Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen?.... wie doet er mee?

11-03-2013 10:05 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Wie wil er samen met mij afvallen. Een aantal jaar geleden sonja bakker gedaan, heel veel afgevallen; maatje 36/38 en nu nog zwaarder dan voor het afvallen.

Eind van de zomer gaat mijn broer trouwen en wil ik weer in een mooie jurk.

Toen ook meegedaan aan een forum en daar veel steun aan gehad, wie wil er nu met mij meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Een halve kilo bijgekomen, 72.9. Maar heb op de trouwdag en de dagen erna ook niet echt goed opgelet met eten.

Vanaf deze week weer goed opletten, thee en water drinken. Sporten moet ik even kijken. Ik werk deze week elke dag van 9.30 tot 18.30. Ik kook in de ochtend, omdat ik 's avonds echt teveel honger heb om nog te koken. 'S avonds kan ik niet sporten omdat ik een dal-abonnement heb. Ik wil sowieso zaterdag en zondag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje:

o: 2 sneden brood met halvarine, kaas, hagelslag en glas melk

t: thee

l: 4 sneden brood met halvarine, worst en chocopasta, water

t: ranja, vanillavla en ontbijtkoek met boter

d: aardappels met kip uit de oven, spitskoolsalade met komkommer, ei en dressing

t: fruit, water/thee
Alle reacties Link kopieren
Han wel goed dat je warm eet als lunch (ik ga ervan uit dat de kip en de groenten warm zijn). Dat is eigenlijk veel beter dan 's-avonds warm eten. Helaas heb ik hier geen tijd voor en is het tussen de middag altijd een boterham uit het vuistje. Vandaag gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met ananas en walnoten

T: pruim

L: 3 br. boterhammen met boter (2 met salami en 1 met jonge kaas)

T: plak ontbijtkoek

D: Griekse salade

T: bakje sojayoghurt en sinaasappel

Sporten: uurtje fitness



Morgen weer een training met lunch en een borrel aan het einde. Ik ben echt van plan om me niet te laten verleiden tot allerlei gezonde happen. Mijn weegmoment komt er weer aan!!!
Deze week moet ik van mezelf elke dag 2 grote glazen water extra drinken, omdat ik denk dat dat wel positief werkt voor het afvallen en ik nog steeds het idee heb dat ik te weinig drink (gemiddeld 6 koppen/glazen per dag). Vandaag heb ik dit gegeten:

o: lu continue met thee

t: olijfcrackers met thee

l: 2 boterhammen met gerookte zalmsalade en een halve cracker eisalade met glas water

t: knakworsten met een beetje mosterd (en later nog warme chocomel)

d: pasta bolognese met cherrytomaatjes en champignons en 2 glazen water en thee



Helaas geen fruit meer in huis e.d. morgen kan ik weer boodschappen doen, want dan heb ik weer geld :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Sorry dat ik zo lang niks gepost heb. Beetje vol progr hier.

Maar nog wel druk met lijnen. En met resultaat ( heb al eerder gemerkt dat bij mij dat eveb duurt):



Startgewicht: 66,4 kg

Bezig: 12 dagen

Aantal kg afgevallen: 1,8 kg

Streefgewicht: 60 kg

Nog af te vallen kg: 4,6 kg



Bij sommige gaat t erg goed zi te lezen. Ben benieuwd of er weer wat af is....

Succes weer iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond nog een handje vol noten gegeten en lekker wat fruit. Vandaag weer hele dag werken en het weer is echt bagger, bleh. Ben benieuwd wanneer het nou eens echt beter weer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Goed...daar ben ik ook weer...ik doe toch nog steeds van alles niet goed waardoor ik op het moment alleen maar aankom en niet afval. Ik weet hoe het moet maar op de een of andere manier ga ik toch te vaak voor de bijl voor gesnaai, stom gedoe.



Vandaag weer werken, heb gezonde lunchsalade mee en verder ook geen verleidingen (behalve die taart die net langs kwam maar die heb ik afgeslagen) Vanavond sporten, dan blijft er weinig tijd thuis over om de mist in te gaan...



Lijstje voor vandaag:

O: havernmout

T: peer

L: grote bak met ijsbergsla, halve komkommer, rauwkost, feta en een ei, en slanke dressing

T:2 snee donker roggebrood met kaas

A: tomaten/groentesoep met ballen en beetje rijst erdoor.

T: misschien een ijsje na het sporten (maar alleen als ik de rest van de dag netjes gegeten heb)
Alle reacties Link kopieren
@zibraffe, ik heb precies hetzelfde. Ik weet wat gezond is, maar toch snaai ik best veel. Ik denk dat het komt omdat ik toch nog niet gemotiveerd genoeg ben om af te vallen.

Eetlijstje vandaag:

o: 2 sneden brood met halvarine, smeerkaas en chocopasta, glas melk

t: thee

l: 6 rijstewafels met smeerkaas en roomkaas, siroop

t: water, fruit, 3 koekjes, plakje worst

d: aardappels en kip uit de oven, salade

t: fruit, stukje worst, water/thee
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Rustig hier...

Zou het daaraan liggen Han? Gebrek aan motivatie? Moet ik daarnaar op zoek... en ondertussen meer slapen, dat wil ook wel helpen bij mij...



Gisteren goede dag gehad, geen extra gesnaai dus nog een lekker ijsje gehad na het sporten, en toch nog onder de 1600 kcal gebleven!



Planning voor vandaag:

O: Havermout

T: appel

L: grote bak salade met ei en feta

T: 2 snee roggebrood met kaas

A: patat met en een kroket

Vanavond shredden en dan niks meer!
ik heb ook last van onbewust snaaien, heb vanochtend mezelf even streng toegesproken, want ik heb het idee dat ik stil sta of mssn zelfs aankom. De laatste paar dagen heb ik iig teveel gegeten (tussen 1500-1600 kcal) en ik mag maar elke dag 1200-1500 kcal, anders val ik niet af. Dus vanaf vandaag wil ik daar weer beter op gaan letten en ik denk dat ik ter compensatie vandaag, morgen en overmorgen rond de 1200 kcal wil blijven.

Ik heb sinds deze week weer werk dus ik hoop dat ik dan meer ga verbranden (fysiek werk) en hopelijk niet meer ga eten (ben dan in een omgeving met veel eten o.a. slechte snacks).

Eetlijstje van vandaag:

o: lu continue met thee

l: 2 bruine broodjes met gerookte zalmsalade en thee

t: 1 olijfcracker en 3 glazen water

d: groentesoep en wss ook nog een bekertje yoghurt met muesli

t: water en popcorn (ik ga naar de bios)



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@miss-marvelous, leuk dat je weer werk hebt. Beter dan thuis zitten.

Mijn eetlijstje:

o: 2 sneden brood met halvarine en smeerkaas, melk

t: water

l: kippensoep met brood, siroop

t: siroop, waterijsje, bakje vla

d: friet met kibbeling en mayonaise

t: fruit, water
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met name moeite in het begin om niet te gaan snaaien. Nu ik resultaat zie vind ik het echt zonde om te gaan snaaien want dan kan ik zo meteen weer opnieuw beginnen en dat kost me teveel energie. Bovendien zal het binnenkort toch echt een keer mooi weer worden en dan wil ik wel in mijn korte broek kunnen.

Vandaag gewogen er is de afgelopen week 1 kg afgegaan:

Leeftijd: 44 jaar

Startgewicht: 80,0 kg

Aantal kilo's afvallen: 11

Aantal kilo's reeds afgevallen: 4,5 (nog 6,5 kg te gaan)

Bezig sinds: 3 weken



Vandaag gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met ananas en walnoten

L: 3 br. boterhammen met boter, kaas/appelstroop, haring met uitjes, bakje tomaatjes

T: pruim

D: rijst met stoofpotje en salade

T: bakje sojayoghurt, fruit
Alle reacties Link kopieren
Ha! Ben ik even goed bezig vandaag! Ik heb mijn patat en kroket vervangen door een maaltijdsalade! Die mag nu nog even zakken en dan ga ik nog even een sessie shredden. Dan douchen en vroeg naar bed vanavond, even beetje slaap inhalen.



Wow Sluisje, 4,5 kilo in 3 weken, das echt veel!



Gefeliciteerd met je nieuwe baan MissMarvellous, ben je lang werkloos geweest?
Alle reacties Link kopieren
Bijna van de eerste pagina afgevallen...



Lijstje van vandaag:

O: Brinta met melk

T: half softijsje (van zoon) en cappuccino met koekje

L: cracker met philadelphia, boterham met tomaat en kaas, bakje yoghurt met peer erdoor.

T: fruit, appel of aardbeien...

A: hamburger, gepofte aardappel, stokbroodje...BBQ-tijd! Maar niet teveel want daarna nog uur hardlopen...
Alle reacties Link kopieren
Zo, gisteren teveel gegeten. Ik had zo'n honger en ook op mijn werk was iedereen van alles aan het eten. Gisterochtend wel veel gelopen, 2 uurtjes ongeveer. Zometeen weer werken en later mijn lijstje.
Zo sluisje jij bent goed bezig! 4,5 kilo in 3 weken, knap hoor. @zibraffe, 3 maanden en ben nu wel blij dat ik weer aan de slag kan. Moet nog wel ff wennen aan de onregelmatige diensten (nachtdiensten), maar ik ben wel heel blij dat ik weer een 'normaal' inkomen ga krijgen. Volgende week ga ik weer wegen..spannend



Ik weet nog niet wat ik vanavond ga eten, mssn ga ik een salade maken met kip of iets vegetarisch. Als lunch ga ik een bagel eten (weet nog niet wat voor beleg, moet nog eerst nieuw beleg halen) en een bruin broodje. En als tussendoortje banaan. Van de week zag ik in de supermarkt al het oranjegebak liggen en ik heb het laten liggen. Kopen jullie iets lekkers voor Koninginnedag? Mijn huisgenoot gaf gisteren aan dat hij wel zin had in die oranje tompouces (en als die eenmaal in huis zijn, vind ik het erg moeilijk om vanaf te blijven).
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren laat thuis dus lukte het me niet meer om te schrijven. Ik ga gewoon stug door op mijn oude schema met oogkleppen op en probeer me niet te laten verleiden. Donderdag is mijn sollicitatiegesprek en daar focus ik me op.



Gisteren gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met ananas en walnoten

L: 3 br. boterhammen met boter en kaas/salami

T: plakje parelkandijkoek

D: bak griekse salade

T: stuk watermeloen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gegeten:

O: 250 gr. magere kwark met walnoten en ananas

L: 3 br. boterhammen met boter en chocopasta

T: appel

D: witlofsalade met omeletreepjes en gebakken spekjes

T: bakje sojayoghurt



Sporten: uur fitness
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hoe zit het met jullie of ben ik de enige nog op dit forum? Ik had vandaag een enorme dip (de bekende zondagdip; de hele dag honger, koud, geen puf) maar heb hem toch overwonnen. Dat gebeurt niet vaak want het kost me teveel inspanning om over die drempel te stappen. Vandaag is dat dus gelukt!

Gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark

T: plakje parelkandijkoek

L: 3 br. boterhammen met boter en chocopasta, cup a soup

D: snijbonen en biefstuk

T: bakje sojayoghurt en misschien nog een appel



Sporten: 11 km hard gelopen
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me vandaag of ik een wedstrijd hoofdklasse rugby had gespeeld. Totaal geen energie, trek en ik voelde me de hele dag een beetje gejaagd. Toch is het met eten en sporten wel goed gegaan. Ik denk dat het de zenuwen zijn die parten beginnen te spelen voor mijn sollicitatiegesprek donderdag. Vandaag gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met walnoten en ananas

T: appel

L: 3 br. boterhammen met boter en kaas/salami

T: 2 br. crackers met appelstroop

D: eiwitreep en wat broccoli

T: bakje sojayoghurt en verse kersen



Sporten: uurtje fitness
Alle reacties Link kopieren
Sluisje dank voor het nog enigszins in leven houden van dit topic!

Ik ben thuis zo druk dat ik gewoon niet aan viva toekom, op het werk lukt het wel...



eettechnisch gaat het dan ook niet geweldig, ook niet heel slecht maar het schiet gewoon niet op! Sporten is er ook al een paar keer bij in geschoten dus daar ook al geen winst behaald...



Bedacht dat ik toch echt meer moet varieren dus gisteren en vandaag begonnen met fruit ipv havermoutpap. Gisteren ging goed tot een uurtje of half 4, daarna wat minder, paar koekjes en dropjes en gisteravond paar handjes chips gehad. En niet gesport, jammer. In totaliteit een redelijke dag.



Voor vandaag heb ik op/mee/in de planning:

O+T: 1/4 watermeloen

L: sla met tomaat, ei, augurk, feta en beetje dressing

T: frambozen met yoghurt

T: bij grote honger paar droge crackertjes

A: patat met een kroket

Vanavond wel weer sporten!
Alle reacties Link kopieren
Ha Zibraffe, goed om weer van je te horen. Voelde me een beetje alleen op dit forum. Ik kijk even naar je eten en ik vind je ontbijt en je lunch wel erg weinig. Krijg je geen enorme honger ergens in de middag? Hoop dat het goed met je gaat. Mijn ervaring is dat afvallen het beste lukt met regelmaat. Dat zie je ook wel aan mijn eetgedrag. Vandaag gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met walnoten en ananas (soms draai ik de ananas en de walnoten om, dat is mijn regelmaat, ha, ha)

T: 2 nectarines

L: 3 br. boterhammen met boter, kaas/salami

T: plakje ontbijtkoek

D: Beetje spaghetti met veel saus met verse groenten en extra mager gehakt.

T: bakje sojayoghurt





T:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat kan ik me voorstellen, dat je je alleen voelt hier!

De grote drukte is er wel af...



Gisteren wel aardig gelukt me aan mijn planning te houden, die crackertjes die ik mee had zijn wel opgegaan en in de avond nog een paar dropjes en een speculaasje gehad (maar geen pindakoek, die heb ik snel teruggelegd toen ik gezien had dat er 140 kcal in 1 koek zitten!) en ook weer lekker gesport.



Planning voor vandaag:

O en T: halve appel, kwart watermeloen (en dan is ie op!)

L: sla met ei, tomaat, feta en dressing

T; yoghurt met frambozen, paar crackertjes

A: tomatensoep met ballen en stukje brood

Vanavond stukje rennen, klein uurtje denk ik.



Ontbijt is met alleen fruit geen gewoonte, maar ik blijf steeds zo hangen op zelfde gewoontes/gewicht. Ik heb eerder gemerkt dat variatie dan goed werkt voor mij. Dus even geen zuivel met granen maar iets heel anders als ontbijt. Eens denken wat ik morgen ga doen...
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel goed bezig Zibraffe. Het moet een keer lukken. Soms blijf je even steken op hetzelfde gewicht maar dan is het een kwestie van doorzetten (wat enorm veel van je motivatie vraagt). Heb je al wel eens geprobeerd om een fruit of een groentendag te doen? Dat wil ook nog wel eens helpen! Ik heb me eergisteren gewogen en zal op de helft (5,5kg)van het het aantal kilo's dat ik wil afvallen (11kg). Dus nog de helft te gaan. Vandaag gegeten:

O: 250 gr. mag. kwark met walnoten en ananas

T: appel

L: 3 br. boterhammen met boter en chocoladepasta

T: snoeptomaatjes

D: bak Griekse salade van de AH

T: schaaltje sojayoghurt en 2 nectarines

Sporten: 10 km hardlopen

Ik durf me niet te wagen aan zoetigheid want ben bang dat ik geen maat kan houden dus begin ik er liever niet aan. Morgen sollicitatiegesprek. Zaterdag geven we een etentje in een restaurant voor onze familie. Dan denk ik even niet aan dit forum als jullie het niet erg vinden!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws, ik heb de baan gekregen! Ben helemaal blij. Vandaag gegeten:

O: 250gr mag. kwark met walnoten en ananas

T: snoeptomaatjes

L: 3 br. boterhammen met boter en kaas/salami

T: appel

D: maaltijdreep

T: schaaltje sojayoghurt



Sporten: 1 uur fitness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven