Lijf & Lijn alle pijlers

Net begonnen met Start to Run

29-03-2011 16:57 703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zondag begonnen met mijn eerste les van Evy, dit ging heel goed, vanavond mijn 2de les. Wie is er nog meer pas begonnen en wil hier gezellig meepraten?
Alle reacties Link kopieren
En vanochtend al weer les 2.

Het ging niet zo lekker met de voet. Nog eventjes en ik ga naar de therapeut er mee.



Morgen ga ik een weekje kamperen. Ben een beetje aan het twijfelen of ik mijn hardloopspullen meeneem. Mijn vervoer naar het kampeerterrein heeft het af laten weten, en nu moet ik dus wat schipperen. Bovendien denk ik eigenlijk dat het verstandiger is om even rust te nemen tot de podotherapeut.



Allemaal een heel fijne week, met veel mooie loopjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier!



Wiezewo: jammer dat het niet ging. Misschien is het inderdaad wel goed om eerst naar de therapeut te gaan voordat je weer gaat lopen.

Fijne kampeerweek!



Noodles: al weer gelopen?



Ik heb les 19 er op zitten. 35 minuten lopen. Tempo lag niet zo hoog, 4.78 km gelopen. Straks aan het werk, late dienst.



Goed weekend allemaal
@ amaia: Ja eindelijk weer gelopen vanmorgen. Een iets korter rondke dan normaal, 30 minuten. Ging redelijk, maar ik had wel een beetje last van mijn linkervoet, toch doorgelopen, hopelijk was het niet iets blijvend is.

Werkze vanavond



@ wiezewo: wat vervelend zeg van je voet!

hopelijk kan de fysio je helpen.

Maar eerst een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog steeds met Evy bezig, intussen t/m les 14 gedaan. Gaat opzich wel goed, kan het redelijk goed volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik mijn laatste les met Evy 0-5 lopen, tenminste als het ophoudt met hozen hier. Ik weiger om mijn laatste les in de regen te gaan lopen!! Het schema voor het vervolg ligt al klaar, eerst maar eens kijken of het lukt om de 30 minuten achter elkaar vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kiko2 schreef op 07 augustus 2011 @ 14:16:

Vandaag ga ik mijn laatste les met Evy 0-5 lopen, tenminste als het ophoudt met hozen hier. Ik weiger om mijn laatste les in de regen te gaan lopen!! Het schema voor het vervolg ligt al klaar, eerst maar eens kijken of het lukt om de 30 minuten achter elkaar vast te houden.Even update: YES!! In een keer doorgelopen, geen pauze genomen tussen 10-20 minuten dus 31 minuten gerend! Het ging perfect, einde van mijn Evy trainingen. De hardloopmuziek staat al klaar op de Ipod, met dank aan de suggesties hier op het forum! Voor iedereen hier: ga zo door! Het gevoel als je voor het eerst het half uur vol maakt is onbeschrijfelijk, tenminste, ik was er heel blij mee. Ben op 4 april begonnen met helemaal nul conditie en vandaag liep ik de 30 min op mijn gemakkie!
Alle reacties Link kopieren
Kiko, goed gedaan!!!!!

Ik vond het ook een super gevoel toen ik voor het eerst een half uur achter elkaar doorliep. Helemaal herkenbaar hoe je dat opschrijft!
Alle reacties Link kopieren
Hé lopers, ik haal jullie topic even naar boven, hoor! Het topic was een beetje naar onder gezakt

Ik schrijf dan wel niet mee maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe jullie lopen.

Dus kom er maar weer in.
@ kiko: goed gedaan!:cheer2:



Ik heb eergisteren gelopen, ging helaas matig door enorme buikpijn (word er echt gek van )

Ik ga zo meteen weer, maar eerst even slapen, vannacht de tweede slechte nacht achter elkaar gehad (baby krijgt tandjes).

Hopelijk wordt het weer beter terwijl ik slaap
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb inmiddels les 20 er ook al opzitten, woensdag heb ik die gelopen. 56 minuten gelopen, iets meer dan 8 km!



Nu ga ik eerst op vakantie, loopschoenen gaan mee.



Tot over 3 weken!
wow amaia: wat goed hey!!

Fijne vakantie



Dan valt mijn prestatie van vandaag nogal tegen, ben ook nog eens het laatste stukje naar huis gelopen (wéér buikpijn :( )..

Maar wel voor het eerst met runkeeper:

afstand: 5,67km

tijd: 29:23 min

gemiddelde snelheid: 11,52 km/h
hey allemaal,



Ik ben net terug, voor de grap een keer 's avonds gelopen om te zien hoe het bevalt. Nou, best goed eigenlijk..

Ik ging iets langzamer vandaag, maar ook verder..



Afstand 6,61 km

Tijd: 35,57 min

Gem. snelheid: 11,02 km/h
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier ook al weer even niet geweest. Ivm Ramadan lukte het lopen niet. Overdag te warm zonder water en 's avonds te weinig tijd. Maar vandaag weer gelopen, een half uurtje om er weer aan te wennen. Het ging prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook maar weer eens een duit in het zakje. Sinds een paar dagen terug van een geweldige vakantie. Vandaag een afspraak bij de podotherapeut. Ik heb dus nog niet de goede loopschoenen, en ik krijg zooltjes, die ik liefst ook gewoon voerdag in moet. Het is wel allemaal heel goed doorgemeten en bekeken, was erg interessant, en ik snap ook wat er gebeurt en wat er tegen gedaan gaat worden.



In ieder geval duurt het 2 tot 3 en misschien ivm de vakantie wel 4 weken voordat mijnz ooltjes er zijn, en bovendien moet ik dus ook nog eens mijns choenen gaan omruilen. Ze hadden daar ook een complete voorraad loopschoenen, en ik heb inmiddels ook op de voor mij goede schoenen gelopen. Maar goed, zo snel mogelijk maar weer naar PK om om te ruilen. Ik heb nu eigenlijk wel weer last van mijn voet, en denk dat ik sowieso de komende 2 weken niet ga lopen, en misschien wel helemaal niet tot mijn zooltjes klaar zijn.



Geen idee wat ik tot die tijd moet gaan doen. Zumba? Thuis sporten? Fietsen? Ik wil in ieder geval wel conditie blijven opbouwen, mijn gewicht gaat in ieder geval snel de goede kant op.



Ik zal dus ook even niets te melden hebben op loopgebied. Misschien lees ik af en toe nog wat mee.



Voor allemaal: ik ben enorm fier op u, jullie zijn allemaal een natuurtalent!!!
Alle reacties Link kopieren
Even een update vanuit het zonnige Spanje. Ik heb nu 1 keer een rondje van 4.5 km gelopen. Ik liep 's ochtends om half 10, eigenlijk was het toen al te warm. Morgen weer, en dan probeer ik vroeger te gaan. Adiós!
@ wiezewo:

Goed te horen dat je vakantie geweldig was!

Maar onwijs balen van je voet zeg!

Lijkt me enorm frustrerend.

Als ik niet meer zou kunnen lopen zou ik denk ik voor spinning gaan (er bestaat ook aquaspinnen mocht je teveel last van je voet hebben). Succes!



@ Amaia: wow, zelfs in de hitte loop jij nog trouw! Petje af hoor

Ik ga vanavond een poging doen tot lopen, ik heb te lang uitgeslapen (vakantie en baby naar kdv) dus zo even aan het huishouden etc.



Fijn weekend alvast allemaal!
hoi allemaal,



wat is het rustig hier!



Gisteravond nog heerlijk gelopen, een iets andere route, ging echt super. Alleen was mijn rondje achteraf een tikkie korter, terwijl ik juist dacht dat ik hem zo aan het uitbreiden was (niet zo goed in afstanden inschatten vrees ik )



De stats



Afstand 6,52 km

Tijd 0:35:47

verbrande kcal: 473

gemiddelde snelheid 10.93 km/h (grrrr iets langzamer, wel 3 keer voor een rood stoplicht gestaan, slecht voor het gemiddelde)



Morgen weer, zin in
Alle reacties Link kopieren
Noodles dank je. Heb inmiddels de tweede keer er op zitten, om 8 uur 's ochtends. Was prettiger lopen maar ik liep niet zo goed. Met zware benen het rondje gemaakt. Aan alle kanten ingehaald. Waarschijnlijk door mensen zoals jij. Man, wat loop jij hard! Knap hoor, ik ben al blij als ik 9.5 km per uur haal. Adiós
Alle reacties Link kopieren
Amaia, leuk dat je ook op vakantie loopt!

Noodles, jij bent echt snel!

Kiko, gaaf he, die eerste keer dat je echt 30 minuten loopt.



Lopen gaat hier niet zo fantastisch, maar dat had ik ook niet verwacht (Ramadan en hitte). Ik ben inmiddel wel begonnen met wat krachttraining en jongens, wat heb ik een spierpijn. In mijn benen notabene, terwijl ik dacht dat ik door het lopen daar toch wel sterker was geworden. Maar goed, leuk om iets naast het lopen te doen, kan ik lekker afwisselen. Ik ga zo nog even lopen.
Alle reacties Link kopieren
Buenos días



Sasati, wat goed dat je er ook nog krachttraining bij doet. Wat voor oefeningen doe je?

Ik heb mijn rondje hardlopen er al weer op zitten. Samen met mijn man een half uur gelopen. Ging wel redelijk, ik stond al op met buikpijn, de bekende tijd van de maand . Maar ondanks dat wel lekker gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Zooo. ik heb even flink mijn slag geslagen bij Decathlon, een giga sportkledingzaak in Girona. zZe verkopen naast merkkleding ook een eigen lijn die niet duur is. Ik heb gekocht: een korte renbroek, een lange renbroek, een jasje en een regenjasje. Laat de herfst en de winter maar komen, ik ben er klaar voor
hey dames



Ik moet bekennen een paar dagen niet gelopen te hebben, mijn zoontje is ziek geweest (en nog steeds een beetje) en ik ben meteen alleen maar met hem bezig geweest en compleet mezelf vergeten.. Hij wordt nu ook 's nachts elk uur wakker dus ik heb ook echt totaal geen energie om te lopen met zo weinig slaap.



Hopelijk lukt het me vanavond om te gaan, even kijken hoe ik me voel.



@ sasati: wat goed zeg, aan de krachttraining!



@ amaia: lekker zeg, nieuwe hardloopkleding! Jij bent er alvast klaar voor..
Alle reacties Link kopieren
Noodles, ik kan me voorstellen dat je geen energie hebt om te lopen. Niets is zo slopend als onderbroken nachtrust. Gaat het inmiddels al beter met hem?



Wiezewo, heb je al een tijdelijk alternatief gevonden?





Ik heb er net een rondje van 8 km ongeveer opzitten. Ik kan mijn GPS hier niet gebruiken, heb alleen WIFI verbinding op de camping, maar aan mijn muziek kon ik zien dt ik ongeveer 55 min gelopen heb.



Ik was eigenlijk van plan hetzelfde rondje van 4.5 km te lopen als de vorige keer, maar op het laatste stuk raakte ik de weg kwijt. Maar ik liep zo lekker dat ik dacht, ik loop gewoon dezelfde weg weer terug.

Ik ga me volgende week aanmelden voor mijn eerste run in November. Ik ga me opgeven voor de 8 km.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, heb het erg druk gehad met verhuizen. Tijdens die verhuizing heb ik een week of 3 niet gelopen, maar ik probeer het nu wel weer op te pakken. Vorige week heb ik mijn eerste echte wedstrijd gelopen met een vriendinnetje. We hebben de 6km gedaan in 40.31 (terwijl ik 1,5 maand daarvoor 5km in 39.41 had gelopen). Na die wedstrijd had ik wel behoorlijk last van m'n bovenbeen, die is een paar dagen helemaal hard en pijnlijk geweest. Maar nu is dat gelukkig over en ga ik weer vol goede moed beginnen
@ amaia: spannend zeg je eerste loopje in November, wat goed!

Ik heb me bijna opgegeven voor de vrouwen dam tot dam (4 engelse mijl) maar ik durf niet zo goed in mn eentje..



Het gaat nu beter met kleine M, maar ik heb nog steeds niet gelopen Ik denk dat het ook komt omdat inmiddels bijna op mijn streefgewicht zit (nog 1,5 kilo) en ik merk dat mijn motivatie een beetje weg lijkt..

Stom eigenlijk, want ik sport niet alleen maar voor de lijn..



@ indigoo, wat goed dat je mee hebt gedaan

Wel balen van die pijnlijke bovenbenen, maar je kunt trots op jezelf zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven