Lijf & Lijn alle pijlers

Slanker de lente in! >15 kg afvallen - Schrijf mee!

20-03-2024 09:20 163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wil jij net als ik meer dan 15 kg kwijt en ben je ein-de-lijk gemotiveerd om er ook écht mee aan de slag te gaan?
Schrijf gezellig mee!
Hoe je het doet, wat je situatie ook is, je bent welkom. We starten een nieuw schrijfclubje vers van de pers.

Laten we elkaar inspireren, aanmoedigen, troosten en bewieroken ;-D op ons pad naar een slanker en gezonder lijf.

:cheer2:

Veel liefs,
HobbeltVerder
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Moneypenny en Teeejamo, van harte welkom hier.

En al goed bezig allebei! De eerste stap, de knop om, is gezet. Dat is al een overwinning op zich.

Die app klinkt goed, met leveldoelen. Dat is een mooie stok achter de deur.
Ik ben ook dol op wandelen, heb alleen lang niet altijd tijd om ver te gaan lopen. Toch probeer ik wel af en toe de natuur in te gaan, goed voor het verliezen van de kilo's, maar ook voor de rust in het hoofd.

En Teeejamo, wat goed dat je gestopt bent met roken! Als je de sigaret niet gaat vervangen door ongezond eten, weet ik zeker dat je niet hoeft aan te komen. En als je die sigaret vervangt door een wandeling of iets anders van beweging, kun je zelfs afvallen.
Ik ben zelf 9 jaar geleden gestopt met roken en kan nu zeggen dat ik daar heel blij mee ben (heeft even geduurd hoor, dat nicotinemonster was hardnekkig).

Succes en hopelijk steunen we elkaar hier.

Ik heb vanmorgen een pittige aquarobicsles gevolgd en ik heb nu al spierpijn. Benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben 😀.
Morgen staat een full body workout op het programma. Ik ben wel trots dat ik de sportlessen op het moment zo goed volhoud. En omdat dat zo goed gaat, wil ik ook niet ongezond eten, dat is dus win-win.
De weegschaal denkt daar nog niet zo over, maar ik hoop toch dat ik daar binnenkort ook resultaat ga zien.

Dat vind ik trouwens zo oneerlijk; als mijn man een dagje minder snoept, weegt hij al een kilo minder. Ik ben drie weken bezig en nog geen gram lichter
:-x
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal :hello:

Hoe gaat het met iedereen? Lukt het wandelen een beetje tussen de buien door? Ik ben sinds het weekend amper buiten geweest maar ik ga vandaag toch een poging wagen want ben al wel weer even klaar met binnen zitten.

Welkom nieuwe meeschrijvers, leuk dat jullie ook mee doen en top om aan je gewicht te werken!

En stoppen met roken is sowieso altijd een goed idee!!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tulipa auw auw dan zul je nu helemaal spierpijn hebben? Succes met de volgende les!
En nee dat is echt niet eerlijk, dat het bij je man meteen zoveel scheelt en bij jou niets. Maar vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet, misschien is het voor jou ook een idee om de cm's omtrek bij te houden en niet alleen naar gewicht te kijken, of misschien deed je dat al?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen weer op de weegschaal en ik ben nu 4,5 kg kwijt sinds ik 5 weken geleden begon. Dat geeft moed om door te gaan!!!
Ik merkte ook vorige week al dat ik iets makkelijker de vlizotrap naar de zolder op kan, qua omvang dan he, mijn conditie is en blijft nog even heel minimaal maar dat komt eerder door long covid dan door mijn gewicht, helaas.

Afgelopen weekend wel (te)veel gesnaaid, en gister ook weer, maar mijn menstruatie is er inmiddels dus goede hoop dat het vanaf nu weer wat beter gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed zeg, hobbelt! Moest wel lachen om je formulering van de vlizotrap:)

Ik vind het lastig om te zeggen wat mn start gewicht is. Woog zondag 94,5kg, gisteren 96 en vandaag weer 94. Ik heb altijd enorme schommelingen en vind dat vooral in het begin heel demotiverend.

Het gaat wel goed op zich. Ik heb me niet helemaal aan mn voornemens gehouden: toch glaasje wijn gehad, en een merci chocolade. Maar verder wel gezond gegeten. Vind de opstart altijd het meest lastig.

Succes allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, gezellig zoveel nieuwe meeschrijvers!

Hier gaat het goed. Ik ben nu sinds mijn startgewicht 2 kilo kwijt. Ik weeg nu 83, begon op 85. Dat geeft goede moed! Helaas heb ik ook veel last van schommelingen dus hopelijk blijft het eraf en is het morgen niet allemaal er opeens weer aan. :( Mijn streefgewicht is voor nu 75 kilo, maar meer kilo's eraf is altijd mooi meegenomen haha

Het wandelen is er gisteren bij in geschoten omdat het zulk slecht weer was. Daar baal ik best wel van, maar goed, niks aan te doen. Vandaag maar een extra lange wandeling maken, de zon schijnt, dus dat is top. Van alcohol kan ik goed afblijven, maar chocolade is toch wel mijn valkuil. Gisteren gelukkig goed gegaan, doordat ik pannenkoekjes had gemaakt als lunch van kwark. Heel lekker en door de eiwitten zat ik er lang vol door.

Echt knap die sportlessen Tulipa. Ik ben zelf niet zo dol op de sportschool dus ik houd het voor nu even bij wandelen, maar wie weet dat ik mezelf vroeg of laat ook wel ga abonneren.

Zo fijn Hobbelt dat je goede gedrag dus echt loont. Heerlijk! Nu nog even volhouden en je hebt je streefgewicht zo te pakken. Wat was jouw streef ook alweer, of houd je dat liever privé? Ik heb het gemist geloof ik.

Wat bij mij goed werkt, is al vroeg op de avond mijn tanden poetsen. Dan kan ik niks meer snaaien, omdat ik weet dat ik dan nog een keer moet poetsen, en ik heb daar geen zin in. Misschien werkt dit ook voor anderen. ;)

Houd vol iedereen!

Liefs,
Peertje
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat dit een actief topic is met uitgebreide reacties!
Bedankt allemaal voor het warme welkom. Het stoppen met roken gaat heel erg goed. Blijkbaar is het toch echt een kwestie van een bepaalde mindset.

Wel de hele dag flinke honger maar niet perse in ongezonde dingen.
Dus dat scheelt! Voor mij helpt het ook als ik mijn maaltijden van tevoren goed plan. S'ochtends eet ik het liefst yoghurt met fruit en havermout.
Vanavond ga ik voor een salade met kip mango en cashewnoten.

Verder twijfel ik of ik een abonnement op de sportschool ga nemen. Dat is natuurlijk altijd een goed idee maar ik ga over 2 weken op vakantie. Dus dat is dan een beetje zonde van die weken.

Succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede tip, Peertje, dat tanden poetsen na het avondeten. Dat ga ik ook eens proberen, al blijf ik de afgelopen week heel braaf van al het avond lekkers af.

En wat leuk om te lezen dat er al zoveel kilo's vanaf zijn Hobbelt en Peertje.

En ik weet zeker dat dat bij de rest ook gaat lukken.

Ik weeg me maar één keer per week en dan eens in de maand op de sportschool (daar wordt dan ook vetpercentage, spiermassa en nog een hele rits andere metingen gedaan).
Die centimeters ga ik ook eens meten, daar gebeurt vast al wat (mijn broek zit al wat comfortabeler volgens mij).

De sportles vandaag was heerlijk, maar ook pittig. Morgen nog zumba, en dan vrijdag biocircuit en dan ben ik dit weekend vrij van alle sport 8-)

Hier viel vandaag uiteindelijk nog wel veel regen. Morgen ziet het er beter uit, dan ga ik ook nog wat zon pakken.

Teeejamo, mij helpt dat plannen van maaltijden ook ontzettend. En een heerlijk vooruitzicht, vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, bij mij is de dag toch iets anders gelopen. Enorme stress op werk, dus ik heb mijn avondeten vervangen door yoghurt met blauwe bessen en granola. En wat chocolade. Niet gezond en voedzaam, maar heb de kcal redelijk kunnen beperken.

Tandenpoetsen goede tip, maar hoe doe je dat met drinken? Thee geeft ook aanslag, koffie ook en frisdranken ook niet handig. Drink je dan alleen nog water? Ik hou toch wel van mn kopje thee hoor :) Voor mij werkt een kop bouillon heel goed als ik nog honger heb.

Teejamo, knap dat je gestopt bent met roken. Ik ben 10 jaar geleden gestopt en nog dagelijks blij met die keuze. Maar weet hoe lastig het kan zijn. Heb je hulp of hulpmiddelen, of probeer je het op wilskracht? Wat is de reden dat je ook wilt afvallen tegelijkertijd? Lijkt me pittige combi, dus heel knap. Ik zou het niet kunnen denk ik.

Tulipa, goed dat je wilt gaan sporten. Wat wil je gaan doen? Bij mij komt er niet zo van. Ik ben al een half jaar ingeschreven en nog precies 0x gegaan. Misschien binnenkort toch eens starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend die stress Nadine! Hoe kwam het? Deadlines?

En wat fijn dat je al zichtbaar verschil merkt Hobbelt. Ik las over je LC. Wat enorm verdrietig dat je dat er aan over hebt gehouden. Is er nog wel zicht op verbetering?

Hier een goede dag gehad. Heb een halve dag thuis gewerkt en moet dan echt opletten dat ik niet begin te snaaien. Dus besloten dat ik op thuisdagen een app bij hou met wat ik eet.
Op kantoordagen doe ik toch met minder, omdat ik dan simpelweg minder bij me heb om te snaaien. Op is op!
Verder krijg ik elk uur een melding op mijn fitbit als ik te weinig heb bewogen. Negeer ik meestal, maar probeer nu echt bewust even van mijn werkplek weg te gaan, stappen te maken en dan weer verder.

Helaas lukte het qua wandelen vandaag niet, maar heb het binnenshuis wel gered qua 8000 stappen. Dan loop ik nog wat rondjes om de tafel. :d

Succes morgen allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
17-04-2024 21:19


Teejamo, knap dat je gestopt bent met roken. Ik ben 10 jaar geleden gestopt en nog dagelijks blij met die keuze. Maar weet hoe lastig het kan zijn. Heb je hulp of hulpmiddelen, of probeer je het op wilskracht? Wat is de reden dat je ook wilt afvallen tegelijkertijd? Lijkt me pittige combi, dus heel knap. Ik zou het niet kunnen denk ik.
Ja ik was het roken echt al een hele poos spuugzat. Ik zou eigenlijk per 1 mei stoppen met een kennis. Maar ik dacht ja doei, ik ben er klaar mee.
Nog geen 1 moeilijk moment gehad of de neiging gehad om een pakje te halen. Ik ben zo blij dat het niet meer hoeft!
Dus nee geen medicijnen of hulp. Tis wel goed zo.

En afvallen tjaa ik ben geen lichtgewicht. Voordat het de spuigaten uit loopt. Dus wie weet sla ik twee vliegen in een klap!
Alle reacties Link kopieren Quote
@teejamo wow echt knap hoor zonder hulp! Fijn dat het zo goed gaat. Volhouden!

@money penny... Te grappig dat je de meldingen van fitbit negeert. Dat zou mij ook gebeuren;) Goed dat je toch weer stappen hebt gemaakt!
Stress hier omdat ik een soort van 'lost' ben. Op zoek naar een nieuwe baan, wat nog niet echt lukt, veel deadlines op mijn huidige werk. Gewoon een beetje down. Dan ga ik eten. En drinken.

Vandaag is het wel goed gegaan. Weliswaar noodgedwongen. Ik had vanmiddag een afspraak extern en had een inschattingsfout qua reistijd gemaakt. Daardoor tijdens de lunch snel een appel naar binnen gewerkt en verder niks meer gegeten. Verder prima binnen de kcal en lekker gefietst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
17-04-2024 21:19

Tandenpoetsen goede tip, maar hoe doe je dat met drinken? Thee geeft ook aanslag, koffie ook en frisdranken ook niet handig. Drink je dan alleen nog water? Ik hou toch wel van mn kopje thee hoor :) Voor mij werkt een kop bouillon heel goed als ik nog honger heb.
Ja klopt, ik kan alleen maar water dan nog drinken maar dat is niet zo'n probleem voor mij. Ik houd ook van thee, dus soms neem ik een kopje warm water (zodat ik kan doen alsof), maar dat smaakt toch anders. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nadine

Een appel maar? Dat is wel erg weinig als lunch. Kreeg je toen niet enorme cravings toen je weer thuis was? Dat zou bij mij iig wel gebeuren.

Hopelijk vind je snel een nieuwe baan die bij je past. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
peertje7 schreef:
19-04-2024 11:20
@Nadine

Een appel maar? Dat is wel erg weinig als lunch. Kreeg je toen niet enorme cravings toen je weer thuis was? Dat zou bij mij iig wel gebeuren.

Hopelijk vind je snel een nieuwe baan die bij je past. :)
Ja was niet m'n meest voedzame lunch van de week, maar het enige wat eetbaar was tijdens m'n fietstocht:) Daarna zo druk bezig geweest dat ik geen honger had , maar wel vroeg gegeten.

Vandaag gaat het goed tot nu toe. Mijn weegschaal was lief vanmorgen dus dat was ook fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even radiostilte hier! Weer in het ziekenhuis huis beland. Ik blijk gluten intolerant te zijn! Zoveel valt op z'n plek nu, alle pijntjes en kwalen en problemen. Was jaren geleden al eens getest, maar nu met een camera en ik blijk het toch te zijn. Op naar herstel!

Hoop dat het goed gaat met iedereen. Wat nieuwe meeschrijvers ook! Ik ga even bijlezen. Ik ben ook afgevallen, 82 nu. Ik ruik de 7..... :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeii best heftig Kayla!
Veel sterkte en een goes herstel gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank Teeejamo! Ja, was en is best heftig die pijn, ze dachten complicaties vanwege de blindedarmontsteking vandaar dat ik werd opgenomen want ik was niet goed van de pijn, maar dat was allemaal prima en nu weet ik het tenminste. Ik ben groot vers brood, gebak en alles fan :'( Ik hoor steeds James Blunt Goodbye my Lover in m'n hoofd als ik denk aan al het lekkers :P

Wat goed dat je zo bent gestopt met roken! Dat hoor je toch niet vaak, dat je er zo doorheen fietst. Hopelijk blijft het een makkie en merk je ook verschil?

Moneypenny, ik vind dat best knap, 8000 stappen binnenshuis! Hoe groot is jouw tafel? Ik woon in wat ze noemen een cottage, ik moet dus wel op pad want als ik rondjes binnenloop zal ik duizelig worden.

Peertje, gaat ook lekker met het gewicht! Schommelen doen we denk ik allemaal? Vooral met ons vrouwenlichaam. Vocht, cyclus.

Ik probeer terug te lezen en te reageren maar de paginas doen vervelend, moet steeds opnieuw beginnen met typen.

Ik vroeg me nog af, hoe doen jullie dat met dingen in huis halen? Mijn man is een groot snoeper en heeft het liefst wel tien dingen qua keuze in huis, maar hij heeft een rem. Eet makkelijk een blokje chocolade, of een handje. Ik vind dat best lastig soms. Ik vind alvast tandenpoetsen ook wel een goede tip eigenlijk. Ga het proberen.

Hoop dat iedereen een goed weekend heeft! Als in relaxed. En dat het letten op eten ook maar makkelijk mag gaan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen!
:sun:

Alweer weekend! Mijn man en kind zijn samen op pad dus ik heb het dit weekend makkelijker om me aan mijn dieet te houden, en dat ga ik dus ook doen, op wat snacks in de avond na (ook ik heb weekend ook al zit ik dan alleen thuis)
Ik merk trouwens wel echt dat ik slechter slaap als ik in de avond ongezond heb zitten snaaien, hebben meer mensen daar last van?

@Peertje, slimme tip het 's avonds alvast tanden poetsen! Dat heb ik ook een tijdje gedaan. Maar weer eens gaan oppakken.
Klinkt lekker, je kwark pannenkoekjes. En chocola als valkuil herken ik enorm. Helaas ook veel last van... ben er nog niet achter hoe ik daarvan af kom hoor.
Mijn streefgewicht, dat duurt nog wel even voordat ik er ben. Ik wil naar rond de 70 en zit nu rond de 84,5 dus dan weet je meteen waar ik startte, 90.
Zoals KaylaJerry ook al zei, ik begin de 7 te ruiken :lol: en dan ben ik echt al heel blij want dat is lang geleden.


@Tulipa heb je het volgehouden de lessen te volgen die je wilde doen? Hoe is het met de spierpijn inmiddels? Ben benieuwd of bij jou het cm opmeten ook al meteen zoveel resultaat laat zien, ik hoop het!


@Kayla, wat naar joh dat je in het ziekenhuis bent beland en zo enorm veel pijn hebt (gehad?) En ook zo'n gek lijf met zoveel verschillende kwalen en diagnoses, dat maakt het leven er niet makkelijker of leuker op, he?
Gisteren was ik met een vriendin in de bieb en zij bakt ook glutenvrij, en bij de afdeling afgeschreven boeken (die kun je dan kopen voor een euro per stuk) zat een dik boek over glutenvrij bakken, van brood tot kruidnoten tot nouja alles eigenlijk. Zoiets zou een mooi kado voor jezelf kunnen zijn? Van de nood een deugd maken.. ik voel je pijn mbt het niet (meer) kunnen (of willen) eten van vers brood en gebad, ook ik ben een absolute fan maar ben er inmiddels ook achter dat mijn buik direct flink opzwelt als ik het eet, en ik let er dus op, al denk ik niet dat het echte intolerantie is bij mij. Meer van 'zonde' als ik mijn maag en darmen dit weer aandoe, na zo goed bezig te zijn. Maar niet te vergelijken met jouw heftige klachten, ik benijd je niet. Ben je wel weer thuis nu? En hoe doe je dat met de kinderen als jij in het ziekenhuis ligt (ik mene me te herinneren dat je kinderen hebt?)

Mbt snaai in huis halen, ik heb het 5 weken volgehouden om geen snaai 'in voorraad' te halen maar ben afgelopen week gezwicht en heb wel voorraadje gekocht. Ik vrees dat ik mijn menstruatie daar de schuld van ga geven :facepalm:
Mijn man vindt het fijn dat hij met mij mee kan doen met gezonder of niet snaaien, maar ik vind weleens een lege zak chips in de prullenbak 'sochtends, dan heeft hij toch iets gepakt nadat ik naar bed was gegaan ofzo.
Verder is hij meer van het gezond eten dan ik, dus ik heb niet echt bruikbare tips geloof ik... Of wacht, misschien wel: voor kind hebben we een snoepmand, daar gaan alle traktaties van school, maar ook dingen als paashazen etc in en mag ze in het weekend en 1 x doordeweeks iets uit kiezen. Daar blijft de rest van af want het is echt van haar. Misschien kunnen jullie ook zoiets invoeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Moneypenny, dank voor je medeleven. Ja het is bagger met peren. Maar ja, ik maak het beste ervan en focus vooral op de mooie dingen die het, hoe ongelooflijk ook, ook gebracht heeft (dan heb ik het met name over enkele zeer dierbare contacten met lotgenoten en ook een paar leuke koffie-drink-en-klets-kennissen die in de buurt wonen en mij oa aanspraken wegens mijn gebruik van scootmobiel en rollator als jonge vrouw). Zolang ik niet opnieuw covid krijg (ik heb het nu 3x zeker gehad en wss nog 1 keer zonder test) gaat het mondjes maat vooruit, maar echt herstel is nog heel ver weg, als dat al ooit komt. Mijn lijf is gewoon stuk door de covid en zolang niemand weet hoe ze het kunnen maken, is er niet veel perspectief op écht herstel. Maar ik heb gelukkig oké dagen, tussen de slechte door.

Slimme tip om het in een app bij te houden en ook je fitbit als reminder te gebruiken, al herken ik ook de neiging om zo'n melding te negeren hahaha. En 8000 stappen in huis, wauw! Onze kamer is niet eens groot genoeg om de tafel vrij te zetten van de muur (oké we hebbn ook wel een gigantische tafel) dus dan woon je of heel ruim of ... ?

@Teejamo wat een inspirerend verhaal, gewoon de datum naar voren halen omdat je er klaar mee was, dan is het ook denk ik wel echt klaar voor je en gaat het je lukken om gestopt te blijven!!! Supergoed bezig!!! Hoe is het met die kennis inmiddels?
Een vriendin van me gaat binnenkort ook stoppen, ze volgt nu een online training waarbij je eerst nog door rookt, maar dan heel bewust. Zij vindt het ook een stuk minder lekker nu, ik hoop zo dat het haar gaat lukken dit keer. Zelf ben ik alweer ruim 7 jaar gestopt, en ben ook nog steeds zo blij daarmee! Ik heb destijds een app geinstalleerd, QuitNow, waarin je invult wat een pakje kostte (destijds dus), hoeveel je op een dag rookte, en wat je stopdatum is. Hij berekent dan zelf hoeveel geld en tijd je hebt bespaard, en ook op welke manier en in hoeverre de gezondheidsrisico's
gedaald zijn sinds je gestopt bent. Ik vind het nog steeds enorm motiverend en belonend om daar af en toe in te kijken, dus ik heb de app nooit verwijderd.
Als ik nu kijk, 7 jaar later dus, heb ik €17500 euro bespaard en 217 dagen herwonnen (tijdwinst doordat je niet zat te roken dus). ik heb 52250 sigaretten niet gerookt. Ik heb wel nog een verhoogd risico op longkanker en hart- en vaatziekten, maar het risico op een beroerte is inmiddels gelijk aan dat van een niet-roker. (die anderen die gaan met de jaren ook nog stijgen tot gelijk aan niet-roker)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nadine, dat klinkt zeker als een moeilijke en onzekere periode, niet gek dat je er wat down van wordt.
Heb je het niet naar je zin of loopt je huidige contract af, dat je iets anders zoekt?
Wel heel fijn dat je weegschaal iets positiefs liet zien, dat is dan wel even een lichtpuntje op de dag he.
Ik wens een heel relaxed weekend en hoop dat er snel een mooie baankans voor je voorbij komt! Het kan echt slopend zijn, in onzekerheid, maar houd vol!!! Dit is tijdelijk.


@Iedereen, heel fijn en relaxed weekend!
Geniet en eet met (je) mate :P
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
20-04-2024 10:09

Als ik nu kijk, 7 jaar later dus, heb ik €17500 euro bespaard en 217 dagen herwonnen (tijdwinst doordat je niet zat te roken dus). ik heb 52250 sigaretten niet gerookt. Ik heb wel nog een verhoogd risico op longkanker en hart- en vaatziekten, maar het risico op een beroerte is inmiddels gelijk aan dat van een niet-roker. (die anderen die gaan met de jaren ook nog stijgen tot gelijk aan niet-roker)
Dit is leuk :) Ik had ook zo'n app, wel verwijderd, maar hier ook 7 jaar geleden nu. Dus de statistieken zullen ongeveer hetzelfde zijn, al rookte ik echt een pakje per dag. Ik vermoed dat de besparing nog hoger ligt, omdat de prijs van een pakje inmiddels op 10e ligt volgens mij. In mijn goede oude tijd ( :devil: ) was de grens van 5euro al enorm. Kun je nagaan.

Wat naar van de LC Hobbelt. Lijkt me heel frustrerend en knap dat je er zo goed mee om kan gaan.

Dat snaaien is voor mij ook lastig. Gisteren weer een halve reep chocolade op. Gevoelsmatig eet ik echt gezonder en beweeg meer, maar met dat snaaien schiet afvallen natuurlijk nog niet echt op. Voel me wel dunner |-) Het valt me alleen nu pas op hoeveel invloed mijn emotie op eten heeft. Bewustwording is 1 ding, nu nog iets om het op te lossen. Overigens heb ik ook nog geen kant en klare oplossing voor vriend die dingen in huis haalt. Hij eet meer hartig, maar als ik trek heb, dan pak ik gewoon de chips als de chocolade niet voor handen is. Ik zag laatst een box met cijferslotje, misschien is dat een idee!

Hebben jullie nog leuke weekend plannen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje HobbeltVerder wat is dat toch heftig. Dat verwacht je ook niet he, dat je er dan zo uitkomt. Ik hoop echt zo voor je dat je lijf het zelf weet te fixen. Dat ze herstelt. Er gebeuren gekkere dingen. Of dat ze met een oplossing komen. Iets wat helpt. Wordt er nog veel onderzoek naar gedaan? En hoe wordt je precies geholpen nu?

Ik ben in shock van de kosten van roken! Dat is echt een enorme besparing! Wel goed dat het tegenwoordig zo duur is... Toen ik jong was :P rookte iedereen nog op het schoolplein. Hoop dat vapen toch ook snel minder populair wordt.

Ik herken de emotie omtrent eten. En een halve chocolade reep schiet misschien op de dag zelf niet op, maar we moeten ook naar het grotere plaatje kijken. Als ik naar mezelf kijk, van elke dag meerdere malen wat snoepen, naar minder snoepen, en op sommige dagen niet. Dat is ook winst. En verandering. Perfect moet uit het hoofd. Maar ben het eens dat zoiets ook als zonde aan kan voelen. Zo heb ik gisteren een flinke kwak mayo gegeten bij m'n avondeten, zeg maar een paar lepels. Zo zonde eigenlijk... Maar goed, gebeurt ook niet iedere dag. Een box met cijferslotjes vind ik ook best handig, haha. Erg toch eigenlijk. Ik las laatst de tip van iemand die had besloten alleen nog te snoepen als er maar 1 van voor handen was. Dus niet koekjes thuis, maar als ze echt iets wilde naar de drive through (Amerikaanse) en 1 koek halen. Daar trok ze een grens. Vind ik wel een goede. Dan maak je wel onderscheid en eet je niet gedachteloos.

Goede tip van zelf bakken! Ik wil zelf lekker brood leren bakken, en zelf de gebakjes maar overslaan komende tijd.. Ik wil de 7!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulipa, echt goed dat sporten! Merk je verschil in hoe je je voelt ook nu? Ik wil zelf ook echt graag actiever worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben inderdaad ook een doos voor oudste met snoep. Maar eerlijk is eerlijk, als ik wil dan pak ik wat voor handen is. Helaas. Die rem is soms ver te vinden, vooral als ik moe of gestrest ben maar dat herkent iedereen wel denk ik? Van de koek moet ik nu afblijven, maar chips snoep en chocolade kan ik helaas nog gewoon eten :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven