Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat is er weer goed gelopen vandaag!



@ Magnolia: Fijn dat je geen last meer hebt van je achilles. Wel vervelend dat je dan nog niet kan rennen deze week. Maar wie weet, is het wel goed ook



@ Nyam: ben maar voorzichtig met je SI-gewricht! Heb daar een blokkade gehad & das niet fijn! Doe nu nog regelmatig die oefeningen. Geen last meer gehad van mn trambaanincidentje. Enkel is nog wel een beetje dikker, maar verder niets aan de hand denk ik!



@ Siep: dat is gek! Misschien door de 'dreunen' die je krijgt van het neerkomen?



@ Bibianne: Evy is geen buienradar ;)
Alle reacties Link kopieren
Noanne wat ontzettend naar! Wens je veel sterkte en kracht toe...



Linda, Ik loop meestal alleen. In het weekend vindt mn vriend het soms wel gezellig om mee te lopen. Meedoen is voor hem echt niet nodig.

Fijn dat het weer goed gaat met je enkel.

5000 berichten is de max ja en inderdaad omdat het forum anders erg traag wordt.

Volgens mij zijn we de enige twee die enthousiast zijn over een tabel. Dus ik denk dat we pech hebben



Magnolia, das wel lastig. Misschien zou je een buideltasje om kunnen doen?



Siep ik heb even gegoogeled en dat levert heel veel verschillende oorzaken op. Heb je zelf al gegoogeled? Denk dat je zelf beter je klachten kan herkennen... Hoop dat je de oplossing vindt!



Bibianne misschien een tropenrooster?



Nyam lekker zo'n weekendje. Ga maar braaf oefeningetjes doen. Wel zo fijn als je zo goed kan blijven lopen



Christiane, ik zou lekker beginnen. Inderdaad gewoon een les of weekje terug gaan na je vakantie. Nu heb je zin gemaakt, dan kan je maar beter beginnen.



Nou vandaag weer urine ingeleverd. Helaas heeft de antibiotica nog niet echt zijn werk gedaan. Voel me wel beter, maar die rotontsteking is nog niet weg. Plas me ook echt een ongeluk de hele dag door. Nu dus weer een nieuwe kuur. (Ik baal er echt van want nu ga ik over twee weekjes op vakantie met vriend en dan werkt de pil nog niet. )

Ik denk dat ik morgenavond maar ga lopen. Overdag ga ik omvallen denk ik.



Veel plezier allemaal maar weer!
Alle reacties Link kopieren
@noanne: heel veel sterkte en

Ik had al weer een paar dagen niet gelopen en was van plan nu alleen even een stukje te gaan wandelen in het bos. Maar het was er zo lekker koel dat ik toch maar besloot les 4 te gaan doen en ik zou wel zien of ik het kon volhouden. Ging eigenlijk heel makkelijk en ik heb het helemaal uitgelopen. Ben best wel fier op mezelf...
Alle reacties Link kopieren
Noanne, wat ongelooflijk naar voor je! Wil je heel veel sterkte wensen!



Boom, kwartje valt nu pas dat je met een schema een tabel bedoelde in het openingsbericht... (soms ben ik echt héél traag.. ) Zou het op zich best leuk vinden om te zien waar iedereen is met Evy, maar geen idee dan weer hoe je zoiets moet aanmaken...
Alle reacties Link kopieren
quote:nyam schreef op 04 augustus 2009 @ 20:42:

Boom, kwartje valt nu pas dat je met een schema een tabel bedoelde in het openingsbericht... (soms ben ik echt héél traag.. ) Zou het op zich best leuk vinden om te zien waar iedereen is met Evy, maar geen idee dan weer hoe je zoiets moet aanmaken...



Vond het al zo lief dat ik opeens een schema van je kreeg

Nu snap ik het ook weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boom_87 schreef op 04 augustus 2009 @ 20:56:

[...]





Vond het al zo lief dat ik opeens een schema van je kreeg

Nu snap ik het ook weer!Haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boom_87 schreef op 04 augustus 2009 @ 20:56:

[...]





Vond het al zo lief dat ik opeens een schema van je kreeg

Nu snap ik het ook weer!
Alle reacties Link kopieren
Oh, Noanne! Ik heb gisteren je berichtje helemaal niet gezien! Ontzettend veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Noanne: jeetje wat naar! Heel veel sterkte de komende tijd



Nou hardlopen gaat komende tijd niet lukken. Ik kan bijna niet op mijn linkervoet lopen. Het is een beetje dik aan de onderkant en de bal onder mijn voet doet ontzettend zeer. Gelukkig kan ik vanmiddag al bij de huisarts terecht. De pijn begon gisteren ineens, terwijl ik niks gedaan heb dat anders dan anders is.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat dat zo opeens begonnen is. Hopelijk heeft de dokter een goed middeltje zodat je volgende week toch doorkan met Evy.



Vandaag heb ik les 17 gelopen. Wat gaat het hard! Over een maandje kan ik al 30 minuten lopen! Wauw
Alle reacties Link kopieren
Nou de huisarts vond het ook nogal vreemd, dat de pijn nu ineens op is komen zetten. Wel typisch want net voor ik naar de dokter ging had ik nergens meer last van. Maar goed ik heb een verwijsbrief voor een rontgenfoto mee gekregen en zodra ik weer pijn heb, moet naar het ziekenhuis voor een foto. Bovendien ga ik volgende week op vakantie en tijdens de vakantie ook veel lopen en de huisarts heeft een zware pijnstiller meegegeven voor het geval ik tijdens de vakantie pijn krijg. Nu maar hopen dat het wegblijft en ik volgende week weer kan hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Dan heb jij wel een makkelijke huisarts zeg! Bij ons was je afgewimpeld met: 'kom maar terug als het weer zeer doet' of 'neem maar een paracetamol'.
Alle reacties Link kopieren
hmm ja misschien wel, maar ik denk dat hij ook wel iets voelde wat anders was dan anders en het gewoon erg raar vond dat ik ineens last kreeg van mijn voet. Het is nog steeds wel wat gevoelig en twijfel of ik toch morgen niet naar het ziekenhuis moet om een foto te laten maken..... of morgen even bellen met de dokter om even te overleggen....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn voor je hoor, begrijp me niet verkeerd. Als je toch een verwijzing hebt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en die foto laten maken.
Alle reacties Link kopieren
oww nee ik had het niet verkeerd opgevat! Maar ik snap idd dat je verbaasd bent, want meestal zijn huisartsen niet zo scheutig met verwijzingen. Ik bel vanmiddag nog maar even met de dokter, want echt helemaal weg is de pijn niet, maar zo pijnlijk als gisterochtend is het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Topics vanaf 3000 posts worden gesloten.

Willen jullie een nieuw topic aanmaken?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Deel 3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven