Lijf & Lijn alle pijlers

Verhouding lengte/gewicht/kledingmaat.

22-07-2014 13:36 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vraag me af hoe deze verhoudingen bij jullie liggen?

Maak regelmatig mee dat mensen niet geloven hoe zwaar ik ben.

Met mijn gewicht van 100 kg, bij een lengte van 1.67 m draag ik maat 46. Ik ben nog zwaarder geweest, 118 kg. en toen had ik maat 50.

Ken dames die een stuk lichter zijn in gewicht (85 kg) maar ook maat 46 dragen.

Heeft dit te maken met hoe iemand "gebouwd" is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.74 m en weeg 56 kilo. Ik draag maat 34/36 en XS. Ik ken mensen die dezelfde lengte en ongeveer hetzelfde gewicht hebben maar maat 38 hebben.

Het ligt er denk ik ook aan hoe breed je schouders/heupen zijn en of je veel of weinig rondingen hebt.

Ook heeft de ene persoon misschien een dikkere buik, benen of billen dan de ander en daardoor een andere maat nodig?
quote:aardbeitje20 schreef op 22 juli 2014 @ 13:41:

Ik ben 1.74 m en weeg 56 kilo. Ik draag maat 34/36 en XS. g?





Natuurlijk fijn voor je dat je slank bent maar geen wonder dat ik niet meer in NL kan shoppen. Ik ben ruim 22cm kleiner en 12 kg lichter dan jij (32jaar).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.60m, ik weeg ongeveer 58-60kg en ik heb maat 36.



Ik heb soms maat 38 nodig want ik ben nogal gespierd en mijn rug/bicep past niet in alle blouses en jurkjes. Meestal kan ik wel een 36 aan vooral bij dingen die wat losser vallen of stretch. Broeken/rokken ook 36/38 hangt van het model en de winkel af.

Ik zit best raar in elkaar want ik heb nog steeds een natuurlijke D-cup en moet dus ook aan de voorkant wat ruimte hebben.



Je samenstelling kan behoorlijk verschillen. Hangt mede af van waar je wat voor soort gewicht mee draagt.



Ik wil je niet beledigen maar ik vind wel dat je last hebt van een frose vorm van obesitas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook best "zwaar" voor mijn kledingmaat. Ik ben 1.70 cm, 62 kg en heb maat 34/36. Heeft denk ik inderdaad met je bouw te maken. Ik ben zelf erg small gebouwd, niet veel vormen. Heb alleen wel brede schouders, dus blousjes opeens wel 38 :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,76m 79 kg en draag gemiddeld 42. bij hippe merken pas ik dat vaak niet en moet ik uitwijken naar 44/xl. Bij miss etam is 42 me veel te groot en pas ik 38 met gemak.



Figuur, merk, pasvorm, alles is van invloed.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook afhankelijk van bouw. Ik heb smalle schouders en relatief brede heupen, dus boven- en onderkleding verschillen al een maat.

Ik ben vier kilo zwaarder dan aardbeitje maar maat 34 kan ik van broeken wel vergeten, dat is bij mij 38.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,78 cm, 65 kg en meestal maat 38. Maat 36 zit te strak bij mijn bovenbenen (ik fiets veel) en schouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 22 juli 2014 @ 13:45:

Ik ben 1.60m, ik weeg ongeveer 58-60kg en ik heb maat 36.



Ik heb soms maat 38 nodig want ik ben nogal gespierd en mijn rug/bicep past niet in alle blouses en jurkjes. Meestal kan ik wel een 36 aan vooral bij dingen die wat losser vallen of stretch. Broeken/rokken ook 36/38 hangt van het model en de winkel af.

Ik zit best raar in elkaar want ik heb nog steeds een natuurlijke D-cup en moet dus ook aan de voorkant wat ruimte hebben.



Je samenstelling kan behoorlijk verschillen. Hangt mede af van waar je wat voor soort gewicht mee draagt.



Ik wil je niet beledigen maar ik vind wel dat je last hebt van een frose vorm van obesitas.Wordt aan gewerkt!
Alle reacties Link kopieren
1.73, 70kg en ik heb gemiddeld maat 42 of L. Maar ik pas ook soms in maat 40 of in M met shirtjes. Ligt er aan wat dat is.



Toen ik 80kg woog toen paste ik nog net in maat 42 maar het werd wel krapjes... Toen ik 63kg woog paste ik maat 42 nog maar zat het een beetje losjes. Ik heb gewoon maat 42 .



Ik heb nogal lange ledematen dus met dingen als lange mouwen wordt het sowieso een L. Ook heb ik brede schouders en brede heupen.
Ik ben 1.67 weeg ongeveer 53 kilo en heb kledingmaat 36.
Alle reacties Link kopieren
Normaal ( nu zwanger ) 1.68 en 80 kg.. zwaar gebouwd. broeken maat 40 a 42 bovenkleding xl 44 soms groter ivm schouders
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 22 juli 2014 @ 13:48:

Ja dat is ook afhankelijk van bouw. Ik heb smalle schouders en relatief brede heupen, dus boven- en onderkleding verschillen al een maat.

Ik ben vier kilo zwaarder dan aardbeitje maar maat 34 kan ik van broeken wel vergeten, dat is bij mij 38.



Ik heb brede schouders, brede heupen, stevige benen.

Maar onder mijn "speklaag" zitten ook best wat spieren.

Misschien is dat mijn "geluk," dat de spieren de boel een beetje bij elkaar houden????
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op dinsdag 22 juli 2014 13:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="aardbeitje20 in "Verhouding lengte/gewicht/kledingmaat."" class="messagelink">aardbeitje20 schreef op 22 juli 2014 @ 13:41</a>:</b>

Ik ben 1.74 m en weeg 56 kilo. Ik draag maat 34/36 en XS. g?</div></blockquote>





Natuurlijk fijn voor je dat je slank bent maar geen wonder dat ik niet meer in NL kan shoppen. Ik ben ruim 22cm kleiner en 12 kg lichter dan jij (32jaar). Jij bent gewoon ielig ;) niet de gemiddelde Nederlander nee!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 22 juli 2014 @ 13:52:

1.73, 70kg en ik heb gemiddeld maat 42 of L. Maar ik pas ook soms in maat 40 of in M met shirtjes. Ligt er aan wat dat is.



Toen ik 80kg woog toen paste ik nog net in maat 42 maar het werd wel krapjes... Toen ik 63kg woog paste ik maat 42 nog maar zat het een beetje losjes. Ik heb gewoon maat 42 .



Ik heb nogal lange ledematen dus met dingen als lange mouwen wordt het sowieso een L. Ook heb ik brede schouders en brede heupen.Grappig dat er zo'n verschil tussen personen zit! Ik ben ook 1.73, op het moment zo'n 84 kilo en heb meestal 42/L. Maar als ik 78 kilo weeg heb ik maat 40 en als ik 70 weeg pas ik 38!
quote:mrsnem schreef op 22 juli 2014 @ 14:00:

[...]





Jij bent gewoon ielig ;) niet de gemiddelde Nederlander nee!'Petite' heet dat ;) ik ga altijd naar Spanje, daar pas ik een maat 34
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft de bouw er mee te maken. Ik heb grote borsten maar kleine kont en dunnen benen. Bovenkleding maat is een stuk groter dan van broeken en rokken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:mow1986 schreef op 22 juli 2014 @ 13:56:

Normaal ( nu zwanger ) 1.68 en 80 kg.. zwaar gebouwd. broeken maat 40 a 42 bovenkleding xl 44 soms groter ivm schouders



Toen ik 80 kg. woog (long time ago) droeg ik ook maat 40/42.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:Babywish schreef op 22 juli 2014 @ 14:00:

[...]





Ik heb brede schouders, brede heupen, stevige benen.

Maar onder mijn "speklaag" zitten ook best wat spieren.

Misschien is dat mijn "geluk," dat de spieren de boel een beetje bij elkaar houden????

Spieren zijn compacter dan vet, dus dat kan zeker.

Als je twee benen hebt met dezelfde omtrek en lengte, maar met een verschil in spier- en vetverhouding, dan is het been met meer spieren zwaarder.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:blobs schreef op 22 juli 2014 @ 13:46:

Ik ben zelf ook best "zwaar" voor mijn kledingmaat. Ik ben 1.70 cm, 62 kg en heb maat 34/36. Heeft denk ik inderdaad met je bouw te maken. Ik ben zelf erg small gebouwd, niet veel vormen. Heb alleen wel brede schouders, dus blousjes opeens wel 38 :P



Ja, best gek, die kledingmaten. Ik heb precies jouw lengte en gewicht en heb broeken maat 40. Nu heb ik best brede heupen, maar blijkbaar ben ik de enige die dat vind, want als ik bijv. een gebakje afsla omdat ik wil afvallen kijken mensen mij stomverbaasd aan, van: maar jij bent toch superslank. Vind ikzelf dus niet en mijn kledingmaat ook niet ( een gemiddelde maat 38 krijg ik echt niet aan), maar de buitenwereld weer wel en jij heb bij mijn gewicht dan weer een veel kleinere maat.



Voor de duidelijkheid, ik vind maat 40 niet extreem groot, maar eigenlijk niet goed passen bij mijn figuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,63 lang, weeg 60 kg en heb van broeken meestal 38, vanwege m'n benen en billen. (Bij heupen zit de broek dan wel vaak te wijd) en verdere kleding maat S.
Alle reacties Link kopieren
quote:diedietje schreef op 22 juli 2014 @ 14:01:

[...]





Grappig dat er zo'n verschil tussen personen zit! Ik ben ook 1.73, op het moment zo'n 84 kilo en heb meestal 42/L. Maar als ik 78 kilo weeg heb ik maat 40 en als ik 70 weeg pas ik 38!Dan heb jij ook "mazzel" met je bouw!
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 22 juli 2014 @ 13:45:

[...]







Natuurlijk fijn voor je dat je slank bent maar geen wonder dat ik niet meer in NL kan shoppen. Ik ben ruim 22cm kleiner en 12 kg lichter dan jij (32jaar).Zo te lezen heb jij last van ondergewicht met 44 kilo
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
zijn die meiden niet gewoon veel langer dan jij?



Men gaat volgens mij uit van een lengte die redelijk proportioneel is tov breedte, en dan zal iemand die slanker is dan jij maar wel langer toch de zelfde maat dragen, ik bedoel een kleding stuk spant over de complete oppervlakte...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.76 en heb met 76 kilo maat 40. Met 71 (ben sinds mijn 17e nog nooit lichter geweest) heb ik maat 38.

Ik heb brede schouders en armen, alsof ik bokser ben... Maar da ben ik nie...
No worries

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven