Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen?.... wie doet er mee?

11-03-2013 10:05 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Wie wil er samen met mij afvallen. Een aantal jaar geleden sonja bakker gedaan, heel veel afgevallen; maatje 36/38 en nu nog zwaarder dan voor het afvallen.

Eind van de zomer gaat mijn broer trouwen en wil ik weer in een mooie jurk.

Toen ook meegedaan aan een forum en daar veel steun aan gehad, wie wil er nu met mij meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Felice.. Ik heb nu ook trek in wat, ga zo maar wat fruit pakken..

Ik ga nu tot maandag niet meer op de weegschaal, heb ik besloten. Je gewicht schommelt zoveel, elke dag wegen is echt geen goed plan voor mij
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat, in geval van lekkere trek, een appel gewoon niet bevredigt ?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook herkenning Felice, trek na het eten...en dan vooral in zoet! Soms gaat het weg door een glas water, soms ook niet, soms kan ik het makkelijk weerstaan, soms kost het meer moeite... Koffie wil ook nog wel eens helpen...



Ik weeg me wel elke dag maar kan het wel redelijk relativeren als het schommelt. Bovendien zie ik dan ook dat het naar beneden schommelt en niet alleen naar boven...
Alle reacties Link kopieren
Als je er geen gehoor aan geeft dan gaat het wel over Felice...maar dat lukt niet altijd even goed...
Alle reacties Link kopieren
We kunnen het en zijn sterk, iets lekkers is helemaal niet zo lekker en daarna heb je weer spijt!! Ik ga wat doen, dan denk ik er niet aan en straks mag ik gewoon wel lekker een sultana!



Ik durf tussendoor niet op de weegschaal hoor, ben bang dat ik eerst aankom door het meer eten
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik vergelijk het soms met wat mijn oma zei over stoppen met roken (ze leeft inmiddels niet meer maar dit zei ze toen ze al 30 jaar gestopt was) Gewoon niet meer doen! Je wil het toch niet meer? Nou doe het dan niet, er is niemand die zegt dat je moet, of zegt dat je er geen zin in mag hebben. Maar als je het niet wil, dan moet je het niet doen. Zij had na 30 jaar niet roken nog steeds soms trek in een sigaret maar nam hem nooit.



Eigenlijk geldt hetzelfde voor snoepen en teveel eten...
Alle reacties Link kopieren
quote:zibraffe schreef op 13 maart 2013 @ 14:47:

Ik vergelijk het soms met wat mijn oma zei over stoppen met roken (ze leeft inmiddels niet meer maar dit zei ze toen ze al 30 jaar gestopt was) Gewoon niet meer doen! Je wil het toch niet meer? Nou doe het dan niet, er is niemand die zegt dat je moet, of zegt dat je er geen zin in mag hebben. Maar als je het niet wil, dan moet je het niet doen. Zij had na 30 jaar niet roken nog steeds soms trek in een sigaret maar nam hem nooit.



Eigenlijk geldt hetzelfde voor snoepen en teveel eten...



Helemaal mee eens, zo gestopt met roken, en dat gaat tot nu toe goed!

Dus afvallen moet dan ook een makkie zijn lijkt me!



gelukkig genieten jullie allemaal wel van hetgene dat je eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er een aantal dames zijn die wel graag een tabel/ wekelijks meetmoment zouden willen instellen?



Dat lijkt mij erg prettig, een beetje een stok achter de deur.



Of bijvoorbeeld ook eetlijstjes.



(Weet dat hier talloze topics van zijn, maar vind deze zo massaal, dat ik al snel afhaak, omdat ik geen overzicht heb)
Alle reacties Link kopieren
Nou, het wekelijkse weegmoment hoeft van mij niet zo omdat ik me heb voorgenomen alleen te wegen bij de diëtiste.

Maar verder is een tabel natuurlijk wel motiverend, ook om het overzicht te houden.

Bedoel je met eetlijstjes wat je per dag eet?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Lienemien, ik heb al eens voor een afvaltopic een tabel bijgehouden en het is mij teveel werk. Niet iedereen post regelmatig of wil zijn gewicht erin verwerkt hebben, daardoor moet je al haast een soort regelement opstellen met hoevaak "verplicht posten" of je wordt uit de tabel geknikkerd, of eerst 2 weken meeschrijven voordat je erin mag, daar wordt het niet leuker van...

Vind het wel leuk om te lezen dat iemand is afgevallen, en ook wel hoeveel, maar hoef dat niet terug te kunnen vinden in een tabel. Maar als er veel mensen wel graag een tabel willen zien dan kan Lieve dat vast regelen in de openingspost.



Eetlijstjes ja leuk! Kom maar op! Mijne:

o: Brinta met melk

t: appel

l: salade van witlof, peer, feta, walnoten en 2 boterhammen met philadelphia

t; kaasrijstwafel

a; stevige pompoensoep met rijst en ballen erin, mogelijk nog een kroket want de rest van gezin heeft patatdag...

Als het een beetje meezit vanavond nog een uur rennen.
Alle reacties Link kopieren
OK met die tabel even afwachten wat iedereen graag wil. misschien ook niet nodig. om de zoveel tijd posten hoe het gaat met de afgevallen kilo's kan natuurlijk ook.



Hier mijn eetlijstje:

onbijt: kop thee, 2 boterhammen: kaas en halvajam,1 stuk roggebrood met stroop.

tussendoor: 2 stukjes pure chocolade, kop koffie met magere melk.

middag: brinta met magere melk, met banaan en kaneel, gezoet met agavesiroop. 2 glazen water

tussendoor: glas bietensap, 1 volkoren San Fransisco biscuitje, appel. kop thee

avondeten: zelfgemaakte groentesoep, met volkoren broodje. misschien salade

s'avonds: kopje koffie, 1 biscuitje, eventueel stuk fruit.





Weinig gedronken vandaag! rest van de avond schade in te halen.
Alle reacties Link kopieren
Een tabel hoeft van mij niet zo, eetlijstjes vind ik heel leuk om te lezen.

Eetlijstje vandaag:

o: cereal met melk en kop thee

t: water

l: beetje tomatensoep met stokbrood, 2 sneetjes brood, halvarine, worst en water

t: water, 2 rijstewafels met chocopasta, een handje nootjes, glas sap

d: pasta met tomaten-spinaziesaus

t: yoghurt met fruit, water of thee
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en inderdaad niet te streng zijn. Als je een keer wil snoepen, geniet er dan van. Ga niet zitten balen, er komt weer een dag. Nee zeggen is goed, maar je moet wel nog kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
o: 1 br boterham met sandwichspread

t: cracker met smeerworst

l: 2 br boterhammen, 1 ham/tomaat en 1 kaas/tomaat

t: 2 appels

zometeen:

handje japanse mix en 1 a 2 w wijntjes

d: zilvervliesnasi met veel groenten en kruiden

vanavond nog yoghurt

en verder water, thee en koffie
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat veel geschreven weer :)! Ik denk inderdaad ook dat het niet goed is om elke dag op de weegschaal te gaan. Als je tevreden bent met je lijf en de kleding die je aankan, maar je weegschaal geeft hoger aan dat je streefgewicht, hoop ik toch dat je tevreden blijft!



Ik werk in een klein team wat heel fijn is, ze weten dat ik aan het lijnen ben en daardoor heb ik een extra stok achter de deur om tussendoor niet extra te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de feestelijkheid van een nieuwe paus heb ik maar 2 glaasjes rode wijn extra genomen, moet kunnen toch???
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
hahaha zeker Felice!!!
Alle reacties Link kopieren
Oe, wat veel geschreven. Jullie posts werken voor mij motiverend.



Tabel hoeft voor mij niet zo. Eetlijstjes heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, maar wil het wel proberen. Ik hou alles bij op caloriechecker.nl, maar die werkt/doet het niet altijd vanuit hier, grrrr. Wil ik net mijn appel, mét schil, invoeren; doet ie het niet! je zou er haast een rol koekjes van (op)enmaken. Maar ik ben sterk!



Mijn eetlijstje:

- O: muesli met magere melk en thee

- T: yoghurt met appel en bosbessen

- L: ham/kaas tostie en tomatenketchup

boterham met pindakaas

- T: thee, 2 bisquitjes.... en nog maar 2 bisquitjes, meer thee

- A: 2 aardappelen, boontjes, stew, rijsttoetje

-T: koffie
Alle reacties Link kopieren
quote:han1987 schreef op 13 maart 2013 @ 17:13:

Oh ja, en inderdaad niet te streng zijn. Als je een keer wil snoepen, geniet er dan van. Ga niet zitten balen, er komt weer een dag. Nee zeggen is goed, maar je moet wel nog kunnen genieten.



Grappig dat je dit zegt. Ik wil juist voor mezelf een beetje af van het idee dat genieten altijd samen gaat met eten.

Ik wil dus wel genieten van dat wat ik eet, maar ik wil ook van leuke momenten/gezelligheid kunnen genieten, zónder dat daar altijd wat lekkers bij moet.. Is nog niet makkelijk, want dat zit er zó ingebakken!



Hier gaat het wel goed. Als ik in mijn normale routine blijf, kan ik me prima aan mijn eigen schema houden. Weekenden zijn lastiger..

Dit weekend staat er wel een borrel en een etentje op het programma, en dat vind ik wel hele lastige momenten. Maar daar ga ik, met mate, wel lekker van het eten genieten!
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer lekker gaan sporten. Tot nu toe gaat het goed, morgen op de weegschaal.

Lijstje van vandaag:

o: 2 sneden brood, halvarine, kipfilet en melk

t: water

l: 4 sneden brood, halvarine, magere smeerkaas, salami en thee

t: op werk, weet nog niet

d: aardappeltjes met kip uit de oven, doperwtjes

t: fruit met yoghurt, water of thee
Alle reacties Link kopieren
Lijstjes zijn leuk om te lezen!



Hier die van mij van vandaag.



O: 2 volkoren boterhammen met 30+kaas en halvajam, kop koffie met melk.

T: 2 glazen water met een plakje (gezonde,zonder boter) zelfgemaakte appelcake.

M: 2 volkoren boterhammen met een likje yogonaise, kruiden, 2 plakken kipfilet en slamix. glas diksap limonade.

T: 1 sinaasappel, brinta met 150ml magere melk.(merk dat zuivelproducten bij mij helpen, vult voor langere tijd)

D: Zilvervliesrijst, doperwtjes, ui, wortel met sojasaus op smaak. tilapiafilet.

T: veeel thee, een blokje pure chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie ook erg bezig met de verhoudingen op een dag? qua voedingsstoffen die je binnen krijgt?

ik merk dat ik altijd wel 2 stuks fruit vast houd, en ook bij het avondeten eet ik echt wel 200 gram groentes.

alleen zuivel schiet er nog weleens wat bij in.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het recept van de verantwoorde appelcake?????



Mijn lijstje:

o:halfvolle yoghurt met 2 eetlepels zonnatura muesli

t: glas optimel

l: boterham met casselerib en 1 met kaas

t:sultana appel

t:1 boterham appelstroop

d: gegrilde zalm met worteltjes en sla

vanavond vast nog wat yoghurt of japanse mix



De komende dagen wordt het voor mij iets makkelijker om strak met de lijn bezig te zijn wat vriendlief is een paar dagen de hort op.

Zie net dat het fruit nog ontbreekt, vanavond dus ook een sinaasapppel
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Appelcake



ingredienten:

150 gram appelmoes (hak puur, is zonder toegevoegde suikers/ of zelf maken kan natuurlijk ook)

3 eieren

60 gram agavesiroop (of 150 gram suiker/ of wat je zelf graag gebruikt als alternatief zoetmiddel)

150 gram zelfrijzend bakmeel (ik gebruik dan volkoren meel met bakpoeder)

2 geraspte appeltjes.

snufje zout.

2-3 eetlepels kaneel.

eventueel een handje rozijnen, of walnoten!



ik splitst de eieren en klop dan eerst het eiwit stijf, om het wat luchtiger te krijgen. Als je suiker gebruikt kun je de eieren (geel en wit) gewoon met de suiker luchtig opkloppen. met agavesiroop lukt dit voor mijn gevoel niet goed.

ik mix de agave dan apart met het eigeel.



het meel, kaneel en zout aan het ei mengsel toevoegen, daarna de appelmoes erdoorheen roeren tot het goed gemengt is. geraspte appel (en eventueel rozijnen en of walnoten) erbij.

hierna het eiwit er luchtig door heen scheppen.



In ingevet cakeblik een uur in voorverwarmde oven (175 graden)
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me heel erg lekker!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven