Lijf & Lijn alle pijlers

Welke kledingmaat draag je bij welk gewicht?

09-12-2016 17:33 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.60 m, afgelopen jaar flink aan krachttraining gedaan. Ik weeg nu 84 kilo en dames kledingmaat 42.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 09 december 2016 @ 18:11:

Hebben jullie als kleine dames ook het probleem dat bij jurken zonder stretch de 'curves' op de verkeerde plek zitten? Ik ben 1,59 met goedgevulde heupen en borsten, maar zo'n jurk (maat 36) zit dan echt niet. Logisch want op de Zalando site staat dan 'ons model is 1,80 en draagt maat 36'. Dat model heeft dan overigens helemaal geen curves, dus de jurk hangt een beetje om haar heen. Bij mij zit hij dan wat los om de taille, en als ik mijn armen omhoog doe gaat het smalle deel omhoog en blijft op mijn borsten hangen.



Ik heb problemen met zo'n jurk met een elastische taille die daardoor uit 2 delen bestaat. Dat zit voor mij niet op de goede hoogte.



160

61

38/40 afhankelijk van merk
Ik durf niet.....

Toch doe ik het.

1.83m

131 kilo

Kledingmaat 50/52 boven en onder.
Alle reacties Link kopieren
1.70 lang



Eerst woog ik 85, had toen kledingmaat 42.

Nu bijna 20 kilo afgevallen en weeg ik 66 kg



maat 36/38. zowel boven als onder maar Hangt er ook van hoe de kleding uitvalt.
Alle reacties Link kopieren
158 cm, 57 kg



Boven: 36/38 of s/m afhankelijk van model (flinke bos hout)

Onder: 34/36 of 26/27 lengtemaat 30
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
1.75

73.5 kilo

38/40 en soms 42 ivm grote boezem
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
1.78

60kg

Maat 36

Soms 34 bij rokjes die in de taille zitten.
Alle reacties Link kopieren
1.72, 55kg, maat 36/S

Ben niet mager maar heel smal gebouwd, ik heb wel billen en borsten, maar lange slanke smalle ledematen.
Alle reacties Link kopieren
1.79m

72 kg

maat 40



Jaren geleden was ik met mijn toenmalige beste vriendin (1.60m, maatje 30/32) bij een fout concert. Kijkt ze misprijzend om zich heen en roept: al die huismoekes hier met hun maat 40!! Alsof ik een stomp in mij maag kreeg. Heb allang geen contact meer met haar, maar ik voel me nog steeds een beetje vadsig als ik mijn kledinglabels zie met maat 40. Raar hoe zulke opmerkingen nog jaren door echoën in je hoofd.
quote:poolparty schreef op 09 december 2016 @ 20:03:

1.79m

72 kg

maat 40



Jaren geleden was ik met mijn toenmalige beste vriendin (1.60m, maatje 30/32) bij een fout concert. Kijkt ze misprijzend om zich heen en roept: al die huismoekes hier met hun maat 40!! Alsof ik een stomp in mij maag kreeg. Heb allang geen contact meer met haar, maar ik voel me nog steeds een beetje vadsig als ik mijn kledinglabels zie met maat 40. Raar hoe zulke opmerkingen nog jaren door echoën in je hoofd.







Mensen kunnen echt rot opmerkingen maken die helaas kunnen blijven hangen. Toen ik wat jaren terug zwaarder of misschien zelfs wel op mijn zwaarst was had ik een heel leuk jurkje gevonden voor ons werk kerstfeest en voelde me er zo goed in.

Zegt een collega (en het was vooral de toon en haar kop erbij) goh wat een leuk jurkje, bedekt en kleed ook echt je dike buik af.







Anyway! Niks van aantrekken en weet je laat je ook gewoon niet te veel leiden door maat. Want vaak kopen mensen iets eigenlijk een maat te klein omdat ze niet iets in een maat groter willen want dat nummer staat hun niet aan..



Mijn vriend deed t vant weekend nog. Hij wou een trui in maat L kopen en werd een beetje boos toen ik voorstelde om de trui in maat XL aan te passen...



Uiteindelijk moest hij toegeven dat het veel beter stond in XL
Alle reacties Link kopieren
1.78 m

72 kg

mt 38
167

57kg

Kledingmaat 36 of 38
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk dwynwen!
Alle reacties Link kopieren
176

64 kg

36/38
Alle reacties Link kopieren
170

68 kg

maat 40
Alle reacties Link kopieren
173

62 kg

36/38
1.77 m, 67 kilo



Maat 42 of L
Alle reacties Link kopieren
1.72 m, 65 kg. Maat 36, soms 34 en soms 38. Je kunt er niets van op aan, maatvoering verschilt per merk.

Jeansmaat is wel vrij standaard 27/32, behalve de G-star Lynn skinnyjeans, die draag ik in lengtemaat 30.

Ik heb brede schouders, gespierde bovenbenen en kuiten, maar een slanke taille en nu geen lovehandles. Vroeger had ik een grotere broekmaat vanwege die heupspekjes, want dat moet wel allemaal keurig in de kleding en niet erover heen. Daarom: maat is niet relevant. Pasvorm wel.
Alle reacties Link kopieren
Lengte 1.65 m, gewicht 55.6 kg. Maat bovenkleding S (soms XS), maat onderkleding S/M. Jeansmaat meestal 28/32.
Alle reacties Link kopieren
1.80 m

71 kg

Maat 38/40 of S/M
1m68, 57,8kg, maat S/36 soms XS/maat 34, maar onder niet (krijg ik niet over heupen). Jeans 27/32.



Ligt ook aan het merk Miss Etam is echt vanity sizing, ik verzuip gewoon in maat 36, die zitten er minsens 1,5 maat van af.
Alle reacties Link kopieren
1.72

98 kilo

maat 46 over t algemeen. Soms 44 ,soms 48. Gekke kledingmaten tegenwoordig!
quote:strikjemetstippels schreef op 09 december 2016 @ 21:13:

1m68, 57,8kg, maat S/36 soms XS/maat 34, maar onder niet (krijg ik niet over heupen). Jeans 27/32.



Ligt ook aan het merk Miss Etam is echt vanity sizing, ik verzuip gewoon in maat 36, die zitten er minsens 1,5 maat van af.Ja, ik heb ook een shirt van Didi maat S waar ik in zwem. (Normaal eerder M, soms S).
quote:strikjemetstippels schreef op 09 december 2016 @ 21:13:

1m68, 57,8kg, maat S/36 soms XS/maat 34, maar onder niet (krijg ik niet over heupen). Jeans 27/32.



Ligt ook aan het merk Miss Etam is echt vanity sizing, ik verzuip gewoon in maat 36, die zitten er minsens 1,5 maat van af.Ja inderdaad, slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
187

85 kg

Maat 46



Wat zijn jullie allemaal klein
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 09 december 2016 @ 19:21:

[...]





zelfde!Joepie!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven