Mode & Beauty alle pijlers

BH die ook bij wild dansen goed blijft zitten???

27-08-2014 01:07 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dans veel salsa en ik ben dus al-tijd in gevecht met mijn bh's` ik word er echt gestoord van! In het dagelijks leven zitten ze prima, maar zodra ik armen enzo omhoog ga gooien lijkt het nergens meer op en moet ik telkens de boel recht trekken enzo. Heel sexy, not

Ik heb van die bandeaudingen uitgeprobeerd, maar die blijven helaas ook niet zitten. Een sportbh vind ik totaal niet sexy bij een diep decollete en geen bh is eigenlijk ook geen optie.



Wie heeft de gouden tip?
een sportbeha
Ligt nogal aan je cupmaat.



Ik heb zelf een behoorlijke cup en heb ook wel salsa gedanst. Ik vind driekwartcups met beugels het best zitten voor dat werk. Er zijn veel merken die mij te slap zijn, terwijl ik geen noemenswaardige hangborsten ofzo heb. De merken die ik echt goed vind zitten zijn de duurdere merken uit lingeriezaken (Marie Jo, Aubade, Prima Donna, etc.), ik betaal zo ¤80 voor een beha, meestal meer.



Ga naar een goede lingeriezaak en spring met een beha in het pashokje.
En vertel de verkoopster waar je het voor nodig hebt, een goede verkoopster (die vindt je doorgaans in de betere lingeriezaken) denkt dan met je mee. In mijn geval komen ze wel eens met iets wat ik zelf echt niet uit het rek zou hebben gepakt maar waar ik uiteindelijk wel heel blij mee ben.
.....
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 01:12:

een sportbeha



Ik heb zelf 75G, en na de bv hopelijk weer iets minder maar veel zal het niet zijn. Sportmerken leveren gewoon geen goede beha's boven 75D. Je borsten worden alleen maar plat gedrukt en met een omvang van 75 heb je daar geen plek genoeg voor zeg maar, romptechnisch. Dan krijg je uitstulpingen buiten je romp of aan de bovenkant, dat is echt helemaal niks, zeker niet bij danskleding.



Als je echt een grote cup hebt dan vind ik het merk Fantasy ook geweldige beha's leveren. Heel veel steun en comfort en driekwartcups, de beha's zijn vaak ook echt mooi, wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
2 mensen die SPORTBEHA roepen, terwijl TS duidelijk zegt geen sportbeha te willen :')



Ga naar een goede lingerie shop, laat je maat opnemen ( echt even doen, maakt een wereld van verschil) en vertel waar je het voor nodig hebt. Zij kunnen je vast en zeker helpen.. Het kost wel wat, maar ik denk dat je voorlopig met 1 "salsa" BH een eind komt.
Misschien een BH kopen die ervoor gemaakt is om ook strapless te dragen. Die van mij heeft een soort rubberachtig, stroef materiaal op de onderkant, achterkant en randen van de cups zitten zodat het niet verschuift. En dan wel gewoon met bandjes dragen. Kan het niet beter uitleggen, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Het is off topic, want TO wil geen sport-BH , maar @Vlinder: Ik heb met mijn 85E (dus toegegeven, wel wat meer rompruimte ) goede ervaringen met Shockabsorber. Je borsten worden inderdaad platgedrukt, maar ik vind ze echt prettig zitten en ik heb in ieder geval geen last van bobbels.

Maar erg sexy zijn ze niet en voor onder danskleding lijkt het me inderdaad geen oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik dans salsa en herken het probleem alleen bij strappless BH's. Strappless komt eigenlijk nooit goed. Je gaat zweten waardoor het plakrandje niet blijft zitten.



Een goede beugel BH, waarvan de bandjes goed zijn ingesteld blijft gewoon zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hettie, wat is precies je probleem? Zitten de cups niet goed, of de bandjes? Ik heb in het verleden ook aardig wat gedanst en hier eigenlijk nooit last van gehad. Bij mij zakken wel altijd de bandjes af, maar dat heb ik normaal ook en is makkelijk op te lossen.

Als je echt je borsten uit de cups danst heb je in ieder geval hogere cups nodig, en zou ik inderdaad eens kritisch (laten) kijken naar de maat.
Wat is er mis met 'n sport-bh? Die zijn gemaakt voor dit soort activiteiten.
Alle reacties Link kopieren
Als je salsa danst bij het stappen/dansavonden van de dansschool is een sport bh niet mooi onder je jurk.



OT: Ik denk eerlijk gezegd dat je bh niet de goede maat is TO. Ik ga ook vaak dansen en heb met mijn 90E nooit last van bh's die ik recht moet trekken. Ik zou me even laten op meten als ik jou was.



Off topic: shock absorbers zijn inderdaad super fijn bij het sporten. Zitten zelfs stevig genoeg voor hardlopen.
I choose happy!
Nooit last van....gewoon een goed passende, goed aansluitende beha aantrekken. Bandeaubeha's blijven natuurlijk niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs de bodystocking weer ontdekt, zit gewoon bh met beugel in.

Ben er helemaal blij mee. Sluit goed aan geen randjes en verschuift niet.

Wel een wat duurdere gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Een bustier?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Goede bh en dan zo'n topbh erover, werkt bij mij goed!
volgens mij draag je een verkeerde maat. Mocht je niet al te grote borsten hebben: de sportbhs van de h&m hebben dunne bandjes en zijn niet zo lelijk onder jurkjes ed



Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zo'n meerdere manieren BH moet kopen, en dat je de bandjes zet op kruislings of in de nek.







even een plaatje met voorbeeld



maar dan zou ik naar een goede lingeriezaak gaan en ook even laten opmeten welke maat je hebt. De verkeerde maat kan ook dit soort problemen geven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal! Ik dacht dat ik niet de enige zou zijn met dit probleem, maar wel dus. Wonderlijk. Bij mij gaan de beugels altijd over mijn borsten heen, zodat mijn bh richting nek kruipt.



Het probleem is dat ik geen tientallen euro's uit wil geven aan een bh, dus daarom heb ik altijd goedkoper bh's. En die blijven normaal gesproken ook goed zitten, alleen met salsa dansen dus niet. Ik moet zeggen dat de bh van de H&M me erg prettig lijkt, aangezien ik geen grote borsten heb. Ik zal er vandaag eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 27 augustus 2014 @ 10:58:

Bij mij gaan de beugels altijd over mijn borsten heen, zodat mijn bh richting nek kruipt.

HUH! Duidelijk dus absoluut geen goede bh?
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt dus alleen tijdens het dansen, normaal gesproken zit hij prima.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je de bandjes misschien langer doen.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2014 @ 07:08:

Wat is er mis met 'n sport-bh? Die zijn gemaakt voor dit soort activiteiten.



ja erg sexy. Vooral als je een sexy dans gaat beoefenen waarbij je meestal een nogal bloot jurkje draagt.

Als je nou gewoon zumba doet, zou ik een sportbeha aanraden, maar als je social dancing gaat doen niet.



Meermanierenbeha's werken voor mij ook niet. Die haakjes waarmee je de bandjes kan verzetten schieten altijd los. Ik heb dure en goedkope uitvoeringen gehad, maar geen van alle bleef goed.



Als je beugels over je borsten omhoog komen als je wat wild doet/je armen boven je hoofd doet, dan is je maat niet goed, punt.



Ik heb btw een grote maat, maar heb geen beha's van 80 euro. De standaard beha's van Sapph zitten bij mij heel goed, zijn in grote maten te krijgen en zijn niet duur.



Deze bedoel ik (model wegdenken)
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je toch echt niet de goede maat hebt!

Bij mij gebeurt dit namelijk nooit. Misschien als je nu 80C draagt overstappen naar 75C of misschien zelfs 75B.

Bij een bustier zit er nog een stuk stof onder de beugel, daardoor blijft het ook beter zitten, maar als je niet de juiste maat koopt werkt het als nog niet natuurlijk.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven