Lijf & Lijn alle pijlers

Wie is al succesvol afgevallen?

20-04-2017 14:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses als er al een soortgelijke topic bestaat.



Het leek me leuk om hier successverhalen te delen. Misschien ook voor en na foto's en tips of afvies voor de mensen die net beginnen met afvallen of moeite hebben met afvallen? Wellicht kan het motiverend werken?
quote:gedanst schreef op 30 april 2017 @ 15:25:

[...]





Hoe kun je nou niet zien dat iemand 41 kilo afvalt?

Daar geloof ik niks van. Ze is of blind, of jaloers.



Hoe voel je je nu? Het klinkt alsof je goed in je vel zit.

Ik ging van maat 52 -> 42. Dat is wel een stukkie kleiner, maar nog steeds niet super slank. Due meiden van kantoor zijn langer dan 1.80 met maat 36-38. Denk dat hun referentiekader anders is. En mijn kledingkeuze is niet zo hip:) Als in: heb wel eens donkerblauwe kleding aan. Als ik dan de treincoupé binnen stap pakt iedereen meteen z'n plaatsbewijs

Ik accepteer nu aardig hoe mijn lijf is, al mijd ik foto's nog steeds. Ben nu op vakantie en loop rustig af en aan naar het ontbijtbuffet. En ik loop in mijn zwempak van het hotel naar de zee en zo. En mijn vriend vind me prachtig, dus no worries. Behalve dan om gezondheid en ongemakken (smetplekken en plastic stoeltjes). En dat ik moet uitkijken voor mensen die veel lichter zijn dan ik: ik loop ze zo omver, zeker met rugzak op (backpacken in Azië).
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic dit zeg, moet nodig weer wat gaan doen dus ga hier af en toe lezen als mijn motivatie zoek is. Als het jullie lukt moet het mij ook lukken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen, hoewel ik al tientallen jaren met mijn gewicht 'bezig was' als in: toezien hoe je met (voor mijn idee) weinig eten toch aankomt. Nu vul ik de eetmeter app en eet maximaal 1800 kcal plus wandel dagelijks een uur (stevig), doe wekelijks een uur Pilates en ben in zeven weken 4 kilo afgevallen naar een veilige BMI. Nog 3 kilo te gaan de komende vijf a zes weken.



Verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten en vitamines/mineralen is voor mij heel belangrijk. Met het dagelijks bewegen voel ik me fitter dan ooit en slanker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tussen januari 2015 en september 2016 25 kilo afgevallen (van 96 naar 71 kg, van maat 44 naar 38). Die 71 kilo vasthouden lukt tot op heden goed. Ik ben grotendeels gestopt met zoetigheid eten en vul mijn maaltijden gezonder / calorie-armer in (vooral de avondmaaltijd). En ik ben meer gaan bewegen (sporten, maar ook vaker wandelen ipv de bus pakken etc.) Ook heb ik het eerste jaar mijn calorie-inname bijgehouden in de fatsecret-app; ik eet zo gemiddeld 2000 kcals per dag.



Het ging langzaam, maar het is gelukt en ik ben ontzettend blij met het resultaat! Het was niet mijn eerste poging, maar wel de eerste die lukte. Mijn BMI is voor het eerst in minimaal 15 jaar onder de 25.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:joysjuhhh schreef op 20 april 2017 @ 18:28:

..............

Stapje voor stapje meer gezonde keuzes inbouwen, zodat het gewoonten worden die je vol kunt houden. Als ik iets lekkers eet, eet ik ook écht iets erg lekkers. Ken je dat, dat er koekjes en chipjes zijn die 'wel oké' zijn maar je ze toch opeet? Hier ben ik mee gestopt.

.......Jaaaaa! Ken ik. Ook mee gestopt. Mooi voorbeeld vind ik die eeuwige slappe slagroomgebakjes of vlaaien als er op het werk iemand jarig is. Ik doe het gewoon niet meer. Als het niet zelf gebakken en verschrikkelijk lekker is, sla ik over.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 02 mei 2017 @ 17:03:

[...]



Jaaaaa! Ken ik. Ook mee gestopt. Mooi voorbeeld vind ik die eeuwige slappe slagroomgebakjes of vlaaien als er op het werk iemand jarig is. Ik doe het gewoon niet meer. Als het niet zelf gebakken en verschrikkelijk lekker is, sla ik over.Da's een goeie, die houd ik erin. Vooral dat 'verschrikkelijk lekker'. Daar ga ik nogal eens de mist mee in. Heb ik iets zoets en vets gegeten en denk ik 'eigenlijk was het niet eens echt lekker'. Als je dan toch snoept, dan iets waar je super veel van geniet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven