Lijf & Lijn alle pijlers

Tweede teen dat langer is...

22-06-2008 17:49 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Dit is voor mij best vervelend om dit onderwerp aan te kaarten. Maar ik zit er erg mee, en ik hoop op serieuze reacties.

Er is een bepaald lichaamsdeel wat ik ontzettend lelijk vind.

En dat is nl dat mijn tweede teen langer is dan mijn 'grote teen'.

Ik heb een keer gelezen, dat iemand een operatie daarvoor heeft ondergaan. Om een teenkootje te verwijderen.

Ik twijfelde heel erg of ik het moest doen, omdat ik ook van iemand heb gehoord, dat ze daarna veel last had van die teen.

Dus vandaar dat ik deze oproep plaats, in de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, of iemand ken die dit heeft ondergaan.

En mij hier wat meer over kan vertellen.

Alvast bedankt!



Groetjes, Destiny4
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 10-10-2010 22:21
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 10-10-2010 22:22
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jasmine schreef op 22 juni 2008 @ 18:07:

Ohashi vertelt in zijn boek "wat het lichaam je zegt" dat een lange tweede teen aangeeft dat de bezitter een sterke maag en maagmeridiaan heeft. Mensen met een lange tweede teen hebben doorgaans een grote eetlust, waardoor ze te zwaar worden en uiteindelijk last kunnen krijgen van jicht of artritis.



Vertel, heb je inderdaad grote trek?




O my god,dit klopt echt bij mij!



Als ik mn 2e tenen nou laat inkorten,zou dat helpen of is het al genetisch bepaald X-D
Alle reacties Link kopieren
mormeltje schreef op 23 juni 2008 @ 16:52:

[...]





O my god,dit klopt echt bij mij!



Als ik mn 2e tenen nou laat inkorten,zou dat helpen of is het al genetisch bepaald X-D
Wat ik eigenlijk veel interessanter vind is de vraag of je lange tweede teen ook gaat krimpen wanneer je minder eet.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik helemaal misvormd! O_o

Bij mijn ene voet is mijn 2e teen wel langer en bij mijn andere voet is hij korter! Maar verder schijn ik ontzettende geile voeten te hebben, dus ik lig er niet wakker van...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook!! Maar om er nu een stukje af te laten halen? Nee, dankje!



Ik heb ook verschil in mn duimen. De een is veel langer dan de ander. Maar dat blijft maar zo. Heb er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede teen is ook langer dan mijn grote teen. Maar ik vind dit juist mooi, sierlijk. Er is een keer iets op tv geweest over een soortgelijk onderwerp trouwens... dat ging over vrouwen die hun voet lieten verbouwen omdat ze dan beter op hoge hakken konden lopen oid. Iemand dit gezien?
Alle reacties Link kopieren
Tweede teen die langer is !!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook en heb me er echt nog nooit druk om gemaakt.

Vond het vroeger altijd raar dat mijn vriendinnetje (naar mijn idee) een hele lange grote teen had. Was teveel gewend aan mijn eigen voetjes :-)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn twee tweede tenen zijn groter dan mijn grote teen groot is...



Ik vind ze prachtig... kan er uren naar kijken. Mensen zeggen ook dat ik mooie voeten heb.



Ik heb overigens wel twee veel te kleine voortandjes. Je hoort vier grote voortanden te hebben, bij mij zijn de buitenste twee voortanden veel te klein. Misschien dat ze getransporteerd zijn naar mijn tweede tenen waardoor die groter zijn? Zou zomaar kunnen gebeuren. Zou er een verband zijn? Hebben jullie dat ook? X-D



Enneh.. TO, jij hebt geen operatie nodig, maar gewoon wat meer zelfvertrouwen. Je laat je leven toch niet beinvloeden door zoiets kleins?
Alle reacties Link kopieren
Een Griekse voet werd als een schoonheidsideaal gezien in de Griekse beeldhouwkunst. Dit werd overgenomen door de Romeinen en bleef zo tot in de Renaissance en later. Zo heeft bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld in New York een Griekse voet.





- zucht - wat zijn wij waarvan de twee-tweede-tenen-groter-zijn-dan-onze-grote-teen-groot-is toch mooi.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook!!

Ik vind het zo vreselijk..

Eindelijk iemand die hetzelfde heeft...



Ik haat het! Vooral nou het (hopelijk) weer mooi weer wordt, zomer schoentjes met open teen vind ik te lelijk met mijn voeten, maar zomer schoentjes met dichte teen is te warm.



Dit jaar heb ik eindelijk besloten dat het klaar moet zijn met dat gezeik. Ik liep namelijk nooooit op teenslippers, terwijl dat zo veel lekkerder is met warmte. Dit keer heb ik, voor de veiligheid, en twee paar ballarina's, met dichte teen, gekocht, en twee paar slippers.

Ik ben zielsgelukkig en doe nooooit meer met warmte dichte schoentjes aan.

Weet je wat het is, ben ik na veel onzekere jaren achter gekomen, je stoort je eraan, en dus denk je dat anderen dat ook doen. Maar dat is niet zo. Misschien kijken ze een keer, en denken ze, goh, die tweede teen lijkt wel langer. Ja, en? Dan hebben ze het gezien, en dan?



Ik vraag me af, wat voor schoenen draag je als het warm is? En wil je ook nooit ergens op blote voeten lopen>?
Gegroet aliens met langere teen!



Nou zal ik jullie eens wat "raars" vertellen? Bij mij is het slechts de teen van 1 voet en het is de derde i.p.v. de tweede.



Opereren? Aan mijn lichaam geen polonaise!
Alle reacties Link kopieren
Oke, na een maand het hebben opgehouden toch dit topic een keer openen...Ik hoop wel dat TO het nog leest..

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had ook lange tenen en ik ben er aan geopereerd.

Mijn kleine teentjes waren net zo groot als mijn op een na kleinste tenen en dus zaten ze altijd klem in schoenen, ik had altijd pijnlijke teentjes.

Arts zag het probleem en raadde me een operatie aan waarbij een chirurg onder plaatselijke verdoving een kootje weghaalde in mijn beide teentjes. Toen de verdoving uitgewerkt was dacht ik dat ik gek werd van de pijn. Maar het was een dagopname, dus ik moest in de namiddag naar huis..Gelukkig kreeg ik goeie pijnstillers mee en werd ik niet braaf gehouden met paracetamolletjes..

Ik heb wekenlang (hoog zomer ook dat nog!) met ingetapede tenen/voeten op krukken gelopen. Maanden met gebroken en jaren met gevoelloze tenen, omdat men dus ook de zenuwen afgeknipt had. Afzien.

Ik kreeg het ook steeds voor elkaar om mijn gebroken teentjes overal tegenaan te stoten. Het was een hel.



Dit is nu ..even denken...precies 13 jaar geleden. Het gaat nu beter, ik heb niet meer die pijnklachten als voorheen, dus ik klaag niet.

Maar nog steeds kan ik niet zonder kousevoetjes in pumps, omdat mijn teentjes nooit meer echt goed zijn gaan voelen, ze klappen dus als het ware dubbel, ik heb ze niet onder controle.



En dan die grapjes die men nog steeds maakt. Oh oh wat is de familie toch lollig, want 'die Goldie, die heeft lange tenen, dat weet toch iedereen!'
Hi Goldie,



Kijk van jou kan ik het dan weer begrijpen, want jij hebt er lichamelijk last van. Maar als het alleen psychisch is zou ik het dus niet doen.



Je hebt je tenen niets voor niets en zoals jij al aangeeft is een kootje minder ook niet alles..
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide 2e tenen zijn langer en van mn rechtervoet daar moest een half kootje uit want ik kreeg last met lopen in van allerlei schoenen.

Ik heb 6 weken niet kunnen werken terwijl nog op de operatietafel werd gezegd dat ik na en dag op 5 wel weer boodschappen kon doen. 2 Weken lang heb ik mn voet niet lager dan mn hart kunnen krijgen anders ging het kloppen als een gek. Verschrikkelijk, ik kon zelf in die weken niet zelfstandig bij de wc komen.

Ze hadden dus zo'n hoedje in mn teen gedaan die er na 6 weken weer uit mocht, ik heb mn teen ook 1 x gestoten en heb nog nooit zo'n pijn gevoeld als toen.

Dus uit cosmetische overweging zou ik zo'n operatie nooit van zn leven willen ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een langere tweede teen. Bij een voet is ie zelfs zo lang dat het kootje ongeveer op de hoogte zit van het einde van mijn grote teen. Paar jaar terug enthousiast de trap opgerend, teen gestoten, harde knak en vervolgens veeeeeeel pijn. Conclusie: gebroken.

Heb er tijden last van gehad, en zeker de eerste weken stond ik niet echt stabiel. (Of dat moet er aan gelegen hebben dat alles vastgetaped was, maar goed)



Ondanks dat zou ik nooit overwegen om de tenen in te laten korten. Wel vaak genoeg voor de grap geroepen, maar dat het echt kan wist ik niet eens!



Ik ben trouwens ook voetreflexmasseur, en er zijn erg veel mensen die een langere tweede teen hebben. Als je even googled op tenen lezen, kan je daar leuke weetjes over te weten komen. Die lange teen staat inderdaad voor eigenwijs of ambitieus ofzoiets. (Is niet mijn ding, dat tenen lezen. Ik kan het nooit onthouden ;-) )

De lengte en vorm van de tenen schijnt iets te maken te hebben met karakter en persoonlijkheid enzo.

Wat ik me nu afvraag is of het karakter verandert van iemand die zijn teen laat inkorten. Lijkt me een heel mooi experiment! :-p
anoniem_52848 wijzigde dit bericht op 30-07-2008 11:00
Reden: smiley fixen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat er echt mensen zijn die zich ervoor schamen en dan bepaalde schoenen niet aan durven...??!!



Heb echt nog nooit gehad dat ik nagestaard werd vanwege mijn tenen, hahahaha
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Je tweede teen is je ambitieteen! Die wordt bij mij steeds groter, hihi!
Alle reacties Link kopieren
Mijn middelste DRIE tenen zijn langer dan mijn grote teen, die dus helemaal geen grote teen mag heten eigenlijk. Voordeel van lange tenen is dat je er fijn mee kunt knijpen, in de zwembad kun je er vrienden flink mee aan het gillen krijgen :-p Niks aan doen dus!
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e teen is ook langer, vind t er best leuk uitzien! Ben idd ook koppig, eet veel, maar dat ambitieuze zit er niet echt in..



Shamanta: dat knijpen haahah! Ik gebruik die lange tenen van mij om dingen op te rapen van de grond, heb nooit zin om te bukken. Of iets van de tafel pakken als ik op de bank hang hihi. Vriendlief schiet regelmatig in de lach, maar het is iets wat mij niet eens meer opvalt, volkomen normaal om je tenen/voeten als handen te gebruiken :-p
Alle reacties Link kopieren
Is dit diezelfde TO die eens vroeg hoe ze twee (2 !!!!) haren bij haar tepel electrisch kon laten verwijderen ?????
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als dit je grootste probleem is (tweede teen langer dan grote teen), dan mag je jezelf gelukkig prijzen!



Tuurlijk iedereen heeft z'n onzekerheden, maar als je er verder gezond bent...?!!
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien wel wat langer geleden maar;

Wat een misselijke opmerkingen!

Ik zit toevallig met hetzelfde probleem. Maar alleen ik vind het niet lelijk maar ik kan geen dichte schoenen dragen omdat ik na 15 minuten al de neiging heb om ze uit te gooien. Een maat groter zit rechts goed (waar de teen langer is) maar links is dan te groot. Ik ben altijd blij als het zomer is dan draag ik slippers en open schoenen zodat mijn teen niet klem zit!

Jammer dat er weinig serieus op gereageerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven