.



Kijk anders eens That Sugar Film en kijk dan eens naar de hoeveelheid suiker die je in je mond doet zonder het te weten. Dus de magere yogurtjes, de melk, het brood, vleeswaren ect. echt bijna in alles.

Zout is ook overal aanwezig maar suiker/fructose nog veel meer.



En ik vind mensen die andere mensen mensen te moeten veroordelen of aanspreken zonder te weten wat het probleem echt is nare mensen.

Of dat is bij dik zijn of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annebabettaa schreef op 30 augustus 2015 @ 13:50:

[...]





Wat bedoel je daarmee?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Annebabettaa schreef op 30 augustus 2015 @ 14:52:

[...]





En dat vermeld je hier omdat...?



Je gebruikt liever "eyeopener"?Omdat ik hier ook gewoon gezellig klets op het forum? Sorry hoor als het je dwars zit.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 augustus 2015 @ 17:14:

[...]



Wat bedoel je daarmee?Dat ik er geen touw aan vast kan knopen...
tweede nick na 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 30 augustus 2015 @ 18:40:

[...]





Omdat ik hier ook gewoon gezellig klets op het forum? Sorry hoor als het je dwars zit.Oh, ok, sorry dat je nu van slag bent!
tweede nick na 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annebabettaa schreef op 30 augustus 2015 @ 20:30:

[...]





Dat ik er geen touw aan vast kan knopen...

Oke. Jj noemt de opemrking van die trainer een open deur. Dat is het blijkbaar niet, anders zou degene over wie het ging zich er niet zoveel van aantrekken en gewoon toegeven dat de man groot gelijk had. Die deur is bij haar helemaal niet open maar zit nog potdicht. Of ze slaat m meteen weer dicht. Door boos, verontwaardigd of gekwetst te zijn.

Want dat is makkelijker dan accepteren dat die trainer gelijk heeft. Dan hoef je er namelijk niks mee, want het is zijn schuld dat jij je zo voelt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 augustus 2015 @ 22:18:

[...]



Oke. Jj noemt de opemrking van die trainer een open deur. Dat is het blijkbaar niet, anders zou degene over wie het ging zich er niet zoveel van aantrekken en gewoon toegeven dat de man groot gelijk had. Die deur is bij haar helemaal niet open maar zit nog potdicht. Of ze slaat m meteen weer dicht. Door boos, verontwaardigd of gekwetst te zijn.

Want dat is makkelijker dan accepteren dat die trainer gelijk heeft. Dan hoef je er namelijk niks mee, want het is zijn schuld dat jij je zo voelt.



Het gaat niet om gelijk of ongelijk. Zo'n opmerking werkt namelijk averechts. Als iemand met overgewicht eindelijk alle moed verzameld heeft om naar een sportschool te gaan is het onnodig en onaangenaam om daar verwelkomd te worden met: "Zo hé! Jij had ook wel wat eerder kunnen komen...."

In de eerste plaats is het geen nieuws voor het nieuwe lid van de sportschool (vandaar: open deur) en in de tweede plaats zal iemand die zichzelf een beetje respecteert dit niet accepteren en vertrekken (naar een andere sportschool bijvoorbeeld). Met negativiteit bereik je bij de meeste mensen het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken.
tweede nick na 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annebabettaa schreef op 31 augustus 2015 @ 12:07:

[...]





Het gaat niet om gelijk of ongelijk. Zo'n opmerking werkt namelijk averechts. Als iemand met overgewicht eindelijk alle moed verzameld heeft om naar een sportschool te gaan is het onnodig en onaangenaam om daar verwelkomd te worden met: "Zo hé! Jij had ook wel wat eerder kunnen komen...."

In de eerste plaats is het geen nieuws voor het nieuwe lid van de sportschool (vandaar: open deur) en in de tweede plaats zal iemand die zichzelf een beetje respecteert dit niet accepteren en vertrekken (naar een andere sportschool bijvoorbeeld). Met negativiteit bereik je bij de meeste mensen het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken.I rest my case
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Annebabettaa schreef op 31 augustus 2015 @ 12:07:

[...]





Het gaat niet om gelijk of ongelijk. Zo'n opmerking werkt namelijk averechts. Als iemand met overgewicht eindelijk alle moed verzameld heeft om naar een sportschool te gaan is het onnodig en onaangenaam om daar verwelkomd te worden met: "Zo hé! Jij had ook wel wat eerder kunnen komen...."

Zo wordt het hier opgevat. Misschien was het meer een " wat jammer dat je niet eerder hebt durven komen / was nou maar eerder gekomen want die schaamte is helemaal niet nodig " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2015 @ 12:49:

[...]





Zo wordt het hier opgevat. Misschien was het meer een " wat jammer dat je niet eerder hebt durven komen / was nou maar eerder gekomen want die schaamte is helemaal niet nodig " .Ja, als dat zo was was het natuurlijk een heel ander verhaal. Eens!
tweede nick na 15 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven