Lijf & Lijn alle pijlers

wat kosten zachte lenzen

06-01-2009 12:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lenzendraag(st)ers,



Na heel lang ploeteren met harde lenzen ga ik overstappen naar zachte lenzen. Ik heb alleen geen idee wat dit ongeveer gaat kosten. Ik weet dat het natuurlijk ook afhankelijk is van het soort lens, dag, maand, half jaar etc, maar ben benieuwd wat voor lezen jij hebt en wat dat ongeveer kost per half jaar bv.

Weet ik ook gelijk of ik een redelijke prijs krijg bij mijn opticien, want ik heb het gevoel dat het een hele dure is.



Bedankt!

Ama
Uit onderzoek van de consumentenbond van april 2008 blijkt dat Hans Anders zijn lenzen en de deskundige begeleiding het voordeligst aanbiedt.

Ik heb voor 8,95 per maand 2 keer per jaar een pakket met 6 setjes maandlenzen (inclusief cilinder), nieuwe lenshouders en vloeistof (6 flessen per jaar). En natuurlijk ook elk half jaar een controle. Ben er erg tevreden mee. Heb al meerdere jaren lenzen en ook meerdere soorten lenzen gehad, varierend van heel duur tot goedkoop (Hans Anders). Die van Hans bevallen mij het beste.
quote:kaatje_85 schreef op 07 januari 2009 @ 08:52:

Uit onderzoek van de consumentenbond van april 2008 blijkt dat Hans Anders zijn lenzen en de deskundige begeleiding het voordeligst aanbiedt.

Ik heb voor 8,95 per maand 2 keer per jaar een pakket met 6 setjes maandlenzen (inclusief cilinder), nieuwe lenshouders en vloeistof (6 flessen per jaar). En natuurlijk ook elk half jaar een controle. Ben er erg tevreden mee. Heb al meerdere jaren lenzen en ook meerdere soorten lenzen gehad, varierend van heel duur tot goedkoop (Hans Anders). Die van Hans bevallen mij het beste.

Klinkt goed, ga ik het daar eens proberen.

Was een beetje bang voor Hans anders omdat ze me ooit een totaal verkeerde bril hadden aangemeten. Kreeg enorme koppijn. Naar de oogarts en de bril zat er een paar punten naast. Maar dat ik in de jaren 80. Misschien moet ik me daar ondertussen eens overheen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb onderhand proeflenzen gekregen en het gaat aardig wat kosten. 70 euro voor 6 lenzen (3 paar) dus ben 140 euro per half jaar kwijt en dan nog niet eens vloeistof...

Ik ga hier nog even goed over denken zolang ik in proefperiode zit.



Ik heb hem ook gevraagd waarom hij zoveel duurder is. Hij zegt dat de lenzen die hij levert niet goedkoper te krijgen zijn. Die andere zaken hebben dus een andere kwaliteit lenzen die uit het buiteland komen, want in Nederland zijn lenzen niet goedkoper te krijgen.

Tja.. ik weet zelf niet of het nou gelijk slechter is als iets uit het buiteland komt.

Ook zei hij dat je maand lenzen nooit langer dan een maand moet dragen, dat is de rede dat zachte lenzen dragers vaker oogontstekingen hebben dan hade lenzen dragers..



Pfff.. ik vind het lastig, aan de ene kant wil ik zuinig op mijn ogen zijn, maar aan de andere kant wil ook niet alles geloven en geld verkwisten... ik denk er nog even goed over na. Het gaat trouwens om gewone lenzenzonder cilinder etc.



Als mensen nog tips en andere inzichten hebben hoor ik het graag.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
oud topic, maar ben je nog wat wijzer geworden ? Ik wil ook zachten lenzen gaan aanschaffen, ben nu alleen in het bezit van een bril, maar waar moet je op letten ? En is het prijsverschil nu echt zo groot ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven