Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Wat balen zeg boannan, en wat een teleurstelling voor jullie, sterkte...



@moffelenpiertje: klinkt goed die spiraalsnijder! Ik ga er eens op googelen, ben nu erg benieuwd



NYC is te gek! Ik ben enkele jaren terug geweest en het is echt waanzinnig, een wereld op zich. Ik ga zeker nog eens terug.
Boannan, wat enorm jammer, veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
@ Jirelle, weet jij toevallig wat jouw moeder nog meer doet met die spiraalsnijder? Wat maakt ze er zoal mee? Ik kom niet verder dan de courgettepasta. Ik wil deze tool op zich wel eens proberen, maar ik moet enorm op m'n geld letten en ga niet zo'n ding kopen voor alleen groentespaghetti.



Groentespaghetti..... Dat klinkt trouwens echt als een anorexia-maaltijd. Ik denk dat het inderdaad minder goed vult ten opzichte van gewone pasta, maar wellicht dat je het als lunch kunt eten of als voorgerecht bij een diner kan serveren.



Over anorexia gesproken: ik heb laatst een pro ana site bezocht, daar praten vrouwen op een forum die bewust hun anorexia in stand willen houden. Ze schrijven ook op wat ze per etmaal eten. Schrikbarend! Sommige meiden leven op één appel per dag.... Ik ben hier zo van geschrokken. Wat zonde dat die meiden hun mooie lijf en dito geest zo kapot kunnen maken.



BNN heeft een tijdje geleden een docu uitgezonden over vrouwen met anorexia. Deze meiden werden 'op het rechte pad' geholpen door Leontien van Moorsel, ex anorexiapatiënt. Ik vond het enorm interessant om meer inzicht te krijgen in de denkbeelden van anorexiapatienten waardoor hun ziekte in stand blijft. Ook zie je in deze docu de iele lichaampjes van deze vrouwen, soms maar 40 kg! Wat niet-eten met je lichaam kan doen, ongelofelijk! Ik word dan eigenlijk wel blij van het feit dat ik soms de verleiding om te snoepen niet kan weerstaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik realiseer me nu dat mijn vorige bericht best aanstootgevend kan zijn. Sorry!



Ik wil niemand motiveren om anorexiasites te gaan bezoeken. En al helemaal niet dit fenomeen idealiseren.



Ik heb een brede interesse in gezondheid en voeding en heb nu eens een kijkje genomen in 'deze wereld'. Puur uit interesse. Ik sta achter het WW-principe en zal geen gekke dingen doen.



Even een disclaimer voor de zekerheid.
jaa, anorexia is een vreemd fenomeen. Helaas van dichtbij meegemaakt tijdens mijn pubertijd met een vriendinnetje. Is wel goed afgelopen gelukkig

In die periode was ik ook al bezig met 'mezelf te 'dik' vinden. Ik ben altijd gewoon wat steviger geweest dan mijn vriendinnetjes. Mijn moeder was ook erg bang als ik het weer over lijnen oid had waarop ik altijd heel nuchter antwoordde dat dat mij niet zo overkomen want daarvoor hou ik gewoon teveel van eten
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve berichtjes allemaal! Dank! Ik ben wel ok hoor. Was even teleurgesteld en nu weer vol goede moed verder.



Vond het eerder stom dat ik alweer bijna van de daken aan het schreeuwen was dat ik zwanger was terwijl het gewoon niet zo was. Alleen op het forum gelukkig en niet IRL.



Ik mag ook graag naar dat soort programma's kijken, moffelenpiertje, en verbaas me dan ook over hoe je dat je lichaam aan kan doen. Maar aan de andere kant ken ik het fenomeen vreetbuien ook niet. Ik kan gerust een hele zak chips opeten hoor, maar bijvoorbeeld niet een pond drop ofzo. Wij hadden sinds zaterdag een aardbeientaartje in de koelkast omdat we zondag bezoek zouden krijgen wat we af hebben gezegd omdat zoontje ziek was. Dat taartje heb ik gisteren in de prullenbak gegooid en ik heb totaal geen behoefte gehad om eraan te beginnen ofzo. Ik heb mazzel denk ik.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
@boannen Wow dan heb je inderdaad mazzel/veel wilskracht. Zou ik nooit kunnen, een taartje weggooien. Manlief en ik zouden het dan gewoon samen (wellicht voor de helft) opeten of (deels) uitdelen. Waarom hebben jullie er zelf niet gewoon een stukje van gegeten dan? (Heb ook een beetje issues met eten weggooien...)



@moffelenpiertje Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken over je .

Aanvulling op de courgettespaghetti: ik heb wel eens courgetteLASAGNA gemaakt. Dus courgetteplakjes i.p.v. de gewone (deeg) lasagnebladeren. Verder de lasagne maken zoals gebruikelijk. Dat is wel echt een aanrader: lekker en vullend!
Alle reacties Link kopieren
@jirelle Ik heb zojuist je havermoutpannenkoekjes gemaakt. Best lekker & inderdaad goed vullend!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mag ik met jullie mee schrijven? Heb mij vanochtend aangemeld bij WW en ben erg benieuwd. Dinsdag wil ik echt gaan beginnen en deze paasdagen wil ik het allemaal een beetje uit gaan zoeken hoe ww precies werkt.



Ik ben bijna 33 jaar en heb een dochtertje van bijna 1.5 jaar en de zwangerschapskilo`s zitten er nog steeds aan.. En ik vind dat het nu ECHT tijd wordt om serieus iets om aan die kilo`s te gaan doen. Ik moet zeggen ik erg van lekker eten houdt en ook veel snaai. Ik ben aan het trainen voor de Dam tot Damloop, dus loop 2 a 3x per week hard. Ik weeg 75kg en mijn streefgewicht is eigenlijk 60kg, mijn lengte is 1.67cm.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik even niet goed had gelezen en dus mijzelf als niet WW-er mij hier had aangemeld, kan ik worden verwijderd uit de tabel.



Bedankt allemaal en succes! Ik blijf af en toe wel even kijken om wat mee te krijgen van jullie prachtige motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik lees inmiddels al een aantal weken mee en ben sinds een maand ook beginnen met de WW. Ik ben al eens 8 kilo afgevallen hiermee. Nu waren er toch weer wat kilootjes bijgekomen en vond ik de motivatie om er wat aan te doen. Nu houdt ik me keurig aan mijn punten, maar ben dus al twee weken maar 1 ons afgevallen . Ik snap er niets van!! Vorige week baalde ik zo dat ik deze week mijn activitypoints niet heb opgebruikt, maar dus weer amper resultaat. Ben er gewoon chagrijnig van.... Hopelijk vind ik bij jullie wat steun om toch door te gaan. Had vanochtend bijna mijn points aan de wilgen gehangen nl.



Lengte 1.54

Startgewicht 64.1

Gewicht nu 60.4

Streefgewicht 55
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje van vandaag:



250 ml magere yoghurt met 60 gr Dorset tasty toast muesli een banaan en gemengde zomervruchten



69 gr meergranenbrood met een gebakken eitje en een beschuitje met pandavlokken, 125 ml zin! Bosvruchten



Rode paprika, komkommer, worteltjes en bleekselderij met een dip van 2 koffielepels sambasaus gemengd met yoghurt



100 gr patatjes (heeeeeerlijk :-)) met een halve eetlepel biomayo, broccoli met een lepel kaassaus, een tartaartje



Verder alleen maar thee gedronken.



Een lekker weekenddagje zo, iets minder streng dan doordeweeks, maar wel met mate. Ik had er vanochtend de balen van, maar toch weer ergens de motivatie gevonden .
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig zeg pucka, netjes zo'n menu op een zaterdag inderdaad !

Ik heb gisteravond een heerlijk 'all you can eat' sushi etentje gehad met vrienden. Heb eigenlijk nooit een flauw idee hoeveel points sushi bevatten, maar ik ben er maar gewoon vanuit gegaan dat al mijn extra week points nu op zijn! Gelukkig staat er vandaag en morgen geen mega Paas diner ofzo op de planning, dus kan ik nu een beetje compenseren. Paaseitjes zijn toch al op :P.



Fijne Pasen iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik sla het wegen morgen even over, omdat de sportschool dicht is (daar weeg ik). Is waarschijnlijk ook een beter idee, vanwege een aantal paas uitspattingen. Hoe gaat het met de rest deze paasdagen?
Alle reacties Link kopieren
Druk weekend hier. Er is nl Amstelgoldrace en pasen. Dus ik blijf van de weg en heb geen verantwoord eten bij de hand.



Heb nog geen enkel chocoladeeitje gehad!



@moffel..

Ik heb die constructie nu al 20 jaar in mijn rug zitten.. Handig is het niet maar het moest toen anders zou ik zo scheef groeien dat ik in een rolstoel zou eindigen.

Heel veel oefeningen kan ik met mijn rug niet doen vandaar dat ik alleen maar wandel want zwemmen vind ik niet zo leuk..



Heb ook al jaren pijn aan rug waar ik maar mee moet leven volgens de artsen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, de paasartikelen waren 50% afgeprijsd bij de supermarkt. Ik heb nu paasschuim en paasnegerzoenen in de kast staan.... Één negerzoen is 4 pp, had ik dat maar eerder geweten. Snel naar binnenschieten bij mijn vriend



@Sukhe: (even off-topic) tsjee wat een ellende met je rug. Ik heb ook in zo'n traject gezeten ivm scoliose. Maar ik heb van de 'staafoperatie' afgezien. Zit nu bij een scoliosetherapeut; met oefeningen kom ik een heel eind. Heb je zo'n speciale therapeut al eens bezocht? Wellicht dat je er baat bij kan hebben? Deze mevrouw werkt trouwens samen met Duitse artsen voor scolioseoperaties. In Duitsland schijnen ze veel verder te zijn met deze operaties en überhaupt met de niet-operatieve behandeling van pijn bij scoliose. Misschien iets voor jou? Of heb je er bij neergelegd. Ik wil met alle liefde haar gegevens naar je toezenden. Ze werkt oa in Utrecht.



Welkom aan alle nieuwelingen en veel succes!



Ik ga morgen een balansdag houden. Ik hoop de 67,6 weer in beeld te hebben dinsdag.



Zomerjurkjes
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Mijn cijfertjes voor deze week:



Huidig gewicht: 72,2kg

Totaal af: -18kg

Deze week af: -0,8kg



Hier verder een mwah paasweekend. Mijn zoontje is al sinds vrijdag ziek. Hoge koorts en spugen. Dus gezellige dingen met z'n 3-en doen zit er niet in.



Maar m'n resultaten zijn ondanks dat ik zaterdagavond een sushi uitspatting had weer prima!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben besloten er een heel Paasweekend weg van te maken bij familie (wonen wat verder weg) dus we komen morgen pas terug naar huis. Kan dus niet wegen vandaag of morgen. Is denkelijk niet zo erg, dat ik deze week oversla ...
Alle reacties Link kopieren
Allen, ik meld mij voor deze en volgende week af ivm Pasen en vakantie Ik zie jullie volgende week weer!
Alle reacties Link kopieren
Oei, best moeilijk om sterk in je schoenen te staan met Pasen. Van de chocolade-eitjes kan ik best afblijven, maar een Paasontbijtje met je gezinnetje is toch zo gezellig ! En om dan alleen een bakje yoghurt met een banaan naar binnen te gaan zitten werken, terwijl de rest aan de croissantjes, eitjes en ovenbroodjes zit...

Maar goed, heb toch wat lekkers gegeten en alle punten netjes genoteerd. Gisterenmiddag kwamen mijn ouders en hebben we heerlijk zitten gourmetten... ooh ooh, slecht natuurlijk ! Zo min mogelijk stokbrood en sausjes gegeten, wel veel rauwkost, champignons en kipfilet. Hopelijk blijft de schade beperkt. Vanmorgen vergeten te wegen, morgen dan maar. Hoe komen jullie (ongeschonden) de Paasdagen door ?
Alle reacties Link kopieren
quote:monada schreef op 21 april 2014 @ 14:19:

Hoe komen jullie (ongeschonden) de Paasdagen door ?Niet. Ik zette voor de Paasontbijtjes/eitjes/diners al mijn extra weekpoints in en heb nog extra gesport om extra active points te verdienen. En dan nog ben ik er helaas overheen gegaan :(. Ik vind het inderdaad niet te doen als de hele familie aan de chocolade/croissaints/gourmet zit...
Alle reacties Link kopieren
Hallo en welkom aan de nieuwelingen, veel succes!



@ moffelenpiertje: oww paasschuim en negerzoenen klinken heel erg goed! Helaas gaat 4 pp per stuk idd wel op lopen... Enne, wat jij hebt met zomerjurkjes als motivatie heb ik met mn bruidsjurk, we kunnen het hoor!



@boannan: net resultaat hoor, en veel beterschap voor je zoontje



@monada: hier is het een beetje mwah gegaan. Vrijdag hadden we patatdag, maar dat heb ik elke week dus so far so good. Zaterdag een croissantje op bij het ontbijt en in de avond gezwicht voor sushi met 2 tempuragarnalen en 3 kippenpootjes.

Zondag een net ontbijt, maar in de middag een hamburger op en ter afsluiting een mcFlurry En als klapper in de avond nog een stukje taart en 2 biertjes op de verjaardag van mn schoonmoeder

Tja... niet zo best dus en ik heb het echt helemaal zelf verknald van het weekend. Al moet ik zeggen, dat het hier opbiechten wel goed doet en we pakken gewoon met frisse moed weer op.



Vandaag heb ik me wel netjes gedragen:

O: 1 volkorenknachebrod met een plakje rosbief

2 beschuitjes belegd met 1 gekookt eitje

T: glas vers geperste jus

L: bruine pistolet met (zelfgemaakt dus magere) tonijnsalade

T: WW reep en een groene thee

A: portie quiche, recept van de WW site en erg lekker!



Verder 2 koffie en er zit al anderhalve liter water in, daar komt as we speak een halve liter bij

Active: een uur gefietst en twee uur gewandeld



Ook van mij geen nieuw gewicht overigens deze week, niet omdat ik niet durf (hoewel...) maar omdat er geen cursus is vanavond en thuis heb ik geen weegschaal meer. Deze week ga ik knallen om het afgelopen weekend weer goed te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij vanmorgen nog gewogen gelukkig! Want daarna stevig gegourmet! Inclusief stokbrood, sausjes en wijn...

Ik heb de hele week om het te compenseren hoop ik :-)

Pfff, ik voel me wel schuldig, maar het was erg lekker!

En inderdaad maar flink bewegen!

Mijn gegevens deze week:

Huidig gewicht: 112,3

Totaal af: - 4,0

Deze week af: -1,4
Alle reacties Link kopieren
Mijn cijfers van deze week..



Door zeer slecht water drinken behoorlijk teleurstellend. .



Gewicht 91.7

af totaal- 1.7

Af deze week- 0.1



Vanaf deze week maar weer veel te fanatiek gaan sporten.. er moet toch echt nog wat gaan gebeuren voor de zomer.. Vanaf morgen elke avond sporten.. of insanity, rpm 2x per week en nu ook t25, Brazilië n butlift en hip hop abbs.. Hopelijk volgende week veel dikker in de min zal maar zeggen ;)



Succes allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren
Huidig: 96,2

Deze week: +0.4

Totaal af: 8,6



Diep teleurgesteld, vrijdag was het nog 94,9!

We gaan er maar weer flink tegenaan! Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven