Lijf & Lijn alle pijlers

Topic voor thuissporters - Deel 3

03-09-2011 14:51 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is alweer deel 3 van het thuissporttopic. Hier blijven we elkaar motiveren, elkaar helpen en elkaar informeren. Maar bovenal gaan we verder met fit worden en fit blijven.



Nieuwe schrijvers die een sport in of rond huis beoefenen zijn uiteraard van harte welkom.



Deel 1

Deel 2
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=LP9IFX-Agt4



Deze heb ik vanochtend gedaan. Had gister wat migraine dus nu de boel maar weer losgemaakt. Vanaf volgende week ben ik weer actief in het topic en aan het thuissporten, deze week naast het werk elke avond wat, dus echt nergens tijd voor..
Alle reacties Link kopieren
Mayou hoi fanatiekeling!! Goed idee om push ups op een verhoging te doen. Is weer eens een variant op push ups op de knietjes. En ik voel het altijd ook aan mijn polsen, daarom doe ik ze ook wel eens op dumbbells, dan zijn je polsen net iets minder gebogen.



Lelie, je hoeft je om je diertjes dus geen zorgen te maken. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal een beetje spannend vindt, maar je gaat een fantastische vakantie hebben daar.



Mad, ik heb je linkje meteen even opgeslagen. Lijkt me een goede voor vandaag. Had eigenlijk een Zuuz willen doen, maar ik heb nog teveel spierpijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat van dat bed vind ik ook een goed idee.. Kan je ook je reverse push ups op doen natuurlijk! Hmm, dat wordt vekassen van de overloop naar de slaapkamer straks, hahaha.



Ga na mn vakantie ook even kijken naar een goed springtouw.. Mijn vriend heeft nog dumbbells liggen bij z'n pa dus die ga ik ook maar eens ophalen.. Goed matje halen is ook geen overbodige luxe, en een goed broekje voor het hardlopen... Eigenlijk moet ik ook nog nieuwe schoenen, maar dat wordt denk ik een kadootje zodra ik die 5km kan volhouden.

Gelukkig heb ik nog ergens een kortingsbon liggen volgens mij, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Morning! Wow Watje, gelijk maar voor de 5 km, netjes Gaat je lukken hoor, even opbouwen met een leuk schemaatje. En op vakantie lekker, ik kijk even naar buiten en ben gelijk ziekelijk jaloers



Mayou, welkom! Azie, mooi.. staat ook nog op mijn lijstje. Mag wel opschieten met alles wat ik nog wil doen pfff



Vanochtend nuchter de buttbuster maar weer gedaan. Straks yoga en vanavond rug/cardio denk ik. Wilde gisteren naar de gym maar geen zin om door het hondeweer te fietsen. Dus toen een oud zuuzje gedaan, de one leg gypsy, was wel weer geinig.



Oh ja, heb nog een half desembroodje liggen, dat maak ik op, en dan ga ik het een poosje proberen zonder brood. Kijken hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Bedankt Rubis :-) Leuk om hier mee te schrijven!.



Vanavond heb ik mijn afspraak op de sportschool; heb er erg veel zin in! Nog niet aan Zuuz begonnen, eerst even deze afspraak afwachten. Weet in ieder geval dat ik vorige keer heel veel moeite had met de oefening waarbij ik steeds zo'n swissball tussen mijn enkels moest klemmen en deze met gestrekte benen moest "doorgeven" aan mijn armen (weet even niet meer hoe die oefening heet). Hopelijk gaat het vandaag ietsje beter.



Bedankt voor de link, Ed. Superhandig!



Komend weekend beginnen met hardlopen (eventjes 1 km om erin te komen) en daarna een workout van Zuuz proberen, heb er nu al zin in!



Ben benieuwd naar je bevindingen Jos!
Alle reacties Link kopieren
Nuchter? Vallen jullie dan niet om van de honger? Heb je dan kracht genoeg? Ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelein schreef op 07 september 2011 @ 08:59:

http://www.youtube.com/watch?v=LP9IFX-Agt4



Deze heb ik vanochtend gedaan. Had gister wat migraine dus nu de boel maar weer losgemaakt. Vanaf volgende week ben ik weer actief in het topic en aan het thuissporten, deze week naast het werk elke avond wat, dus echt nergens tijd voor..O, die is lekker voor de ochtend. Migraine beter?
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat het door Zuuz als de 'passing ball workout' wordt genoemd..
Alle reacties Link kopieren
Lelie, kijk uit met oude loopschoenen. Je kan je geld beter besteden aan een paar goed schoenen en dan maar even wachten met dumbbells, matjes en dat soort dingen.



Heart, ga je ook hardlopen met Evy?



Fien, ik vind het heerlijk om 's ochtends te sporten. Meestal eet ik alleen een droog crackertje of een half beschuitje, meer niet. En dan voel ik me de hele dag zo lekker. Helaas is het in de zomer niet altijd mogelijk vanwege gasten die moeten ontbijten, maar straks na het seizoen ga ik dat toch weer proberen.



Net maar liefst 4 km gewandeld met de hond. Het gaat steeds beter met haar, hoewel ze af en toe nog wel een terugslag heeft en weer heel wankel op haar pootjes staat, maar ik heb goede hoop dat ze er helemaal bovenop komt.
Alle reacties Link kopieren
Nope.. Heb hiervoor veel hardgelopen, maar door rugblessure is dat allemaal een beetje teniet gedaan.. Wat ik voorheen altijd deed, en weer wil doen, was hardlopen met eigen muziek op (meestal The Prodigy, want dat zweept lekker op ). Daarnaast ga ik weer hardlopen met werk, wat ik voorheen ook altijd deed.



Ik word dan wel direct voor de leeuwen gegooid, want dat betekent volgende week direct 5 km hardlopen (om en nabij). Ik weet het, jullie verklaren me vast voor gek, maar ik vind dit een prettige manier. Voorheen liep ik met gemak 16 km.. Dat gaat 'm nu dus niet meer worden, haha!



Pfoe.. Heb net even tussen de Bodyrockers op die website gekeken.. Als ik die resultaten mag geloven, dan werken die oefeningen echt als een trein!
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 07 september 2011 @ 10:40:

[...]





O, die is lekker voor de ochtend. Migraine beter?



Ja stukken beter! ben alleen 's ochtends zo stijf dat als ik voorover moet buigen met mijn handen op de grond, mn handen nog niet op kniehoogte komen....maar even flink yoga-en de komende weken, wordt het vanzelf beter.



@Lelie, leuk dat je begint met hardlopen, ik loop nu met Renate Wennemars. dit is 18 lessen en Evy 27 ..had geen zin om er lang over te doen. Ben inmiddels bij les 15. Via afstandmeten.nl kun je afstand, tijd en gemiddelde snelheid bijhouden.

Goed matje staat hier ook op het wensenlijstje.



@Fien: Nuchter is even wennen, maar het gaat me beter af dan gedacht. Wel ga ik meteen als ik uit bed kom sporten (zit hoogstends 10min tussen) Dus dan eet ik niet veel later dan normaal.



@heart: succes bij de sportschool!



@Jos: die one leg gypsy ziet er best heftig uit! pffff



@Rub: wat fijn dat je hond weer vooruit gaat!
Alle reacties Link kopieren
Welke link Heart??? Ben je in de war met Mad?



Oh ja das een goeie oefening ga ik vanavond ook effe doen...is wel effe lekker met die swiss bal.





Oh Jos...ik kan echt niet zonder brood hoor...was het niet van plan...gaat niet gebeuren!!! Heb trouwens weer een zondig weekend voor de deur...zoon wordt zondag 14...maar ach...zit ook aan mijn EAD...dus vind het best...ben nu niet vreselijk aan het snoepen of zo hoor...gaat best nog netjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Oooh Rub...fijn dat het met hondje weer beter gaat...lees ik nu pas!! Pffff...pak van mijn hart!!
Alle reacties Link kopieren
Die Asics link.. Vergis ik mij nu inderdaad?
Alle reacties Link kopieren
Rub, mijn schoenen zijn opzich nog wel goed hoor! Alleen zou ik graag nieuwe schoenen willen, van Nike, met die Nike app arbij, hihihi.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het zou kunnen opbrengen om 's morgens te Zuuzen, ik moet dan om 6u opstaan, om 10 na 7 vertrek ik naar mijn werk. Binnenkort eens testen :D
Alle reacties Link kopieren
Ed, ik heb maar 1x iets gepost toen, dus is niet zo gek hoor dat je dat niet meer weet.



Ik sport ook vaak op de nuchtere maag (alleen koffie), vind ik prettiger dan met iets erin.



En als vakantie adres zit ik hier best goed. Ik woon in Maleisië, op een eiland dat bekend staat als de pearl of the orient..., maar zo parelig is het hier niet hoor, daarvoor rijden er teveel auto's rond!

Enne iedereen is welkom (als je maar niet te lang blijft plakken )



Rubis, fijn te horen dat het met 't hondje weer beter gaat. Hopelijk houdt ze er niets aan over.



Josjaa, echt 3x per dag?? Fanatiek hoor!
Alle reacties Link kopieren
Maar ben je dan al een tijdje wakker of kom je echt pas uit bed?
Alle reacties Link kopieren
Hahahahah...May...je hebt iig geen B&B....;-)
Alle reacties Link kopieren
Nope
Alle reacties Link kopieren
Jammer...maar je was toch niet op de weg naar Spanje...en ben nu hooked aan Rub!!!!
Alle reacties Link kopieren
Weet ik (van Rub gehoord), en alles is op de weg naar Spanje...
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha...ja als je om rijdt!!
Alle reacties Link kopieren
da's betrekkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ach joh...kom ik volgend jaar wel met roeiboot!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven