Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We tellen weer verder. De zomer komt er weer aan!

12-06-2012 14:29 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heenslepen, tips en recepten uitwisselen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden. Let er wel op dat de tabel maar 1 keer per week wordt bijgewerkt, dus je kunt je gegevens alleen op maandag achterlaten.



Maandag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afDeze weekPrulletje1.5871,15560,4-10,7XJirelle1.74121,962-65108,7-13,2-0,2Marmul1.71121,585114,3-7,2-0,1pearssy1,72133,589114,6-18,9-2,2 SuperGoomba1,59755367,9-7,1-0,4pearle1,651108092,3-17,7-1,4ola_ola1,74907077,4-12,6-0,6baljurk1,67906572,8-17,2-0,2Zen281,70756874-1XPoging31,74967882,8-13,2-0,7Juffie871,78112,58598,1-14,4Xdorisdoos1,6767,35962,9-4,4+1,2cleocatootje1,6986,67280,6-6-0,8eles21,8080,57679,6-0,9Xprinzessin1,681158691,5-23,5+0,3appeltje841,6972,26971,2-1-0,5jo12341,7075,56974,7-0,8Xjufmevrouw1,71977092,3-4,7-1,4karen281,6861,35658,7-2,6-0,7computersaysno1,59906276,1-14,5-0,9FemmeRotterdam1,7895,47093,4-2-0,3



Nieuwsjaarsdoelen:

Jirelle: 105 kg

ola_ola: 75 kg
Alle reacties Link kopieren
Prulletje, 53 is mijn uiteindelijke streef. Eerste doel is onder de 70, tweede doel is gezond gewicht (63), en daarna is het doel 53. Want 22 kilo is een heleboel, en mijn streef is anders nog zooo verweg!



Ik zou dat trouwens echt niet kunnen, na het avondeten niets meer mogen...



En ik mag maar 26 punten, weinig!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al moeite om binnen mijn punten te blijven, het is echt puzzelen voor mij.



26 punten is voor mij echt te weinig, ik mag er "gelukkig" 43.



Ik ben al tussen de 12 en 14 punten kwijt bij mijn ontbijt, dus als ik straks minder punten mag zal ik toch wat moeten laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Hier mijn lijstje, met zoveel nieuwe durf ik ook mee te doen



Lengte 1.65

Startgewicht: 110 kilo

Streefgewicht 90 kilo

Huidig gewicht 106,9



Ik zal mijn lijstje van 33 punten eens doorgeven

Ontbijt:1 bruine boterham, koffieleper boter, 15 gram hagelslag ( 5 punten)



Lunch: cup a soup rundvlees, 2 bruine boterhammen, plak kipfilet, portie eiersalade, appel ( 7 punten)



Diner: 200 gram wokgroenten, 60 gram droge mie, 130 gr kipfilet, paar augurkjes, portie chilisaus, olijfolie (13 punten)

(kon mijn mie niet op, was iets teveel)



tussendoor: cherrytomaatjes, aardbeien, 150 gram vla, snack a jack, biscuitje ( 8 punten)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook eens een lijstje plaatsen:



Ontbijt: 2 boterham, boter, halvajam en 2 glazen melk (12 PP)



Tussendoor: appel en meloen, 2 sesam cranberryreep (8PP) (die neem ik dus niet meer )



Lunch: 3 boterham, 2 slankie ham 1 kipfilet (9PP)



Tussendoor: 2 portie optimel kwark 30 gram Kellogs (6PP)



Diner: asperges met saus, 1 ei en 100 gram beenham (8PP)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag 40 punten en ik heb er vandaag nog 17 over dus ik neem zo een bakje yoghurt of zo. Eigenlijk vandaag geen tussendoortje gedaan dus daardoor punten over. morgen maar proberen beter te verdelen.



@ pearssy, wat neem jij voor ontbijt? Misschien als je naar minder punten moet kan je daar wat punten op minderen?



@ allemaal, heeft iemand een lekker pasta recept voor niet te veel punten?
Alle reacties Link kopieren
Ja voormezelf, ik moet straks wel minderen op mijn ontbijt, de meeste punten gaan in mijn 2 glaasjes melk zitten helaas, ik ben gek op melk.

Het liefst drink ik de hele dag door melk.
Alle reacties Link kopieren
@pearssy Uiteindelijk kom je wel op die 26 punten Voorheen at je natuurlijk meer waardoor je maag is uitgerekt en je meer eten nodig hebt om vol te zijn. Naar mate je afvalt verminderen je punten ook, daardoor eet je minder en slinkt je maag terug naar zijn originele grootte. Dan heb je ook minder eten nodig om vol te zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven, leuk zeg. Ik moet nog wel ff wennen aan het schrijven en op iedereen reageren. Maar daar zal in snel genoeg aan wennen.



Succes aan alle nieuwe mensen!



Ik heb 32 punten en kom daar prima mee uit. Gebruik mijn extra punten alleen in het weekend als we een keer slecht eten. Pizza of patat.



Heb net bij het voetbal aardbeien en meloen op en nu zit ik aan een pot thee. Ik eet verder niks meer. Is het al te laat voor vind ik.



Ik draag graag blazertjes in leuke kleurtjes, die kocht ik altijd bij miss etam. Only/vero/vila valt zo klein daar paste ik niet in. En nu heb er een van vila en van only gekocht. Een licht blauwe en een roze. Zo blij dat ik ze pas, echt een super stimulans om door te gaan met ww, het heeft dus echt al effect.



Marmul; gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat de taart lekker smaakte.
Alle reacties Link kopieren
quote:moestuintje schreef op 13 juni 2012 @ 19:23:

Maar appeltje, dan mag je nu niets meer eten... Hoe doe je dat tijdens de voetbal dan?



En wat is een Btween free?



Ow ja, hoeveel punten zijn 4 boterhammen eigenlijk? Ik dacht 3 per boterham...of klopt dat niet?

Tsja Moestuin, keuzes maken... Dat is de kracht van het WW'en. Dan maar niks tijdens de wedstrijd. Wat overigens niet waar is, want ik heb schijfjes komkommer met light ketchup zitten eten. Heeft me geen punten gekost en was lekker. En anders had ik toch ook mijn vrije punten, als ik echt wat puntenrijkers had gewild? Probeer gezelligheid niet altijd te associëren met eten. Het is moeilijk en als iemand dat kan weten, ben ik het wel. Heb nu dankzij het WW'en voor het eerst in mijn volwassen leven een gezond BMI.



Oh, en een B'tween free is een soort mueslireep van 2 punten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marmul!



Ik ben vandaag mijn brood niet vergeten! Ben normaal ook erg streng op mijn punten opmaken.. Stomme actie gisteren. En helaas, geen kantine op het werk of bakkerij in de buurt..



Welkom aan de mensen die er gisteren nog niet waren!



Morgen maar eens doorlezen.. Nu lekker slapen na de deceptie van vanavond..

Slaap lekker!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Iedereen uitgehuild? Vriend en ik zaten ontzettend chagrijnig op de bank. Halverwege de tweede helft mad men maar aan gezet.



Hier ook 30 punten, red ik me prima mee. Ik hou vaak nog punten over om wat lekkers van te eten/drinken. Tussendoor neem ik vaak fruit, plakjes komkommer, een bakje yoghurt, lange vingers of light mueslirepen.



Ik sport 2 a 3 keer in de week. Naast cardio nu ook wat krachttraining er bij. Gister kon ik het behoorlijk voelen in m´n armen. Vandaag ga ik er weer tegen aan



@Ola_ola: Wat een lekker gevoel moet dat zijn geweest! Ik was in de meivakantie naar Turkije met moeders, broertje, zusje en vriendje. Had een hele leuke bikini gekocht waar ik me goed in voelde. En een shortje waarvoor mijn benen niet te dik zijn. Dat zijn de momenten dat ik weer weet waar ik het allemaal voor doe



@appel: Waar haal je light ketchup? Heb ik volgens mij nog nooit gezien. Of niet op gelet. Maar met komkommer en andere snoepgroenten is dat inderdaad een lekker hapje.



@marmul: fijn dat de taart lekker was! Ik ga m denk ik ook binnenkort maar eens maken. De gelegenheid weet ik nog niet precies
Alle reacties Link kopieren
@ stefaniej,



Voor mij is dit ook heel erg herkenbaar, misschien geen 5 kilo, maar vaak in de eerste week zeker wel 2 tot 4 kilo.



Ik probeer de komende tijd ook veel te richten op voeding met een laag suikergehalte en geen chocolade. Ik kan met chocolade helemaal los gaan en er te veel van eten.



Heeft 1 van jullie snoep, koek gerecht waarmee je snel uitschiet?
Alle reacties Link kopieren
Baljurk, Heinz heeft Balanz ketchup in het assortiment. Die bevat minder suikers dan de gewone variant. Het product is met name in de wat grotere supermarkten verkrijgbaar. 't Is even geleden, maar volgens mij heb ik deze ketchup bij de C1000 gehaald.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



bedankt voor de felicitaties.



mijn lijstje van gister ga ik maar niet plaatsen



Ik heb altijd moeite om bij mijn schoonouders netjes binnen de punten te blijven, ze houden daar van het bourgondische leven....

Verder ben ik verslaafd aan chocola!
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Btween gevonden, mjammmmie! En maar 3 punten per reepje. Moestuin is blij : )



Met mijn ontbijt ben ik nu 6 punten verder, dus nog 24 te gaan voor vandaag waaronder een etentje met collega's. Wordt een lichte lunch, denk ik.



Heb gisteren goed ingeslagen bij de appie op producten met minimale punten zodat ik bij neiging tot snaaien iets binnen mijn bereik heb (letterlijk en figuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe weegschaal.



Ik werd er niet blij van
Alle reacties Link kopieren
Moestuintje, dan heb jij zeker de gewone B'tween gevonden? Als je de variant neemt waar Free achter staat, heb je een reep van 2 punten. De light mueslirepen van de AH zijn trouwens ook maar 2 punten (varianten appel-rozijn en zomerfruit).
Alle reacties Link kopieren
Ja die heb ik, de zomerfruit. Echt heerlijk is die

en gelukkig ook maar 2 punten
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Haha ik koop die stomme mueslirepen niet meer. Dan moet opeens dat hele doosje op. Ik kan echt nog geen maat houden, dus ik moet streng zijn. Ik moet dus niks meerin huis halen waar ik los op kan gaan. En laat ik daar met groente en fruit nou juist weer helemaal geen last van hebben .



Ik mag ook maar 26 punten en vind het soms ook weinig, maar het kan wel. Maar boterhammen met hagelslag ofzo wat ik hier lees, zit er bij mij dus echt niet in. Dat zijn gewoon echt teveel punten.



Ik zit nu bij mijn schoonouders thuis. Er is niemand en dat voelt echt stom om dan hier te zitten maar ja. Ik durf hier gelukkig geen eten uit de kastjes te pakken haha, dus dat scheelt snaaibuien tijdens mijn verveling . Ben benieuwd wat de pot schaft vanavond.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltje84 schreef op 14 juni 2012 @ 12:21:

Moestuintje, dan heb jij zeker de gewone B'tween gevonden? Als je de variant neemt waar Free achter staat, heb je een reep van 2 punten. De light mueslirepen van de AH zijn trouwens ook maar 2 punten (varianten appel-rozijn en zomerfruit).Wat een fijne tips hier, ik ga binnenkort eens voor die repen kijken bij AH
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik mag ook maar 26 punten en red dat ook niet alle dagen. Heb ook gemerkt dat ik beter afval als ik iets meer eet. Zaterdag is m'n weegdag, ben benieuwd. Zal niet veel zijn, hormonen nog in de war helaas. Maar het eten gaat gelukkig goed!



Vanavond lekker tartaar, courgette, champignons, ui en kruiden en dan in paprika in de oven met klein beetje 30+ geraspte kaas erover. Rijst erbij, mmm!



Helpt zo'n reep van AH of Between goed tegen de echte trek?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb even een mea rotdag zeg. Net weer geconfronteerd met scheidingsperikelen en verkoop huis dama's. Tot nu toe me goed in kunnen houden qua eten maar ga maar vroeg slapen voor het mis gaat.



@missnina die repen zijn idd lekker en ze helpen echt om over een dipje heen te komen.



@pearssy heerlijk een koud glas melk, ik probeer me echt aan max twee glazen per dag te houden. Maar zo snel als de melk er hier doorheen gaat met dochterlief zouden we zelf een koe kunnen aanschaffen...



Nou ik ga mijn bed in uit voorzorg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist erg blij geworden want ik kan mijn oude broek (maat 48) weer aan!
Gefeliciteerd jirelle!! Knap gedaan.



Die repen van ah, ga ik even zoeken. Lijken me lekker. Vullen ze wel goed?

Ik had vandaag een bbq, maar heb niet zoveel gehad.
@voormezelf, sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven