Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle1984 schreef op 27 februari 2017 @ 11:28:

Welkom Ms Whiskers! Toffe gebruikersnaam heb je.



Wauw Single dat is echt wel tijd voor een dansje!



Mooi Miesje 600gr minder na vakantie.



Iselin: balen zeg! Maar je weet wel waar het vandaan komt en volgende week zie je vast een mooie min. Vraagje: las dat je zonder vetstof bakt in keramische pan van de Action (die hebben wij ook), nu vind ik dit vaak niet prettig bakken en bakt redelijk snel aan. Heb je daar nog trucjes voor?



Takkentrol: heerlijk toch lekker giechelen van de alcohol? Kan ook totaal niet tegen alcohol, mijn man noemt mij dan altijd liefkozend zijn pubertje. Mooie resultaten met je meting!



Vevana: mooi zeg 1,1 kg afvallen



Hier echt een serieus dipje. Vorige week heel hard mijn best gedaan. Kcal bijgehouden in Myfitnesspal (iedere dag tussen de 1500-1600 kcal, op 1 dag na van 1720 kcal), iedere dag beweging gehad. En dan zaterdag gewogen en bijgekomen Mijn buik is ook echt opgezwollen (niet ongesteld) en voel mij heel prikkelbaar. Als het deze week niet beter gaat, toch naar de huisarts, want ik heb echt geen idee meer.



Doet er trouwens iemand mee met vasten? Hier in België wordt er reclame gemaakt voor 40 dagen zonder vlees, maar dat is niet echt een uitdaging voor mij (februari was tournée minérale en dat was ook al piece off cake) Ga voor 40 dagen zonder frisdrank (dus geen light).



40 dagen zonder vlees gaat mij echt niet lukken. Ik eet elke dag wel vlees, of bij avondeten een stukje of als beleg bij de lunch. Veel te lekker :-) We zijn wel heel erg in vlees gaan minderen de afgelopen jaren. Eerder maakten we bijv pasta met 500 gram gehakt voor 2 personen. Nu gebruiken we 300 gram voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Ik probeer de normale hoeveelheden een beetje aan te houden per persoon. Zo eten manlief en ik 100-125 gram vlees per dag. Mijn zoon 80-100 gram en de meiden rond 50-60 gram per dag. Dit geldt dan voor een stukje bij avondeten en vleesbeleg samen. Als we vlees door een gerecht eten (gehakt of kip) dan gebruiken we minder. Plus ik let ook op het 'beter leven keurmerk'. Vind ik belangrijk zodat we geen plofkip en ander kiloknaller vlees eten. Biologisch is mssn beter maar past niet in ons budget.



40 dagen zonder frisdrank heb ik al tig keer gehaald haha want ik drink überhaupt alleen maar water en thee. Verder geen ander drinken. Ook drink ik al jaren geen alcohol meer. Ik denk nu zo'n 8 jaar al niet meer. Mis het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle1984 schreef op 27 februari 2017 @ 11:28:

Welkom Ms Whiskers! Toffe gebruikersnaam heb je.



Wauw Single dat is echt wel tijd voor een dansje!



Mooi Miesje 600gr minder na vakantie.



Iselin: balen zeg! Maar je weet wel waar het vandaan komt en volgende week zie je vast een mooie min. Vraagje: las dat je zonder vetstof bakt in keramische pan van de Action (die hebben wij ook), nu vind ik dit vaak niet prettig bakken en bakt redelijk snel aan. Heb je daar nog trucjes voor?



Takkentrol: heerlijk toch lekker giechelen van de alcohol? Kan ook totaal niet tegen alcohol, mijn man noemt mij dan altijd liefkozend zijn pubertje. Mooie resultaten met je meting!



Vevana: mooi zeg 1,1 kg afvallen



Hier echt een serieus dipje. Vorige week heel hard mijn best gedaan. Kcal bijgehouden in Myfitnesspal (iedere dag tussen de 1500-1600 kcal, op 1 dag na van 1720 kcal), iedere dag beweging gehad. En dan zaterdag gewogen en bijgekomen Mijn buik is ook echt opgezwollen (niet ongesteld) en voel mij heel prikkelbaar. Als het deze week niet beter gaat, toch naar de huisarts, want ik heb echt geen idee meer.



Doet er trouwens iemand mee met vasten? Hier in België wordt er reclame gemaakt voor 40 dagen zonder vlees, maar dat is niet echt een uitdaging voor mij (februari was tournée minérale en dat was ook al piece off cake) Ga voor 40 dagen zonder frisdrank (dus geen light).Balen zeg dat de weegschaal zo gemeen is. Opgezette buik en prikkelbaar zijn duidt mssn wel op pms? Waar zit je in je cyclus? Ik heb vaak al rond de eisprong last van symptomen. Uiteraard kan het ook door iets anders komen. Zo heb ik snel last van opgeblazen gevoel na het eten van melkproducten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MsWhiskers schreef op 27 februari 2017 @ 12:09:

Izzy: ik doe het onder begeleiding van een diëtiste. Eetpatroon aangepast op wat ik kan eten. Heb ook een darmaandoening waardoor ik snel krampen krijg.



Dus voor nu is het heel veel groenten en rauwkost, veel zuivel, mindereren met koolhydraten en suikers.

En dat gaat eigenlijk best goed. Ben inmiddels een week bezig en bijna 2,5 kilo kwijt.

Hoe doe jij het?Klinkt mij niet als een 'dieet' in de oren, maar meer als een verandering van eetgewoontes. Door zo te eten als jij omschrijft ben ik al 28,5 kilo afgevallen. Maar het is idd levenslang. Zodra je weer gaat eten zoals je gewend was kom je weer aan. Niet omdat het 'dieet' niet werkt maar omdat je gewoon altijd al meer hebt gegeten dan je verbruikt en ook ongezonder :-) Ik denk dat we allemaal wel weten wat onze valkuilen zijn. Soms vallen we weer terug in oude gewoontes, maar gelukkig weten we er ook weer uit te komen :-)
Gisteravond m'n avondeten een beetje verkeerd ingeschat. Het was een heerlijk recept met ijsbergsla, bloemkool, gerookte zalm en een sausje van yogonaise, tomaat, augurk en ui. Het was voor 1 persoon stond erbij, maar het was een vol bord met een bultje, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel heb gegeten. Dus ik heb de helft gegeten, de rest weggedaan, en een uur of twee later kreeg ik toch honger ... zoveel kcal zaten er dus niet in, ondanks de hoeveelheid. Ik ga gelukkig altijd redelijk vroeg naar bed
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 28 februari 2017 @ 07:00:

Gisteravond m'n avondeten een beetje verkeerd ingeschat. Het was een heerlijk recept met ijsbergsla, bloemkool, gerookte zalm en een sausje van yogonaise, tomaat, augurk en ui. Het was voor 1 persoon stond erbij, maar het was een vol bord met een bultje, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel heb gegeten. Dus ik heb de helft gegeten, de rest weggedaan, en een uur of twee later kreeg ik toch honger ... zoveel kcal zaten er dus niet in, ondanks de hoeveelheid. Ik ga gelukkig altijd redelijk vroeg naar bed Haha kan gebeuren :-) hier juist andersom. Een ovenschotel gemaakt en alles samen kwam op 3200 kcal. Van mezelf mocht ik 1/5 deel hebben maar ben bang dat het iets meer is geworden. Het was wel heerlijk haha
Hoi allemaal, ben ik ook weer eens een keer! Excuus voor het onregelmatige meeschrijven. Ik lees wel veel mee, maar consequent reageren lukt nog niet zo best Is het oké als ik opnieuw een poging doe? De afgelopen weken (maanden eigenlijk) ging het gevoelsmatig zo-zo. Ik viel wel af, maar niet veel meer, en de motivatie was eigenlijk ver te zoeken. Sinds zo'n twee weken ging het écht niet lekker: veel snoepen, niet bewegen. Ik moest ongesteld worden en dat gebeurde maar niet (ondanks een zeer regelmatige cyclus), maar 6 zwangerschapstests hebben me verzekerd dat ik helaas ook niet zwanger ben (nu nog steeds niet ongesteld dus). De onzekerheid/onduidelijkheid vind ik erg lastig en op een gegeven moment krijg ik dan een 'fuck-dit-allemaal' houding en ga ik dus gewoon (veel te veel) eten. Vorige week heb ik heel bewust mezelf de ruimte gegeven om alles te eten wat ik wilde eten, om dan in maart weer goed bezig te gaan. Heb pizza, patat, ijs en chocola gehad, en het was heus lekker, maar het was ook niet helemaal wat ik er van gehoopt had. Voelde me ook zo naar en 'dik', dat ik zaterdagavond (na een pak koekjes leeg te hebben gegeten ) besloot dat het wel weer mooi was geweest en dat ik weer gezond verder wilde. Dat dus vanaf zondag weer gedaan, en moet zeggen, met hernieuwde motivatie! Heb er weer helemaal zin in. Half april word ik 30, en dan wil ik een gezond gewicht bereikt hebben (nog zo'n 3 kilo) en een jurk van mijn slanke-zus aankunnen (wil nu nog niet helemaal goed dicht). Dat wordt dus het streven. Fijn om iets te hebben waar je concreet naar toe kan werken! Maar goed, ik denk dat het heel goed voor me zal zijn om hier weer actiever mee te schrijven en ook door de (ongetwijfeld zich aan zullen dienende) moeilijke momenten heen te komen. Zo, ego-post uit



Single, Takkentrol, Vevana, Miesje, wat zijn jullie goed bezig!!

Ammenooitniet, ben nu wel nieuwsgierig naar de linzenpasta. Heb 'em besteld, van de week maar eens proberen! Lukt het trouwens met het aanpassen van je lunch zodat je 's avonds minder trek hebt?

Belle, wat een leuk idee van dat vasten! Ik ga eens kijken of ik ook nog een goede uitdaging kan vinden. Vlees eet ik niet en frisdrank neem ik niet, maar misschien chocola? Dat wordt dan wel echt een flinke uitdaging - ik denk er nog even over na Hoe gaat het nu verder met jou? Echt zo naar als je zo je best doet en er (nog) geen resultaat van ziet. Knap dat je volhoudt!

MsWhiskers, welkom! En goed bezig zo te lezen

Iselin, Izzy, hoe is het nu met jullie (afgezien van de ovenschotel-inschattings-vergissingen )?
Zo, ook weer even mijn gewicht doorgegeven: 80,8, terwijl ik de 78 al gezien heb... Maar goed, nu er weer fris tegenaan dus



Nog even wat eetlijstjes:



Zondag:

Ontbijt: magere kwark met appel, kaneel en rozijntjes

Lunch: twee meerzadencrackers met avocado en huttenkase/klein stukje 35+ kaas

Tussendoor: 'fruitbakje' met wat druiven, handje frambozen, 1/2 mandarijn en 1/2 banaan

Diner: couscous met veel verse groente en wat huttenkase

Tussendoor: blokje 85% chocolade (10 gram)



Maandag:

Ontbijt: magere kwark met handje druiven en frambozen

Lunch: couscoussalade met left-overs van zondag en huttenkase + veel rode bieten

Tussendoor: meerzadencracker met plakje 35+ kaas en tomaatjes

Diner: Shakshuka (eieren in een pannetje), naar (aangepast) recept van Uit Pauline's Keuken

Tussendoor: banana nice-cream met blauwe bessen en cacao (zóó lekker)



Heb nog niet echt een planning voor vandaag. Heb net in ieder geval een gezond havermout-appeltaartje gemaakt als ontbijt. Benieuwd of dat wat is! Als er meer mensen zijn die eetlijstjes willen delen, ik ben altijd benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:Piony schreef op 28 februari 2017 @ 09:05:

Hoi allemaal, ben ik ook weer eens een keer! Excuus voor het onregelmatige meeschrijven. Ik lees wel veel mee, maar consequent reageren lukt nog niet zo best Is het oké als ik opnieuw een poging doe? De afgelopen weken (maanden eigenlijk) ging het gevoelsmatig zo-zo. Ik viel wel af, maar niet veel meer, en de motivatie was eigenlijk ver te zoeken. Sinds zo'n twee weken ging het écht niet lekker: veel snoepen, niet bewegen. Ik moest ongesteld worden en dat gebeurde maar niet (ondanks een zeer regelmatige cyclus), maar 6 zwangerschapstests hebben me verzekerd dat ik helaas ook niet zwanger ben (nu nog steeds niet ongesteld dus). De onzekerheid/onduidelijkheid vind ik erg lastig en op een gegeven moment krijg ik dan een 'fuck-dit-allemaal' houding en ga ik dus gewoon (veel te veel) eten. Vorige week heb ik heel bewust mezelf de ruimte gegeven om alles te eten wat ik wilde eten, om dan in maart weer goed bezig te gaan. Heb pizza, patat, ijs en chocola gehad, en het was heus lekker, maar het was ook niet helemaal wat ik er van gehoopt had. Voelde me ook zo naar en 'dik', dat ik zaterdagavond (na een pak koekjes leeg te hebben gegeten ) besloot dat het wel weer mooi was geweest en dat ik weer gezond verder wilde. Dat dus vanaf zondag weer gedaan, en moet zeggen, met hernieuwde motivatie! Heb er weer helemaal zin in. Half april word ik 30, en dan wil ik een gezond gewicht bereikt hebben (nog zo'n 3 kilo) en een jurk van mijn slanke-zus aankunnen (wil nu nog niet helemaal goed dicht). Dat wordt dus het streven. Fijn om iets te hebben waar je concreet naar toe kan werken! Maar goed, ik denk dat het heel goed voor me zal zijn om hier weer actiever mee te schrijven en ook door de (ongetwijfeld zich aan zullen dienende) moeilijke momenten heen te komen. Zo, ego-post uit



Single, Takkentrol, Vevana, Miesje, wat zijn jullie goed bezig!!

Ammenooitniet, ben nu wel nieuwsgierig naar de linzenpasta. Heb 'em besteld, van de week maar eens proberen! Lukt het trouwens met het aanpassen van je lunch zodat je 's avonds minder trek hebt?

Belle, wat een leuk idee van dat vasten! Ik ga eens kijken of ik ook nog een goede uitdaging kan vinden. Vlees eet ik niet en frisdrank neem ik niet, maar misschien chocola? Dat wordt dan wel echt een flinke uitdaging - ik denk er nog even over na Hoe gaat het nu verder met jou? Echt zo naar als je zo je best doet en er (nog) geen resultaat van ziet. Knap dat je volhoudt!

MsWhiskers, welkom! En goed bezig zo te lezen

Iselin, Izzy, hoe is het nu met jullie (afgezien van de ovenschotel-inschattings-vergissingen )?



Wat een verhaal, maar ik kan me heel erg herkennen in wat je schrijft. Vooral ook het deel over dat dingen niet gaan zoals je hoopt en je dan maar vol stopt met eten omdat 'het toch allemaal geen zin meer heeft'......maar super van je dat je jezelf weer hebt herpakt met die hernieuwde motivatie. Soms heb je gewoon even zo'n periode nodig om weer bij de les te raken. Die 2-3 kilo heb je er zo weer af als je je gezonde gewoontes weer oppakt. Komt helemaal goed!



Hier gaat het wel goed eigenlijk. Sinds vrijdag ongesteld dus helaas gaat er nu geen gewicht af, maar ik houd goede hoop dat ik over een aantal dagen alles weer heb uitgeplast. Ondanks de calorierijke ovenschotel :-) Mag ook zeker niet klagen hoor wat gewicht betreft en ik eet ook vrij gezond. Maar hoop gewoon in ieder geval onder de 65 te komen. Dat is mijn doel voor nu.
Alle reacties Link kopieren
Piony: wat goed dat je het weer op pakt! Zo'n terugval is best begrijpelijk hoor.



Gisteravond voor het eerst in weken weer een klein beetje patat gegeten. Dacht dat dat wel kon (en mocht ook van mezelf) want hou me zo goed aan de eetlijst. Heb dat wel geweten hoor. Wat een maagpijn gehad vannacht. Doen we dus maar niet meer. Denk dat m'n lichaam het vet niet goed meer kan hebben ofzo.

Dus vanavond weer lekker aan de groenten
Begrijpelijk dat het even niet wilde Piony en misschien heb je deze periode met alles weten wat je wilt wel nodig gehad. Het gras blijkt ook niet groener want superlekker was het dus ook niet. Goed dat je de motivatie weer hebt gevonden.



Denk je dat dat met je darmklachten te maken heeft MsWhiskers?



Dank voor de belangstelling Piony. Ik hoef nog maar -900g dus ik heb he-le-maal niets te klagen.
Alle reacties Link kopieren
@ Piony, Je bent al best ver! Fijn dat je de motivatie weer gevonden hebt.

@ Izzy_ & Iselin, Jullie zijn er bijna! Hopelijk kunnen jullie snel het einddoel bereiken. Ik begreep dat het moeilijkste straks nog op gewicht blijven is.



De eetlijstjes vind ik wel een leuk idee. Misschien hebben jullie ook nog tips.

Ontbijt: 1 volkorenboterham met kipfilet

Tussendoor: 1 appel

Lunch: 2 volkorenboterhammen met beenham&fricandeau + 1 beschuitje met vruchtenhagelslag

Tussendoor: vla 200ml + 1 appel

Diner: macaroni met groente
Alle reacties Link kopieren
quote:Miesje_2015 schreef op 28 februari 2017 @ 11:59:

@ Piony, Je bent al best ver! Fijn dat je de motivatie weer gevonden hebt.

@ Izzy_ & Iselin, Jullie zijn er bijna! Hopelijk kunnen jullie snel het einddoel bereiken. Ik begreep dat het moeilijkste straks nog op gewicht blijven is.



De eetlijstjes vind ik wel een leuk idee. Misschien hebben jullie ook nog tips.

Ontbijt: 1 volkorenboterham met kipfilet

Tussendoor: 1 appel

Lunch: 2 volkorenboterhammen met beenham&fricandeau + 1 beschuitje met vruchtenhagelslag

Tussendoor: vla 200ml + 1 appel

Diner: macaroni met groenteZiet er goed uit. Enige wat ik zou schrappen is de vruchtenhagel (100% suiker) en voor de vla een alternatief met minder suiker (bijv naturel kwark of Griekse yoghurt naturel). 1 boterham met kipfilet voor ontbijt is ook wel wat weinig kcal. Goed ontbijt is best belangrijk als begin van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje vandaag



Ontbijt 2 bruine boterhammen pindakaas

Tussendoor handje noten

Lunch bruine boterham halvarine metworst 2 wasa crackers met roomkaas bieslook 1 wasa cracker halvarine halve plak 30+ kaas.

Avondeten witte bonen in tomatensaus halve schouderkarbonade (ben ik niet zo dol op) en als toetje 100 ml Griekse yoghurt.

Savonds nog handje noten



Ik zal dan rond de 1400-1500 kcal zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Iselin,

Bedankt voor je reactie! In de ochtend eet ik niet veel, omdat ik het dan lastig vind om te eten.

Wat voor noten neem jij tijdens je tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miesje_2015 schreef op 28 februari 2017 @ 14:26:

@Iselin,

Bedankt voor je reactie! In de ochtend eet ik niet veel, omdat ik het dan lastig vind om te eten.

Wat voor noten neem jij tijdens je tussendoortjes?Bij de lidl koop ik een zak gemengde noten. Heet royal nuts geloof ik. Zijn ongezouten noten. Mix van amandelen, walnoten, hazelnoten en paranoten.
Hallo allemaal,



Ik leef nog! Lees wel, maar heb een ziekenhuisopname achter de rug en veel drukte hier gehad.

Ook heb ik minder aansluiting bij de rest van jullie merk ik..

Net als eerder heb ik weer eens jullie lijstjes ingevuld, En ze komen nog altijd op niet meer dan maximaal 1200kcal en dat wil ik niet voor mezelf. Ik geloof er ook niet in dat je dan alles afmeet en dan bijvoorbeeld wel 4 opscheplepels eten neemt, dus ook dat in normale porties gedaan.

Ook bepaalde diëten wil ik niet aan beginnen. Ik ga niet mijn eten afwegen totdat ik doodga..

Immers als je daar ooit mee stopt, kom je vanzelf weer aan..

Mijn te volgen eetstijl gaat veel langzamer, maar ik ontzeg mezelf niets. Zo is niets een trigger en mag ik alles eten, als het maar met mate is.



Van de week nog in een restaurant: iemand achter ons die ivm dieet graag een voorgerecht als hoofdgerecht wou. Geen toetje, dus de hele avond op een voorgerecht. Ik snap dat je uit eten gaat voor de gezelligheid en dergelijke, maar dat gaat me dus echt te ver.



Toch lees ik soms nog wel goede tips, maar daarom blijf ik meer een stille meelezer :-)

Plus: single, ik vind dat je heel knap bezig bent! Echt super! Jouw weg te volgen is echt een openbaring voor iedereen! Zo knap en met zoveel doorzettingsvermogen ondanks de tegenslagen die af en toe langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Heeeee Goal! Fijn dat je weer wat van je laat horen.

Ziekenhuisopname? Hopelijk niets te ernstig?

Volledig hersteld nu?



Nou, ik kom in elk geval wel elke dag boven de 1200 kcal

Weeg ook niet af enzo... probeer het gewoon op gevoel te doen. Oh en zo op restaurant gaan, daar vindt niemand toch wat aan?

Ik ging zondag op resto en nam een voorgerecht, hoofdgerecht en heb m'n dessert gedeeld

Maar iedereen doet het op z'n eigen manier he. En traag maar gestaag afvallen is ook resultaat boeken. En meestal gemakkelijker te behouden. Je bent goed bezig.
Goal bedankt Doe waar jij je goed bij voelt.



Ik geloof nooit van mijzelf dat ik op 1200 zit en ja ik zie soms ook lijstjes dat ik denk kan je daar op leven maar wie ben ik om daar wat van te zeggen? Ik mag niet tellen en volg hier in mijn eigen weg.



Vandaag zonder schuldgevoel al 3 lolly`s op gewoon omdat ik er trek in heb.



Tot nu toe heb ik vandaag op



O: 4 wasa crackers met notenpasta en banaan

T: 2 plakken ontbijtkoek

L: 2 Italiaanse bollen belegd kipfilet, tomaat, komkommer en sla

T: tot nu toe 3 lolly`s en zal zo nog een plakje havermout cake pakken of een opkikker.

A: zal worden groente met veggie balletjes en gebakken aardappels

T: kom aardbeien yogurt, appel en havermout.
O zo bedoel ik het ook hoor! Iedereen moet doen, waar hij/zij denkt goed aan te doen. Het topic is echter ooit begonnen met op een gezonde manier af te vallen.

Omdat niemand van ons natuurlijk dik is geworden van genoeg bewegen, gezond eten, en van de lucht :-)



Klachten waren weer van de hoofdpijn. Nog altijd niet volledig hersteld dus, maar het gaat nu weer wat beter de laatste paar weken.



Ik heb wel sinds zondag de griep gehad of voedselvergiftiging ofzo.. Ben sinds zondagavond 4,5 kilo afgevallen. Dat komt er gelukkig weer bij aan, maar ik voelde me dan ook compleet leeg.. Zelfs water bleef niet binnen! Nu weer aan het opknappen..



Ik kijk ook niet meer zo vaak op de weegschaal. 1x in de 3/4 weken en heel soms nog 1x tussendoor.. Nu met het ziek zijn wel vaker, want ik voelde me zo slap worden.. :-)

Ik merk dat het helpt! En... Het weer wordt eindelijk weer wat beter, dus misschien moet ik maar eens weer gaan hardlopen. Wie deed dat hier nog meer? Belle?
Alle reacties Link kopieren
Zal eetlijstje voor vandaag ook even delen. Valt dan wel meteen op dat ik geen tussendoortjes eet. Eet die eigenlijk amper tot niet. Vergeet die vaak te eten. Eet 3x per dag en that's it.



O: bak griekse yoghurt met aardbeien, bosbessen en 2el muesli.

L: 2 rijstwafels met hummus en sambal en een bak rauwkost.

D: kipfilet met wokgroenten, rijst en salade.



Als ik later op de avond nog trek krijg pak ik een bak yoghurt.

Dit vult eigenlijk prima en heb nooit last van een knorrende maag.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, 4,5 kilo?? Dat is wel heel veel. Hopelijk snel volledig hersteld.



Ja maar ik denk dat de meesten toch wel proberen gewoon gezond te eten? Echt crashen doet niemand hier, naar mijn gevoel.

We weten allemaal dat dat niet verstandig is.



Ja de lente mag er wel aankomen! We hebben een trampoline gekocht voor de kinderen, en die kan tot 180 kilo aan. Misschien moet ik daar een hobby van maken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat iemand van ons die hier actief mee schrijft zich aangesproken hoeft te voelen over de hoeveelheid kcal die we binnen krijgen. We weten allemaal wat onze valkuilen zijn en hoe je blijvend gewicht kunt verliezen. Soms heb je gewoon een moeilijke fase en gaat het wat minder, maar gelukkig komt daarna weer een fase dat het weer de goede kant op gaat.



Ik weet van mezelf dat ik wel moet blijven opletten op wat ik eet. Ik lust namelijk erg veel :-) Meestal eet ik doordeweeks minder kcal en in weekend wat meer. Zo heb ik afgelopen weekend lekker een schnitzel met jachtsaus en patat met mayo gehad. Als toetje roomijs met warme kersen. Dag erna pitabroodje met gyros en saus. Salade en aardappeltjes. Zondag een kwart pizza en wat luxe broodjes. Moet ook kunnen vind ik. Oh ja en manlief had nog een zak M&M's gekocht dus die gedeeld 's avonds :-)
quote:Iselin schreef op 28 februari 2017 @ 16:17:

Oh ja en manlief had nog een zak M&M's gekocht dus die gedeeld 's avonds :-)Oh mijn quilty pleasure! M&M's! Zo lekker! Chocolade kan ik laten liggen, maar die kleine dingetjes! Echt niet.. We hebben nu uitdeelzakjes gekocht, zodat ik af en toe zo'n zakje kan eten.. Zo'n grote zak gaat namelijk gewoon op in een avond (wel samen met man hoor!)
anoniem_6393961b166f0 wijzigde dit bericht op 28-02-2017 16:42
Reden: Stomme autocorrect! :-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oke, confession time dus: ik heb gisteren een berg letterkoekjes gegeten, een blokje pure chocolade, een zakje chips (25gr) en nog wat zoute crackers ook.

Schaam, schaam. Vriendlief zit in het buitenland en ik had echt de behoefte om te schranzen.



Volgende week zit ik ook 4 avonden alleen. Hopelijk kan ik mezelf dan wat beter beheersen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vevana schreef op 28 februari 2017 @ 16:45:

Oke, confession time dus: ik heb gisteren een berg letterkoekjes gegeten, een blokje pure chocolade, een zakje chips (25gr) en nog wat zoute crackers ook.

Schaam, schaam. Vriendlief zit in het buitenland en ik had echt de behoefte om te schranzen.



Volgende week zit ik ook 4 avonden alleen. Hopelijk kan ik mezelf dan wat beter beheersen. Hihi Vevana, beste remedie is denk ik gewoon niet in huis halen.....moet zeggen dat als ik wat in huis heb er ook niet vanaf kan blijven hoor. Heb snoep in huis voor de kids, maar dat vind ik niet lekker dus dat is prima. Maar chocola en chips enzo.....nope dat gaat op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven